Goedkoopste usenet toegang?
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
- Bedankt: 4 keer
Ik ben op zoek naar een goedkope maar degelijke usenet-provider voor binaries. Tot hiertoe heb ik 2 mogelijke kandidaten gevonden:
-www.smsusenet.nl @ 4.95 euro/maand
-www.pfcorner.nl @ 25 euro/jaar
Snelheid doet er bij mij niet toe, stel vanaf 2 mbit, retentie liefst +/- 30 dagen of meer. Weet er iemand ergens een beter aanbod?
-www.smsusenet.nl @ 4.95 euro/maand
-www.pfcorner.nl @ 25 euro/jaar
Snelheid doet er bij mij niet toe, stel vanaf 2 mbit, retentie liefst +/- 30 dagen of meer. Weet er iemand ergens een beter aanbod?
- metal
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 8 keer
goedkoop en degelijk? Bestaat da wel?
Ik gebruik newshosting. is wel 14.95$ per maand maar ge hebt nen retentie van 70+ dagen (ze geven minder(dacht 45dagen) maar ik kan vlot dingen downloaden van 70 dagen oud). Unlimited en 8 connecties tegelijk. Ik heb ook al een paar andere geprobeerd maar den helft van den tijd krijgde foute en niet complete bestanden binnen en kunde ook dikwijls nie inloggen. En tegenwoordig betaalde echt wel voor kwaliteit zenne. Daarom 14.95$ zeker.
Ik gebruik newshosting. is wel 14.95$ per maand maar ge hebt nen retentie van 70+ dagen (ze geven minder(dacht 45dagen) maar ik kan vlot dingen downloaden van 70 dagen oud). Unlimited en 8 connecties tegelijk. Ik heb ook al een paar andere geprobeerd maar den helft van den tijd krijgde foute en niet complete bestanden binnen en kunde ook dikwijls nie inloggen. En tegenwoordig betaalde echt wel voor kwaliteit zenne. Daarom 14.95$ zeker.
-
- Plus Member
metal schreef:goedkoop en degelijk? Bestaat da wel?
Hangt er van af wat voor u degelijk is zeker?
Gij betaalt 15 dollar omdat ge 8 connecties, 70 dagen retentie en god-weet-wat voor snelheid hebt. Zoiets is naar mijn mening excessief en kan ik helemaal niet gebruiken..
Ik zoek eerder iets in de orde van wat ik hierboven beschreven heb. Heb tot hiertoe goede ervaringen met SMS Usenet hun dagabonnement, en die zijn ook niet zó duur.
Op dit moment ben ik eerder geneigd om die PFCorner eens te proberen.. 25 euro voor een jaar is geen groot verlies. Iemand ervaring met deze?
Blokken zeggen mij niet zo veel, lijkt mij op het eerste zicht niet zo voordelig te zijn voor mij.
- Block
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
- Bedankt: 76 keer
Sterk aanbod dat van 25 euro per jaar. Ik had vroeger de volume-blokken van pfcorner, werkte perfect. Ik denk niet dat je in het zak bent gezet voor dat weinige geld.
Je kan dan best wel piekuren vermijden ('s nachts downloaden dus), dan heb je zeker geen probs met pfcorner.
Je kan dan best wel piekuren vermijden ('s nachts downloaden dus), dan heb je zeker geen probs met pfcorner.
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
-
- Plus Member
Block schreef:Je kan dan best wel piekuren vermijden ('s nachts downloaden dus), dan heb je zeker geen probs met pfcorner.
's Nachts downloaden vermijd ik liever. Enige problemen ondervonden tijdens de piekuren misschien?
Btw, die guide is meer gericht naar mensen in de US? Ik blijf liever in de buurt, 'k heb ook geen credit card of zo..
- Block
- Erelid
Nee, ik kon niet klagen over de snelheid op piek-uren. Maar hij (Hans) doet er zelf wel zoveel mogelijk aan om mensen te stimuleren niet te downloaden tussen 18.00 en 00.00 uur.
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
- MacE501
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 10 keer
metal schreef:goedkoop en degelijk? Bestaat da wel?
Ik gebruik newshosting. is wel 14.95$ per maand [...]
15$ per maand ? Jeezes zeg... ik werk met free servers, en heb in januari 2006 nog een 90 GB block account gekocht bij Astraweb (voor "safety purposes" ) . Daar schiet nu nog zo'n goeie 80 GB van over... Je betaalt je traffic dus 2* op deze manier hé: éénmaal aan je ISP, en een tweede maal aan je NSP... Soit, iedere zeug zijn meug zeker ?
