Nachtsurfen

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
verbert_p
Member
Member
Provider

Mr. T ge hebt toevalllig gene lijst van LEX'en die al geupgrade zijn? niet dat het eigenlijk uit maakt, maar 't zou leuke info zijn. ik zit op 03BOE0 en heb geen klagen van de snelheid, dus ik vermoed dat ik op een scarlet DSLAM zit?
Sven.VdS
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 1 keer
Provider

Mr. T: had al zoiets gevreesd maar erg is het niet ... heb hier eigenlijk betrekkelijk weinig performance problemen, vooral als ik vergelijk met sommige reacties van andere mensen :)

'slechte' downloadsnelheid ligt hier altijd wel nog rond de 250KB/s ... dus klagen doe ik niet.

Ken: Dat bedoelde ik net :) Vroeger opstaan om te gamen heeft geen zin want dan is er niemand om tegen te spelen ...
Central heating is for sissies ... if you're cold it's because you don't have enough computers running.
Afbeelding
Afbeelding
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer
Provider

barbapapa5800 schreef:denken jullie niet dat eens er ADSL2+ komt dit probleem vanzelf gaat weggaan?.
Denk jij niet als je lang genoeg wacht belgacom u unlimited geeft. Ik denk niet dat problemen zomaar gaan verdwijnen door te wachten !
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Ken schreef:
Ofloo schreef:PS: ik download zelfs geen eens maar mij gaat het vooral om het principe buiten uwe sheduele anders in te stellen natuurlijk :p
Dan heb je geen enkele gegronde reden (zelf al ben je EDPnet klant) om posts te plaatsen in deze discussie. Niet dat ik je verbied.
Ooit gehoord van de vrijheid om iets kunnen te doen daarvoor het nog niet hoeven te doen, men vermindert mijn abonnement met een uur nachttarief ! Dat is alles wat ik zie en dit omwille van gamers.. dus gamers krijgen voorkeur op de rest. anders zou het niet gebeurd zijn,.. of wel? Zoiets heet discriminatie.

Begrijp me niet verkeerd ik vind edpnet een fantastische provider, het is gewoon te doen om het principe. Ik schrik er zelfs van omdat dit een heel faire provider is, en de helpdesk is gewoon fantastisch. Het gaat mij dus helemaal niet om de tijdswisseling het gaat mij gewoon om een uur minder !

En op zich is de verschuiving fair 't maakt niet uit als je iets download wanneer dit gebeurd, maar een uur minder is een uur minder !
frado
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 4 keer
Provider

nieuw dingetje gezien van dommel: tussen 01:00 en 13:00 telt uw trafiek maar voor 60%. Nog een reden om niet meer bij epdnet te blijven ;D
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer
Provider

Mr.T schreef:Scarlet is bezig met zijn eigen DSLAM's te plaatsen. Elk van die DSLAM's heeft zijn eigen STM-1.
Men is daar al 5 jaar geleden aan begonnen...

Verleden jaar gingen ze zelfs al ADSL2 kunnen aanbieden. We wachten nog steeds. Is er plots terug geld om het eigen netwerk verder uit te bouwen?
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer
Provider

het lijkt erop dat EDP heavy users liever naar dommel ziet overlopen
Styno
Elite Poster
Elite Poster
Provider

ub4b schreef:het lijkt erop dat EDP heavy users liever naar dommel ziet overlopen
De zaak niet omdraaien he.. Zoals het nu staat lijkt het erop dat dommel het niet erg vind om grootverbruikers te zien aankomen.
echo '[q]sa[ln0=aln256%Pln256/snlbx]sb3135071790101768542287578439snlbxq'|dc
echo '16i[q]sa[ln0=aln100%Pln100/snlbx]sbA0D4D465452snlbxq'|dc
Afbeelding
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer
Provider

Ofloo schreef:
Ken schreef:
Ofloo schreef:PS: ik download zelfs geen eens maar mij gaat het vooral om het principe buiten uwe sheduele anders in te stellen natuurlijk :p
Dan heb je geen enkele gegronde reden (zelf al ben je EDPnet klant) om posts te plaatsen in deze discussie. Niet dat ik je verbied.
Ooit gehoord van de vrijheid om iets kunnen te doen daarvoor het nog niet hoeven te doen, men vermindert mijn abonnement met een uur nachttarief ! Dat is alles wat ik zie en dit omwille van gamers.. dus gamers krijgen voorkeur op de rest. anders zou het niet gebeurd zijn,.. of wel? Zoiets heet discriminatie.
EDPnet is daar volledig vrij in en kan wanneer ze willen nachtsurfen volledig afschaffen zonder je daarop op de hoogte brengen of zelfs met 2uur meer verminderen. Je mag er zoveel commentaar op geven als je wilt maar EDPnet heeft het recht en waarschijnlijk ook plicht om dit te doen indien nodig. Of het nu 1 uur minder of meer is maakt niet uit, of het nu voor downloaders is of voor gamers. Iedereen gelijk '.'

