Verhoging snelheid dommel

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
reyntjensw
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Ik vraag me af of dommel hun snelheid zouden verhogen binnen enkele maanden?
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer

reyntjensw schreef:Ik vraag me af of dommel hun snelheid zouden verhogen binnen enkele maanden?
Hmmm ik denk dat je daar niet te veel van moet verwachten aangezien de combinatie met mediumband nog altijd een duidelijke meerwaarde biedt tegenover de concurrentie... trouwens die mediumband is ook hetgene dat ervoor zorgt dat hun transit verkeer nokvol zit, want dit krijgt lagere prioriteit en neemt dus alle overschietende bandbreedte weg.
ketter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 6 keer

fryelectro schreef:
reyntjensw schreef:Ik vraag me af of dommel hun snelheid zouden verhogen binnen enkele maanden?
Hmmm ik denk dat je daar niet te veel van moet verwachten aangezien de combinatie met mediumband nog altijd een duidelijke meerwaarde biedt tegenover de concurrentie... trouwens die mediumband is ook hetgene dat ervoor zorgt dat hun transit verkeer nokvol zit, want dit krijgt lagere prioriteit en neemt dus alle overschietende bandbreedte weg.
Van mij mogen ze ook direct die fup op mediumband stop zetten.Is voor niks nodig :roll: Wat is nu 0.40 cent per begonnen gb ?? Er zijn er die hun 50 gig op 2 dagen erdoor trekken om dan toch maar zoveel mogelijk op mediumband binnen te halen en zo het netwerk onnodig te belasten voor de gewone gebruikers :roll: En een eventuele snelheidsverhoging verergert alleen het probleem maar.
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer

ketter schreef: Van mij mogen ze ook direct die fup op mediumband stop zetten.Is voor niks nodig :roll: Wat is nu 0.40 cent per begonnen gb ?? Er zijn er die hun 50 gig op 2 dagen erdoor trekken om dan toch maar zoveel mogelijk op mediumband binnen te halen en zo het netwerk onnodig te belasten voor de gewone gebruikers :roll: En een eventuele snelheidsverhoging verergert alleen het probleem maar.
Mja is niet helemaal correct he, vermits mediumband low priority traffic is gaat dit niet ten laste zijn van de gebruikers op broadband.
reyntjensw
Pro Member
Pro Member

Want bvb edpnet heeft een snelheid van 6mbits. En er zijn er nog een paar die diezelfde snelheid hebben, vandaar mijn vraag
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

reyntjensw schreef:Want bvb edpnet heeft een snelheid van 6mbits. En er zijn er nog een paar die diezelfde snelheid hebben, vandaar mijn vraag
mja maar zoals edpnet het zegt mag je wel niet verder zitten dan 2,6km om van de 6M te kunnen genieten of uw noise margin moet minstens 20db zijn voor ze u op 6M zetten
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
reyntjensw
Pro Member
Pro Member

Das wel waar, ik zit op 3,3km en ik zou maar 3mbits halen, vandaar dat ik voor dommel zou kiezen. Wel raar dat ik nog niets gehoord heb van dommel.
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 75 keer

reyntjensw schreef:Want bvb edpnet heeft een snelheid van 6mbits. En er zijn er nog een paar die diezelfde snelheid hebben, vandaar mijn vraag
EDPnet zit op het Scarlet netwerk dat 6Mbit profielen aankan, maar is daarom minder stabiel dan het 4,6Mbit Turboline netwerk en maar een x-aantal procent van de EDPnet/Scarlet klanten kunnen die snelheid aan.

Dommel zal in het voorjaar wel ADSL2+ lanceren, met beginnende snelheden rond de 6Mbit, achteraf hopen ze op 10-15Mbit en meer (hangt allemaal van Belgacom af)
svenska
Elite Poster
Elite Poster

reyntjensw schreef:Das wel waar, ik zit op 3,3km en ik zou maar 3mbits halen, vandaar dat ik voor dommel zou kiezen. Wel raar dat ik nog niets gehoord heb van dommel.
Dommel steekt zijn geld niet in reclame, maar in hun klanten. Daarbij, ze winnen veel klanten bij door de positieve mond-tot-mond reclame. En dat is nog steeds een goede vorm van reclame :wink:
reyntjensw
Pro Member
Pro Member

Dat is dan wel interessant, ik zal dan wel een nieuwe modem moete kopen:(. Weeral kosten:d
Edit: zou dit voor alle klanten automatisch worden doorgevoerd? of zou je ervor moeten bijbetalen?