MacE501 schreef:15$ per maand ? Jeezes zeg... ik werk met free servers, en heb in januari 2006 nog een 90 GB block account gekocht bij Astraweb (voor "safety purposes" ) . Daar schiet nu nog zo'n goeie 80 GB van over... Je betaalt je traffic dus 2* op deze manier hé: éénmaal aan je ISP, en een tweede maal aan je NSP... Soit, iedere zeug zijn meug zeker ?
Straks moet ik mij nog gaan schamen omdat ik $25 per maand betaal voor Giganews. Maar in ruil daarvoor heb ik wel 100 dagen retentie en steeds full speed, zelfs met Telenet 20 Mbit.
Ik begin mij steeds meer te ergeren aan mensen die altijd alles willen, zonder dat het iets mag kosten.
- MacE501
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 10 keer
KK schreef:MacE501 schreef:15$ per maand ? Jeezes zeg... ik werk met free servers, en heb in januari 2006 nog een 90 GB block account gekocht bij Astraweb (voor "safety purposes" ) . Daar schiet nu nog zo'n goeie 80 GB van over... Je betaalt je traffic dus 2* op deze manier hé: éénmaal aan je ISP, en een tweede maal aan je NSP... Soit, iedere zeug zijn meug zeker ?
Straks moet ik mij nog gaan schamen omdat ik $25 per maand betaal voor Giganews. Maar in ruil daarvoor heb ik wel 100 dagen retentie en steeds full speed, zelfs met Telenet 20 Mbit.
Ik begin mij steeds meer te ergeren aan mensen die altijd alles willen, zonder dat het iets mag kosten.
Ik zeg altijd: mens, erger je niet. Die free servers, die zijn "out there". Als ik die kan vinden, kan iedereen ze vinden. Waarom betalen, als je het gratis en voor niks kan krijgen ? Relax man!
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
- Bedankt: 3 keer
TomMe schreef:-www.pfcorner.nl @ 25 euro/jaar
lijkt positief op GoT, alleen is de eigenaar naar het schijnt een arrogante zak, maarja
edit: hmmm, phpbb laat mijn urls blijkbaar niet toe. om te filteren op tweakers voeg
Code: Selecteer alles
?data[filter_keywords]=corner
- spacekiek
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 12 keer
Arrogante zak, omdat die mens ne account afsloot waar 6 maand geen traffiek op zat ... is voor discussie vatbaar zenne, moet ie misschien duidelijker vermelden op de site, maar als ge daarvoor al "arrogante zak" op uw neus krijgt, jeez
Soit, zou die pfcorner wel eens durven proberen, maar hang toch vast bij Newshosting ... zeer tevreden van, bijna geen uitval. 'k Weet niet of je't zelfde kan zeggen van pfcorner
Soit, zou die pfcorner wel eens durven proberen, maar hang toch vast bij Newshosting ... zeer tevreden van, bijna geen uitval. 'k Weet niet of je't zelfde kan zeggen van pfcorner
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
- Bedankt: 3 keer
het was een quote hé, dat zeg ik niet zelf. maar als je de site er eens op naleest ja, de toon op de site is van: "als er problemen zijn ligt het 99% toch aan u en maakt dat wat ge zegt een beetje onderbouwd is" 't is juist wat er staat, maar de toon zelf komt voor mij lichtjes langs de arrogante kant over.
lees: ik verwacht zoiets eerder van een gebruiker op een forum ofzo (zoals het gezaag op GoT van of er gezocht is blabla), dan van de eigenaar van het bedrijf
(het verwondert me zelfs dat er geen afbeelding op de site staat van: "I will search google before asking dumb questions")
maar kga het toch eens proberen (voor als ik op mediumband zit bij dommel, 25/jaar is geen geld hé)
lees: ik verwacht zoiets eerder van een gebruiker op een forum ofzo (zoals het gezaag op GoT van of er gezocht is blabla), dan van de eigenaar van het bedrijf
(het verwondert me zelfs dat er geen afbeelding op de site staat van: "I will search google before asking dumb questions")
maar kga het toch eens proberen (voor als ik op mediumband zit bij dommel, 25/jaar is geen geld hé)
-
- Plus Member
KK schreef:Ik begin mij steeds meer te ergeren aan mensen die altijd alles willen, zonder dat het iets mag kosten.
