Overstap naar Dommel

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
{DzN}Moonwitch
Starter
Starter

Ik heb besloten om toch over te stappen naar Dommel, misschien niet de beste keuze voor een gamer, maar Dommel maakt gebruik van de BGC infrastructuur - dus weet ik dat het stabiel is (mijn andere optie was EDPnet)

Nu heb ik nog een paar bijkomende vraagjes voor jullie :)
- Aangezien mijn moeder telefoon heeft bij Euphony (<.< ik weet het), zit de foon kost zelf bij hen. De lijnkost, lijnhuur, hangt bij BGC, maar werkt dat alles nog als we een Discovery Line nemen - wat genoeg is voor ADSL?
- Ik zit op 4.2 km van een centrale volgens EDPnet, voor Dommel weet ik het niet. Bij BGC heb ik een 3400kbps down en 360kbps up, is dat bij Dommel dan ongeveer hetzelfde? (De lagere upload snelheid is de enige con voor mij eigenlijk)
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

{DzN}Moonwitch schreef:Ik heb besloten om toch over te stappen naar Dommel, misschien niet de beste keuze voor een gamer, maar Dommel maakt gebruik van de BGC infrastructuur - dus weet ik dat het stabiel is (mijn andere optie was EDPnet)

Nu heb ik nog een paar bijkomende vraagjes voor jullie :)
- Aangezien mijn moeder telefoon heeft bij Euphony (<.< ik weet het), zit de foon kost zelf bij hen. De lijnkost, lijnhuur, hangt bij BGC, maar werkt dat alles nog als we een Discovery Line nemen - wat genoeg is voor ADSL?
- Ik zit op 4.2 km van een centrale volgens EDPnet, voor Dommel weet ik het niet. Bij BGC heb ik een 3400kbps down en 360kbps up, is dat bij Dommel dan ongeveer hetzelfde? (De lagere upload snelheid is de enige con voor mij eigenlijk)

dan heb je een 4M profiel als je 3400kbps down haalt.
Voor een gamer als jij ga je u dan wss beklagen dat de up maar 256kbps is, wat vooral een tragere reactie snelheid zal geven, beste zou dan Edpnet zijn met die hogere up.
tenzij ze binnenkort bij dommel een hogere up geven
Greetz
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
{DzN}Moonwitch
Starter
Starter

Ik heb een Plus BGC abo, en dus ook 256kbps up (volgens hun), mijn router staat gelimiteerd op 512 voor een of andere reden.

Your DOWNLOAD Speed:
3406 kbps or 426 KB/sec

up
Your UPLOAD Speed:
294 kbps or 37 KB/sec

Up is vandaag iets trager LOL. Ik zal altijd een rot reactie snelheid hebben, aangezien ik op amerikaanse servers speel, maar als het veel trager gaat .... Je begrijpt me wel :)

Oh ja, dat was ik vergeten te zeggen; volgens EDPnet kunnen ze me maar 1024kbps down en 128kbps up garanderen. Wil dat dan zeggen dat dat alles is? Is dat dan het lijnprofiel dat ze me geven?
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

{DzN}Moonwitch schreef:Ik heb een Plus BGC abo, en dus ook 256kbps up (volgens hun), mijn router staat gelimiteerd op 512 voor een of andere reden.

Your DOWNLOAD Speed:
3406 kbps or 426 KB/sec

up
Your UPLOAD Speed:
294 kbps or 37 KB/sec

Up is vandaag iets trager LOL. Ik zal altijd een rot reactie snelheid hebben, aangezien ik op amerikaanse servers speel, maar als het veel trager gaat .... Je begrijpt me wel :)

Oh ja, dat was ik vergeten te zeggen; volgens EDPnet kunnen ze me maar 1024kbps down en 128kbps up garanderen. Wil dat dan zeggen dat dat alles is? Is dat dan het lijnprofiel dat ze me geven?

