Edpnet zondigt tegen eigen algemene voorwaarden

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Plaats reactie
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 mar 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

Artikel 10.3 van de algemene voorwaarden van Edpnet zegt :

EDPnet behoudt zich het recht voor deze voorwaarden te wijzigen of aan te vullen, waarvan EDPnet de klant/abonnee ten minste één (1) maand voordat de wijziging van kracht wordt op de hoogte zal brengen door hetzij per post, en/of via email, en/of op de webpagina van EDPnet (http://www.edpnet.be). Indien de klant/abonnee een wijziging in de voorwaarden niet wil accepteren, kan hij tot de datum waarop de nieuwe voorwaarden van kracht worden één (1) maand na bekendmaking het abonnement opzeggen tegen deze datum. De ongeldigheid of onafdwingbaarheid van één van deze bepalingen van deze algemene voorwaarden doet in geen enkel opzicht afbreuk aan de geldigheid van de andere bepalingen.

Nachtsurfen is pas aangekondigd op 10 januari 2007 en de nieuwe regeling gaat in vanaf 1 februari .... Als bedrijven hun eigen regels al niet meer volgen ;-)
Laatst gewijzigd door Uzzi op 15 jan 2007, 10:42, 1 keer totaal gewijzigd.
kUmbro
Premium Member
Premium Member
Berichten: 468
Lid geworden op: 05 aug 2006, 12:05
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 3 keer

Uzzi schreef:Nachtsurfen is pas aangekondigd op 10 januari 2007 en de nieuwe regeling gaat in vanaf 1 februari .... Als bedrijven hun eigen regels al niet meer volgen ;-)

nachtsurfen staat niet in algemene voorwaarden, dus door het nachttarief aan te passen zijn de algemene voorwaarden niet veranderd

dus volgens mij doen ze niks verkeerd
Laatst gewijzigd door kUmbro op 15 jan 2007, 10:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Radix
Plus Member
Plus Member
Berichten: 188
Lid geworden op: 31 jan 2006, 14:11
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

dus in principe zou nachtsurfen intreden op 10 feb?
theduvelking
Premium Member
Premium Member
Berichten: 602
Lid geworden op: 03 okt 2006, 01:22
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 69 keer

Deze verschuiving zal in voege treden vanaf 1 februari 2007.


Niks principe. De datum van verandering ligt vast. Dat ze 10 dagen later verwittigen dan normaal voorzien is gaat hier niks aan veranderen.
Zambo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1184
Lid geworden op: 04 apr 2006, 17:00
Locatie: West-Vlaanderen

Eerste tekenenen van verval bij deze ISP door het toenemend aantal klanten die naar hen overstappen. Waardoor men de eerste foutjes maakt?

Hopelijk van niet. Zijn één van de weinige ADSL alternatieven tegen Belgacom.
Gebruikersavatar
Mette
Premium Member
Premium Member
Berichten: 460
Lid geworden op: 01 feb 2006, 04:36
Locatie: Heverlee (Leuven)
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

bij ons is er zelfs nog NIKS verwittigd (zowel ik als mijn pa hebben geen mail gehad er over)
nu ja, gelukkig heb ik het hier gelezen, anders wist ik zelfs van niks
btw volgens mij zijn hier wel de algemene voorwaarden veranderd maar soit, ik ga er niet terug helemaal over beginnen, en ben ook niet van plan om te veranderen dus ja
we zien wel wat er van komt
en idd, ze kunnen gewoon de hoeveelheid klanten niet aan
het spijtige is dat ik dat bij al mijn vorige ISP's al heb zien gebeuren (UPC/chello 5 a 6 jaar geleden en scarlet) en daarna ging het altijd maar meer en meer bergaf, ik hoop dat dit hier niet het geval is (en heb er nog altijd een goed oog in, maar toch)
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Mette schreef:bij ons is er zelfs nog NIKS verwittigd (zowel ik als mijn pa hebben geen mail gehad er over)
nu ja, gelukkig heb ik het hier gelezen, anders wist ik zelfs van niks
btw volgens mij zijn hier wel de algemene voorwaarden veranderd maar soit, ik ga er niet terug helemaal over beginnen, en ben ook niet van plan om te veranderen dus ja
we zien wel wat er van komt
en idd, ze kunnen gewoon de hoeveelheid klanten niet aan
het spijtige is dat ik dat bij al mijn vorige ISP's al heb zien gebeuren (UPC/chello 5 a 6 jaar geleden en scarlet) en daarna ging het altijd maar meer en meer bergaf, ik hoop dat dit hier niet het geval is (en heb er nog altijd een goed oog in, maar toch)

