Snelheid Dommel naar LDC

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
DeepFreeZ
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 34
Lid geworden op: 26 jan 2007, 14:00

Ik wil van Telenet naar Dommel, maar ik zit wel op 5,9 km van een centrale af. Ga ik dan wel snel Internet hebben? Zijn daar tabellen van?
Coop
Premium Member
Premium Member
Berichten: 696
Lid geworden op: 29 nov 2006, 20:40

That i dont know, maar kan je wel zeggen dat ik 2 maand geleden ook telenet buitengestampt heb en nu meer dan blij ben met Dommel.
Veel plezier ermee !
DeepFreeZ
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 34
Lid geworden op: 26 jan 2007, 14:00

Coop schreef:That i dont know, maar kan je wel zeggen dat ik 2 maand geleden ook telenet buitengestampt heb en nu meer dan blij ben met Dommel.
Veel plezier ermee !


uhu kan ik geloven

alleen hoop ik dat ik kan wennen aan de snelheid want ik ga van een 20mbps naar een 4 mbps wa toch een heel verschil is
Coop
Premium Member
Premium Member
Berichten: 696
Lid geworden op: 29 nov 2006, 20:40

Kwa surfen ga je niets merken, mij leek surfen zelfs sneller tegaan !
Downloaden van goede snelle verbindingen zal wel langzamer gaan ja.
Maarja, je krijgt er ook veel voor terug hé, veel minder betalen en meer downloaden :)

P.S: welke reden gaf je op toen ze bij telenet vroegen waarom je weg ging ?
DeepFreeZ
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 34
Lid geworden op: 26 jan 2007, 14:00

Coop schreef:Kwa surfen ga je niets merken, mij leek surfen zelfs sneller tegaan !
Downloaden van goede snelle verbindingen zal wel langzamer gaan ja.
Maarja, je krijgt er ook veel voor terug hé, veel minder betalen en meer downloaden :)

P.S: welke reden gaf je op toen ze bij telenet vroegen waarom je weg ging ?


Ik ben nog bij Telenet. Ik moet volgende week mijn opzeggingsbrief nog opsturen. Maar ik blijf bij telenet voor telefoon dus. Maar die hebben mij geen reden te vragen.

Toen ik belde voor te vragen hoelang ik nog bij Telenet vastzat heb ik wel iets verzonnen dat ik verschillende maanden in het buitenland moest gaan werken. :D ma totaal ni waar
DeepFreeZ
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 34
Lid geworden op: 26 jan 2007, 14:00

De hoeveelheid gebruikers op zo'n koppelstation of LDC kan dit ook je snelheid beinvloeden?
DeepFreeZ
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 34
Lid geworden op: 26 jan 2007, 14:00

Coop schreef:Kwa surfen ga je niets merken, mij leek surfen zelfs sneller tegaan !
Downloaden van goede snelle verbindingen zal wel langzamer gaan ja.
Maarja, je krijgt er ook veel voor terug hé, veel minder betalen en meer downloaden :)

P.S: welke reden gaf je op toen ze bij telenet vroegen waarom je weg ging ?


Hoever lig jij eigenlijk van een koppelstation af? en wat is jouw effectieve down en uploadsnelheid getest op userbase?
Praetorian
Premium Member
Premium Member
Berichten: 645
Lid geworden op: 30 sep 2005, 11:37

Hier op het forum staat ergens een lijstje met de profielen die je op welke afstand kan krijgen. Gebruik eens de zoekoptie en je zal die snel vinden.

Een vriend van me zit op 5.5 km en zit op een 2.2 mbitprofiel...
Op een zestal km zal het waarschijnlijk 1.1 mbit worden..
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 maa 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

Praetorian schreef:Hier op het forum staat ergens een lijstje met de profielen die je op welke afstand kan krijgen. Gebruik eens de zoekoptie en je zal die snel vinden.

Een vriend van me zit op 5.5 km en zit op een 2.2 mbitprofiel...
Op een zestal km zal het waarschijnlijk 1.1 mbit worden..


