iN.Di zal achterstand bijbenen in de digitale tv-markt

Hier kunt u alles kwijt over TV over de kabel
Plaats reactie
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 5 keer

iN.Di zal achterstand bijbenen en zelfs voorsprong nemen in de digitale tv-markt

In april brengt iN.Di een nieuwe digitale box op de markt die interactiviteit mogelijk maakt en waarop eventueel ook programma's kunnen worden opgenomen op een harde schijf van 250 Gb. "Wij zijn er ons van bewust dat nogal wat kijkers een functie als 'Net gemist' (VRT) of 'iWatch' (VTM) handig vinden om een programma te zien dat ze pas hebben gemist," zegt Wim Dries, voorzitter van Interelectra. "De gebruikers van iN.Di zullen in de nabije toekomst eveneens kunnen genieten van video-on-demand, waarbij de digitale kijker kan kiezen uit een filmaanbod."

Een prijs is er nog niet op geplakt maar het zal "zeker niet duurder" zijn dan elders," zegt Rudy Nys, de CEO van iN.Di.

Eerder nog, in maart of april, zal iN.Di van start gaan met HDTV (hogedefinitie-tv). Wie beschikt over een LCD- of plasmascherm dat op HDTV is voorbereid, zal dan - voor minder dan 9 euro per maand extra - kunnen genieten van letterlijk haarscherpe beelden. Wat dat betreft, zal iN.Di een voorsprong nemen in de tv-markt.

"Dat komt doordat we ons volledige kabelnet hebben opgewaardeerd tot 860 MHz, wat uniek is in België," weet Jo Geebelen, algemeen directeur van Interelectra. "De vier zenders die als eersten in HDTV zullen worden doorgestuurd, zijn VTM, EXQI (cultuur), HD1 (evenementen) en - nog in onderhandeling - National Geographic. HDTV vergt uiteraard meer capaciteit op de kabel en die is enkel in het gebied van iN.Di voldoende beschikbaar om ook HDTV te kunnen aanbieden. Die hoge capaciteit geeft ons ook een kwantitatieve voorsprong. Ons basispakket voor digitale tv bestaat uit de 42 zenders die we ook analoog aanbieden plus 10 extra kanalen in digitaal.

"Door dat uitgebreide basispakket is de behoefte aan meer keuze voorlopig maar relatief," zegt Wim Dries. In Vlaanderen kijkt voorlopig zo'n tien procent digitaal. "We hopen dat tegen eind 2007 zo'n 100.000 van de 800.000 gezinnen binnen het iN.Di-gebied op digitale tv zullen zijn overgeschakeld," schat Rudy Nys. "En dan kan het snel gaan."

Voor de traditionele analoge tv wordt samengewerkt binnen Interkabel, voor de digitale tv is er het commerciële samenwerkingsverband iN.Di, waartoe naast Interelectra ook Integan (een deel van Antwerpen), PBE (een deel van Vlaams-Brabant) en WVEM (een deel van West-Vlaanderen) behoren. Samen bereiken ze 800.000 gezinnen. De andere 1,6 miljoen worden door Telenet bediend.

iN.Di heeft in december een samenwerkingskkoord gesloten met VOO, het platform van de kabelmaatschappijen Brutélé (Brussel) en ALE (Luik). De verschillende maatschappijen blijven onafhankelijk maar bundelen de krachten op het gebied van technologie, interactieve tv, marketing en het verwervan van inhoud. VOO bereikt 1,2 Franstalige gezinnen. Zo zijn er dus twee blokken voor digitale tv via de kabel ontstaan.

Bron: Het Belang van Limburg - 23 januari 2007
MRC101
Elite Poster
Elite Poster

ZMD schreef:Eerder nog, in maart of april, zal iN.Di van start gaan met HDTV (hogedefinitie-tv). Wie beschikt over een LCD- of plasmascherm dat op HDTV is voorbereid, zal dan - voor minder dan 9 euro per maand extra - kunnen genieten van letterlijk haarscherpe beelden. Wat dat betreft, zal iN.Di een voorsprong nemen in de tv-markt.

9€/maand om die HDMI te gebruiken (of toch tenminste HDTV ontvangen) vind ik toch wel heel duur ze.