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
UB_removed1963
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 13 keer
Provider

Ken schreef:EDPnet is daar volledig vrij in en kan wanneer ze willen nachtsurfen volledig afschaffen zonder je daarop op de hoogte brengen of zelfs met 2uur meer verminderen. Je mag er zoveel commentaar op geven als je wilt maar EDPnet heeft het recht en waarschijnlijk ook plicht om dit te doen indien nodig. Of het nu 1 uur minder of meer is maakt niet uit, of het nu voor downloaders is of voor gamers. Iedereen gelijk '.'
dan mogen ze er toch op rekenen dat ze een groot deel van hun klanten verliezen! Ikzelf ben begin deze week van Edpnet naar Dommel overgestapt omwille van snelheidsproblemen bij EDP, zijn nu bij Dommel volledig van de baan! Ik moet niet vertellen dat EDP de centrale weigerde te upgraden, ondanks de meerdere klachten/tickets die ik gelanceerd heb.
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Provider

sail0rbe schreef:dan mogen ze er toch op rekenen dat ze een groot deel van hun klanten verliezen! Ikzelf ben begin deze week van Edpnet naar Dommel overgestapt omwille van snelheidsproblemen bij EDP, zijn nu bij Dommel volledig van de baan! Ik moet niet vertellen dat EDP de centrale weigerde te upgraden, ondanks de meerdere klachten/tickets die ik gelanceerd heb.
Dat is dan ook hun probleem en ik zal waarschijnlijk ook volgen naar Dommel ;-)
Laatst gewijzigd door Ken 15 feb 2007, 20:06, in totaal 1 gewijzigd.

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
TV = FTA IPTV + Netflix
UB_removed1963
Premium Member
Premium Member
Provider

Ken schreef:Dat is dan ook hun probleem ik ik zal waarschijnlijk ook volgen naar Dommel ;-)
Waar ik bij Edpnet 's avonds dikwijls amper 100k/sec haalde, en bij momenten 10-50k/sec daar haal ik nu een constante snelheid van 416k/sec.. dus de overstap is wel degelijk de moeite voor mij geweest. er zullen zo nog wel gevallen zitten, een kennis van me heeft ook EDP en sinds een week niets als miserie.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer
Provider

Styno schreef:
ub4b schreef:het lijkt erop dat EDP heavy users liever naar dommel ziet overlopen
De zaak niet omdraaien he.. Zoals het nu staat lijkt het erop dat dommel het niet erg vind om grootverbruikers te zien aankomen.
ik draai de zaak niet om maar dat kan je niet afleiden uit m'n posts
Mr.T
Elite Poster
Elite Poster
Provider

sail0rbe je vergeet er dan wel bij te vertellen hoeveel traffiek JIJ genereerde per maand :wink:
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer
Provider

Ken schreef:EDPnet is daar volledig vrij in en kan wanneer ze willen nachtsurfen volledig afschaffen zonder je daarop op de hoogte brengen of zelfs met 2uur meer verminderen. Je mag er zoveel commentaar op geven als je wilt maar EDPnet heeft het recht en waarschijnlijk ook plicht om dit te doen indien nodig. Of het nu 1 uur minder of meer is maakt niet uit, of het nu voor downloaders is of voor gamers. Iedereen gelijk '.'
Daar ben ik het niet mee akkoord. In mijn ogen is het een TOTAALaanbod dat Edpnet doet. Als Edpnet geen nachtsurfen zou hebben, denk ik niet dat ze veel klanten zouden hebben. Raken aan het nachtsurfen is raken aan het abonnement. Ik heb EDPnet hierover aangesproken. In eerste instantie kwamen ze terug met hun blablabla over 'technische aanpassing'. Toen ik hier tegeningegaan ben, bleek plots dat het nachtsurfen een 'gratis dienst' was die Edpnet aan zijn klanten aanbiedt. Met alle respect, maar dikke bu***hit dus. Wordt vervolgd !
UB_removed1963
Premium Member
Premium Member
Provider

Mr.T schreef:sail0rbe je vergeet er dan wel bij te vertellen hoeveel traffiek JIJ genereerde per maand :wink:
So? Als ik die traffiek nodig heb voor mijn professionele activiteiten dan is dat zo, daar hoor jij niet over te oordelen! Blijkbaar commit Edpnet niet genoeg bandbreedte naar mijn lokale centrale want met Dommel absoluut geen problemen meer... Scarlet, BGC, Edpnet wie er de oorzaak van was interesseert me echt niet hoor.
Arqentus
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 3 keer
Provider

Hmmmm... wat lees ik in de Dommel Deel:
happy hours: downloadtraffic between 01.00 AM and 01.00 PM counted only for 60%
As of 15/03/2007 dommel.com will implement the download "happy hours". Traffic downloaded between 01.00 AM and 01.00 PM will only be counted/measured for 60%. This means that if you download 1GB during that period, your counter will only update with an additional amount of 600MB. This option will be added free of charge to all our dsl-accounts. Upload was allready free and unlimited and that will offcourse remain unchanged.
-Nachtsurfen van 12h tijd ! En tegen een beter begin uur.
-Mediumband over het limiet
-Unlimited upload ( aka, niets meegeteld in uw volume ).

