Gisteren heeft m'n videokaart het na lange tijd begeven en dus heb ik een nieuwe gekocht (GeForce 6200, nee ik ben geen pc gamer). Alles werkte schijnbaar perfect, tot ik een videobestand wilde openen. Als ik op een bestand klik met een willekeurige video-extensie (wmv, avi, mpg), dan crasht explorer en moet ik m'n pc resetten, want hij wordt ongelooflijk sloom en reageert op niks.
Ik dacht dus dat het aan m'n codecs lag en ik heb ze er afgesmeten (ik werk met het Combined Community Codec Pack, wat een goeie pack schijnt te zijn) en er weer opgezet, maar niks van verandering.
Ik weet nu niet waar het probleem ligt, bij de kaart of bij codecs? Feit is dat ik het met m'n oude kaart iig niet had.
Weten jullie raad?
Nieuwe videokaart: probleem bij afspelen video's
Ik heb het opgelost gekregen, het was idd een driver issue. Ik had meteen nadat ik de kaart had de nieuwste drivers geïnstalleerd, en blijkbaar veroorzaakten die het conflict. Daarna overgegaan naar 81.x en het probleem was verholpen
Darunia schreef:Ik heb het opgelost gekregen, het was idd een driver issue. Ik had meteen nadat ik de kaart had de nieuwste drivers geïnstalleerd, en blijkbaar veroorzaakten die het conflict. Daarna overgegaan naar 81.x en het probleem was verholpen
Ik heb dit probleem al eeuwen.
de 8*.** drivers conflicteren niet met video en de 9*.** wel, gelijk hoe je de drivers uninstalled & terug installed, ze doen altijd moeilijk.
iMac OSx 10.5.4 (Bootcamp XP SP3)
Telenet FunkyShake (ComfornetXL).
Telenet FunkyShake (ComfornetXL).