IRC chatroom

Vragen of opmerking aan het adres van de Userbase.be crew kan je hier posten. Ook nieuws ivm Userbase.be wordt hier gepost.
Plaats reactie

Zijn jullie geïnteresseerd in een IRC-chat channel?

Ja (post reden)
6
86%
Neen (post reden)
1
14%
Geen flauw idee wat dit is
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 7
Mahimahi
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Wat denken jullie van een Irc-kanaal voor Adslbox en de Userbase?
Zou misschien wel leuk kunnen worden :-)
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Mahimahi,

reeds in eerdere topics is gezegd dat hier werk van gemaakt wordt. Ver gevorderd werk reeds ;-) Maar er is nog onzekerheid of we dat wel zouden doen.

Er zijn nog een aantal dingen die ons tegenhouden een volledig public kanaal te openen:
We vrezen immers dat een chat-kanaal de problemen van het forum gaat behandelen. Wat niet de bedoeling is. De problemen zijn er om in het forum te behandelen. Een chat kanaal zou dan zuiver ontspanned, om de users te leren kennen etc moeten zijn.

Niet om topics te behandelen.

Wij wachten nu nog op een paar zaken en misschien dat dit kanaal er komt bij een volgende meeting.

Mahimahi, ik ga van je post eens een poll maken eens zien wat de andere users hier over denken.
I love it when a plan comes together!
Mahimahi
Elite Poster
Elite Poster

:-D Great!!!
Erik
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 18 keer

hallo,

Wel wij vrezen idd een beetje dat iedereen dan naar dat irc channel gaat komen met zijn/haar vragen/problemen wat uiteraard niet de bedoeling is

wij zullen dan ook " de chatregels" maken bijvoorbeeld iemand die een vraag steld wordt van de chat verwijderd als je doorgaat wordt je gebanned.Een ban is NIET permanent wij kunnen dat instellen in minuten

wie zich niet aan de regels houdt wordt op autoban gezet (voor de irc newbies dit is doormiddel van een irc bot die wij de opdracht geven u te bannen als je het kanaal binnenkomt.dit gaat automatisch )

nu wij zouden liever helemaal niemand kicken of bannen wij zouden een irc chat willen aanbieden zodat wij eens in "realtime" met de users van ons forum kunnen chatten kwestie van de "persoon" achter de nicknames te leren kennen

Zoals TheOddity al aangeeft wij zijn hier nog mee bezig als we genoeg positieve reacties krijgen dan gaan we ervoor ;)

en mensen die geen flauw idee hebben wat irc is geen nood.We hebben ook aan jullie gedacht als het eenmaal zover is dan zullen we je uitleggen wat irc is en hoe je het kunt gebruiken
Registered Linux user #286313
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 7 keer

De eerste NEEN komt van mij... gewoon omdat ik niet zo'n chatter ben, en ook wel omdat ik mij volledig kan vinden in de vrees die de mods hierboven al neergepend hebben (verloren gaan van informatie voor andere gebruikers,...)

Da's mijn "post reden" 8-)
If you can't beat them, confuse them.
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 581 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

Ik zit hier een beetje met een dubbel gevoel. De chatroom moet kunnen, maar het lijkt me onvermijdelijk dat er daar vragen gaan gesteld worden om problemen op te lossen. De drempel is immers lager en je hebt veel sneller een antwoord.
Voor een klein probleem zoals bvb "zou ik dat opnemen in dat formaat of dat formaat en waarom".
Erik, met je geban en zo ga je dan ook weer mensen afschrikken. Dat kickbannen is heel leuk als chanop, maar je moet er aan denken dat je een dienst verleent en zoals je weet: klant is koning. Je kan wel regels instellen en zo, maar ik vrees dat het duidelijke nut van die chatroom op die manier te beperkt wordt.

Want hoeveel bezoekers van userbase zullen een chatroom willen gebruiken puur om te "chitchatten"? Niet veel denk ik. Vandaar dat ik (nog) niet gestemd heb, ik ben eens benieuwd wat anderen hier van denken.
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Nuja, ik heb ook nog niet gestemd om de poll zo public mogelijk te houden.

meon heeft al héél wat goede regels aangehaald waarom wel en waarom niet.