Hell, ge kunt s'morgen uw PC opzetten nu, en laten downloaden. Ipv dat ge dat ding lawaaierig moet laten draaien s'nachts ...

HELLOOOO EDPNET??? Ik denk dat ik straks maar eens een opzeg brief ga versturen...

Update: Voila, bestelling uitgevoerd. Bye bye EDPnet. Ik heb zitten rekenen, en het komt me goedkoper uit om bij Dommel te gaan, dan bij EDPnet te blijven. En dat was zonder rekening te houden met de 0 upload. Hell, alleen al het feit dat de newsserver geen limiet heeft, was een mooi voordeel. En de 6Mbits van EDPnet heeft ni veel nut als ze je toch op 4Mbits plaatsen ...

Daarbij, als ik hoor dat mensen zoals sail0rbe verlost zijn van de capaciteit probleem, dat zegt genoeg. Ben het ook beu met de ene dag aan 400KB, en dan een paar dagen aan 30 a 100KB, dan terug omhoog, dan terug omlaag ... precies ne jojo ...
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Ken schreef:
Ofloo schreef:
Ken schreef:
EDPnet is daar volledig vrij in en kan wanneer ze willen nachtsurfen volledig afschaffen zonder je daarop op de hoogte brengen of zelfs met 2uur meer verminderen. Je mag er zoveel commentaar op geven als je wilt maar EDPnet heeft het recht en waarschijnlijk ook plicht om dit te doen indien nodig. Of het nu 1 uur minder of meer is maakt niet uit, of het nu voor downloaders is of voor gamers. Iedereen gelijk '.'
Wat je daar zegt durf ik me nog zo niet over uitspreken, dan zou de reclame op hun site onterecht zijn, het hoort bij het abonnement, in mijn ogen is het nog altijd zo dat wanneer ze het aan hun site toevoegen, bij het product dat het dan ook wel degelijk bij het product hoort.

http://www.edpnet.be/cms.aspx?S=ADSLMax6dyn
- Trafiek verbruikt tussen 02.00u en 08.00u 's morgens telt slechts voor 50% mee
Ik bekijk het zo dat als men zegt dat het inclusief is dat het dan ook onder de voorwaarden valt. Eerder dacht ik ook dat dit een extraatje was, maar recent merkte ik het op, op hun site..

Begrijp met niet verkeerd ik ben content van edpnet, en ik ga ook nog niet direct overstappen of heb toch geen plannen, omdat ze nog steeds het voordeligst zijn wanneer het aankomt op meerdere statische ip's en hun reputatie is ook goed dus, .. maar ze moeten er ook niet te veel deuken in gaan slagen want ik zit echt niet te wachten om een provider waar alles naar de klote gaat, zoals bij a2f & realdsl, nu vergelijk ik edpnet niet graag met die providers omdat het dan klinkt alsof het bij edpnet een boeltje aan het worden is integendeel voor mij is het nog één van de betere providers, mijn punt is gewoon als ik denk dat het slechter gaat gaan ben ik weg voor het schip zinkt deze keer.
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Ofloo schreef:Wat je daar zegt durf ik me nog zo niet over uitspreken, dan zou de reclame op hun site onterecht zijn, het hoort bij het abonnement, in mijn ogen is het nog altijd zo dat wanneer ze het aan hun site toevoegen, bij het product dat het dan ook wel degelijk bij het product hoort.
http://www.edpnet.be/cms.aspx?S=ADSLMax6dyn
Daar ben ik 100% mee akkoord. Ik had aan Edpnet gevraagd om mijn abonnement voortijdig en kosteloos te mogen opzeggen op basis van artikel 5.3 van de algemene voorwaarden. In eerste instantie zei Edpnet dat het over een technische aanpassing ging en dat ze daartoe het recht hadden. Toen ik daar tegenin ging, bleek het nachtsurfen plots een 'gratis dienst' te zijn die ze aan hun gebruikers geven. Reinste bu***hit is dat ... alsof je de 6 mailboxen uit het abonnement kan trekken en kan beschouwen als een 'gratis dienst'. Op die manier kan je elke component van het abonnement te pas en te onpas als een gratis dienst gaan beschouwen. Ze vermelden het nachtsurfen expliciet op bij het productoverzicht, dus dan is het een integraal onderdeel van het abonnement, niet zomaar een of andere technisch akkefietje.

Enfin, ik heb een klacht ingediend bij de ombudsdienst ... we zullen wel zien wat ervan komt.

Edit : hehehe, klik even op de bijgevoegde link naar het Edpnet abonnement ... dan blijkt dat je kan nachtsurfen van 02h00 tot 087h00 .... typootje van Edpnet 8)
Arqentus
Premium Member
Premium Member
Provider

Uzzi, je bent correct.

