Scarlet en GameSpy Arcade

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
parsifal
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 jun 2006, 16:38

Hallo iedereen,

Ik zou graag willen multiplayer spelen met Game Spy Arcade. Maar ik kan geen connectie maken met een game.
Ik heb een scarlet box met de firewall disabled en een d-link wirelessrouter waarop mijn pc geconnecteerd zijn en waar de nodige poorten voor GSA geopend zijn. Maar toch lukt het niet.
Moet ik iets wijzigen aan de instellingen van de Scarlet Box? Zijn er nog mensen met dit soort van probleem. Hebben jullie tips?

thx,
Peter
MarcelVdm
TIK vzw
TIK vzw
Berichten: 37
Lid geworden op: 04 maa 2003, 13:36

Misschien een domme vraag van mij, maar je hebt het niet geschreven: heb je al eens geprobeerd om je rechtstreeks op je box te verbinden (dus zonder via de router te passeren)?
Je zegt wel dat de nodige poorten openstaan op je router, maar men kan altijd ergens iets vergeten.

Laat iets weten wanneer je zeker bent dat het je box is die problemen veroorzaakt, dan speel ik de vraag door.
groetjes,
Marcel Vander Mierde

STUG - Scarlet Telecom User Group
http://www.stug.be/
parsifal
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 jun 2006, 16:38

Helemaal geen domme vraag, want ik heb dat inderdaad al geprobeerd en het lukte ook niet.

Peter
MarcelVdm
TIK vzw
TIK vzw
Berichten: 37
Lid geworden op: 04 maa 2003, 13:36

Bon, andere vraag (ik heb het zelf pas ontdekt bij een ander programma):
heb je op je router "upnp" ingeschakeld?

Die optie zou je moeten kunnen terugvinden in de settingspagina. Nogal wat routers schakelen die optie standaard uit omdat dat nogal eens een veiligheidsrisico wil inhouden.

====
Sorry,
verkeerd antwoord, je router vormt het probleem niet.
Ik zoek verder richting Scarlet Box
Laatst gewijzigd door MarcelVdm 20 jan 2007, 11:23, in totaal 1 gewijzigd.
groetjes,
Marcel Vander Mierde

STUG - Scarlet Telecom User Group
http://www.stug.be/
C1nder
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 06 apr 2004, 02:00
Locatie: Tielt-Winge (3390)

Heb je alleen de poorten open gezet in de router achter de scarlet box dan? Mijn pc hangt rechtstreeks aan de scarlet box, maar ik moet daarin ook de poorten openen, ook al staat de firewall ervan af.
Mr.T
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 835
Lid geworden op: 05 aug 2006, 18:36
Bedankt: 13 keer

zet je scarlet box in bridge, vermits je er toch een andere router aan hangen hebt.
parsifal
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 jun 2006, 16:38

Alvast bedankt voor de reactie's.
Ik vrees dat ik op dit gebied nogal een beginneling ben, daarom volgende vragen:
Mijn pc hangt rechtstreeks aan de scarlet box, maar ik moet daarin ook de poorten openen, ook al staat de firewall ervan af.

Hoe doe ik dat?

zet je scarlet box in bridge, vermits je er toch een andere router aan hangen hebt.

Wat bedoel je daar juist mee en hoe doe ik dat?
Gebruikersavatar
Block
Erelid
Erelid
Berichten: 1740
Lid geworden op: 31 jul 2005, 01:08
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 76 keer

Om te verbinden met een server moet je geen poorten open zetten als je rechtstreeks op de box zit, wil je de game zelf hosten, dan wel.

Om poorten te forwarden kan je deze site gebruiken: http://www.portforward.com/
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
parsifal
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 jun 2006, 16:38

Toen ik rechtstreeks op de Box zat heb ik geprobeerd te verbinding met een game, niet gehost. Maar het lukte dus niet.
Gebruikersavatar
Block
Erelid
Erelid
Berichten: 1740
Lid geworden op: 31 jul 2005, 01:08
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 76 keer

Over welk spel gaat het? Probeer anders eens met een multiplayer-demo van een ander game?
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
parsifal
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 jun 2006, 16:38

Het gaat over Virtual Pool 3. Andere spellen zonder Gamespy Arcade lukken wel. Bijvoorbeeld Call of Duty geen probleem.
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”