Beste optie qua snelheid met oog op de toekomst?

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
Darks
Starter
Starter

Ik ben al een tijdje aan het denken om een ander soort internet te nemen.

k zit nu bij Belgacom met Adsl Go + Power Pack. Ik heb dus:
- 4 Mbps download
- 400 kpbs upload
- 15 Gb maandelijks volume
- Betaal 55€ per maand

Over het algemeen ben ik hier redelijk content van, maar het ik kan me zeker nog genoeg problemen voorstellen (zoals op dit moment zit ik al enkele dagen op ongeveer 400 kbps downloadsnelheid :evil: ). Maar vooral de snelheid steekt me wat tegen. Ik twijfel nu of ik voor VDSL ga of voor Telenet Expressnet Turbo.

VDSL heeft deze nadelen:
- Is hier nog altijd niet beschikbaar en wie weet hoe lang dat nog duurt.
- Snelheid is lager dan Telenet Expressnet Turbo
- Duurder dan Telenet Expressnet Turbo

Telenet Expressnet Turbo heeft nog een voordeel:
- Ik kan een pack nemen waarmee ik zelfs goedkoper af ben dan nu.

Uitwijken naar de kleinere providers doe ik (voorlopig) liever niet.

Laten we zeggen dat Belgacom en Telenet allebei duur zijn, Belgacom misschien nog ietsje duurder.

Het gaat me nu over de snelheid, volume, stabiliteit en vooral, hoe de toekomst op deze gebieden er uitziet. Ik wil niet voorhebben dat ik bijvoorbeeld nu Telenet Expressnet Turbo neem en dat Belgacom over 6 maanden hier ineens wél VDSL kan leveren met een hogere snelheid dan nu.

Dus vraag ik even jullie raad, wat is er zo al geweten over de toekomst van deze 2 providers? Wie kan de snelheid technisch gezien het verste pushen? En is Telenet Expressnet Turbo op dit moment echt de beste keuze? Of zie ik iets over het hoofd?

Bedankt!
Robbe
El Robre
El Robre
Twitter: infocaris
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Contacteer:

Uit uw verhaal af te leiden, merk ik dat uw voorkeur naar Telenet gaat.
Ge kunt natuurlijk ook is kijken naar het provider overzicht of ge er daar geen tegenkomt die u evengoed liggen.

Dommel heeft zo bvb de toekomstige uitrolling van ADSL2+
EDPnet heeft nu al een 6 Mbit verbinding bvb

Voor VDSL kunt ge best is naar Belgacom bellen en hen vragen wanneer het in uw buurt beschikbaar zal zijn, dan kunt ge daar ook direct op afgaan.

Code: Selecteer alles

filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
proxiboyke
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Ik zou aanraden van bij 1 en dezelfde provider te blijven.
Want vroeg of laat krijg je een keer problemen en tis dan.
Het zal niemands schuld zijn.
Darks
Starter
Starter

Robbe schreef:Uit uw verhaal af te leiden, merk ik dat uw voorkeur naar Telenet gaat.
Ge kunt natuurlijk ook is kijken naar het provider overzicht of ge er daar geen tegenkomt die u evengoed liggen.

Voor VDSL kunt ge best is naar Belgacom bellen en hen vragen wanneer het in uw buurt beschikbaar zal zijn, dan kunt ge daar ook direct op afgaan.
Ja, maar ik geloof dat VDSL en Kabel meer toekomst hebben dan ADSL2+ ? Welke kunnen ze eigenlijk de meeste snelheid door pompen? Want ze zijn nu toch al enkele jaren de snelheid aanzienlijk aan het verhogen, wie kan hier het verste mee doorgaan?
Praetorian
Premium Member
Premium Member

Darks schreef:
Robbe schreef:Uit uw verhaal af te leiden, merk ik dat uw voorkeur naar Telenet gaat.