Het nachtsurfen wordt expliciet vermeld als een aanbod die meerwaarde geeft aan hun product. Zodra men deze veranderd, veranderd men het aanbod. En dat is idd een rede tot opzeggen van het contract.

En dat verhaal dat het een gratis dienst is, is reinste onzin. Onder die noemer zou men iedereen van 6 Mbits naar 1 Mbits kunnen plakken, dat de 6Mbits een gratis dienst is, en je enkel betaald voor de dienst verlening. lol. Die vlieger gaat niet op.

De rule of thumb is altijd vrij simpel geweest. Als je ermee adverteerde, dan hoort het bij de product voorwaarde. Of men het nu expliciet of niet vermeld in het contract. Er zijn al genoeg uitspraken geweest in de rechtbanken daarover.

Als het nachtsurfen een motivatie was hun ( epdnet ) product te nemen boven dat van de concurrentie ( vb dommel ), dat alleen al is een direct feit.

Men probeert een aantal klant af te schrikken van vroegtijdig hun contract stop te zetten. Uzzi, volharden man. Ik heb het al genoeg gezien in het verleden bij mannen zoals Scarlet etc. Ze zullen wel snel genoeg gaan dreigen met boetes wegens het stopzetten ( dacht dat ze 150€ konden vragen ). Gewoon beetje de ombudsdienst inzetten ( en achter blijven zitten, want de ombudsdienst durft ook nogal vaak steken vallen. Zeker met hun enorme traagheid )).

Edpnet mag zeggen wat ze willen, ze hebben geen poot om op te staan. Het grappig is, van zodra men een dienst toevoegt die de waarde verhoogt van je abonnement, zou je ook kunnen opstappen ( ofcourse is dat uiterst zeldzaam dat iemand die reden gebruikt voor op te stappen ). Maar wettelijk gezien zou men het kunnen. Uw product is geweizigt.
FlashBlue
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
Bedankt: 317 keer
Provider

Wat wel relevant is, is of meneer uzzi zijn contract heeft afgesloten VOOR of NA het invoeren van het nachtsurfen, want in het eerste geval maakte het geen deel uit van initieel contract en kan hij zich daar dus ook niet op beroepen.
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Arqentus schreef:geweizigt.
Oei.

TV = FTA IPTV + Netflix
Arqentus
Premium Member
Premium Member
Provider

FlashBlue schreef:Wat wel relevant is, is of meneer uzzi zijn contract heeft afgesloten VOOR of NA het invoeren van het nachtsurfen, want in het eerste geval maakte het geen deel uit van initieel contract en kan hij zich daar dus ook niet op beroepen.
Dat maakt volgens mij zelf niets uit.

Stel, je hebt een 4Mbits contract. Men plaatst je lijn daarna op 6Mbits & begint de boel te adverteren als zijnde 6Mbits. Daarna besluit men wegens capaciteit problemen, op 4Mbits terug te brengen.

Volgens je redenering, is er geen vuiltje aan de lucht ... M.a.w, iedereen die een contract afsloot bij BC, toen het nog 1 Mbits was, en nu van 3.3Mbits or whatever, terug naar 1Mbits gesmeten worden, zou geen juridische reden hebben. I don't think so.

Er is een rede waarom men mensen die eenmaal een product gekregen hebben, later op dat product laten staan, zelf al krijgen de nieuwe leden dat niet. Beetje zoals de 100GB bij EDPnet. Je hoort mensen zagen dat zij als nieuw lid maar 60GB krijgen, en hoe oneerlijk het is dat de andere 100GB behouden. Als EDPnet dat wegneemt, hebben de mensen een juridische reden om op te stappen, zelf als stond het niet expliciet in het contract.

Als zijn contract van voor het nachtsurfen was ( wat zo niet is, sinds hij blijkbaar onder het jaar zit, want na 12 maand, is de opzegperiode 1 maand, en dan kunnen ze niet lastig doen ). Zodus, zelf al was het voor nachtsurfen, men heeft zijn abonnement geüpgraded met die nieuwe mogelijkheid. Het terugnemen of in waarde verminderen van die upgrade is reden om het contract kunnen stopzetten.

Ik heb al 4 adsl providers achter de rug, heb een redelijk goed idee wat kan, en wat niet kan. En zo een zaken zijn valid redenen om je contract stop te zetten. Hell, ik herinner me nog duidelijk dat Scarlet vroeger hun contracten verlengde stilzwijgend met een jaar. En men wou me niet laten vertrekken zonder 3 of wat het nu 6 maand te laten betalen. Ik ben ook van die mannen vanaf geraakt op die manier. Effe paar weken gewacht op een verandering. Plop. Ze hadden een kleine verandering doorgevoerd, en bingo, reden om op te stappen ( heb zelf geen idee meer wat het was ) zonder te moeten betalen.
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Provider

FlashBlue schreef:Wat wel relevant is, is of meneer uzzi zijn contract heeft afgesloten VOOR of NA het invoeren van het nachtsurfen, want in het eerste geval maakte het geen deel uit van initieel contract en kan hij zich daar dus ook niet op beroepen.
verandering van voorwaarden geeft sowieso recht op opzeg, aangezien het contract gewijzigd is zelfs al is dit in de positieve zin zoals Arqentus al eerder aanhaalde.