Ik denk dat het public maken zal afhangen van de interesse naar zo'n channel.

Nuja, dat bannen van erik is idd nog vroeg.. maar als idd afgesproken wordt geen topics te behandelen in de channel.. dan zal daar strikt in worden opgetreden (of zou moeten worden opgetreden ;-)).

Nuja, ik denk dat na een tijdje we deze poll eens intern moeten evalueren... en beslissen.
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 7 keer

The Oddity schreef:Nuja, dat bannen van erik is idd nog vroeg.. maar als idd afgesproken wordt geen topics te behandelen in de channel.. dan zal daar strikt in worden opgetreden (of zou moeten worden opgetreden ;-)).
Een vraag die ik daarbij heb : Hoe ga je zoiets opleggen ?
Je kunt toch niet 24/7 een live moderator op zo'n kanaal hebben ?
En de bots gaan toch niet zo slim zijn dat ze topic-materiaal kunnen onderscheiden van het typische koetjes-en-kalfjes geleuter ? :-)
If you can't beat them, confuse them.
meon
Administrator
Administrator
Provider

CueBoy schreef:Een vraag die ik daarbij heb : Hoe ga je zoiets opleggen ?
Je kunt toch niet 24/7 een live moderator op zo'n kanaal hebben ?
En de bots gaan toch niet zo slim zijn dat ze topic-materiaal kunnen onderscheiden van het typische koetjes-en-kalfjes geleuter ? :-)
Ook al ...

Dus ik weet voorlopig niet of IRC een goed idee is ...
Momenteel ben ik meer geneigd om "nee" te stemmen...
Pi R²
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Idd, den drempel is lager om daar vragen te stellen, misschien juist een extra reden om ne chatroom te maken. Zo kunnen de mensen die het forum niet vertrouwen, ulder wa leren kennen, en dan gaan ze misschien ook het forum gebruiken.
Lang Leve Mijn Eigen! Het geheim voor een lang leven: niet stoppen met ademen
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Mja, akkoord dat die chatbox kan gebruikt worden voor directe communicatie naar de crew toe en om een vertrouwen tussen crew en regged users te scheppen.

Bvb een foutje op het forum of een kleinigheid waar ons interventie is vereist hoeft dan niet echt gepost te worden.. dat kan evengoed eens gemeld worden in het channel.

Nu ivm die 24hs 'surveillance' mja, die bots zijn idd niet slim genoeg. Voor de n00bs zijn die voldoende, bij 'geklooi' treden die botjes wel op :)
Maar voor onderscheid tussen forum topics en niet.. das idd moeilijker.
Nu ik denk dat het ruim haalbaar moet zijn dat er een moderator aanwezig is in zo'n channel een goeie 18h ofzo. S'nachts is de intensiteit toch klein en kan een moderator overbodig zijn.

Maar het is een terechte opmerking...
Alle opmerkingen van de users zijn welkom... zo krijgen wij ook een beter inzicht en kunnen we de juiste beslissing maken.
Mahimahi
Elite Poster
Elite Poster

Wel, OK ikzelf ben ook niet zo'n zware chatter, (ik kan zelfs alleen maar met 2 vingers typen en dan nog met veel typfouten :-( )

Wat betreft de vragen gesteld in de room kan dit ook in de positieve zin bekeken worden denk ik.
Wanneer iemand met een vraag naar voor komt kan de mod. direct oordelen of de vraag een forumthread waard is, ja dan neen.
Dus komen er minder, meestal uit onwetendheid gestelde, minder intelligente vragen in het forum. (Ik denk hierbij alleen aan mijzelf hoor :-) )
Ik denk ook niet dat een chatroom waar enkel zomaar wat over koetjes en kalfjes kan gepraat worden veel kans tot slagen heeft, daarvoor weten wij te weinig van elkaar af.
Ikzelf denk er zelfs niet aan om op irc zomaar een chatroom binnen te gaan waar er over dingen gepraat wordt waar ik geen intresse voor heb.

