Acer blijft laptopleider

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
Kochanie
Elite Poster
Elite Poster

De globale computermarkt in het EMEA gebied (Europa, Midden-Oosten en Afrika) is in het eerste kwartaal van 2005 gemiddeld 17% gegroeid ten opzichte van dezelfde periode in 2004. Acer heeft in de eerste maanden van het jaar prima gepresteerd. Momenteel bezet de fabrikant de derde plaats op de ranglijst van de globale computermarkt met een groeipercentage van 39,3% op jaarbasis.

In het marktsegment van de notebooks heeft Acer haar leiderschap in de EMEA regio nog versterkt en een groeipercentage op jaarbasis van 31,4% behaald. Dit cijfer is goed voor een marktaandeel van 18%. Het leiderschap in het marktsegment van de notebooks geldt voor 14 landen waaronder ook België, Nederland, Italië en Spanje. (KDR)
Meer informatie vind je op de website van Acer.

Bron: HLN
C-Phest
Premium Member
Premium Member

Goeie dingetjes die Acers ...

Voor bedrijven echter blijven we Compaq en Dell verkopen ... maar ik moet zeggen dat die de laatste tijd meer en meer hun voeten beginnen vegen met herstellingstermijnen.

Wat ben je met NBD Onsite als de stukken niet voorradig zijn?

Iemand ervaring met herstellingstermijnen met zo'n Acer Extended Warranty Pack? (je moet eerlijk vergelijken met CarePaq en Dell GoldSupport natuurlijk, en niet gewoon de standard warranty nemen)
Hey ... everybody makes mistakes! That's why they put erasers on pencils. [Lenny]
satori
Plus Member
Plus Member

C-Phest schreef:Voor bedrijven echter blijven we Compaq en Dell verkopen ... maar ik moet zeggen dat die de laatste tijd meer en meer hun voeten beginnen vegen met herstellingstermijnen.

Bij Compaq (HP dus) is de hersteltermijn in het ergste geval een 2tal
weken, dus daar kunnen we nog mee leven.

C-Phest schreef:Iemand ervaring met herstellingstermijnen met zo'n Acer Extended Warranty Pack?

Nope, daar heb ik geen ervaring mee, maar kheb wel al meer dan genoeg
klanten gezien die soms een maand en langer moeten w8en op hun laptop
(bij Acer dus), ALS die ginder al niet verloren is gegaan, wat al meermaals
is voorgevallen...

Gelukkig worden de Acer schermen door een compleet losstaande afdeling
gedaan en deze hebben dus zeer aanvaardbare termijnen, maar bij de
laptops is het ronduit miserabel !

Het is zelfs zo erg geworden dat dit kan dienen als verkoopsargument voor
duurdere merken
dus het is in hun grootste belang dat ze daar zo snel
mogelijk verbetering in brengen :!:
Piracy is such a harsh word.
I prefer to call it... ARRR-chiving...
Gast

satori schreef:Nope, daar heb ik geen ervaring mee, maar kheb wel al meer dan genoeg
klanten gezien die soms een maand en langer moeten w8en op hun laptop
(bij Acer dus), ALS die ginder al niet verloren is gegaan, wat al meermaals
is voorgevallen...

Idd, maat van mij had zijn acer binnen gedaan omdat de dvd-schrijver
niet meer wou lezen/schrijven ... Hij is em 4 weken, VIER weken, kwijt geweest, omdat de schrijver niet voorradig was, en moeilijk
verkrijgbaar bleek te zijn ...

Geef mij maar een HP ....

Greetz,
Krisje
trobbelke
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

m'n broer werkt als verkoper in een computerzaak, hij heeft me ook aangeraden om toch maar voor HP te kiezen, vanwege de service, verder is er eigenlijk niets op Acer aan te merken.
Als die nieuwe Turion of zo verkrijgbaar is bij HP, bestel ik er een.
Dreeten
Starter Plus
Starter Plus

Dan had ik misschien wat meer chance.

Ik had een acer laptop gekocht. Maar bij levering bleek dat bij de installatie van windows, dat de schijf nogal traag vooruit ging.

Dus meteen terug naar de verkoper gelopen ermee. 2 dagen later werd de laptop terug thuis geleverd door Acer opgezonden. Deze keer met werkende schijf!