Aangezien hier een afzienbare tijd over gegaan is zie ik niet in dat dit dan nog geld als rede, en dus valt hij onder het huidige contract :p wat op zich opnieuw gewijzigd is.
deej
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Provider

Noch in de bestelformulieren, noch in de algemene voorwaarden staat er ook maar iets van nachtsurfen.
EDPNet bestelformulier schreef:Gelieve een product te selecteren
Max6 Dyn
- Maximum download: 6144 kbps
- Maximum upload: 640 kbps
- Dynamisch ip-adres
- 20 GB datatrafiek per maand inbegrepen
- 6 mailboxen (met elk 3 e-mail adressen), grootte: 250 MB
- Nieuwsgroepen inbegrepen (10 GB trafiek per maand)
- Antivirus en antispam inbegrepen
- 100 MB webspace
- Onbeperkt aantal computers aan te sluiten
- Minimum contractduur: 1 jaar

Wij activeren uw adsl-abonnement op de maximaal haalbare downloadsnelheid (min. 1 Mbps).

20,00 GB trafiek per maand is inbegrepen in het geselecteerde product.
Extra trafiek wordt automatisch gefactureerd (€0,25 per begonnen GB).
Uw verbinding wordt op smalband geplaatst wanneer u de limiet van 60,00 GB bereikt heeft.
Als er nergens in de PDF met login-gegevens ook maar iets over nachtsurfen staat (nieuwe klanten kunnen hier over getuigen, ik ben al te lang klant, mijn formulier is al te oud) vrees ik dat je allemaal bot gaat vangen over "gewijzigde voorwaarden".
Arqentus
Premium Member
Premium Member
Provider

Het staat op de website Deej_1977.

Het maakt geen piep uit of het wel of niet in het contract staat. Men adverteert ermee vrij duidelijk.
# max. 6144 kbps download - max. 640 kbps upload*
# 20 GB trafiek per maand inbegrepen

- Automatische facturatie van extra trafiek: €0,25 per begonnen GB
Na overschrijding van 60 GB komt u op smalband terecht
(Meer info over adsl-trafiek)

- Trafiek verbruikt tussen 02.00u en 08.00u
's morgens telt slechts voor 50% mee

# Nieuwsgroepen inbegrepen (10 GB trafiek per maand)
# 6 mailboxen (met elk 3 e-mailadressen)
- grootte: 250 MB
- antivirus en antispam inbegrepen
# 100 MB webspace
# dynamisch ip-adres
# onbeperkt aantal computers aan te sluiten
# Activatiekost: €25 incl. BTW
Staat duidelijk op het order pagina. En zoals ik eerder zei, een meerwaarde die aan een product gegeven wordt op een later datum, en dit moet daarom niet aanwezig zijn in het contract, kan aangehaalt worden om een contract te verbreken als men deze veranderd.

Het zou nogal makkelijk zijn als ik morgen 20Mbits beloof als advertentie, maar dat nergens specifiek in het contract zet. Je krijgt uw 20Mbits, en dan verander ik uw abonnement naar 5Mbits. Haha, het staat ni in uw contract haha ... Wat denk je dat het effect is bij eender welke rechtbank of advocaat ;) Die maken brandhout van mijn argument dat de 20Mbits een gratis dienst was of een technische aanpassing ;)

Een mondelinge overeenkomst ( en in dit geval is het schriftelijk sinds het op de websites staat als reclame ), is ook een overeenkomst. Wanneer EDPnet nachtsurfen invoerde, hebben we allemaal wat je een mondelinge overeenkomst ondergaan. Bij ieder verandering aan de dienst ondergaan we een mondelinge overeenkomst, of deze nu een verbetering of een verslechtering is. En in beide gevallen kan dit aangehaald worden voor het verbreken van het contract.

Trust me, er is geen enkel provider zo dom om hun klanten proberen een boete op te leggen als ze zoiets uithalen. 1. De negatieve PR alleen al is een killer. 2. Hun argument van een gratis dienst maakt niets uit voor een rechtbank, en ze weten dat goed genoeg. Je merkt het gewoon aan hun communicatie naar Uzzi toe, dat ze zelf niet goed weten hoe ze het moesten aanpakken.