Ja, maar ik geloof dat VDSL en Kabel meer toekomst hebben dan ADSL2+ ? Welke kunnen ze eigenlijk de meeste snelheid door pompen? Want ze zijn nu toch al enkele jaren de snelheid aanzienlijk aan het verhogen, wie kan hier het verste mee doorgaan?
dat is koffiedik kijken. Op dit moment kunnen beiden nog een jaar of 5 investeren en upgraden en gelijke tred houden ALS ze dit willen. Helaas is bij beiden hiervoor de wil afwezig. Persoonlijk denk ik dat telenet voor snelheid zal blijven gaan dan bgc.

btw: je vdsl/adsl2+ snelheid is ook afhankelijk van de afstand van de centrale: kan zijn dat je maar een kleine snelheid haalt ook.
Darks
Starter
Starter

Praetorian schreef:
dat is koffiedik kijken. Op dit moment kunnen beiden nog een jaar of 5 investeren en upgraden en gelijke tred houden ALS ze dit willen. Helaas is bij beiden hiervoor de wil afwezig. Persoonlijk denk ik dat telenet voor snelheid zal blijven gaan dan bgc.

btw: je vdsl/adsl2+ snelheid is ook afhankelijk van de afstand van de centrale: kan zijn dat je maar een kleine snelheid haalt ook.
Mja, da's misschien wel waar.

Nu zit ik met nog iets. Als ze nu bij Telenet volgend jaar ofzo alles in HD beginnen uit te zenden, gaat uw internetsnelheid daar niet onder lijden? Zoals dat bij Belgacom Tv het geval is.
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: goendi
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Dat klopt niet helemaal. Voor ADSL2+ is je snelheid afhankelijk vd afstand. Voor VDSL is dit niet het geval, je moet zowiezo binnen 1.3km van een ROP liggen om VDSL te hebben. Eenmaal je het hebt, is er echter geen belemmering wat betreft de afstand voor je snelheid.
Nochtans meen ik dat beiden druk bezig zijn hun netwerk te upgraden?
liger
Elite Poster
Elite Poster

Nochtans meen ik dat beiden druk bezig zijn hun netwerk te upgraden?
dat zegt hij ook. ze upgraden wel, maar we zitten nog altijd in zelfde situatie
ze wachten op eerste stap van concurrent die natuurlijk nooit komt in duopolie
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Darks schreef:

Niet teveel kijken naar dat provider overzicht, want dat klopt niet echt meer.
VDSL Boost van Belgacom staat momenteel op 17 Mbps en 400 kbps up, die in theorie 52 Mbps aankan!
lees ook nog even dit artikel op:
http://clickxmagazine.zdnet.be/magazines.cfm?id=63675

Adsl2+ kan 24 Mbps aan en zal normaal de vervanger worden voor de gewone adsl.
btw uw abonnement van 55 € is heel bruut gerekend, zeg maar een goeie 51 € :wink:
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Darks
Starter
Starter

patje schreef: Niet teveel kijken naar dat provider overzicht, want dat klopt niet echt meer.
VDSL Boost van Belgacom staat momenteel op 17 Mbps en 400 kbps up, die in theorie 52 Mbps aankan!
lees ook nog even dit artikel op:
http://clickxmagazine.zdnet.be/magazines.cfm?id=63675

Adsl2+ kan 24 Mbps aan en zal normaal de vervanger worden voor de gewone adsl.
btw uw abonnement van 55 € is heel bruut gerekend, zeg maar een goeie 51 € :wink:
Mja ik weet het niet wat ik het best neem. Op dit moment is Telenet Expressnet Turbo de beste keuze (qua prijs, limiet én snelheid) + VDSL is nog niet eens beschikbaar hier.

Maar ik wil dus ook goed zitten voor de toekomst. Wat lijkt jullie de beste keuze?
liger
Elite Poster
Elite Poster

sry voor offtopic, waarvoor heb je ZO VEEL bandbreedte nodig?
Darks
Starter
Starter

LoSeR schreef:sry voor offtopic, waarvoor heb je ZO VEEL bandbreedte nodig?
Ik ben nogal een Multimedia-fanaat, en de downloadsnelheid van Skynet ADSL is niet echt top. Een uur bezig aan een demo en vergeet het maar om ondertussen wat online te gamen of naar een webradio te luisteren ed.
brooklyn
Elite Poster
Elite Poster

Het domste dat je kan doen is overstappen naar telenet, ge moet je niet blind staren op die Expressnet Turbo, de meeste mensen halen de helft nog niet.
Om een beetje van je datavolume te kunnen profiteren zul je s' nachts naar de radio moeten luisteren.
Afbeelding
PC1: Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC6400 - ASUS P5B Deluxe - GeForce 8800GTS 320MB DDR3 - Western Digital 35GB Raptor - 3.1TB HD space
PC2: AMD3600 - 1GB DDR - ASUS A8N Deluxe - ATI 3850 -
Dvico Tvix 6500A user
proxiboyke
Pro Member
Pro Member