mss best checken welke email staat in uw edpnet profiel?
PS: ik kreeg het op mijn edpnet adres
dupondje
Premium Member
Premium Member
Berichten: 483
Lid geworden op: 14 sep 2006, 23:55
Bedankt: 18 keer

en staat ook al als je inlogt op my edpnet :) dusja :) je zal het wel zien zeker ? :D
Gebruikersavatar
regeri
Pro Member
Pro Member
Berichten: 414
Lid geworden op: 30 okt 2006, 14:04
Locatie: Riemst
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 2 keer

Mijn keuze is gemaakt,ik zeg mijn EDPnet op en vertrek naar Dommel :lol2:
Live life to the Max
Radix
Plus Member
Plus Member
Berichten: 188
Lid geworden op: 31 jan 2006, 14:11
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

regeri schreef:Mijn keuze is gemaakt,ik zeg mijn EDPnet op en vertrek naar Dommel :lol2:


wat is je voordeel om te vertrekken naar Dommel? Enkel door nachtsurfen?
verbert_p
Member
Member
Berichten: 50
Lid geworden op: 15 jun 2005, 10:17

regeri schreef:Mijn keuze is gemaakt,ik zeg mijn EDPnet op en vertrek naar Dommel

doei :wave:
UB_removed1963
Premium Member
Premium Member
Berichten: 504
Lid geworden op: 20 apr 2005, 12:52
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 13 keer

same here, maar had die keuze reeds eerder gemaakt o.a. omwille v/d free upload.
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1538
Lid geworden op: 31 mar 2005, 21:27
Locatie: Gent
Bedankt: 5 keer

Leuk dat jullie weg gaan bij EDPnet, dan blijft er meer bandbreedte over voor mij :lol2:
Gebruikersavatar
Mette
Premium Member
Premium Member
Berichten: 460
Lid geworden op: 01 feb 2006, 04:36
Locatie: Heverlee (Leuven)
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

dupondje schreef:en staat ook al als je inlogt op my edpnet :) dusja :) je zal het wel zien zeker ? :D

ah nee, log ik weinig tot nooit in, maar je hebt gelijk dus ok, dan ben ik akkoord dat iedereen deftig verwitigd is.
al hebben we voor zover ik weet echt wel geen mail gehad (op geen enkel email-address)
Gebruikersavatar
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 995
Lid geworden op: 18 mar 2004, 22:52
Locatie: Heusden-Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 14 keer

Zambo schreef:Eerste tekenenen van verval bij deze ISP door het toenemend aantal klanten die naar hen overstappen. Waardoor men de eerste foutjes maakt?

Hopelijk van niet. Zijn één van de weinige ADSL alternatieven tegen Belgacom.


Waarom is het verschuiven, en met een uur verminderen van het nachtsurfen, een teken van verval van Edpnet? Dit betekent toch niet dat ze het groeiend aantal klanten niet zouden aankunnen. Als je je klanten de mogelijkheid bied om tegen hoge snelheden (vergeleken met de meeste andere ADSL isp's) vanaf middernacht te downloaden waarvan maar de helft bij uw gebruik wordt geteld, dan ga je nu eenmaal een ferme piek in de adsl trafiek zien op dit tijdstip. Indien andere providers dit ook zouden doen, dan zouden ze hetzelfde probleem krijgen, maar deze doen nu eenmaal de moeite niet om hun klanten iets 'extra' te geven, dus hebben ze ook het probleem niet.
Wanneer veel Edpnet klanten door de dag beginnen te merken dat hun snelheid ferm omlaag gaat, dan zou dit betekenen dat Edpnet (en hun netwerk) de toename van het aantal klanten niet aankan. En volgens mij is dit nogaltijd niet het geval (buiten mss bij een aantal mensen door capaciteitsproblemen bij de plaatselijke telefooncentrale)
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Offtopic: Slimmerd die topicstarter... :roll:

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 mar 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

Ken schreef:Offtopic: Slimmerd die topicstarter... :roll:



Errrm, heb ik iets gemist ?