Er is een oude gezegde: "Gegeven is gegeven".
deej
Elite Poster
Elite Poster
Provider

De vraag is waar je je akkoord mee verklaart als je de bestelbon invult...
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 14 keer
Provider

Toen de meesten van ons een abonnement op Edpnet namen was er waarschijnlijk nog geen spraken van nachtsurfen, bij mij stond er dus ook niks van vermeld op het bestelformulier (zoals bij Deej_1977). En voor mij is het er dus extra (gratis) bijgekomen.
Ik weet niet of sinds de invoer van het nachtsurfen op het bestelformulier de tijden genoteerd stonden waartussen dit van toepassing was (en of het zelfs al er op stond). Ik zie dat het nu duidelijk op de site staat met de uren er bij, maar ik weet niet of dit ook het geval was voor de uur wijziging.
Mss is het officieel een reden om het contract te beïndigen zonder extra kosten en mss niet, maar persoonlijk vind ik het sowieso nogal flauw om hiervoor een abonnement op te zeggen. Er is maar 1 alternatief en dat is Dommel (als je voor zoiets al van abonnement wil veranderen, dan ga je niet naar Belgacom ADSL ofzo overstappen hé), maar ik betwijfel of dat zoveel verschil zal maken. Trouwens, zoals ik nog al heb vermeld is er geen enkele garantie dat Dommel niet genoodzaakt zal worden om zelf technische aanpassingen te gaan doen wanneer er capaciteitsproblemen ontstaan. Als verschillende zware downloaders van Edpnet overstappen naar Dommel, dan gaat het probleem mee verschuiven hé, en ga je dan weer bij Dommel gaan vragen om je abonnement vroegtijdig en kosteloos op te zeggen om dan weer naar Edpnet te verhuizen met nog eens liefst een gratise activatie enzo?

We zijn hier in België, niet in Nederland of andere landen waar ze wel zwaar hebben geïnvesteerd in hun glasvezel. Dus ga niet flauw doen over zo'n futeliteiten, je zal toch nooit krijgen wat ze in die andere landen krijgen (zolang BGC het niet nodig vind de nodige upgrades uit te voeren).

Nogmaals : Edpnet is een provider die zijn nek uitsteekt en risico's neemt ten gunste van hun klanten, ga ze dan niet aanpakken op iets dergelijks. Trouwens, op hun website al gezien dat ze zijn goedgekeurd door Testaankoop en dat ze volgens Clickx het beste volwaardig abonnement hadden?
Arqentus
Premium Member
Premium Member
Provider

Braindamage schreef: Als verschillende zware downloaders van Edpnet overstappen naar Dommel, dan gaat het probleem mee verschuiven hé, en ga je dan weer bij Dommel gaan vragen om je abonnement vroegtijdig en kosteloos op te zeggen om dan weer naar Edpnet te verhuizen met nog eens liefst een gratise activatie enzo?
En waarom niet? Sorry dat ik het zeg Braindamage, maar dat nachtsurfen was de laatste druppel. Het is niet enkel het nachtsurfen dat de laatste tijd dik misloopt met EDPnet. De snelheid is meer een jojo dan wat anders, en dat is DUIDELIJK niet geïnvesteerd in upgrades. Dan de facturering ... *zucht*.

Maar tegelijk zit de concurrentie WEL zijn / haar diensten te verbeteren.

Is zien wat Dommel meer bied:

* Geen upload op je limiet. Das al direct een paar gig uitgespaard op een maand.
* Mediumband van 1Mbits zonder limiet
* Newsserver die met 50k * 4 a 12 threads werkt. Aka full speed. Heeft verdoemt LANG geduurt eer EDPnet eindelijk haar lijnen beetje opengezet heeft. Hoeveel maand was het niet dat ze er is naar gingen zien? En hier dan maar aan 20 a 40kb binnenhalen...
* Newsserver die geen maand limiet heeft zoals Edpnet haar 10GB/maand
* Volgende maand nachtsurfen van 01:00 tot 13:00 ( @ 60% ) vs 02:00 tot 08:00 ( @ 50% ) epdnet.
* Ja, Edpnet heeft de 6Mbits, vs de 4Mbits van Dommel. Jammer genoeg zijn er genoeg mensen die geen gebruik hiervan kunnen maken ( zoals ik ). Zodus, Edpnet haar 6Mbits heeft 0 nut voor mij, ma swat, das afhankelijk meer van persoon tot persoon.
* Kunnen verder doen als je voorbij je 50+50 limiet bent aan 1€/GB. Bij Edpnet is het voorbij je 60/100GB en het is 54k modem snelheid.
* Prijs? Als je 50GB of meer gebruikt kwam je paar euro goedkoper uit bij Dommel. En je hebt na de 50GB tenminste de keuze van 1Mbits te gaan, of te betalen aan 0.40€ /GB.
* BC netwerk bij Dommel, vs Scarlet bij Edpnet. Dat is eerder een persoonlijk voorkeur, maar ik heb minder last gehad toen ik op BC netwerk zat, dan bij Scarlet ( ben al genoeg geswitched tussen de 2 ).
* Edpnet heeft nu een leuke cap van 60GB, vs de 50+50 of de 100+100 die je kan nemen bij Dommel ( + de mediumband mogelijkheid ).

