Misleidende reclame?

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
KK
Elite Poster
Elite Poster

Op http://www.dommel.com/nl/adsl/netconnec ... ?cust=home staat er bij prijzen eerst dat het inclusief BTW is, met 20 Euro setup kosten.
Daaronder staat dan het volgende:
1) bestel nu een nieuwe netconnect plus adsl account en wij zullen uw eenmalige activatiekosten verlagen tot 16,53 euro ex btw!
En dat met een flashy "PROMO" image ernaast. Maar wie goed gekeken heeft, zal zien dat die 16,53 Euro exclusief BTW is, wat neerkomt op... jawel: 20 Euro inclusief BTW.
Is dit geen misleidende reclame? Want in principe is er dus totaal geen korting. Bij de Pro abo's wordt trouwens dezelfde truc toegepast, daar is het eerst 242 Euro inclusief BTW, en met de 'korting' 200 Euro exclusief BTW.
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 75 keer

Hier heb je vermoedelijk gelijk in. Het is belachelijk om te zeggen: "PROMO!" als je speelt met bedragen incl btw en excl btw... Ik zal eens een mailtje sturen om dit aan te kaarten.
BungaMan
Elite Poster
Elite Poster

er is toch een wet die verplicht om in alle advertenties/winkels/... prijsaanduidingen met inbegrip van btw moeten getoond worden?

Waren die activatiekosten vroeger niet hoger? Denk dat ze die in de tabel aangepast hebben maar niet in de tekst daaronder maar het is in ieder geval fout. Maar ze moeten zeker de prijs neerzetten met btw incl.
Please help, looking for a way to get rich and fast
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 75 keer

Hier is de uitleg die ik van Dommel gekregen heb:
Dommel Reply Support Ticket schreef:Geachte,
De normale set-up prijs van een plus is 50.00 euro en die van een pro 349.00 euro.

Het zijn dus wel degelijk promotieprijzen.
NickG
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 51 keer

idd, das wat ik ook al dacht. Alle prijzen op die pagina zijn promo prijzen, het is gewoon ongelukkig gekozen om dat sterretje in het klein langs de prijzen excl BTW te zetten...
Sven.VdS
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 1 keer

BungaMan schreef:er is toch een wet die verplicht om in alle advertenties/winkels/... prijsaanduidingen met inbegrip van btw moeten getoond worden?
half juist ... de Pro accounts worden getarget richting bedrijven, en voor bedrijven is het voor zover ik weet toegelaten om met prijzen excl BTW te werken. Beetje verwarrend misschien voor de consument (particulier) maar volgens mij volkomen wetelijk.

Prijslijsten van B2B (Business 2 business maw groothandels ed) zijn altijd excl. BTW ...

Hoe dan ook vind ik het wel vrij lachwekkend dat men een bedrag excl. BTW als promo positioneert tov een bedrag incl. BTW :wave:
Central heating is for sissies ... if you're cold it's because you don't have enough computers running.
Afbeelding
Afbeelding
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Sven.VdS schreef:Hoe dan ook vind ik het wel vrij lachwekkend dat men een bedrag excl. BTW als promo positioneert tov een bedrag incl. BTW :wave:
Neen, die zet m'n niet tegen mekaar, het is gewoon hetzelfde bedrag. Dat bedrag IS namelijk de promo, tov een normale prijs die nu niet meteen zichtbaar is.
Sven.VdS
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 1 keer

I stand corrected :)
Central heating is for sissies ... if you're cold it's because you don't have enough computers running.
Afbeelding
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”