ZMD schreef:"Door dat uitgebreide basispakket is de behoefte aan meer keuze voorlopig maar relatief," zegt Wim Dries. In Vlaanderen kijkt voorlopig zo'n tien procent digitaal. "We hopen dat tegen eind 2007 zo'n 100.000 van de 800.000 gezinnen binnen het iN.Di-gebied op digitale tv zullen zijn overgeschakeld," schat Rudy Nys. "En dan kan het snel gaan."

Van 10% naar 12,5% lijkt mij toch niet zo moeilijk.
gr4vity
Erelid
Erelid
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Ik vraag me toch af hoe ze voor die interactiveit gaan zorgen. Bij telenet en Belgacom is dit vrij voor de hand liggend. Maar bij Interkabel gebied word bij mijn weten het heel wat moeilijker. Tenzij ze erin slagen om filter (om data en tv te schijden) en modem (om interactief te kunnen gaan) in 1 toestel krijgen. Maar dan nog moet er heel wat veranderen aan de structuur van hun netwerk.

//Edit: Hun berekening klopt ook niet. 75% van Vlaanderen is Telenet Televisie gebied. Dus zou een verhouding van 800.000 tegen 1.6Miljoen absoluut niet kunnen kloppen... tenzij er in interkabel gebied super veel meer mensen wonen.

Greetz Wouter
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Styno
Elite Poster
Elite Poster

ANARCHY92 schreef:Ik vraag me toch af hoe ze voor die interactiveit gaan zorgen.

Exactly... iemand?
echo '[q]sa[ln0=aln256%Pln256/snlbx]sb3135071790101768542287578439snlbxq'|dc
echo '16i[q]sa[ln0=aln100%Pln100/snlbx]sbA0D4D465452snlbxq'|dc
Afbeelding
dopke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

ANARCHY92 schreef:Ik vraag me toch af hoe ze voor die interactiveit gaan zorgen. Bij telenet en Belgacom is dit vrij voor de hand liggend. Maar bij Interkabel gebied word bij mijn weten het heel wat moeilijker. Tenzij ze erin slagen om filter (om data en tv te schijden) en modem (om interactief te kunnen gaan) in 1 toestel krijgen. Maar dan nog moet er heel wat veranderen aan de structuur van hun netwerk.

//Edit: Hun berekening klopt ook niet. 75% van Vlaanderen is Telenet Televisie gebied. Dus zou een verhouding van 800.000 tegen 1.6Miljoen absoluut niet kunnen kloppen... tenzij er in interkabel gebied super veel meer mensen wonen.

Greetz Wouter

Interactieviteit is geen probleem , interelectra heeft hier een top netwerk tot 860 mhz gerealiseerd , uniek in belgie . Bandbreedte genoeg . Dus je argumentatie over de structuur van het netwerk , klopt helemaal niet .

Heb eens de specificaties van de (waarschijnlijke ) box bekeken , optioneel zit er een docsis/docsis 2.0 modem in , dus de interactiviteit zal geen probleem zijn :wink: .

hoe kom je aan 75 % , de 4 intercomunales bedienen in totaal +- 790.000 gezinnen .
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

ZMD schreef:In april brengt iN.Di een nieuwe digitale box op de markt die interactiviteit mogelijk maakt en waarop eventueel ook programma's kunnen worden opgenomen op een harde schijf van 250 Gb. "

Leuk, nog even wachten dus om een nieuwe recorder met HD te kopen. :-)
redman
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 88 keer

9 euro voor hdmi?
Die zijn gek...
Ik keek er nochtans naar uit.
Nu niet meer..
dietervanb
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

redman5087 schreef:9 euro voor hdmi?
Die zijn gek...
Nu niet meer..

Vooral het zijn maar 4 zenders (waarvan 1 met testuitzendingen, en VTM zal ook niet al zijn programma's in HD uitzenden).

Wacht dan liever tot HDDVD of BR betaalbaar zijn. Af een toe een schijfje huren.
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Op zijn minst een netwerk beheerder die innoveert ! En één die zich realiseert dat men zich niet op de vroegere netwerk structuur moest blijven begeven, door upgrades te doen hebben ze hun volledige bandbreedte kunnen benutten, dit moet blijkbaar nog door dringen bij andere providers zoals telenet !