Sorry dat ik het zeg, maar zie gij nog veel voordelen staan van EDPnet? Zie je EDPnet nog ergens vernieuwen?

ADSL2 is ook een doodgeboren kindje geweest, nu al bijna een jaar geleden.

Dan was er die Fixed IP uitvraging, tegen die belachelijke prijs ...

En wat vernieuwde EDPnet nog de laatste maanden? Beperken ja ... slechtere nachturen, en een uur minder.

De mogelijkheid van de 100GB account die afgeschaft zijn voor nieuwe leden.

O ja, de activering van Dommel kost 20€, Edpnet 25€ voor normaal abo. Voor Fixed IP kost het je 50€ zonder btw, Dommel 20€ ( inc btw ).

Jaja ... ik zie de enorme voordelen nog van Edpnet.
Braindamage schreef:We zijn hier in België, niet in Nederland of andere landen waar ze wel zwaar hebben geïnvesteerd in hun glasvezel. Dus ga niet flauw doen over zo'n futeliteiten, je zal toch nooit krijgen wat ze in die andere landen krijgen (zolang BGC het niet nodig vind de nodige upgrades uit te voeren).
Wedden dat BGC wel al geinvesteerd heeft in de nodige VDSL central's. Ik had ditzelfde argument nog geen paar uur geleden met mijn pa. KPN heeft haar investeringen in ADSL2 stopgezet. En gaat nu beginnen met VDSL te voorzien. BGC is daar al een tijdje mee bezig. Nu, het feit dat dit niet commercieel beschikbaar is, is een andere zaak. Melken Melken, Melken, van de huidige ADSL1 doen ze. Maar dat betekend niet dat ze geen geld steken in VDSL he...
Braindamage schreef:Nogmaals : Edpnet is een provider die zijn nek uitsteekt en risico's neemt ten gunste van hun klanten, ga ze dan niet aanpakken op iets dergelijks. Trouwens, op hun website al gezien dat ze zijn goedgekeurd door Testaankoop en dat ze volgens Clickx het beste volwaardig abonnement hadden?
En sorry dat ik het again zeg, maar dat laatste van Test aankoop noem ik geen argument. Dat is klanten koppeling, en ik betwijfel de neutraliteit nog van Test aankoop na hun geallieerde. Je bijt niet in de hand die je klanten opleverde. En Clickx ... hoe vaak lopen die niet achter op de feiten?

Nu, ik geloof in een zeer simpel principe. Als het slecht is of slechter gaat ergens of de concurrentie is beter dan je huidige isp, dan is het tijd om te vertrekken. Mensen zijn soms te trouw aan hun isp's, dat ze uiteindelijk blijven leven met snelheid problemen, of meer betalen, of meer beperkingen hebben etc. De perfecte voorbeelden zijn de Telenet & Belgacom abonnees, maar hier doet zich dat ook voor.

Als het goed loopt bij EDPnet voor u, goed voor u. Maar als er duidelijk snelheid problemen zijn in bepaalde gebieden waar je in zit, tja. Hell, sail0rbe is een perfect voorbeeld hier. Snelheid problemen, hij schakelt over, geen problemen meer. Niet erg hoopgevend, en een duidelijk teken dat local nodes vol zitten.

Hell, vind u het normaal, dat ze klanten die hun limiet ten gronde gebruiken & ervoor betalen, en dat het andere mensen beïnvloed, deze ze deze gaan waarschuwen dat ze te veel gebruiken ... arf... dat vind ik dikke BS. Duidelijk een capaciteit probleem. En die verandering van de nachturen, is duidelijk het zoveelste teken van capaciteit problemen over gans het netwerk, en dat het niet enkel op enkel local punten is.

Swat ...
doeternietoe
Plus Member
Plus Member
Provider

@Arqentus

Ik ben het volledig met u eens.
Totaal niks meer aan toe te voegen :)

Hopelijke komt er snel een tegen actie van EDPNET.
Ik wacht nog een paar maandjes en dan switch ik naar dommel.
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Deej_1977 schreef:De vraag is waar je je akkoord mee verklaart als je de bestelbon invult...
Dus als BGC morgen reclame maakt over dat ze iedereen 500gb limiet geven wat nooit zal gebeuren maar even om het extreem te stellen, maar hier niks over vermelden op hun bestelbon, dan moeten ze het niet geven, volgens mij ben je een beetje subjectief richting edpnet, als het een andere provider was zou je wel anders gepiept hebben. Wat ik op zich best wel begrijp maar wat Arqentus aanhaalt is zeker niet verwaarloosbaar.
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Absoluut zeker na ... het was voor mij DE FACTOR om toendertijd voor Edpnet te kiezen i.p.v. Dommel ....
UB_removed1963
Premium Member
Premium Member
Provider

