Dag iedereen,
ik weet niet goed waar ik dit moet posten, dus probeer ik het hier.
ik zit momenteel bij belgacom skynet, maar ik ben er niet echt tevreden van om 2 redenen:
* de downloadlimiet
* en sinds januari surf ik trager dan normaal (ik snap niet waarom)
ik zou dus graag overstappen naar een andere provider en ik vroeg me af dewelke : EDPnet of Dommel. Ik heb een snelheid opgevraagd en ik kreeg nog maar enkel antwoord van EDP die mij zei dat ik max 3mbit kon halen omdat ik op 3,8km vd centrale lag.
Wat zouden jullie kiezen?
Twijfel tussen providers
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 1 keer
Ik zou Dommel kiezen, spreekt voor zich
Voornamelijk voor:
-50 GB
-Mediumband
-Unlimited upload
K'heb het ondertussen al één jaar en het is nog steeds héél stabiel, geen klagen van.
Moest ik geen Dommel hebben, dan zou het zeker EDPNet geweest zijn.
![Tongue :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Voornamelijk voor:
-50 GB
-Mediumband
-Unlimited upload
K'heb het ondertussen al één jaar en het is nog steeds héél stabiel, geen klagen van.
Moest ik geen Dommel hebben, dan zou het zeker EDPNet geweest zijn.
Ik zit op 4.2km van de centrale en aal toch nog 4mbit, mischien is het probleem een slecht koperpaar?
Ben net ook van Skynet BGC Plus abo naar een netconnect van Dommel overgestapt deze maand. Heb geen klagen.
De keuze tussen Dommel en EDPnet tja daar heb ik ok een maand over getobt. Wat voor mij de doorslag gaf:
- Dommel rekent enkel de download, dus ge krijgt 50gig puur download genot
- EDPnet: nachttarief ok, maar de snelheden dalen wel of zijn wisselvalliger dan naar het schijnt door te groot succes + ze reken de up +down aan voor volume
- netwerk: Dommel zit op Turboline wat voor mij steeds zeer stabiel bleek terwijl EDPnet op BROBA II zit, het Scarlet netwerk, slechte ervaringen bij scarlet met het netwerk minder maar toch minder stabiel dan Turboline
Natuurlijk geeft EDPnet meer uploadsnelheid, dus als ge een fervente online gamer zijt dan kan di bepalend zijn.
Indien ge gewoon veel wilt downloaden zou ik Dommel kiezen.
Een bijkomen voordeel is dat ge via Dommel gratis ongelimiteerd (zolang ge niet over uw limiet zijt) toegang hebt tot de giganews newsserver een van de beste die er zijn. Naart schijnt gaat de newsserver ook weer indien ge volume bijkoopt dus . . vergelijk dat met 10gig newsserver accoubt bij EDPnet.
In kort:
- downloader -> Dommel
- online Gamer -> EDPnet
Maar ge moet natuurlijk zelf afwegen wat voor u belangrijk is he.
Voor mij was die ongelimiteerde upload die niet meeteld belangrijk + het vooruitzicht op ADSL2+ met hopelijk ook wat meer uploadsneheid.
EDIT:
Dacht net nog aan twe zaken:
- zoals de vorige poster zei: bij Dommel krijg je medium en niet smallband wanneer je over de limiet zit, wat toch wat beter surft (vooral voor streaming)
- extra volume is duurder bij dommel dan bij EDPnet (40 tov 20 cent/gig dacht ik)
Maar je moet rekening houden met het voorgaande (recap)
-- Bij Dommel: pure download, upload word niet meegerekend + je kan veel meer bijkopen dan bij EDPnet
-- EDPnet: nachttarief, maar de upload word ook opgeteld + beperkter aantal gigs dat je kan aankopen (tot 60 gig ??)
Ben net ook van Skynet BGC Plus abo naar een netconnect van Dommel overgestapt deze maand. Heb geen klagen.
De keuze tussen Dommel en EDPnet tja daar heb ik ok een maand over getobt. Wat voor mij de doorslag gaf:
- Dommel rekent enkel de download, dus ge krijgt 50gig puur download genot
- EDPnet: nachttarief ok, maar de snelheden dalen wel of zijn wisselvalliger dan naar het schijnt door te groot succes + ze reken de up +down aan voor volume
- netwerk: Dommel zit op Turboline wat voor mij steeds zeer stabiel bleek terwijl EDPnet op BROBA II zit, het Scarlet netwerk, slechte ervaringen bij scarlet met het netwerk minder maar toch minder stabiel dan Turboline
Natuurlijk geeft EDPnet meer uploadsnelheid, dus als ge een fervente online gamer zijt dan kan di bepalend zijn.
Indien ge gewoon veel wilt downloaden zou ik Dommel kiezen.
