Speed test maxed out!

Hebt u vragen of opmerkingen over de speedtest? Deze kan u hier plaatsen
Plaats reactie
XyPe

Lol wat volgens mij ook kan liggen aan het feit dat vele mensen zo'n verschillende snelheden merken is omdat de servers waarop zij deze tests uitvoeren (speedtest.nl & adslbox) gewoon niet alle testen aankunnen... Ik verveelde me zonet 5 minuten geleden, en dacht... Ik ga mn snelheid nog ens testen... wel dit zijn de resultaten [ff terug gaan testen :-) ]

Speedtest.nl:
-download: 813.5kb/s
-upload: 387.9kb/s
-conection: 933.0kb/s

ADSLbox:
-Your current download speed:
7944kbit/s or 993kbyte/s
-Your current upload speed:
6595kbit/s or 824kbyte/s
-You: 7944kbit/s

Nu eventjes ter verduidelijking :-) ik heb een leuke verbinding ik weet het :-) lol JUST KIDDING! Nee zit op universiteit op een 100mb/s verbinding.
Maar nu terug over de servers die de tests uitvoeren... Ik haal gemakkelijker meer dat een zielige 800kb/s download zoals beschreven op mn test. En upload is zéker beter dan maar 400kb/s. Ik ken een vriend uit holland en op zijn FTP haal ik gemakkelijk 1.3mb/s download en 950kb/s upload.
Dus conclusie... de servers kunnen meestal al deze tests gewoonweg niet aan! Vandaar de wisselende resultaten.
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Normaal kan de server wel meer aan hoor, een vriend van me op de VUB heeft de test ook al eens gedaan en haalde enkele keren achter elkaar 30Mbit/s en meer en de upload was ook erg hoog.
Even in mijn logs gaan zoeken en ik vond dit terug (test gedaan rond 15:00 uur op de VUB een weekje geleden ofzo):
Down: 36408kbit/s or 4551kbyte/s
Up: 8231kbit/s or 1029kbyte/s
Het kan dus wel...

Wat wel het probleem kan zijn is dat de files waarmee de test gebeurt gewoonweg te klein zijn om bij zulke snelheden een goed beeld te kunnen scheppen. Stel je voor dat je een 100Mbit/s verbinding hebt up en down en je test daarmee je upload met een 128kbyte file, dat zijn zo'n 10 milli seconden ofzo. Een 50Mbit/s verbinding zou dan bvb 20 milli seconden pakken voor die upload ... zoals je ziet kunnen enkele tientallen milliseconden in zo'n geval al een erg groot verschil maken in het resultaat... bij zo'n hoge upload (maar ook download) snelheden is het dus niet erg makkelijk nauwkeurig te meten ;)
Adslbox gebruikt wel heel wat grotere files dan speedtest.nl, normaal gezien zou je bij ons dus meer kans hebben op een 'correcter' resultaat met jouw connectie.
Voorlopig is de huidige test meer dan nauwkeurig genoeg voor de huidige DSL en kabel verbindingen (waarvoor de test ook gemaakt was).
NuKeM
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Yep volledig eens met de uitleg van Nukem, ligt niet aan de servers wel aan de size van de test-files.

Anyway, voor dsl en kabel werkt dit nog perfect en we zijn bezig aan een verbeterde versie van de speedtest die véél meer mogelijkheden moet kunnen scheppen, zowel grafisch als voor meer verbinding, veel flexibeler.

Kzou zeggen eventjes geduld oefenen :)
I love it when a plan comes together!
Plaats reactie

Terug naar “Speedtest”