Anderzijds denk ik dat de gebruiker zich goed moet voelen in de room en niet met de schrik om het hart 10 minuten moet zitten overwegen of hij het zinnetje dat hij geschreven heeft wel zal durven doorsturen.
Natuurlijk moet alles in de rede blijven, maar maak er aub geen folterkamer van.

Ik zie nu in dat er zeker zowel pro's als contra's aan zo'n chatroom verbonden zijn, mijn JA stem is niet meer zo JAAA als ik eerst gedacht had. Ik leg mij neer bij welke beslissing dan ook, doe er het beste mee zou ik zeggen :-D
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer

Je moet het van onze kant bekijken. Wij wilken gewoon vermijdan dat de functie van het forum verloren zou gaan door het irc-kanaal. Als users ons daar komen vragen stellen, dan wordt het forum overbodig. Dat is ook de bedoeling niet. Er mag vanalles in dat channel gebeuren, maar er worden geen problemen opgelost, dat is alles wat wij willen. Je mag natuurlijk vanalles vragen, maar geen dingen waar je op het forum mee terecht kan/moet.

Het is gewoon de bedoeling dat je met ons en andere users eens een praatje kan maken. Ons en elkaar wat beter leert kennen. Er wordt nu al heel wat afgezeverd, dus dat kan geen kwaad. Gewoon praten over de gewone dingen, ook over computers, maar geen fora dingen. Dat is alles.

Cheers
Afbeelding
Pi R²
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

eigenlijk wel grappig wat ge zegt: het is de chatroom van de userbase

MAAAAAAAAAAR... er worden GEEN problemen opgelost :P :P

Als dat uw standpunt is, dan moet ge niet aan ne room beginnen. De functie voor mij zou eerder zijn: op het forum krijgt ge de grote lijnen van de oplossing, maar als ge daar langs geen kanten aanuit kunt en graag een beetje meer wilt weten, dat ge daar dan een kleinigheid kunt komen bijvragen (bv. Hoe zet ge een scherm uit: antwoord: klik hier, daar en daar... als ge moet wachten tot op het forum een antwoord is gepost, tja). Als het is om over de bloemekes, de bijkes en het schoon weer wilt babbelen, dan zijn der wel andere oplossingen voor de users denk ik (andere rooms waar ze mense kenne, msn, ....)
Blue-Sky
Erelid
Erelid

The Oddity schreef:Bvb een foutje op het forum of een kleinigheid waar ons interventie is vereist hoeft dan niet echt gepost te worden.. dat kan evengoed eens gemeld worden in het channel.
Nu ik denk dat het ruim haalbaar moet zijn dat er een moderator aanwezig is in zo'n channel een goeie 18h ofzo. S'nachts is de intensiteit toch klein en kan een moderator overbodig zijn.
meon schreef:Want hoeveel bezoekers van userbase zullen een chatroom willen gebruiken puur om te "chitchatten"? Niet veel denk ik. Vandaar dat ik (nog) niet gestemd heb, ik ben eens benieuwd wat anderen hier van denken.
Heb eens de antwoorden bekeken, ik vind de argumenten van meon goed en vind dat het moet kunnen om een vraagje te stellen als er iets onduidelijk overkomt. (best wel vraagjes niet te langdradig maken)
Wat betreft een fulltime bezetting door een mod, vind ik niet echt nodig, trouwens men kan zien of er iemand v/d mods online is op het forum en zich daar eventueel naar schikken.
Ik stem dus vóór :-)
Afbeelding
Sub Zero
Administrator
Administrator

Ok, je hebt wel wat gelijk... Zo een kleinigheid kan er nog door. Maar geen vragen waarmee je op het forum terecht kan. Anders kunnen we even goed het forum opdoeken en een channel beginnen he. Dat is wat we willen vermijden, meer niet.

