Nieuwe lijninstallatie nodig ?

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
KO
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 jan 2007, 12:32

Hallo,

na vele problemen met Telenet ben ik nu van plan de overstap naar Dommel te maken...

Het probleem is dat ik geen geactiveerde belgacomlijn heb op dit moment. In het verleden had ik wel een actieve lijn, maar die hebben we destijds laten afsluiten...
In tussentijd is er ook een alarm in ons huis gezet. Nu heb ik van horen zeggen dat het mogelijk is dat ik niet zomaar de oude lijn terug kan activeren omdat het alarm er op zit ? Klopt dit ?
Zoja, wat moet ik doen om deze lijn weer 'vrij' te maken/klaar voor Dommel ?

Mvg
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Bij alarminstallaties neem je best even contact op met Dommel... zij kunnen je alles vertellen wat je moet weten.
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1621
Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
Twitter: goendi
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Vaak is dit wel mogelijk, maar het hangt af van alarm tot alarm, en gaat samen met de gebruikte filter. Is het een full rate?
KO
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 jan 2007, 12:32

Goendi schreef:Is het een full rate?

Om eerlijk te zijn... Geen idee. Kan ik dit ergens checken ?

In geval van twijfel maak ik dus best een afspraak met Dommel en laat ik het door hun volledig installeren ?

Wat kost dit ? Ik kan het niet direct op hun site vinden.
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

Als je alarm werkt op je telenetinstallatie, dan zal dit zonder problemen werken via de belgacomlijn. Ik raad je aan om eventueel eens contact op te nemen met je alarm-installateur.
KO
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 jan 2007, 12:32

lithion schreef:Als je alarm werkt op je telenetinstallatie, dan zal dit zonder problemen werken via de belgacomlijn. Ik raad je aan om eventueel eens contact op te nemen met je alarm-installateur.


Dat is destijds zelfs door Belgacom geïnstallerd.
Telenet komt binnen via de kabel, dit kan sowieso geen effect hebben op een alarm...
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1621
Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
Twitter: goendi
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Om eerlijk te zijn... Geen idee. Kan ik dit ergens checken ?


Welke doosjes hangen er tussen de telefoonlijn en de alarmcentrale, en wat staat er op die doosjes? :)
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”