[STUG] Lancering website met verslag van vergadering 17/01/2

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
MarcelVdm
TIK vzw
TIK vzw
Berichten: 37
Lid geworden op: 04 maa 2003, 13:36

Beste mensen,

Zoals al eerder op verschillende forums gemeld werd, is STUG een samenwerking aangegaan met Tik vzw, waarbij STUG net zoals PUB een afdeling is van Tik vzw. Ondertussen heeft de samenwerking geleid tot een eerste concreet resultaat: namelijk onze nieuwe website: http://www.stug.be/

De website is gemeenschappelijk voor de afdelingen STUG en PUB, maar ook voor Tik vzw zelf, alsook toekomstige initiatieven.

Op de website kan je het laatste nieuws over Scarlet terugvinden:
http://www.stug.be/stug/nieuws/. Maar ook het verslag van de vergadering van woensdag 17 januari is al gepubliceerd:
http://www.stug.be/stug/nieuwsbrieven/stug_nieuwsbrief_2.

Nog belangrijker is dat Scarletklanten nu ook lid kunnen worden van Tik vzw. Met je gratis lidmaatschap steun je Tik vzw en geef je een mandaat aan STUG om je belangen als klant bij Scarlet te verdedigen. Leden zijn belangrijk voor STUG. Hoe meer Scarletklanten STUG vertegenwoordigt, hoe meer druk STUG kan uitoefenen op Scarlet opdat ze eindelijk een klantgerichte organisatie worden. Om duidelijk aan te tonen dat je een klant van Scarlet bent, wordt tijdens de registratie naar je klantennummer gevraagd.

Neem dus een kijkje op de website http://www.stug.be/user/register en schrijf je gratis in!

In tegenstelling tot onze grote broer PUB hebben we er momenteel voor gekozen om geen gebruik te maken van een forum. STUG heeft momenteel onvoldoende mankracht om een forum te modereren. Voorlopig blijven we gebruik maken van de nieuwsgroep scarlet.be.general. We willen immers aantonen dat we op een volwassen manier een dialoog willen treden met Scarlet en hen op deze manier overtuigen om een actievere rol te spelen in de nieuwsgroep.

Indien je niet weet wat nieuwsgroepen zijn en hoe ze te gebruiken: we hebben hiervoor speciaal een pagina aangemaakt: http://www.stug.be/stug/nieuwsgroep

STUG en Tik vzw zijn op zoek naar mensen die ons actief willen helpen bij het verder uitbouwen van een krachtige klantenorganisatie. Mensen die zich geroepen voelen, kunnen altijd contact opnemen door een mailtje te sturen naar [email protected].
groetjes,
Marcel Vander Mierde

STUG - Scarlet Telecom User Group
http://www.stug.be/
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Hoe zit het met de rest van de internet gebruikers zoals bv skynet, edpnet, dommel wie verdedigt hun belangen? Of mogen deze hier ook gewoon gebruik van maken .. !?
Kurt Breezer
Pro Member
Pro Member
Berichten: 286
Lid geworden op: 04 sep 2004, 23:25
Locatie: Oostende
Contacteer:

Ofloo schreef:Hoe zit het met de rest van de internet gebruikers zoals bv skynet, edpnet, dommel wie verdedigt hun belangen? Of mogen deze hier ook gewoon gebruik van maken .. !?


Start zelf één op?
Afbeelding
MarcelVdm
TIK vzw
TIK vzw
Berichten: 37
Lid geworden op: 04 maa 2003, 13:36

Ofloo schreef:Hoe zit het met de rest van de internet gebruikers zoals bv skynet, edpnet, dommel wie verdedigt hun belangen? Of mogen deze hier ook gewoon gebruik van maken .. !?


Het probleem is dat er bij de andere providers blijkbaar geen klanten zitten die hun nek willen uitsteken :wink:

Nee, alle gekheid op een stokje, er zijn inderdaad wel nog een paar dingen te verwezenlijken:
Ofwel moeten er bij die providers "spontane" gebruikersgroeperingen ontstaan en kunnen we -indien ze dat willen- hen helpen en ondersteunen en eventueel praten over een partnership.

Ofwel kunnen we, vanaf het moment dat we leden hebben die bij die providers aangesloten zijn -en dat er vrijwilligers zijn om met die providers te gaan praten- vanuit TIK die mensen een steuntje in de rug geven.

De vzw staat open voor alle telecom- en internetgebruikers in België, ongeacht hun provider. Maar momenteel moeten die mensen zich "manueel" inschrijven via een e-mailtje naar [email protected].

We zijn er ons van bewust dat de inschrijvingspagina nog niet optimaal is, maar omdat de opname van STUG zowat gelijktijdig kwam met het ontwikkelen van de nieuwe site, moesten we een 'quick and dirty'-oplossing uitdokteren voor de inschrijvingen.

Van zodra het wat kalmer wordt zullen we zien hoe we dat op een deftige en structurele manier kunnen oplossen.
groetjes,
Marcel Vander Mierde

STUG - Scarlet Telecom User Group
http://www.stug.be/
Gebruikersavatar
Block
Erelid
Erelid
Berichten: 1740
Lid geworden op: 31 jul 2005, 01:08
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 76 keer

Toch een paar mooie punten:

- die mail-problematiek wordt toch aan gewerkt: spam is gewoon een pest, zowel voor de consument als ISP
- het sneller verzenden van de scarlet-box was gewoon een must. Drie weken wachten voor een nieuwe box is ongehoord.



....
Net zoals bij de aankondiging van de voornemens inzake de doelstellingen en SLA's is STUG hier gematigd positief. We voelen wel dat het bedrijf vooruit wil.
...

Dat is voor mij eigenlijk het belangrijkste :-D Een bedrijf dat ter plekke blijft trappelen om klanten uit te melken, die hebben we al :)
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”