Ik wijs gewoon op het feit dat Edpnet de regels schendt die ze nota bene zelf opgesteld hebben .... jij of ik zouden eens moeten zondigen tegen die regels ... er zou wel heel anders gereageerd worden.

Het stilzwijgen van de Edpnet staff in deze thread spreekt voor mij boekdelen. Anders zijn ze altijd zo snel om ons van antwoord te dienen, nu niks. Oh well, het zal wel weer aan mij liggen zeker :roll:
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
Bedankt: 317 keer

Uzzi schreef: Oh well, het zal wel weer aan mij liggen zeker :roll:

kUmbro schreef:nachtsurfen staat niet in algemene voorwaarden, dus door het nachttarief aan te passen zijn de algemene voorwaarden niet veranderd


yup; het ligt aan u :)
Gebruikersavatar
Toxeh
Plus Member
Plus Member
Berichten: 185
Lid geworden op: 15 jun 2005, 23:28
Locatie: Land van Waas

kUmbro schreef:nachtsurfen staat niet in algemene voorwaarden, dus door het nachttarief aan te passen zijn de algemene voorwaarden niet veranderd


Dit klopt dan ook... Meer zelfs:

"5.3 EDPnet behoudt zich het recht voor procedurele
en technische wijzigingen (inbegrepen het wijzigen
van inbelnummers naar het netwerk van EDPnet
alsook het wijzigen van de loginprocedure) en/of
verbeteringen door te voeren, indien het
functioneren van de EDPnet-dienst dit vereist. De
klant/abonnee zal hiervan op voorhand op de hoogte
gebracht worden. "

Dan zou ik eerder dit artikel citeren, dat dichter bij de werkelijkheid aanleunt, en daar staat geen termijn in.


En het niet meer aankunnen van het aantal nieuwe aansluitingen zal zich volgens mij niet op zo'n manier manifesteren, maar eerder in opvallende verlengingen in de leveringstermijnen en/of reactiesnelheden. Maar daar hoor ik voorlopig nog niet zo veel verkeerds over...
Gebruikersavatar
Mette
Premium Member
Premium Member
Berichten: 460
Lid geworden op: 01 feb 2006, 04:36
Locatie: Heverlee (Leuven)
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Toxeh schreef:
kUmbro schreef:En het niet meer aankunnen van het aantal nieuwe aansluitingen zal zich volgens mij niet op zo'n manier manifesteren, maar eerder in opvallende verlengingen in de leveringstermijnen en/of reactiesnelheden. Maar daar hoor ik voorlopig nog niet zo veel verkeerds over...


Laten we het hopen dat dit ook zo blijft he. Zolang ze niet dezelfde weg opgaan als bij mij bij upc/chello en scarlet is gebeurd is er voor mij niet zo'n extreem probleem. Vooral de downtime en de instabiliteit van de verbinding stoorde mij daar en daar heb ik bij EDPnet nog niet echt veel problemen mee gehad, dus laten we hopen dat dit zo kan blijven :).
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 mar 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

Mette schreef:opgaan als bij mij bij upc/chello en scarlet is gebeurd is er voor mij niet zo'n extreem probleem


Mijn chello is nog nooit down geweest, ik haal van belnet en eigen ftp's altijd tegen de 20 mbit aan en mijn upstream is de volle 2 mbit, en ik heb geen limiet ? Wat is er dan mis met chello ?
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 mar 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

Toxeh schreef:Dit klopt dan ook... Meer zelfs:

"5.3 EDPnet behoudt zich het recht voor procedurele
en technische wijzigingen (inbegrepen het wijzigen
van inbelnummers naar het netwerk van EDPnet
alsook het wijzigen van de loginprocedure) en/of
verbeteringen door te voeren, indien het
functioneren van de EDPnet-dienst dit vereist. De
klant/abonnee zal hiervan op voorhand op de hoogte
gebracht worden. "

Dan zou ik eerder dit artikel citeren, dat dichter bij de werkelijkheid aanleunt, en daar staat geen termijn in.