idd je staat met een sync van 512 maar wordt toegeknepen naar 256kbps upload.
ja bij Edpnet ... maar een lijn van 1024 , ik vind dat ook nogal raar van hen zenne.
je staat nu op een 4M profiel en bij edpnet zouden ze je maar 1024 geven :eek: dan maar beter niet naar edpnet gaan! vind hun netwerk(broba-bruo) ook niet zo goed als van dommel (turboline= beter)
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
{DzN}Moonwitch
Starter
Starter

Als ik de snelheden kan behouden die ik bij BGC heb (of er toch heel dicht bij) dan ben ik content. Ik moet nu wel toegeven dat ik per maand wreed dicht bij de 30GB kom (of er net overzit) qua download. Dus in dat opzicht is Dommel great, games zijn zwaar als je ze download, maar eens binnen valt de traffic nog goed mee.

Heb EDPnet nog eens gemaild om te zien of 1024 echt alles is, maar voor de ogenblik lijkt dommel me idd best. Spijtig van de snelheden :( Mss upgrade Dommel de speeds ooit eens?
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Vergeet niet dat je met een discoverylijn TOCH telefoon (bel) kosten betaalt, ook al bel je met Euphony!
Tarievenpagina Discoverylin schreef:Alle types oproepen (internet dial-upcommunicatie inbegrepen): standaardtarief + opleg van 0,15€/minuut, ook voor oproepen via CSC (Carrier Selection Code)/CPS (Carrier Preselection Code)
{DzN}Moonwitch
Starter
Starter

meon schreef:Vergeet niet dat je met een discoverylijn TOCH telefoon (bel) kosten betaalt, ook al bel je met Euphony!
Tarievenpagina Discoverylin schreef:Alle types oproepen (internet dial-upcommunicatie inbegrepen): standaardtarief + opleg van 0,15€/minuut, ook voor oproepen via CSC (Carrier Selection Code)/CPS (Carrier Preselection Code)

Thx :) Ik weet het, maar ik kan dan gerust een discovery line nemen, terwijl Euphony de verbindskosten aanrekent. Kwestie van 7€ af te nijpen van de BGC factuur, het is per slot van rekening een kost die niet te vermijden is (tenzij ik overstap op kabel, wat ik niet wil).
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

't is niet enkel de verbindingskost, het is 0,15 euro per minuut extra!
Enige manier om dat te omzeilen is VoIP te gaan bellen.
{DzN}Moonwitch
Starter
Starter

Dus op een discovery line heb je Euphony + .15€ pm extra. :( Wow, dat - uhm bij gebrek aan betere uitdrukking - zuigt. Spijtig dat mam niet van die Euphony af kan.
BungaMan
Elite Poster
Elite Poster

dan bel je toch via VOIP?
Please help, looking for a way to get rich and fast
{DzN}Moonwitch
Starter
Starter

Dat ben ik aan't uitspitten :) VoIP. Heb juist een reply van EDPnet gekregen. Ze gaan eens zien wat mijn max snelheden zijn.
Draco888
Elite Poster
Elite Poster

{DzN}Moonwitch schreef:Ik heb een Plus BGC abo, en dus ook 256kbps up (volgens hun), mijn router staat gelimiteerd op 512 voor een of andere reden.

Your DOWNLOAD Speed:
3406 kbps or 426 KB/sec

up
Your UPLOAD Speed:
294 kbps or 37 KB/sec

Bwa, ik zou me daar niet te erg op blindstaren, providers willen zich steeds indekken in verband met zaken als gegarandeerde snelheden.
Als je nu Skynet hebt mag je je gewoon aan dezelfde snelheden verwachten bij Dommel.
Kom net van Skynet, nu bij Dommel en da maakt dus geen verschil he. Alleen die gratis upload en 50 gig + schitterende helpdesk zijn anders :D
En ja, die up had van mij ook iets sneller gemogen, maar we leven op hoop he (ADSL2+).
zippie666
Pro Member
Pro Member

Ik heb het gevoel dat het toch een beetje sneller gaat bij dommel dan bij bgc (al is dit wss pure inbeelding?)

Bij bgc haalde ik altijd maar 360 kB/s down denk ik en nu tot 416 kB/s

Maar aangezien ze op hetzelfde netwerk zitten is dat niet mogelijk?
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”