Downloadsnelheid

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
Harald
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 jan 2007, 16:30

Mijn downloadsnelheid is nooit sneller dan 330 kb/sec. Terwijl mijn snelheid 'zogezegd' 4,6 Mbps moet zijn.

Ik ben overgestapt van scarlet naar Dommel. Beide ADSL dus, en bij scarlet kon ik ook maximum 330 kb/sec downloaden.

Hoe zou dit komen? Zit ik te ver van de centrale? Zit in zone 09
Zijn er manieren op toch sneller te kunnen downloaden?

Speelt de modem ook een rol, in de snelheid of niet? Ik denk van niet ... Maar kan mij hierin vergissen. Heb er weinig verstand van.

Mvg

Harald[/b]
kUmbro
Premium Member
Premium Member
Berichten: 468
Lid geworden op: 05 aug 2006, 12:05
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 3 keer

tenzij ge netconnect pro hebt (en ik vermoed van niet) hebt ge maar 4,0 Mbps (ook al synct ge op 4,6 ge hebt 4,0 zoals er op de site staat)
en ja als ge bij scarlet al maar 330 kBps haalde lijkt het mij logisch dat ge bij dommel ook 330 kBps haalt (hangt idd af van binnenbekabeling en afstand tot centrale)
Draco888
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:04

Zoals de vorige poster al zei, indien ge dezelfde snelheden al had bij vorige provider zal het waarschijnlijk aan andere factoren liggen zoals de afstand tot de centrale, de toestand van uw bekabeling thuis,etc.

Als ge uw afstand tot de centrale wilt weten, edpnet heeft een handig tooltje daarvoor dat redelijk accuraat is : http://www.edpnet.be/cms.aspx?S=maxorder
rtl
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 791
Lid geworden op: 22 maa 2004, 15:29
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 31 keer

..of aan uw modem
met mijn usb modem haalde ik ook nooit meer dan 380KB/s bij skynet, met mijn nieuwe (615i of zo) was dat vlotjes 420
hoy69
Pro Member
Pro Member
Berichten: 243
Lid geworden op: 22 mei 2006, 11:12

ge staat op 3.3 mbit , waarschijnlijk hebben ze da ooit gedaan omdat uw afstand of lijn nie goe was..
in de veronderstelling toch
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”