Zou misschien wel leuk kunnen worden

Een vraag die ik daarbij heb : Hoe ga je zoiets opleggen ?The Oddity schreef:Nuja, dat bannen van erik is idd nog vroeg.. maar als idd afgesproken wordt geen topics te behandelen in de channel.. dan zal daar strikt in worden opgetreden (of zou moeten worden opgetreden).
Ook al ...CueBoy schreef:Een vraag die ik daarbij heb : Hoe ga je zoiets opleggen ?
Je kunt toch niet 24/7 een live moderator op zo'n kanaal hebben ?
En de bots gaan toch niet zo slim zijn dat ze topic-materiaal kunnen onderscheiden van het typische koetjes-en-kalfjes geleuter ?
The Oddity schreef:Bvb een foutje op het forum of een kleinigheid waar ons interventie is vereist hoeft dan niet echt gepost te worden.. dat kan evengoed eens gemeld worden in het channel.
Nu ik denk dat het ruim haalbaar moet zijn dat er een moderator aanwezig is in zo'n channel een goeie 18h ofzo. S'nachts is de intensiteit toch klein en kan een moderator overbodig zijn.
Heb eens de antwoorden bekeken, ik vind de argumenten van meon goed en vind dat het moet kunnen om een vraagje te stellen als er iets onduidelijk overkomt. (best wel vraagjes niet te langdradig maken)meon schreef:Want hoeveel bezoekers van userbase zullen een chatroom willen gebruiken puur om te "chitchatten"? Niet veel denk ik. Vandaar dat ik (nog) niet gestemd heb, ik ben eens benieuwd wat anderen hier van denken.
Ik begrijp de bezordheid van Sub Zero en ook andere moderatoren.Sub Zero schreef:Waar ik schrik van heb is dat mensen het forum gaan voorbij lopen.
Dat houdt mij tegen. Maar toch ben ik er nog altijd voor dat de users ons kunnen aanspreken op irc. Het probleem is gewoon dat je de lijn ergens moet trekken en waar je ze trekt.
dat heeft niks maar dan ook niks met wegjagen te maken ik wil allen niet getstoord worden met vragen als "hoe upload ik een file naar mijn skynet webspace?" (bijvoorbeeld) op IRC wie zich niet aan de regels houdt wordt eruit geknikkerd dat lijkt mij normaal dat heeft dus niks met wegjagen te makenmeon schreef:Ik vind dat een userbase-chatroom (en nu ga ik een aantal mede-mods tegen de schenen stampen) juist wél moet dienen om problemen te kunnen aantkaarten.
Stel: je hebt een probleem en je wilt een antwoord. Dus je post je vraag op userbase. De volgende stap is dat wij allerlei mogelijke antwoorden geven, maar misschien net niet die hij nodig heeft, omdat we bepaalde info missen. Dus vragen wij naar meer uitleg. Die krijgen we dan, en dan kunnen we verder gissen naar een mogelijke oplossing.
Het nut van een chatroom zou er naar mijn idee in bestaan die "nutteloze vragen" tussendoor op te lossen.
Een ander voorbeeld: iemand heeft een probleem dat aangekaart is op userbase. Maar zijn situatie verschilt lichtjes van dat gepost staat en wilt bvb enkel weten of die bepaald instelling voor zijn situatie ook zo is. Wat doe je dan? Nieuwe thread starten? Bijreageren op het bestaande onderwerp? Niets doen? ..... of je vraagt het op IRC ...
In mijn ogen zou een IRC-channel dus eigenlijk de dienstverlening die userbase toch wel is gewoonweg uitbreiden (en niet zozeer verplaatsen). Je kan nog altijd iemand die een uitgebreid nieuw probleem heeft en daarmee afkomt op de chat doorverwijzen en vragen de situatie neer te pennen in een post.
Daarom dat ik dus eigenlijk ook tégen het idee ben van mensen te kicken / bannen als ze met een probleem afkomen: je gaat toch geen bezoekers wegjagen zeker!
Ik weet dat ik op dit gebied lichtjes anders denk dan een aantal medemods, but hey, ieder zijn mening eh
Ik ben er niet zo voorstander voor mensen kicken, weinigen van de doelgroep zijn immers bekend met het fenomeen IRC en een kick zal veel erger worden ervaren als ze bedoeld zijn. Als je mensen verbaal terecht wijst zal de boodschap net zo duidelijk (of zelfs duidelijker) over komen.Erik schreef:dat heeft niks maar dan ook niks met wegjagen te maken ik wil allen niet getstoord worden met vragen als "hoe upload ik een file naar mijn skynet webspace?" (bijvoorbeeld) op IRC wie zich niet aan de regels houdt wordt eruit geknikkerd dat lijkt mij normaal dat heeft dus niks met wegjagen te maken
Blue-Sky schreef:Ik ben er van overtuigd dat een gouden middenweg gevonden wordt.
Of ik persoonlijk veel gebruik zou maken van irc weet ik nog niet, hangt van de evaluatie af
Zoals ik al schreef:Dit hangt van de evaluatie af, zie mijn tekst in quote.The Oddity schreef: Eventueel moeten we hier eens met experimenteren voor een tijdje, wat de reactie is naar zo'n channel....
Ik ben wel voor, maar op bepaalde gebieden tegen...