Cheers
Afbeelding
meon
Administrator
Administrator
Provider

Ik vind dat een userbase-chatroom (en nu ga ik een aantal mede-mods tegen de schenen stampen) juist wél moet dienen om problemen te kunnen aantkaarten.
Stel: je hebt een probleem en je wilt een antwoord. Dus je post je vraag op userbase. De volgende stap is dat wij allerlei mogelijke antwoorden geven, maar misschien net niet die hij nodig heeft, omdat we bepaalde info missen. Dus vragen wij naar meer uitleg. Die krijgen we dan, en dan kunnen we verder gissen naar een mogelijke oplossing.
Het nut van een chatroom zou er naar mijn idee in bestaan die "nutteloze vragen" tussendoor op te lossen.
Een ander voorbeeld: iemand heeft een probleem dat aangekaart is op userbase. Maar zijn situatie verschilt lichtjes van dat gepost staat en wilt bvb enkel weten of die bepaald instelling voor zijn situatie ook zo is. Wat doe je dan? Nieuwe thread starten? Bijreageren op het bestaande onderwerp? Niets doen? ..... of je vraagt het op IRC ...

In mijn ogen zou een IRC-channel dus eigenlijk de dienstverlening die userbase toch wel is gewoonweg uitbreiden (en niet zozeer verplaatsen). Je kan nog altijd iemand die een uitgebreid nieuw probleem heeft en daarmee afkomt op de chat doorverwijzen en vragen de situatie neer te pennen in een post.
Daarom dat ik dus eigenlijk ook tégen het idee ben van mensen te kicken / bannen als ze met een probleem afkomen: je gaat toch geen bezoekers wegjagen zeker!

Ik weet dat ik op dit gebied lichtjes anders denk dan een aantal medemods, but hey, ieder zijn mening eh ;-)
Pi R²
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

awel, zo zie ik het ook ongeveer. Mijn ervaring heeft geleerd dat ge mensen nie in vakskes kunt stampen. Ge kunt niet zeggen da mag nie, want ge jaagt de mensen weg als ge ze op de channel niet wilt helpen. Ge moet de twee naast elkaar aanbieden, en de mensen kiezen dan wa ze willen. Ma ge zegt erbij dat voor algemene zaken die iedereen kan gebruiken, eerst het forum moet gebruikt worden. Doorgaans gaan ze snappen dat lange vragen als "hoe zet ik een netwerk op" beter op het forum beantwoord kunnen worden, en iets kort, als "hoe sluit ik windows af" op ne chat.
Sub Zero
Administrator
Administrator

Ik kan meon wel volgen in zijn redenering. En hij heeft gelijk. Zo een dingen moeten kunnen.

Waar ik schrik van heb is dat mensen het forum gaan voorbij lopen. Ze gaan zeggen, aha, daar kun je in real time vragen stellen, dus we gaan dat daar vragen want ikke eerst ikke eerst.

Of als een user eens een half uurtje moet wachten eer hij antwoord krijgt op zijn thread dan in het channel komt vragen waar zijn antwoorden blijven.

Dat houdt mij tegen. Maar toch ben ik er nog altijd voor dat de users ons kunnen aanspreken op irc. Het probleem is gewoon dat je de lijn ergens moet trekken en waar je ze trekt. Dat is alles.

Cheers
Afbeelding
Blue-Sky
Erelid
Erelid

Sub Zero schreef:Waar ik schrik van heb is dat mensen het forum gaan voorbij lopen.
Dat houdt mij tegen. Maar toch ben ik er nog altijd voor dat de users ons kunnen aanspreken op irc. Het probleem is gewoon dat je de lijn ergens moet trekken en waar je ze trekt.
Ik begrijp de bezordheid van Sub Zero en ook andere moderatoren.
Toch vind ik dat de users zelf de nodige discipline aan de dag zullen leggen.
Men is toch discipline gewoon op het forum, dit gedrag moet ook kunnen op irc.
(daar moeten toch ook de regels gevolgd worden)