Ik haal mijn snelheid gemakkelijk.
Eerst ook niet, maar na een telefoontje naar telenet was alles opgelost.
Na 20u haal je de rapste snelheden.
Maar tijdens de dag zit ik ook ver boven de helft hoor.
Darks
Starter
Starter

Als we het nu eens puur hebben over de capaciteit van ADSL tov. de kabel. Bij Telenet zakt de snelheid als er veel volk op zit, bij ADSL is het dan weer de afstand ezv ezv. Wie heeft nu eigenlijk de hoogste capaciteit? Waar ga je in de toekomst de hoogste snelheden krijgen? Ik weet dat ik nu heel technisch bezig ben en in de toekomst wil kijken, maar ik zou dit nu eenmaal graag eens willen weten.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Een koperpaartje heeft fysieke beperkingen wat betreft het signaal dat erover kan, dus puur op basis van dat zijn de mogelijkheden groter bij TN dan bij ADSL (of zelfs VDSL).

Nu zoals je zelf aangeeft spelen er heel wat meer factoren mee dan louter het kabeltje dat bij jou binnen komt, maar dat heeft alles te maken met investeringen en het willen aanbieden (toch wel een belangrijke factor in Belgie).

Ik zou er dus niet wakker van liggen... doe wat je nu denkt dat het beste is, binnen x aantal jaar moet je toch opnieuw evalueren.
proxiboyke
Pro Member
Pro Member

http://www.noos.fr/offre/offre_internet_100-mega.php

Als ik dit zie ben ik ervan overtuigd dat adsl nooit deze snelheden zal halen.
Darks
Starter
Starter

Hoever zitten ze nu eigenlijk al met glasvezel in België? En wie heeft het glasvezelnetwerk in handen?
deej
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Darks schreef:Hoever zitten ze nu eigenlijk al met glasvezel in België? En wie heeft het glasvezelnetwerk in handen?
Er ligt heel veel glasvezel in België alleen niet voor de consument. Fiber-to-the-home is niet iets waarvan ik weet dat het in België überhaupt op iemands agenda staat.
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

proxiboyke schreef:http://www.noos.fr/offre/offre_internet_100-mega.php

Als ik dit zie ben ik ervan overtuigd dat adsl nooit deze snelheden zal halen.
adsl niet nee vdsl2 wel als ik het goed voor heb is het 100/100mbit.

Adsl heeft beperking en kan niet hogern dan 8/1mbit

Adsl2+ kan 24/1,2,3.5mbit dacht ik afhankelijk waar in de wereld je gaat kijken..
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Deej_1977 schreef:
Darks schreef:Hoever zitten ze nu eigenlijk al met glasvezel in België? En wie heeft het glasvezelnetwerk in handen?
Er ligt heel veel glasvezel in België alleen niet voor de consument. Fiber-to-the-home is niet iets waarvan ik weet dat het in België überhaupt op iemands agenda staat.

Dat is dus zever als de consument de online bedrijven niet kunnen bereiken, of geen gebruik kunnen maken van die services die ze aanbieden dmv volume beperkingen omdat er zogezegd geen capaciteit is, heeft het in mijn ogen ook geen zin dat die bedrijven een hoge capaciteit kunnen halen.
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Darks schreef:Nu zit ik met nog iets. Als ze nu bij Telenet volgend jaar ofzo alles in HD beginnen uit te zenden, gaat uw internetsnelheid daar niet onder lijden? Zoals dat bij Belgacom Tv het geval is.
Ik denk niet dat dit uitmaakt - ze gaan eenmaal als alle analoge content van de kabel is weer redelijk wat speelruimte hebben. You never know, natuurlijk.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

devilkin schreef:
Darks schreef:Nu zit ik met nog iets. Als ze nu bij Telenet volgend jaar ofzo alles in HD beginnen uit te zenden, gaat uw internetsnelheid daar niet onder lijden? Zoals dat bij Belgacom Tv het geval is.
Ik denk niet dat dit uitmaakt - ze gaan eenmaal als alle analoge content van de kabel is weer redelijk wat speelruimte hebben. You never know, natuurlijk.
Internet en TV zijn bij TN volledig van elkaar gescheiden in tegenstelling tot bij BGC. Digitale TV, HDTV, of wat dan ook hebben dus GEEN invloed op je internetsnelheid.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”