Het enige dat ik spijtig vindt, dat de support vrij traag is ivm edpnet. (ik had al binnen de dag antwoord)
Laatst gewijzigd door reyntjensw 20 jan 2007, 21:17, in totaal 1 gewijzigd.
svenska
Elite Poster
Elite Poster

reyntjensw schreef:Dat is dan wel interessant, ik zal dan wel een nieuwe modem moete kopen:(. Weeral kosten:d
Inderdaad, maar door Dommel te kiezen ipv Belgacom spaar je elke maand 7 € uit, steek die in een spaarpotje en je hebt na een half jaar geld voor een nieuwe modem :twisted:
ketter
Elite Poster
Elite Poster

Svekke schreef:
reyntjensw schreef:Dat is dan wel interessant, ik zal dan wel een nieuwe modem moete kopen:(. Weeral kosten:d
Inderdaad, maar door Dommel te kiezen ipv Belgacom spaar je elke maand 7 € uit, steek die in een spaarpotje en je hebt na een half jaar geld voor een nieuwe modem :twisted:
@ Svekke je hebt 100 % gelijk.
@ reyntjensw Sommige mensen zeuren toch over elke €die ze moeten uitgeven he.Denk je mischien dat de omschakeling voor Dommel ook gratis is,?? En niemand zal je verplichten om voor Adsl2+ te kiezen.
reyntjensw
Pro Member
Pro Member

Das waar maar bvb, bij belgacom een jaar geleden ofzo hebben ze de snelheid opgedreven van 256kb naar 512 ofzo (de upload wel te begrijpen)
svenska
Elite Poster
Elite Poster

reyntjensw schreef:Das waar maar bvb, bij belgacom een jaar geleden ofzo hebben ze de snelheid opgedreven van 256kb naar 512 ofzo (de upload wel te begrijpen)
Dan heb je je verkeerd geinformeerd mijn beste :wink: In het Belgacom ADSL Go abonnement zit maar 256Kbit upload...

JIj zal het waarschijnlijk hebben op de sync snelheid: je synct op 4,6Mbit down en 512Kbit up, maar ze cappen je lijn op 4Mbit down en 256Kbit up.

Dit is zo bij ALLE Turboline providers, dus Belgacom, Dommel en voorlopig ook nog FullADSL.
reyntjensw
Pro Member
Pro Member

Daar heb ik het op!Op welke lijn zit telenet eigenlijk?
svenska
Elite Poster
Elite Poster

reyntjensw schreef:Daar heb ik het op!Op welke lijn zit telenet eigenlijk?
Neen, jij bedoelde dat Belgacom dubbel zoveel uploadsnelheid had dan Dommel.

Telenet zit op de kabel... Heeft niets met ADSL te maken :roll:
reyntjensw
Pro Member
Pro Member

ik bedoelde het niet zo dat bgc dubbele upload heeft, gewoon ik vroeg mij af of ze zo dingen bij dommel ook nog zouden doen
svenska
Elite Poster
Elite Poster

reyntjensw schreef:ik bedoelde het niet zo dat bgc dubbele upload heeft, gewoon ik vroeg mij af of ze zo dingen bij dommel ook nog zouden doen
Wat zouden doen??? Belgacom is qua adsl profiel identiek aan Dommel... Waar wil je nu heen met je uitleg/vragen??
reyntjensw
Pro Member
Pro Member

Zouden ze hun upload ook verhogen naar 512?
svenska
Elite Poster
Elite Poster

"Ook" zoals wie? Met wie vergelijk je nu?
reyntjensw
Pro Member
Pro Member

Dus zoals je hiervoor zei belgacom dat belgacom synct op 4,6Mbit down en 512Kbit up bij dommel is de upload gewoon wat lager hé, gaan ze de upload nog verhogen?
svenska
Elite Poster
Elite Poster

Je snapt het nog steeds niet...

Belgacom EN Dommel syncen BEIDEN op 512Kbit up, en ze geven allebei maar 256Kbit.

Als je het nu nog niet wil snappen, dan... tja :roll:
reyntjensw
Pro Member
Pro Member

Sorry heb het nu pas door, mijn excuses
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Svekke schreef:
reyntjensw schreef:Daar heb ik het op!Op welke lijn zit telenet eigenlijk?
Neen, jij bedoelde dat Belgacom dubbel zoveel uploadsnelheid had dan Dommel.

Telenet zit op de kabel... Heeft niets met ADSL te maken :roll:
Telenet heeft alleszinds ADSL gedaan in het verleden; ik weet niet of ze het nog doen.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Xi
Pro Member
Pro Member

telenet solutions doet nu dsl van telenet
http://www.telenet.be/nl/op_kantoor/kmo ... tabel.page

voor zo ver ik weet is dat de goedkoopste limietloze internet provider die er op dit moment, enige probleem is natuurlijk dat het veel te traag
Joris84
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 2 keer

Xi schreef:telenet solutions doet nu dsl van telenet

voor zo ver ik weet is dat de goedkoopste limietloze internet provider die er op dit moment, enige probleem is natuurlijk dat het veel te traag
100€/maand, geef mij dan maar 3 dommel lijntjes :)
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 5 keer

Joris84 schreef:

Telenet: 96€
3x Dommel tot 100GB: 3x52,95 + 3x6,8 = 179,25€ (voor twee dommel lijnen betaal je zelf nog meer dan bij telenet; 119€) :wink:
ketter
Elite Poster
Elite Poster

ZMD schreef:
Joris84 schreef:

Telenet: 96€
3x Dommel tot 100GB: 3x52,95 + 3x6,8 = 179,25€ (voor twee dommel lijnen betaal je zelf nog meer dan bij telenet; 119€) :wink:

Alleen nog maar het gedacht om bij Telenet te zijn daar zou ik al ziek van worden :oops: Want hoe je het ook draait of keert het blijven geldwolven net zoals Belgacom.
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”