Ik zou niet weten op wie je het hier hebt. Trouwens, veel dingen kosten meer dan ze waard zijn.
kUmbro schreef:het was een quote hé, dat zeg ik niet zelf. maar als je de site er eens op naleest ja, de toon op de site is van: "als er problemen zijn ligt het 99% toch aan u en maakt dat wat ge zegt een beetje onderbouwd is" 't is juist wat er staat, maar de toon zelf komt voor mij lichtjes langs de arrogante kant over.
Inderdaad, dat gevoel kreeg ik ook toen ik de site doornam. Niet echt klantvriendelijk.
Ik gebruik ook zoveel mogelijk gratis usenet servers, maar die zijn ook niet altijd beschikbaar.
- Block
- Erelid
Tsja, hij doet dan ook allemaal alleen om de prijs te kunnen drukken. Als je dan "domme" vragen krijgt of mensen die overschrijvingen doen zonder vermelding wat ze willen hebben of dergelijke, wordt het wel erg moeilijk. Of vragen mailen, hoe kan ik nu iets downloaden???
Hij is zeker correct en de verbinding is goed, maar voor support kan je beter eens eerst zien op één of ander bekend forum, waar ze u toch graag verderhelpen.
Maar ik zie dat je al ervaring hebt op usenet, waarom zou je hem begot nodig moeten hebben, zolang de verbinding het maar doet.
Hij is zeker correct en de verbinding is goed, maar voor support kan je beter eens eerst zien op één of ander bekend forum, waar ze u toch graag verderhelpen.
Maar ik zie dat je al ervaring hebt op usenet, waarom zou je hem begot nodig moeten hebben, zolang de verbinding het maar doet.
-
- Plus Member
Block schreef:Maar ik zie dat je al ervaring hebt op usenet, waarom zou je hem begot nodig moeten hebben, zolang de verbinding het maar doet.
Zolang NewsLeecher maar werkt, want die durft volgens z'n site wel eens probs te geven.
- Jos77
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Ik heb:
- Eweka (via EDPNet - 10GB/maand)
- Astraweb: blok van 90GB voor $25
Had in het verleden ook een Usenetserver-account ($15 per maand unlimited); nu heb ik PFCorner eens geprobeerd:
- Snelheid 4MBit/s, max. van mijn verbinding
- Prijs: 14 euro voor 3 maanden FLEX4-abo (ongeveer dezelfde prijs als 1 maand UNS dus)
- Retentie: 35 dagen lukte, iets van 60 dagen niet, dus het ligt ergens daartussen
- Completeness: beter dan UNS
Ik denk dat ik er nog effe blijf!
(enig "nadeel": de eigenaar is inderdaad nogal "kortaf" )
- Eweka (via EDPNet - 10GB/maand)
- Astraweb: blok van 90GB voor $25
Had in het verleden ook een Usenetserver-account ($15 per maand unlimited); nu heb ik PFCorner eens geprobeerd:
- Snelheid 4MBit/s, max. van mijn verbinding
- Prijs: 14 euro voor 3 maanden FLEX4-abo (ongeveer dezelfde prijs als 1 maand UNS dus)
- Retentie: 35 dagen lukte, iets van 60 dagen niet, dus het ligt ergens daartussen
- Completeness: beter dan UNS
Ik denk dat ik er nog effe blijf!
(enig "nadeel": de eigenaar is inderdaad nogal "kortaf" )
::: Gigabyte GA-P55A-UD3 :: Core i7 860 :: 4x Corsair 2048MB :: Ati HD5850 :: WD500GB :: Antec P150 :: EDPNet VDSL2 20/2 :::
-
- Member
- Bedankt: 1 keer
Ikzelf heb usenetserver. Al vele payservers gehad, maar deze is de laatste 3 jaar gewoon top. Je mag met 10 lijnen downloaden, ongelimiteerd, 50 dagen retentie voor 10 euro per maand. Ik deel zelfs deze payserver met 3 personen. Ik heb 4 lijnen en de andere 3 en 3 lijnen. Je kunt gebruik maken voor 4 servers. We downloaden dus voor ongeveer 3.50 euro per maand. never geen incompletes, zeer hoge snelheid en ongelimiteerd.
Ik weet zeker dat geen enkele payserver dit overtreft.
Ik weet zeker dat geen enkele payserver dit overtreft.