Arqentus schreef:Is zien wat Dommel meer bied:
* Geen upload op je limiet. Das al direct een paar gig uitgespaard op een maand.
Ik heb vannacht 2GB aan foto's naar mijn flickr.com account geupload olééé :-D
Oh ja en goede snelheid nog steeds, daarnet een download gestart en haal hier constant 416K/sec zonder te moeten zweten.
deej
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Ofloo schreef:
Deej_1977 schreef:De vraag is waar je je akkoord mee verklaart als je de bestelbon invult...
Dus als BGC morgen reclame maakt over dat ze iedereen 500gb limiet geven wat nooit zal gebeuren maar even om het extreem te stellen, maar hier niks over vermelden op hun bestelbon, dan moeten ze het niet geven, volgens mij ben je een beetje subjectief richting edpnet, als het een andere provider was zou je wel anders gepiept hebben. Wat ik op zich best wel begrijp maar wat Arqentus aanhaalt is zeker niet verwaarloosbaar.
Nee zeker niet want ik was ook aan het kijken of ik er vanonder kon muizen met dat nachtsurfen gedoe ;).

Trouwens het verschil is dat door de reclamebudgetten van BGC die visibiliteit veel hoger zou zijn, wat een rechter het makkelijker maakt om ze dan te veroordelen. Hier gaat om iets dat op de site staat maar niet op de bestelbon noch de algemene voorwaarden. Wat moet je dan geloven en waar gaan ze zich op baseren om uitspraken te doen?
verbert_p
Member
Member
Provider

welke bestelon? ik heb al 4 edpnet aanvragen ingedient en nog nooit een bestelbon ingevuld ;)
deej
Elite Poster
Elite Poster
Provider

verbert_p schreef:
welke bestelon? ik heb al 4 edpnet aanvragen ingedient en nog nooit een bestelbon ingevuld ;)
Online aanvraag = bestelbon.
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Deej_1977 schreef:
Ofloo schreef:
Nee zeker niet want ik was ook aan het kijken of ik er vanonder kon muizen met dat nachtsurfen gedoe ;).

Trouwens het verschil is dat door de reclamebudgetten van BGC die visibiliteit veel hoger zou zijn, wat een rechter het makkelijker maakt om ze dan te veroordelen. Hier gaat om iets dat op de site staat maar niet op de bestelbon noch de algemene voorwaarden. Wat moet je dan geloven en waar gaan ze zich op baseren om uitspraken te doen?
Dus jij beweert omdat edpnet niet zo groot is als BGC dat ze met zulke zaken wel mogen. Dan heb ik mijn vertrouwen in edpnet misplaatst. Dat is het enige wat ik kan concluderen, ..

Ofwel adverteren ze ermee en valt het mee onder de voorwaarden en anders vind ik dat ze der maar niet mee moeten adverteren.
deej
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Nee dat beweer ik niet. Ik zeg alleen dat als BGC een campagne doet heel België het geweten heeft, en als EDPNet dat doet België van niks weet. Dat heeft zijn invloed in de rechtspraak.
ruben
Pro Member
Pro Member
Provider

Ook ik ga volledig akkoord met Arqentus. Zou het zelf niet beter kunnen zeggen ! En ook ik kijk nog een paar maand de kat uit de boom, maar als EDPnet ook geen toegevingen naar ons doet, nadat rechtstreekse concurrent Dommel telkens WEL telkens voor verbetering en verbetering zorgt (nachtsurfen,extra uploadsnelheid/volume, upload unlimited) enzomeer, dan schakel ook ik over naar Dommel.

Zoals eerder aangehaald zou ik het ook geen straf vinden om terug naar het Belgacom netwerk over te gaan dat dommel zou gebruiken ipv het Scarlet van EDPnet, want dit eerste vind ik toch ook nog altijd een pak stabieler werken...
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Als het jullie allemaal niet aanstaat kies dan een andere provider en discussieer dan niet over hoe, waarom en andere mogelijke speculaties over andere providers. Zeker als je niet weet hoe de core markt in elkaar zit en hoe lastig het kan zijn tegenwoordig.
Iedere provider heeft andere voorwaarden en regelgevingen overeengekomen met hun leveranciers (Belgacom & Scarlet ... in dit geval).

Ik zit nu al praktisch 3 of 4 jaar bij EDPnet en ik zaag niet bij mensen op hun helpdesk om het ene of andere kleine probleem en tevens niet als ik eens een nachtje maar aan 100KB/s heb kunnen downloaden ipv 640KB/s.
Laat die mensen met rust zodat ze hun normaal werk kunnen doen en iedere dag positief kunnen starten ipv iedere dag zagende mensen te horen aan de telefoon.

Ik hoef hier geen kritiek op want ik ken de antwoorden toch al.

Ik lig echt te zuchten als ik reacties zie van enkele mensen in dit topic die er niks van kennen en termen uithalen... Waarschijnlijk van de EDPnet helpdesk gehoord en vlug eens op wikipedia(=fout) opgezocht?

TV = FTA IPTV + Netflix
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”