Ik ben er van overtuigd dat er een gouden middenweg gevonden wordt.
Of ik persoonlijk veel gebruik zou maken van irc weet ik nog niet, hangt van de evaluatie af :!:
Laatst gewijzigd door Blue-Sky 02 dec 2007, 17:34, in totaal 1 gewijzigd.
Afbeelding
Erik
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 18 keer

meon schreef:Ik vind dat een userbase-chatroom (en nu ga ik een aantal mede-mods tegen de schenen stampen) juist wél moet dienen om problemen te kunnen aantkaarten.
Stel: je hebt een probleem en je wilt een antwoord. Dus je post je vraag op userbase. De volgende stap is dat wij allerlei mogelijke antwoorden geven, maar misschien net niet die hij nodig heeft, omdat we bepaalde info missen. Dus vragen wij naar meer uitleg. Die krijgen we dan, en dan kunnen we verder gissen naar een mogelijke oplossing.
Het nut van een chatroom zou er naar mijn idee in bestaan die "nutteloze vragen" tussendoor op te lossen.
Een ander voorbeeld: iemand heeft een probleem dat aangekaart is op userbase. Maar zijn situatie verschilt lichtjes van dat gepost staat en wilt bvb enkel weten of die bepaald instelling voor zijn situatie ook zo is. Wat doe je dan? Nieuwe thread starten? Bijreageren op het bestaande onderwerp? Niets doen? ..... of je vraagt het op IRC ...

In mijn ogen zou een IRC-channel dus eigenlijk de dienstverlening die userbase toch wel is gewoonweg uitbreiden (en niet zozeer verplaatsen). Je kan nog altijd iemand die een uitgebreid nieuw probleem heeft en daarmee afkomt op de chat doorverwijzen en vragen de situatie neer te pennen in een post.
Daarom dat ik dus eigenlijk ook tégen het idee ben van mensen te kicken / bannen als ze met een probleem afkomen: je gaat toch geen bezoekers wegjagen zeker!

Ik weet dat ik op dit gebied lichtjes anders denk dan een aantal medemods, but hey, ieder zijn mening eh ;-)
dat heeft niks maar dan ook niks met wegjagen te maken ik wil allen niet getstoord worden met vragen als "hoe upload ik een file naar mijn skynet webspace?" (bijvoorbeeld) op IRC wie zich niet aan de regels houdt wordt eruit geknikkerd dat lijkt mij normaal dat heeft dus niks met wegjagen te maken
Registered Linux user #286313
meon
Administrator
Administrator
Provider

Erik schreef:dat heeft niks maar dan ook niks met wegjagen te maken ik wil allen niet getstoord worden met vragen als "hoe upload ik een file naar mijn skynet webspace?" (bijvoorbeeld) op IRC wie zich niet aan de regels houdt wordt eruit geknikkerd dat lijkt mij normaal dat heeft dus niks met wegjagen te maken
Ik ben er niet zo voorstander voor mensen kicken, weinigen van de doelgroep zijn immers bekend met het fenomeen IRC en een kick zal veel erger worden ervaren als ze bedoeld zijn. Als je mensen verbaal terecht wijst zal de boodschap net zo duidelijk (of zelfs duidelijker) over komen.

Daarom dat ik ook niet denk dat hier regels al te streng moeten worden toegepast. Als iemand dringend geholpen moet worden ("dat project moet morgen écht online staan, en het lukt me niet, heeeeeeelp") dan kan daar nog altijd een mouw aan gepast worden. Van de andere kant moeten de bezoekers niet vergeten dat dit een project is van vrijwilligers en dat ze ook niet kunnen eisen dat ze geholpen worden. Het zal gebruiker per gebruiker afwegen zijn van wat de meest geschikte reactie is. Ik ben voor het idee: laat de persoon z'n verhaal doen, en kijk dan wat er moet gebeuren. Het kan immers zijn dat de persoon die op IRC is niet het antwoord weet, maar wel weet dat iemand anders daar veel beter op kan antwoorden. Dan is het forum weer de geschikte plek.

Maar ik denk dat uiteindelijk het forum nog altijd de main focus moet krijgen hoor, ik ben nu niet de chat aan het goedpraten. Ik zeg enkel dat een chat bij userbase enkel onder die omstandigheden hierboven besproken zin heeft.
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

meon, zoals jij het in je post hoger ging voorstellen (2hoger), klinkt dat héél mooi in theorie denk ik. Maar SubZero heeft hier een ferm argument, er zijn vele one-time users die als ze een probleem hebben dat hier zo snel mogelijk willen opgelost zien. Het enige wat hun interesseert is: oplossen en snel. De oplossing voor dat probleem mag dan al 100x gepost zijn op het forum, dan nog posten ze het... bij die mensen zal je met een public chat een regelrecht voorbijloop van het forum creëren.