En het was wel degelijk dezelfde laptop met een andere schijf, ze hadden dus niet zomaar een anderen opgestuurd.

Dus ik kan in ieder geval niet klagen...
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster

Je moet eens een Toshiba laptop kopen via een inkoopactie op school. Om dan te merken dat sommige mensen hun laptop toch wel héél lang kwijt zijn, dan spreek ik dus niet over 2 weken, geen 4 weken, maar 8 maand als (voorlopig) record. Koper in kwestie heeft geen stappen ondernomen naar Toshiba toe, maar dit zou voor mij toch wel geheel onaanvaardbaar zijn. Verder liggen de termijnen rond minstens 3 à 4 weken, regelmatig eens 2-3 maand. Dit zijn dan laptops met een 3 jaar garantie.
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
satori
Plus Member
Plus Member

Ik begrijp niet dat dat algemeen aanvaard wordt :? Als student, zolang uw laptop kwijt zijn,
da's tegenwoordig toch bijna garantie voor buizen?? En ze zijn dan nog binnen garantie :-o
Piracy is such a harsh word.
I prefer to call it... ARRR-chiving...
Sand

mja... ik heb als verkoper totnu toe enkel snelle vervangingen gehad bij acer.

Maar voor wereldbew<oners lijkt me een hp toch nog de beste keus, het lijkt me dat de garantie in Timboektoe iets beter geregeld is door hp als door acer. :).
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

The_Borg schreef:Je moet eens een Toshiba laptop kopen via een inkoopactie op school. Om dan te merken dat sommige mensen hun laptop toch wel héél lang kwijt zijn, dan spreek ik dus niet over 2 weken, geen 4 weken, maar 8 maand als (voorlopig) record. Koper in kwestie heeft geen stappen ondernomen naar Toshiba toe, maar dit zou voor mij toch wel geheel onaanvaardbaar zijn. Verder liggen de termijnen rond minstens 3 à 4 weken, regelmatig eens 2-3 maand. Dit zijn dan laptops met een 3 jaar garantie.

Dat verhaal heb ik nog gehoord bij andere mensen.
Stekke
Starter
Starter

Ik heb momenteel ook een acer maar dit is de eerste en de laatste die ik koop.
De eerste dag voeg ik passwoord in, er loopt iets mis en ik kan niet meer verder (het was een bios paswoord). Toen was ik em al 3 weken kwijt gewoon voor een paswoord eraf te halen. Na dat ik hem ongeveer een week terug had merkte ik dat in de bescherm folie van het scherm een gat zat dus terug moeten opsturen, nu bleek er nog meer mis te zijn en na 5 weken daar gewoon te staan zeggen ze van we kunnen hem niet meer maken. Dus je ik kreeg een nieuwe. Maar zaten ze net met een stockprobleem dus ik heb in het totaal bijna 3 maanden zonder laptop gezeten :evil: .
Volgende wordt een HP denk ik, daar heeft mijn pa toch nog geen problemen mee gehad :-D
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Ik heb een Acer TM 803, zeer tevreden van. Enige mankement totop heden was de harddisk, die heb ik opgestuurd en een week later had ik een nieuwe.

Ondertussen is dat beestje al bijna 4 jaar oud en draait het nog steeds voorbeeldig :)

(Enkel het keyboard begint zo stilaan volledig blanko te worden ;))
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
khsw
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 16 keer

Voor mij nooit meer een Acer. Een toestel van enkele maanden oud, 2 maand weggeweest voor een nieuw moederbord! 'k Heb dus ondertussen een vervangPC moeten kopen...
Dan krijg ik hem binnen, en dan blijkt de IDE-controller niet naar behoren te werken. Hopla, weer een maand onderweg. 'k Heb hem direct verkocht.
devastator
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 56 keer

devilkin schreef:(Enkel het keyboard begint zo stilaan volledig blanko te worden ;))

Dat is dus een algemeen acer probleem dat al jaren aansleept :!:
Ik snap niet dat ze dat nog altijd niet hebben opgelost?
kUmbro
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 3 keer

ik heb al meer dan een jaar een acer (aspire 1694) zónder problemen 8)

zonder acer goed te praten want >2weken zonder laptop is veel, ik dacht da als ge een uitgebreide garantie nam bij acer (die dekt ook ongevallen) dat die prioriteit krijgen op de rest. iemand daar voordeel van gemerkt?
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

devastator schreef:
devilkin schreef:(Enkel het keyboard begint zo stilaan volledig blanko te worden ;))

Dat is dus een algemeen acer probleem dat al jaren aansleept :!:
Ik snap niet dat ze dat nog altijd niet hebben opgelost?