-
- Premium Member
- Bedankt: 6 keer
Ben nog altijd een gelukkig gebruiker van eweka als gratis server. Is die gratis server voor telenet klanten. Haal ik op het gemakske snelheden tussen 1,6MB/s tot 2MB/s
Ik verander binnenkort naar Dommel en denk dus niet dat ik deze nog ga kunnen gebruiken (zal wel één of andere controle opzitten of je wel echt telenet klant bent) maar ja, blijkbaar heeft Dommel zelf goede servers.
Ik verander binnenkort naar Dommel en denk dus niet dat ik deze nog ga kunnen gebruiken (zal wel één of andere controle opzitten of je wel echt telenet klant bent) maar ja, blijkbaar heeft Dommel zelf goede servers.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
- Bedankt: 48 keer
Kenneth schreef:Ik verander binnenkort naar Dommel en denk dus niet dat ik deze nog ga kunnen gebruiken (zal wel één of andere controle opzitten of je wel echt telenet klant bent) maar ja, blijkbaar heeft Dommel zelf goede servers.
Enkel IP's van de Telenet range worden toegelaten
http://www.usenet4u.nl/
Heb daar zo'n prepaid abonnement van 150GB high speed (was in reclame).
Zeer content van
je krijgt trouwens nogis 15GB extra voor headers te downloaden, als je die headers niet wilt, bezie het dan als extra volume
En ik gebruik idd ook nog zo'n eweka ding dat nog steeds werkt met telenet. Spijtig genoeg werkt die eweka niet altijd. Gelukkig kan ik dan nog terugvallen op die usenet4u.
Ze hebben trouwens heel goede service en ze zijn zeer vriendelijk.
Heb daar zo'n prepaid abonnement van 150GB high speed (was in reclame).
Zeer content van
je krijgt trouwens nogis 15GB extra voor headers te downloaden, als je die headers niet wilt, bezie het dan als extra volume
En ik gebruik idd ook nog zo'n eweka ding dat nog steeds werkt met telenet. Spijtig genoeg werkt die eweka niet altijd. Gelukkig kan ik dan nog terugvallen op die usenet4u.
Ze hebben trouwens heel goede service en ze zijn zeer vriendelijk.
-
- Premium Member
- Bedankt: 6 keer
Ik hoor altijd iedereen zeggen dat er problemen zijn met eweka. In al die tijd dat ik de eweka-server gebruik, heb ik nog maar eenmaal een probleem gehad toen ik geen verbinding kon krijgen gedurende een dag of twee.
Dus iedereen die bij telenet zit, heeft de beschikking over een gratis server.
Dus iedereen die bij telenet zit, heeft de beschikking over een gratis server.
- alfadude
- Elite Poster
- Bedankt: 7 keer
jvd1971 schreef:Ikzelf heb usenetserver. Ik heb 4 lijnen en de andere 3 en 3 lijnen. Je kunt gebruik maken voor 4 servers.
Ik deel ook usenetserver met 2 collegas. maar waarom geen 10 connecties per man.
ipv van news.usenetserver.com gebruik je dan:
persoon1:nntp1.usenetserver.com (10 conn)
persoon2:nntp2.usenetserver.com (10conn)
persoon3:nntp3.usenetserver.com (10conn)
Werkt perfect.
Errare humanum est. Perseverare diabolicum
alfadude schreef:jvd1971 schreef:Ikzelf heb usenetserver. Ik heb 4 lijnen en de andere 3 en 3 lijnen. Je kunt gebruik maken voor 4 servers.
Ik deel ook usenetserver met 2 collegas. maar waarom geen 10 connecties per man.
ipv van news.usenetserver.com gebruik je dan:
persoon1:nntp1.usenetserver.com (10 conn)
persoon2:nntp2.usenetserver.com (10conn)
persoon3:nntp3.usenetserver.com (10conn)
Werkt perfect.
Is het wel toegelaten?
Ik zat vroeger ook bij newshosting, maar uiteindelijk hebben ze ons gebanned wegens accountsharing.
- alfadude
- Elite Poster
- Bedankt: 7 keer
flt schreef:Is het wel toegelaten?
Ik zat vroeger ook bij newshosting, maar uiteindelijk hebben ze ons gebanned wegens accountsharing.
Nee, dat hebben ze natuurlijk niet graag.
Ik doe het al wel meer dan een half jaar zonder probs.
Maar er is is niemand die zegt dat je het zo moet doen hé.
Dat moet iedereen maar voor zichzelf uitmaken.
Errare humanum est. Perseverare diabolicum