Zij willen snel hulp: dus het channel eens raadplegen.. daar zitten ze toch realtime, ipv op het forum is er steeds weg en weer gepost...

Nu, wat je voorstelt om dat iemand met bijkomende kleine vragen ivm een reeds uitgebreide topic.. dat moet zeker kunnen, maja.. waar leg je de grens en hoe goed wordt dit gerespecteerd.

Nuja, PiR², een chat van Userbase, maar die is er niet om probs te solven, nuja, ik denk wel dat we al genoeg problemen oplossen op het forum...

Een chat is een realtime iets, wat meer naar een 'helpdesk-support team" blijkt te gaan in deze situatie...

Het heeft zijn voor en nadelen.

Een chat doet de community wel groeien enzo..maar kan ook het forum tot zinken brengen zoals andere "adsl"-sites al ondervonden hebben..
Eventueel moeten we hier eens met experimenteren voor een tijdje, wat de reactie is naar zo'n channel... :).

Ik ben wel voor, maar op bepaalde gebieden tegen...

Enne ivm die folterkammer, don't worry... Erik stelt dat extreem voor, maar zo erg zal het allemaal niet worden eh.. same spirit as the fora :)
jan28
Premium Member
Premium Member
Twitter: xtrshop
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 46 keer

en eens beginnen met chatten op afgesproken momenten. Ik zit ook nog op andere fora waar het er zo aan toe gaat. Afspreken om te chatten op een bepaald moment. Zoiets als samen op cafe gaan. Dat laatste zou natuurlijk ook niet slecht zijn :beerchug:

jan
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Hehe,

Wat ons betreft Jan, moet dat "samen op café" gaan wel eens lukken in de toekomst.
We bestaan nu bijna 1 jaar. Misschien binnen een aantal maanden, of binnen een jaartje dat we eens een UB-meeting organiseren... :-)

Hmm afgesproken momenten? Hmm eens op denken.
Blue-Sky
Erelid
Erelid

Blue-Sky schreef:Ik ben er van overtuigd dat een gouden middenweg gevonden wordt.
Of ik persoonlijk veel gebruik zou maken van irc weet ik nog niet, hangt van de evaluatie af :!:
The Oddity schreef: Eventueel moeten we hier eens met experimenteren voor een tijdje, wat de reactie is naar zo'n channel... :).

Ik ben wel voor, maar op bepaalde gebieden tegen...
Zoals ik al schreef:Dit hangt van de evaluatie af, zie mijn tekst in quote.
Voorstel van The Oddity, eens experimenteren voor een tijdje en... valt dat tegen (of mee) dan kan men een definitief besluit nemen.
Ik hou er wel rekening mee dat dit op punt stellen van zo'n chat systeem weer heel wat werk en tijd zal kosten aan de moderatoren.
(dus zij moeten beslissen of dit vele werk wel zin heeft)
Afbeelding
Sub Zero
Administrator
Administrator

Blue-Sky,
van de vertrouwde member weten we wat we kunnen verwachten. We weten ondertussen wat we van de trouwe waarden hier kunnen verwachten en deze moeten niet echt iets vrezen. Ik denk hier vb aan jou, PiR², cueboy, ... We weten dat jullie je aan de regels zullen houden. Daar hebben we geen enkel probleem mee. Maar wat we willen vermijden is dat er te veem profiteurs komen die ons gaan beschouwen als helpdesk met onmiddellijk vraag en antwoord. Dat is alles wat we willen vermijden. Het zal heus zo een vaart niet lopen dat je direct gekickt of geband wordt voor een kleinigheid. Dat moet je nu ook niet denken. We zijn gewoon nog op zoek naar een gulden middenweg. Je moet er nog niet direct wakker van liggen. We houden jullie op de hoogte.

Cheers
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Userbase: Aankondigingen, vragen en suggesties”