Dit toont toch maar weer eens aan dat het wel mogelijk is, eerder waren er kiekens die beweerden dat zulke upgrades niet mogelijk waren in belgie, vanwege de huidige structuur.
gr4vity
Erelid
Erelid
Contacteer:

dopke schreef:hoe kom je aan 75 % , de 4 intercomunales bedienen in totaal +- 790.000 gezinnen .

Zeer goed ingelichte bronnen ;) een onderzoeksbureau dus :)
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: goendi
Contacteer:

Zeer goed ingelichte bronnen een onderzoeksbureau dus

Dat lijkt me sterk... Integan bediend kwasi gans zone Antwerpen (03). Dat alleen zal zeker goed zijn voor 600.000 aansluitingen. Concreet betekend dit dat ze nog amper 200.000 aansluitingen mankeren in die berekening. Misschien is het toch raadzaam om eerder op Integan af te gaan over hun eigen capaciteit dan visa versa. Ik ben zelf Integan klant, en hun dienstverlening is vlot en professioneel. Echt geen klagen over.

9 euro voor hdmi?
Die zijn gek...
Nu niet meer..

Oei oei, wat een pessimisme... Maanden zie ik hier iedereen vragen achter HDTV, en als er dan een het gaat aanbieden, zij het in eerste instantie beperkt, dan wordt er prompt geklaagd dat er geld voor betaald moet worden. Typisch... Het moest waarschijnlijk gratis zijn. Zit ik hier tussen een bende snobs?

Leuk, nog even wachten dus om een nieuwe recorder met HD te kopen.

Bestaande klanten krijgen ze gratis op voorwaarde dat ze de bon die bij de factuur van januari zat goed hebben bijgehouden ;) En ja, ook diegenen die de decoder enkel huurden!

Ik vraag me toch af hoe ze voor die interactiveit gaan zorgen. Bij telenet en Belgacom is dit vrij voor de hand liggend. Maar bij Interkabel gebied word bij mijn weten het heel wat moeilijker. Tenzij ze erin slagen om filter (om data en tv te schijden) en modem (om interactief te kunnen gaan) in 1 toestel krijgen. Maar dan nog moet er heel wat veranderen aan de structuur van hun netwerk.

Technisch gezien is dit nu reeds mogelijk, het is enkel niet geactiveerd. Ik vermoed dat ze eerst nagaan of ze de mogelijkheid hebben om Telenet buiten te gooien teneinde zelf internet abonnementen te gaan aanbieden.

Terzijde, voor alle cynisten hier... Als ik Integan Digitale televisie vergelijk met andere aanbieders, valt het me op dat het simpel is en zeker niet met het doel geld uit hun klanten te kloppen. Ze bieden het aan aan een scherpe prijs, met een groot gamma van kanalen en de basisfuncties. Ik heb op geen enkele moment problemen gekend met hun decoder, ben vlot aangesloten op de afgesproken datum. Soms vraag ik me echt af waarom er telkenmale enkel negatieve kritiek wordt gegeven, zonder de goede kant eens te bekijken. Zijn julie dan echt zo verwend? Moeten jullie *alles* hebben zonder dat het iets mag kosten aan de beste kwaliteit mogelijk (vermoedelijk liefst met SLA om bij problemen binnen het uur een technieker langs te krijgen)? Komaan eh, kweek eens wat realisme...
redman
Elite Poster
Elite Poster

Quote:

9 euro voor hdmi?
Die zijn gek...
Nu niet meer..

Oei oei, wat een pessimisme... Maanden zie ik hier iedereen vragen achter HDTV, en als er dan een het gaat aanbieden, zij het in eerste instantie beperkt, dan wordt er prompt geklaagd dat er geld voor betaald moet worden. Typisch... Het moest waarschijnlijk gratis zijn. Zit ik hier tussen een bende snobs?

9 euro voor een paar zenders die een paar uitzendingen in hdtv uitzenden.
Ja juist, betaald gij maar. Hoe moet een mens die een normaal inkomen heeft dit nog allemaal betalen? 45 euro telefoon, 39 euro internet en nu ook 18 euro voor de tv. Iemand die een normaal inkomen heeft kan zich dit toch allemaal niet permiteren hoor... die hdtv hadden ze gerust aan dezelfde prijs kunnen aanbieden. Er zijn al genoeg zaken waar ze geld aan gaan kunnen verdienen:
video on demand, de plus paketten, de kinepolis paketten daar zullen zij ook wel op verdienen, Altijd de mensen tot de laatste cent uitknijpen.[/quote]
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Ik heb de keuze als er iets leuks op de markt is: ik neem het of ik neem het niet. Het is niet omdat ik een kledingzaak binnenstap, en daar een leuke outfit zie, dat ik die moet kopen als ik de prijs niet navenant vind!

