Verhoging snelheid dommel
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 1 keer
Ik vraag me af of dommel hun snelheid zouden verhogen binnen enkele maanden?
- fryelectro
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
- Bedankt: 143 keer
Hmmm ik denk dat je daar niet te veel van moet verwachten aangezien de combinatie met mediumband nog altijd een duidelijke meerwaarde biedt tegenover de concurrentie... trouwens die mediumband is ook hetgene dat ervoor zorgt dat hun transit verkeer nokvol zit, want dit krijgt lagere prioriteit en neemt dus alle overschietende bandbreedte weg.reyntjensw schreef:Ik vraag me af of dommel hun snelheid zouden verhogen binnen enkele maanden?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 6 keer
Van mij mogen ze ook direct die fup op mediumband stop zetten.Is voor niks nodigfryelectro schreef:Hmmm ik denk dat je daar niet te veel van moet verwachten aangezien de combinatie met mediumband nog altijd een duidelijke meerwaarde biedt tegenover de concurrentie... trouwens die mediumband is ook hetgene dat ervoor zorgt dat hun transit verkeer nokvol zit, want dit krijgt lagere prioriteit en neemt dus alle overschietende bandbreedte weg.reyntjensw schreef:Ik vraag me af of dommel hun snelheid zouden verhogen binnen enkele maanden?
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
- fryelectro
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
- Bedankt: 143 keer
Mja is niet helemaal correct he, vermits mediumband low priority traffic is gaat dit niet ten laste zijn van de gebruikers op broadband.ketter schreef: Van mij mogen ze ook direct die fup op mediumband stop zetten.Is voor niks nodigWat is nu 0.40 cent per begonnen gb ?? Er zijn er die hun 50 gig op 2 dagen erdoor trekken om dan toch maar zoveel mogelijk op mediumband binnen te halen en zo het netwerk onnodig te belasten voor de gewone gebruikers
En een eventuele snelheidsverhoging verergert alleen het probleem maar.
-
- Pro Member
Want bvb edpnet heeft een snelheid van 6mbits. En er zijn er nog een paar die diezelfde snelheid hebben, vandaar mijn vraag
- Patje
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
- Bedankt: 79 keer
mja maar zoals edpnet het zegt mag je wel niet verder zitten dan 2,6km om van de 6M te kunnen genieten of uw noise margin moet minstens 20db zijn voor ze u op 6M zettenreyntjensw schreef:Want bvb edpnet heeft een snelheid van 6mbits. En er zijn er nog een paar die diezelfde snelheid hebben, vandaar mijn vraag
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
![Afbeelding](https://i.postimg.cc/j2tb3T1K/Proximus-Logo-witnaam.jpg)
![Afbeelding](https://i.postimg.cc/ncnRtKVX/BD-free-2017-banner.jpg)
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
![Afbeelding](https://i.postimg.cc/j2tb3T1K/Proximus-Logo-witnaam.jpg)
![Afbeelding](https://i.postimg.cc/ncnRtKVX/BD-free-2017-banner.jpg)
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
-
- Pro Member
Das wel waar, ik zit op 3,3km en ik zou maar 3mbits halen, vandaar dat ik voor dommel zou kiezen. Wel raar dat ik nog niets gehoord heb van dommel.
- svenska
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 75 keer
EDPnet zit op het Scarlet netwerk dat 6Mbit profielen aankan, maar is daarom minder stabiel dan het 4,6Mbit Turboline netwerk en maar een x-aantal procent van de EDPnet/Scarlet klanten kunnen die snelheid aan.reyntjensw schreef:Want bvb edpnet heeft een snelheid van 6mbits. En er zijn er nog een paar die diezelfde snelheid hebben, vandaar mijn vraag
Dommel zal in het voorjaar wel ADSL2+ lanceren, met beginnende snelheden rond de 6Mbit, achteraf hopen ze op 10-15Mbit en meer (hangt allemaal van Belgacom af)
- svenska
- Elite Poster
Dommel steekt zijn geld niet in reclame, maar in hun klanten. Daarbij, ze winnen veel klanten bij door de positieve mond-tot-mond reclame. En dat is nog steeds een goede vorm van reclamereyntjensw schreef:Das wel waar, ik zit op 3,3km en ik zou maar 3mbits halen, vandaar dat ik voor dommel zou kiezen. Wel raar dat ik nog niets gehoord heb van dommel.
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
-
- Pro Member
Dat is dan wel interessant, ik zal dan wel een nieuwe modem moete kopen:(. Weeral kosten:d
Edit: zou dit voor alle klanten automatisch worden doorgevoerd? of zou je ervor moeten bijbetalen?
Het enige dat ik spijtig vindt, dat de support vrij traag is ivm edpnet. (ik had al binnen de dag antwoord)
Edit: zou dit voor alle klanten automatisch worden doorgevoerd? of zou je ervor moeten bijbetalen?
Het enige dat ik spijtig vindt, dat de support vrij traag is ivm edpnet. (ik had al binnen de dag antwoord)
Laatst gewijzigd door reyntjensw 20 jan 2007, 21:17, in totaal 1 gewijzigd.