Tja, hangt van zoveel factoren af. Ik zit op 6,9 kilometer en gebruik een 2,2Mbit/s profiel (met ruimte voor een upgrade naar 3,3)
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

[/quote]

Hoever lig jij eigenlijk van een koppelstation af? en wat is jouw effectieve down en uploadsnelheid getest op userbase?[/quote]

Hier zit ik op 5.6 km van de central en heb een 3.3 mbit profiel (320 Kbyte haal ik effectief), dit alles is wel op het nippertje hoor (een SNR van maar 7 dB…hell soms 5.5 dB… bekabeling is ook al stokoud) eig zou een 2.2 mbit beter zijn maar heb nog geen enkel disconnect had in een jaar dat ik al bij dommel ben. Enfin vermoed ook dat ik me een goede modem/router heb aangeshaft (speedtouch 546)
Btw kom ook van Telenet, is int begin wel ffkens wennen hoor
Gebruikersavatar
Robinvv
Pro Member
Pro Member
Berichten: 278
Lid geworden op: 15 jan 2006, 00:10

Zolang je niet echt ver op den buiten woont, zal je er niet echt veraf een centrale zitten.

Hier op 2650 meter en effectief:

400 KB/S download
25 KB/S upload

En ik woon eigenlijk wel al op den buiten (bevolkingsdichtheid is weinig te noemen) Maar 1 km van hier is een dorp en daar is bevolkingsdichtheid véél groter. Dus daar ergens zal de centrale gelegen zijn.

Beneden de 4 km zeker de volle snelheid.
Telenet & Belgacom : PROFITEURS!
Dommel 120 GB!! :D
Vergelijk zelf: Excel blad en Site
DeepFreeZ
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 34
Lid geworden op: 26 jan 2007, 14:00

Praetorian schreef:Hier op het forum staat ergens een lijstje met de profielen die je op welke afstand kan krijgen. Gebruik eens de zoekoptie en je zal die snel vinden.

Een vriend van me zit op 5.5 km en zit op een 2.2 mbitprofiel...
Op een zestal km zal het waarschijnlijk 1.1 mbit worden..


Ik vind die niet via de zoekfunctie?
Praetorian
Premium Member
Premium Member
Berichten: 645
Lid geworden op: 30 sep 2005, 11:37

DeepFreeZ schreef:
Praetorian schreef:Hier op het forum staat ergens een lijstje met de profielen die je op welke afstand kan krijgen. Gebruik eens de zoekoptie en je zal die snel vinden.

Een vriend van me zit op 5.5 km en zit op een 2.2 mbitprofiel...
Op een zestal km zal het waarschijnlijk 1.1 mbit worden..


Ik vind die niet via de zoekfunctie?

http://www.userbase.be/forum/viewtopic. ... 037#100037
vrij conservatieve waarden doch. Lees ook de replies meer naar onderen.
KK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 909
Lid geworden op: 02 okt 2004, 04:38

DeepFreeZ schreef:Maar ik blijf bij telenet voor telefoon dus.

Voor zover ik weet kan je daarop geen ADSL krijgen.
DeepFreeZ
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 34
Lid geworden op: 26 jan 2007, 14:00

Natuurlijk niet, maar heb ook een discovery line van BC

Dus nu een jaartje bij Dommel en alsTelenet mij dan nog geen extra datalimiet geeft blijf ik zolang bij Dommel en anders ben ik in een wip weer omgeschakeld.
{DzN}Moonwitch
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 30 okt 2006, 19:48

Praetorian schreef:Hier op het forum staat ergens een lijstje met de profielen die je op welke afstand kan krijgen. Gebruik eens de zoekoptie en je zal die snel vinden.

Een vriend van me zit op 5.5 km en zit op een 2.2 mbitprofiel...
Op een zestal km zal het waarschijnlijk 1.1 mbit worden..


Hangt ook van je lijn noise af. Medewerker van EDPnet (gweldige uitleg eigenlijk, ik ben geeneens klant van hun) zei me dat de noise margin nog feller meetelt. Ik zit op 4.2 km van een centrale, BGC en haal 3.3Mbps download, terwijl mijn noise margin download maar 9 is - volgens edpnet kan ik best op een 1Mbit profiel zitten of 2.2 maar niet meer.

Als je kan, laat je noisemargin nakijken :) Of als je al een modem hebt (en een telefoonlijn natuurlijk) kijk het zelf na.
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”