Overigens, Kinepolis noch VOD zijn zaken die je moét hebben. Dat zijn extraatjes. Hetzelfde geldt voor bellen en internet tot op zekere hoogte. Het enige wat een mens nodig heeft zijn kleren, eten, gas, electriciteit en een dak boven je hoofd.

Ik vind diegene die klaagt over de prijs en dat ze het daarom niet kunnen kopen een zeveraar. Het is een optie, een mogelijkheid, en kun je je dat niet veroorloven dan is dat maar zo, dan doe je het niet. That's life, en dat is voor iedereen hetzelfde. Ik ken veel mensen die het zich met moeite kunnen veroorloven, en niet omwille van de prijs maar omwille van hun beperkt inkomen, maar zichzelf dingen ontzeggen om hun kinderen toch dat beetje genot te geven. Geloof me, je hoort die nooit klagen. Die zijn trots dat ze het toch aankunnen. Voor zo'n mensen heb ik alle respect, maar niet voor iemand die eigenlijk al alles heeft en klaagt dat hij te weinig heeft om nog meer te hebben.
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

redman5087 schreef: Hoe moet een mens die een normaal inkomen heeft dit nog allemaal betalen? 45 euro telefoon, 39 euro internet en nu ook 18 euro voor de tv.

Los van het feit of die 9€ nu veel is of niet: ik betaal om en bij de 43 € / maand voor mijn internet + telefonie (incl. veel buitenlandse gesprekken).

Maw, de vraag is vaak niet 'hoe verdien ik meer geld?' maar wel 'hoe kan ik minder betalen?'. Als je telkens met 'duurdere' abonnementen blijft werken, betaal je idd altijd meer...
redman
Elite Poster
Elite Poster

het is niet dat ikzelf dat niet kan betalen hoor....
Het verhaal is altijd hetzelfde, ze proberen telkens maar meer geld uit u bakkes te kloppen...

De enige reden waarom IN-DI succesvol is is dat omdat je niet meer moet betalen.
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

het is niet dat ikzelf dat niet kan betalen hoor....
Het verhaal is altijd hetzelfde, ze proberen telkens maar meer geld uit u bakkes te kloppen...

News flash! Je betaalt voor een extra dienst: HDTV. Zoals ik al zei: het is JOUW keuze of je dit neemt of niet. Het is een bedrijf, en het doet investeringen. En ze vragen inderdaad geld voor die dienst. Zoals reeds gezegd: zo is het leven, get used to it, maar stopt met zagen. Mij lijkt ge een krent die geen benul heeft hoe goed hij het wel heeft dat hij internet en telefonie en digitale televisie zich al kan veroorloven!

De enige reden waarom IN-DI succesvol is is dat omdat je niet meer moet betalen.

Ow ja? Ik heb er eerder al andere aangehaald: goede klantenservice, correcte communicatie, stabiliteit én kwaliteit. OK ze hebben een monopolie, en er is geen alternatief, maar daar merk ik echt niets van als het op mijn product aankomt. Enige reden dat jij dit zegt is omdat je een krent bent die met veel tegenzin zijn facturen betaald, en stil verwacht dat binnenkort er een brief komt waarin staat dat omdat hij toch zo weinig geld overhoudt, ze hem vanaf nu gratis de dienst zullen bezorgen!

Los van het feit of die 9€ nu veel is of niet: ik betaal om en bij de 43 € / maand voor mijn internet + telefonie (incl. veel buitenlandse gesprekken).

Uhu, die vraag stelde ik me ook... Maar ik bedacht me dat hij misschien voor 49€ telefoongesprekken voert. Leek me plausibel dat een krent er over klaagt dat ze hem zijn dienst aanrekenen...

Maw, de vraag is vaak niet 'hoe verdien ik meer geld?' maar wel 'hoe kan ik minder betalen?'. Als je telkens met 'duurdere' abonnementen blijft werken, betaal je idd altijd meer...