Dell heeft daar ook last van - m'n vorige bedrijfspc (Dell latitude kweetnietmeerwelkmodel) had dat probleem ook.

M'n huidige Dell D610 heeft eerder last van verkleuring :|
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
skipper
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 16 keer

Iemand ervaring (goed of slecht) met laptops van Fujitsu-Siemens?
Praetorian
Premium Member
Premium Member

skipper schreef:Iemand ervaring (goed of slecht) met laptops van Fujitsu-Siemens?

Ik heb sinds gisteren zo eentje op mijn bureau staan. Op dit moment ziet het er nog goed uit.

Ik heb persoonlijk veel goede ervaringen met het vroegere compaq (nu gefusioneerd met HP): snelle en goede helpdes, goed scherm en kwaliteit: volgende maand is hij 6 jaar in mijn bezit en als ik ergens kom krijg ik meestal nog lof van wat voor mooie en goede laptop ik wle niet heb. Tot ik hen de leeftijd zeg en ze niets begrijpend me aanstaren :) had het 2 weken geleden nog in Amsterdam dat iemand me er een compliment over gaf :P

Over acer hoor ik btw niets dan klachten.
metal
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 8 keer

Ik bezit nu al een jaartje of 3 nen acer travelmate en ben daar zeer tevreden van. Behalve dat de dvd schrijver niet meer zo goed gekopierde dvd's kan lezen. Maar als deze versleten is zal het denk ik wel terug nen acer worden.
Sven.VdS
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 1 keer

Toshiba is idd een ramp qua hersteltermijnen.

Ik heb dus onlangs een Acer TM moeten terugsturen 2,5 jaar in de extended warranty en die was binnen de week terug ...

Nieuwe batterij, nieuwe HDD, nieuwe DVD en klavier want daar waren de toetsen van afgesleten (iets wat normaal niet in de warranty zit)

Geen klachten.

Het is wel zo dat je met zo'n Extended Accidental Warranty voorrang krijgt in de herstelcentra (er moet een speciale sticker op de doos).

Zou natuurlijk niet mogen dat je langer dan 2 weken moet wachten, maar ik vermoed dat de extended warranties wel binnen een correcte termijn afgehandeld worden. Vandaar denk ik de uiteenlopende ervaringen hierboven.
Central heating is for sissies ... if you're cold it's because you don't have enough computers running.
Afbeelding
Afbeelding
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

skipper schreef:Iemand ervaring (goed of slecht) met laptops van Fujitsu-Siemens?

Hangt van model tot model af.

Lifebooks : principieel goede machines, maar veel te duur voor wat ze zijn. De nieuwste reeks heeft echter problemen met overhitting op de C2D series. Die dingen worden dus echt wel rotheet, met stabiliteitsproblemen als gevolg.

Amilo Pro's : vreselijke keyboards. Op lichtere modellen matige schermen, en op oudere modellen geen mogelijkheid om de veel te gevoelige keypad te deactiveren zoals bij HP wel mogelijk is. Heb zelf een V2020, en dit is mateloos irritant : je zit te blind te tippen, je duim komt een beetje te dichtbij het touchpad en de rest van je zin staat plots ergens heel anders.
Breukgevoelige covers ter hoogte van de schermscharnieren. De meeste Amilos scheuren na verloop van tijd allemaal uit.

As far as Acer goes : leuke toestellen, maar de RMA is een ramp. Lange wachttijden, slecht uitgevoerde reparaties. Technisch weinig op aan te merken, maar indien je je notebook moeilijk kan missen bij defect, best niet kopen, of kopen bij een verdeler die je een vervanglaptop kan aanbieden in geval van defect.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”