- svenska
- Elite Poster
Inderdaad, maar door Dommel te kiezen ipv Belgacom spaar je elke maand 7 € uit, steek die in een spaarpotje en je hebt na een half jaar geld voor een nieuwe modemreyntjensw schreef:Dat is dan wel interessant, ik zal dan wel een nieuwe modem moete kopen:(. Weeral kosten:d
![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
-
- Elite Poster
@ Svekke je hebt 100 % gelijk.Svekke schreef:Inderdaad, maar door Dommel te kiezen ipv Belgacom spaar je elke maand 7 € uit, steek die in een spaarpotje en je hebt na een half jaar geld voor een nieuwe modemreyntjensw schreef:Dat is dan wel interessant, ik zal dan wel een nieuwe modem moete kopen:(. Weeral kosten:d
@ reyntjensw Sommige mensen zeuren toch over elke €die ze moeten uitgeven he.Denk je mischien dat de omschakeling voor Dommel ook gratis is,?? En niemand zal je verplichten om voor Adsl2+ te kiezen.
-
- Pro Member
Das waar maar bvb, bij belgacom een jaar geleden ofzo hebben ze de snelheid opgedreven van 256kb naar 512 ofzo (de upload wel te begrijpen)
- svenska
- Elite Poster
Dan heb je je verkeerd geinformeerd mijn bestereyntjensw schreef:Das waar maar bvb, bij belgacom een jaar geleden ofzo hebben ze de snelheid opgedreven van 256kb naar 512 ofzo (de upload wel te begrijpen)
JIj zal het waarschijnlijk hebben op de sync snelheid: je synct op 4,6Mbit down en 512Kbit up, maar ze cappen je lijn op 4Mbit down en 256Kbit up.
Dit is zo bij ALLE Turboline providers, dus Belgacom, Dommel en voorlopig ook nog FullADSL.
-
- Pro Member
Daar heb ik het op!Op welke lijn zit telenet eigenlijk?
- svenska
- Elite Poster
Neen, jij bedoelde dat Belgacom dubbel zoveel uploadsnelheid had dan Dommel.reyntjensw schreef:Daar heb ik het op!Op welke lijn zit telenet eigenlijk?
Telenet zit op de kabel... Heeft niets met ADSL te maken
-
- Pro Member
ik bedoelde het niet zo dat bgc dubbele upload heeft, gewoon ik vroeg mij af of ze zo dingen bij dommel ook nog zouden doen
- svenska
- Elite Poster
Wat zouden doen??? Belgacom is qua adsl profiel identiek aan Dommel... Waar wil je nu heen met je uitleg/vragen??reyntjensw schreef:ik bedoelde het niet zo dat bgc dubbele upload heeft, gewoon ik vroeg mij af of ze zo dingen bij dommel ook nog zouden doen
-
- Pro Member
Zouden ze hun upload ook verhogen naar 512?
-
- Pro Member
Dus zoals je hiervoor zei belgacom dat belgacom synct op 4,6Mbit down en 512Kbit up bij dommel is de upload gewoon wat lager hé, gaan ze de upload nog verhogen?
-
- Pro Member
Sorry heb het nu pas door, mijn excuses
- devilkin
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 341 keer
- Contacteer:
Telenet heeft alleszinds ADSL gedaan in het verleden; ik weet niet of ze het nog doen.Svekke schreef:Neen, jij bedoelde dat Belgacom dubbel zoveel uploadsnelheid had dan Dommel.reyntjensw schreef:Daar heb ik het op!Op welke lijn zit telenet eigenlijk?
Telenet zit op de kabel... Heeft niets met ADSL te maken
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
telenet solutions doet nu dsl van telenet
http://www.telenet.be/nl/op_kantoor/kmo ... tabel.page
voor zo ver ik weet is dat de goedkoopste limietloze internet provider die er op dit moment, enige probleem is natuurlijk dat het veel te traag
voor zo ver ik weet is dat de goedkoopste limietloze internet provider die er op dit moment, enige probleem is natuurlijk dat het veel te traag
100€/maand, geef mij dan maar 3 dommel lijntjesXi schreef:telenet solutions doet nu dsl van telenet
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
- Elite Poster
- Bedankt: 5 keer
Telenet: 96€Joris84 schreef:100€/maand, geef mij dan maar 3 dommel lijntjesXi schreef:telenet solutions doet nu dsl van telenet
3x Dommel tot 100GB: 3x52,95 + 3x6,8 = 179,25€ (voor twee dommel lijnen betaal je zelf nog meer dan bij telenet; 119€)
-
- Elite Poster
ZMD schreef:Telenet: 96€Joris84 schreef:100€/maand, geef mij dan maar 3 dommel lijntjesXi schreef:telenet solutions doet nu dsl van telenet
3x Dommel tot 100GB: 3x52,95 + 3x6,8 = 179,25€ (voor twee dommel lijnen betaal je zelf nog meer dan bij telenet; 119€)
Alleen nog maar het gedacht om bij Telenet te zijn daar zou ik al ziek van worden
![Embarassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)