Een bijkomen voordeel is dat ge via Dommel gratis ongelimiteerd (zolang ge niet over uw limiet zijt) toegang hebt tot de giganews newsserver een van de beste die er zijn. Naart schijnt gaat de newsserver ook weer indien ge volume bijkoopt dus . . vergelijk dat met 10gig newsserver accoubt bij EDPnet.
In kort:
- downloader -> Dommel
- online Gamer -> EDPnet
Maar ge moet natuurlijk zelf afwegen wat voor u belangrijk is he.
Voor mij was die ongelimiteerde upload die niet meeteld belangrijk + het vooruitzicht op ADSL2+ met hopelijk ook wat meer uploadsneheid.
EDIT:
Dacht net nog aan twe zaken:
- zoals de vorige poster zei: bij Dommel krijg je medium en niet smallband wanneer je over de limiet zit, wat toch wat beter surft (vooral voor streaming)
- extra volume is duurder bij dommel dan bij EDPnet (40 tov 20 cent/gig dacht ik)
Maar je moet rekening houden met het voorgaande (recap)
-- Bij Dommel: pure download, upload word niet meegerekend + je kan veel meer bijkopen dan bij EDPnet
-- EDPnet: nachttarief, maar de upload word ook opgeteld + beperkter aantal gigs dat je kan aankopen (tot 60 gig ??)
De nieuwsserver is ook niet altijd rozegeur en maneschijn. Op drukkere momenten (lees: na 17u en in het weekend) wordt uw snelheid gecapped naargelang het aantal gebruikers erop zit.
Idealiter heb je 12 lijntjes wat u de volle klets geeft, van de moment dat het wat drukker wordt echter, kan dat teruglopen tot bijv. 2 lijntjes en is de snelheid vrij traag.
Persoonlijk stoort mij dat allerminst, maar ik kan mij voorstellen dat t bij sommigen op de zenuwen werkt.
Idealiter heb je 12 lijntjes wat u de volle klets geeft, van de moment dat het wat drukker wordt echter, kan dat teruglopen tot bijv. 2 lijntjes en is de snelheid vrij traag.
Persoonlijk stoort mij dat allerminst, maar ik kan mij voorstellen dat t bij sommigen op de zenuwen werkt.
-
- Pro Member
Ik ben eigenlijk een downloader, dus ik denk te gaan voor dommel vanwege de limiet.
Een andere vraag : ik gebruik momenteel een email adres van skynet, verlie s ik dit dan of kan ik dit forwarden naar mijn nieuwe provider?
Een andere vraag : ik gebruik momenteel een email adres van skynet, verlie s ik dit dan of kan ik dit forwarden naar mijn nieuwe provider?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
- Bedankt: 48 keer
Dit verlies je ...reyntjensw schreef: Een andere vraag : ik gebruik momenteel een email adres van skynet, verlie s ik dit dan of kan ik dit forwarden naar mijn nieuwe provider?
-
- Pro Member
Heb je ergens een handleiding om een nieuwsserver te gebruiken? want ik heb het eigenlijk nog nooit gebruikt! Dus kan je even zeggen wat je bedoelt met lijntjes enz? Alvast bedankt
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
- Bedankt: 10 keer
Dit ff bestuderen en ge raakt er wel uitreyntjensw schreef:Heb je ergens een handleiding om een nieuwsserver te gebruiken? want ik heb het eigenlijk nog nooit gebruikt! Dus kan je even zeggen wat je bedoelt met lijntjes enz? Alvast bedankt
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
http://www.binaries4all.nl/
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 6 keer
ditCh schreef:Dit verlies je ...reyntjensw schreef: Een andere vraag : ik gebruik momenteel een email adres van skynet, verlie s ik dit dan of kan ik dit forwarden naar mijn nieuwe provider?
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Zeker als er bergen spam binnen komen .
-
- Elite Poster
Een provider specifiek emailadres gebruik ik ook niet voor professionele doeleinden dus het kan mij gestolen worden ... maar het is meestal nuttiger van 1 mailadres te behouden ipv elke keer je wisselt van provider je correspondenten in te lichten.ketter schreef:ditCH soms is het nuttig dat je u email adres verliest
![]()
Het is daarom best een Gmail, hotmail, msn adres te nemen
Kan je overal openen, en altijd. Dat van de provider niet en ben je nog méér afhankelijk.
En Gmail zit al over de 2800 mb capaciteit![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Kan je overal openen, en altijd. Dat van de provider niet en ben je nog méér afhankelijk.
