Hallo,
Ik heb nog een oude pc staan P 3 800MHz en deze zou ik graag gebruiken om linux op te zetten. Nu zit ik met het probleem dat de pc soms bij het laden van het stuurprogramma Windows gewoon terug opstart en dus in een lus blijft zitten.
Terwijl als ik Linux probeer te installeren deze bij het uitpakken van de linux kernel gewoon vastloopt.
Ik heb de voeding al eens nagemeten en daar is nog alles in orde. En ook heb ik al geprobeerd met de CPU snelheid lager te zetten omdat het misschien de warmt zou kunnen zijn maar dit is het dus ook niet.
Weet soms iemand waaraan dit zou kunnen liggen of nog dingen die ik kan proberen?
Greets
PIII 800MHz loopt vast
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 56 keer
Misschien heb je een kapot ram-latje ?
Je kan dat eens testen door memtest uit te voeren, staat op de meeste
linux-livecd's ...
Je kan dat eens testen door memtest uit te voeren, staat op de meeste
linux-livecd's ...
- Robbe
- El Robre
- Twitter: infocaris
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Contacteer:
Ge kunt het ook altijd is met een andere harde schijf proberen.
Of uw laatst toegevoegd stuk hardware eruit halen, en zien of het zich nog herhaalt.
Of uw laatst toegevoegd stuk hardware eruit halen, en zien of het zich nog herhaalt.
Code: Selecteer alles
filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
- FezzFest
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
- Bedankt: 16 keer
Stekke schreef:Ik heb het geprobeerd met een andere harde schijf maar dit helpt ook niet. En ik heb geen nieuwe hardware toegevoegd.
Greets
Misschien is er dan iets defect aan je moederbord...
- devilkin
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 341 keer
- Contacteer:
Stekke schreef:Nee aan het ram-geheugen of harde schijf ligt het niet, want ik heb ook nog een P2 staan 450MHz en als ik deze daarop gebruik dan werkt het wel. Maar deze is aanzienlijk trager dan de P3.
Het kan hier wel aan liggen - in samenspraak met je moederbord. Een nachtje memtesten lijkt me niet overbodig.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
- Styno
- Elite Poster
Stekke schreef:Nee aan het ram-geheugen of harde schijf ligt het niet, want ik heb ook nog een P2 staan 450MHz en als ik deze daarop gebruik dan werkt het wel. Maar deze is aanzienlijk trager dan de P3.
Ben je mischien pc100 geheugen van een P2 aan het gebruiken op een pc133 P3? De meeste linux distributies kan je booten van cd en starten met parameters 'linux memtest'. Laat die maar eens een tijdje draaien dan ben je zeker.
EDIT: of haal van deze site de iso af, burn & boot... http://www.memtest86.com/
echo '[q]sa[ln0=aln256%Pln256/snlbx]sb3135071790101768542287578439snlbxq'|dc
echo '16i[q]sa[ln0=aln100%Pln100/snlbx]sbA0D4D465452snlbxq'|dc
echo '16i[q]sa[ln0=aln100%Pln100/snlbx]sbA0D4D465452snlbxq'|dc
- Ofloo
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 92 keer
devilkin schreef:Stekke schreef:Nee aan het ram-geheugen of harde schijf ligt het niet, want ik heb ook nog een P2 staan 450MHz en als ik deze daarop gebruik dan werkt het wel. Maar deze is aanzienlijk trager dan de P3.
Het kan hier wel aan liggen - in samenspraak met je moederbord. Een nachtje memtesten lijkt me niet overbodig.
inderdaad, ram kan onderling ook conflicten geven. Bv niet alle merken kan je met elkaar gebruiken.
Robbe schreef:Ge kunt het ook altijd is met een andere harde schijf proberen.
ja lijkt me ook hd te zijn
wat voor lawaai maakt de pc vlak voor de crs ??