Hier, neem een voorbeeld aan Maglor. Tenminste één iemand die nog wat gezond verstand heeft, en zo nuchter is te beseffen dat je het zelf zoekt als je je een dergelijke dienst aanschaft... Daarnaast heeft hij ook het principe van een vrije markt door: hji gaat op zoek naar goedkopere alternatieven. Misschien zal hij deze alternatieven nog duur vinden, maar daar hij het zo goedkoop mogelijk heeft zal hem doen inzien dat hij het best goed heeft!
MRC101
Elite Poster
Elite Poster

Zou die 9€/maand nu zijn om de HDMI te activeren of krijg je dan extra zenders met HDTV bij.
Als het is om die HDMI te activeren, vindt ik het al even erg als flexview bij Telenet, dan betaal je om een service op uw toestel te activeren dat je al betaald hebt.'t Is anders mss een idee voor sony, philips of andere tv fabrikant om maandelijks 3€ aan te rekenen als je je afstandsbediening wil kunnen gebruiken :?
t-town
Premium Member
Premium Member
Twitter: ttown2
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 22 keer

ZMD schreef:Zou die 9€/maand nu zijn om de HDMI te activeren of krijg je dan extra zenders met HDTV bij.
Als het is om die HDMI te activeren, vindt ik het al even erg als flexview bij Telenet, dan betaal je om een service op uw toestel te activeren dat je al betaald hebt.'t Is anders mss een idee voor sony, philips of andere tv fabrikant om maandelijks 3€ aan te rekenen als je je afstandsbediening wil kunnen gebruiken :?

sssh sebiet doen ze het nog :twisted:
dopke
Elite Poster
Elite Poster

ANARCHY92 schreef:
dopke schreef:hoe kom je aan 75 % , de 4 intercomunales bedienen in totaal +- 790.000 gezinnen .

Zeer goed ingelichte bronnen ;) een onderzoeksbureau dus :)

Met personeel dat niet kan tellen dan 8) .

Interkabel bestaat uit de vier opdrachthoudende verenigingen , Integan, Interelectra, PBE en WVEM die een derde van de Vlaamse kabelmarkt, zowat 790.000 huishoudens verzorgt.

http://www.integan.be/overintegan/parti ... ebied.html

redman5087 schreef:9 euro voor hdmi?
Die zijn gek...
Nu niet meer..

Ten eerste gaat het minder dan 9 € zijn . en dat zal zijn voor de 4 hd zenders , en niet om de hdmi te gebruiken . Blijkbaar zijn er nog niet veel zenders die hdtv content hebben , dus kunnen ze het ook nog niet gaan aanbieden.

Mag jij blij zijn dat je niet in TN gebied woont redman5087 8)
UB_removed1963
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 13 keer

tja voor mij maakt het geen bal uit ik moet gewoon HDTV hebben vanaf de eerste dag dat het hier beschikbaar is, ook al kost dat een paar € so what. Als je de kwaliteit van die 720p HD rips van 't net afgeplukt ziet..ik zou zeggen jammer dat het er nu pas is, na al die jaren.
dietervanb
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Waarom meer betalen voor HDTV ?
Die ontvangst moest gewoon vrij zijn.
Destijds toen kleurentv werd ingevoerd moest je toch ook niet meer betalen om in kleur te kunnen ontvangen ....
Je betaalt al meer voor het toestel.
dopke
Elite Poster
Elite Poster

HDTV is een leuke extra , want het zou me niet verwondere dat ze bv ook aan NGC extra moete afdokken om het te mogen verdelen !.
pm
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer

Eindelijk HDTV op de belgische kabel, heb wel een paar maand geleden mijn kabel afgesloten maar als ik ooit terug kabel wil zal het zowiezo HD zijn...
Anthony
Plus Member
Plus Member

Ten eerste gaat het minder dan 9 € zijn . en dat zal zijn voor de 4 hd zenders , en niet om de hdmi te gebruiken . Blijkbaar zijn er nog niet veel zenders die hdtv content hebben , dus kunnen ze het ook nog niet gaan aanbieden.

Aangezien Interkabel zegt dat het minder dan 9 euro zal zijn kan je er nu al vanuit gaan dat het 8,99 zal zijn. ;)
dopke
Elite Poster
Elite Poster

Het is Telenet niet hé :P .
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 23 keer

kijk&luistergeld was duurder voor kleurentelevisies