Dat slaat in mijn ogen meer op technische aangelegenheden ... wijzigen inbelnummer of inlogprocedure heeft in mijn ogen niks te maken met het nachtsurfen. Trouwens, als ik de hierboven gevolgde logica mag doortrekken, kunnen ze evengoed van vandaag op morgen de prijzen wijzigen, want die staan toch niet in de algemene voorwaarden. Dan zouden we daar ook niets tegen in kunnen brengen. Mooi is dat :roll:
DaNi0
Premium Member
Premium Member
Berichten: 718
Lid geworden op: 21 jun 2005, 13:45
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 28 keer

Uzzi schreef:
Toxeh schreef:...


Dat slaat in mijn ogen meer op technische aangelegenheden ... wijzigen inbelnummer of inlogprocedure heeft in mijn ogen niks te maken met het nachtsurfen. Trouwens, als ik de hierboven gevolgde logica mag doortrekken, kunnen ze evengoed van vandaag op morgen de prijzen wijzigen, want die staan toch niet in de algemene voorwaarden. Dan zouden we daar ook niets tegen in kunnen brengen. Mooi is dat :roll:


*Ahem*

3.5 EDPnet behoudt zicht het recht voor om de
prijzen van periodieke diensten op elk ogenblik te
wijzigen. De on-line opgegeven tarieven op
www.edpnet.be hebben voorrang op de schriftelijke
tarieven. In geval van een tariefverhoging, andere
dan indexaanpassingen, heeft de abonnee het recht
om zonder boete het contract op naspeurbare wijze
(bvb. per post, fax, ...) op te zeggen uiterlijk de
laatste dag van de maand die volgt op de ontvangst
van de eerste factuur na de inwerkingtreding van de
prijswijzigingen.
Gebruikersavatar
Mette
Premium Member
Premium Member
Berichten: 460
Lid geworden op: 01 feb 2006, 04:36
Locatie: Heverlee (Leuven)
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

ditCh schreef:
Mette schreef:opgaan als bij mij bij upc/chello en scarlet is gebeurd is er voor mij niet zo'n extreem probleem


Mijn chello is nog nooit down geweest, ik haal van belnet en eigen ftp's altijd tegen de 20 mbit aan en mijn upstream is de volle 2 mbit, en ik heb geen limiet ? Wat is er dan mis met chello ?

Nu weet ik niet he, ik spreek over toen ik chello had en dat is 4 a 7 jaar geleden (heb dat 2 of 3 jaar gehad en daar was toen niks dan problemen mee, heb 2 of 3 volledige weekends zonder internet gezeten enzo, de lijn viel toch wel elke week minstens voor een paar uur uit).
Dat was toen in het begin van internet via de kabel, snelheid was 768kbps down en 128kbps up, daarna 1mbit down en 128kbps up (maar dat was niks om toen over te klagen).
Een FUP hadde ze ook toen al, maar heb toch een brief in de bus gehad dat ik te veel had gedownload en dat he MIJN schuld was dat iedereen problemen had (wat totaal niet kan, want tov wat ik hoor wat er hier gedownload wordt was dat echt een peulschil, ik had 40 gig verbruikt ofzo en ze hadden niet eens een meter, dus hoe kon ik het weten (als ik het zelf niet in het oog hield)).

Nu ja, ik hoop (en denk) dat het wel veel verbeterd is, maar hier komt het alleszins niet meer binnen (na die brief ben ik ook direct overgestapt, ik was er mij al lang druk over aan het maken, maar dat was de druppel).

Btw het uitvallen lag niet aan de kabels thuis want bij familie die hier 300 meter afwonen had het ook altijd als ik geen verbinding meer kreeg
maar die zijn wel gewoon gebleven (dus hebben nu, voor zover ik weet, nog altijd chello).
biekini
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 18 apr 2006, 16:25

Wat staat er ons nog allemaal te wachten? Het wordt een beetje veel ... Ik vind het langzamerhand welletjes... Enkele weken geleden connectieproblemen... Nu snelheidsperikelen: uploadsnelheid is nu soms hoger dan de downloadsnelheid :-( :eek: :???: De spamfilter werkt soms niet.... Mijn één jaar klant is al 6 maanden om.... Ik vrees dat mijn EDPperiode dra voorbij zal zijn....
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”