En Gmail zit al over de 2800 mb capaciteit
-
- Pro Member
Is dommel ook zo een grote spamserver als skynet? (ik hoop het eigenlijk niet want skynet heeft er de laatste tijd wel heel erg veel problemen mee
-
- Elite Poster
Ik heb ook een @skynet.be adres ( nog van toen ik bij mijn ouders woon ), ik krijg daar hooguit 2 / 3 spamberichten per MAAND op ... dus denk niet dat het aan skynet ligt, maar eerder aan de manier waarop jij met je email adres bent omgegaanreyntjensw schreef:Is dommel ook zo een grote spamserver als skynet? (ik hoop het eigenlijk niet want skynet heeft er de laatste tijd wel heel erg veel problemen mee
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
-
- Pro Member
Het is een van de weinige die ik doorgeef! Ik had hetzelfde probleem met tiscalinet/yucom
-
- Elite Poster
Ik zie wel dat ik die antispam filter van skynet heb aanstaan ... jij misschien niet ?reyntjensw schreef:Het is een van de weinige die ik doorgeef! Ik had hetzelfde probleem met tiscalinet/yucom
Anyway ... eigenlijk gebruik ik dat adres ook niet meer, buiten die spam komt daar niets op toe, maar hou het nog omdat ik een ver verleden mij ooit wel ergens heb geregistreerd met dat mail adres, en als ik dan mijn wachtwoord terug wil hebben
![Tongue :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
-
- Pro Member
Nog even 2 andere vraagjes:
ik zit dus bij skynet en ik probeer de newsserver van belgacom skynet te gebruiken, kan het zijn dat er niet echt veel muziek enz op te vinden is?(welke gebruiken jullie het meest?)
ik werk op een mac met het programma unison, heeft iemand er ervaring mee of heeft iemand een ander programma dat op mac werkt?
ik zit dus bij skynet en ik probeer de newsserver van belgacom skynet te gebruiken, kan het zijn dat er niet echt veel muziek enz op te vinden is?(welke gebruiken jullie het meest?)
ik werk op een mac met het programma unison, heeft iemand er ervaring mee of heeft iemand een ander programma dat op mac werkt?
-
- Elite Poster
Zowel Skynet als Telenet hebben de zogenaamde binarie groepen met illegale spullen ( movies, mp3's, ... ) van hun newsserver gedaan.reyntjensw schreef:Nog even 2 andere vraagjes:
-
- Pro Member
Welke gebruiken jullie dan?
-
- Elite Poster
Ik gebruik usenet enkel voor Text only groupsreyntjensw schreef:Welke gebruiken jullie dan?
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
En nog niet een klein beetje, mijn oud planet internet email adres was Spam Central, elke keer ik me uitschreef op een van die spammails kree ik er binnen de 5 dagen 5 nieuwe voor in de plaats. . .ketter schreef:ditCh schreef:Dit verlies je ...reyntjensw schreef: Een andere vraag : ik gebruik momenteel een email adres van skynet, verlie s ik dit dan of kan ik dit forwarden naar mijn nieuwe provider?ditCH soms is het nuttig dat je u email adres verliest
![]()
Ik heb die account dan maar finaal opgegeven.
-
- Elite Poster
Dit zijn discussie groepen ja ... die niet eens zo veroudert zijn, die worden nog zeer vaak gebruikt. En er zitten meestal mensen op die net dat ietsje langer met bepaalde zaken bezig zijn .Coop schreef:Wat ben je met text only groups ? zijn dat discussie's ofwat ?
-
- Pro Member
Nog een vraagje: in men router kan ik zien dat de downstream van bgc 4400 kbs is (ongeveer) hoe kan ik weten hoeveel ik werkelijk heb?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
- Bedankt: 331 keer
Dat zou je kunnen zeggen..ditCh schreef: Dit zijn discussie groepen ja ... die niet eens zo veroudert zijn, die worden nog zeer vaak gebruikt. En er zitten meestal mensen op die net dat ietsje langer met bepaalde zaken bezig zijn .
Ik gebruik usenet sinds 1995 (na een hele tijd op FIDO net actief geweest te zijn)
Er zijn meer dan 100.000 groepen met de meest verschillende onderwerpen. Het voordeel is dat je er terecht kan met specifieke vragen en er mensen van over de hele wereld lezen/reageren en niet de 'enkelen' die zich op een forum bevinden. Kijk eens op groups.google.com waar je een overzich hebt van wat er in de newsgroups geschreven wordt.
Het nadeel van de newsgroups is dar door hun ongemodereerd en anoniem format er steeds meer misbruik is (spam, ruzies enz..) gelukkig blijft het voor het grootste gedeelte een meer dan bruikbare bron van informatie.
Internet is echt meer dan mail en WWW hoor
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
-
- Elite Poster
Idd ... en nieuwsservers hebben ook wat meer te bieden dan enkel binarieson4bam schreef: Internet is echt meer dan mail en WWW hoor
Ik usenet ... dus ik ben
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)