Hoi,
ik weet dat alles dat high end is, werkt met pci-express.
Mijn systeem is eigenlijk perfect geschikt voor alles wat ik wil doen behalve de laatste nieuwe games spelen.
Ik heb nu een Hercules 9800pro met 128mb (best wel een duur kaartje geweest) maar ik vraag mij dus af wat op dit moment de ideale agp-kaart is om toch nog naar behoren nieuwe games te kunnen spelen. (Deze kaart moet uiteraard beter zijn dan diegene die ik nu heb.)
Inderdaad, zonder mijn hele systeem te moeten veranderen.
Iemand types, voorkeuren, prijzen?
Ik hoor het graag!
Cheers!
Ideale Agp-videokaart
Wat is je processor, ram, ... ?
Het heeft namelijk totaal geen zin om je de duurste AGP kaart te kopen die nog te verkrijgen is als je bvb nog met een P3 zit![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
En "alles wat high end is" dat is eigelijk geen waar, het is gewoon de opvolger van AGP aangezien ze altijd wel eens aan het maximum komen van een bepaalde techonologie. Wel deze was nu bereikt en daarom is er gewoon een nieuwe ingevoerd, maar ook PCI-express heb je low budget kaartjes hoor.
Het heeft namelijk totaal geen zin om je de duurste AGP kaart te kopen die nog te verkrijgen is als je bvb nog met een P3 zit
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
En "alles wat high end is" dat is eigelijk geen waar, het is gewoon de opvolger van AGP aangezien ze altijd wel eens aan het maximum komen van een bepaalde techonologie. Wel deze was nu bereikt en daarom is er gewoon een nieuwe ingevoerd, maar ook PCI-express heb je low budget kaartjes hoor.
Laatst gewijzigd door flt 14 jan 2007, 23:52, in totaal 1 gewijzigd.
- svenska
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 75 keer
High end AGP kaarten beginnen zeer schaars te worden, bij de groothandel zijn ze bijna allemaal weg.
Misschien deze?: nVidia 7600GS 256MB DVI HDTV DDR2
Of deze: MSI RX1650PRO-TD512 AGP Radeon 1650PRO, 512Mb DDR, TV-out, DVI
Er bestaan ook snellere kaarten op een AGP slot, zoals de ATI x1950 en de nVidia 7800GT, maar ik vraag me af of het wel nut heeft aangezien AGP zijn bovengrens toch zo goed als bereikt heeft.
Misschien deze?: nVidia 7600GS 256MB DVI HDTV DDR2
Of deze: MSI RX1650PRO-TD512 AGP Radeon 1650PRO, 512Mb DDR, TV-out, DVI
Er bestaan ook snellere kaarten op een AGP slot, zoals de ATI x1950 en de nVidia 7800GT, maar ik vraag me af of het wel nut heeft aangezien AGP zijn bovengrens toch zo goed als bereikt heeft.
PIV 2.6ghz @ 3.0 ghzflt schreef:Wat is je processor, ram, ... ?
Het heeft namelijk totaal geen zin om je de duurste AGP kaart te kopen die nog te verkrijgen is als je bvb nog met een P3 zit
1024 mb DDR 400mhz Dual channel
Asus P4C800 Deluxe
Dan zou ik gaan voor een 7600GT, heeft DDR3 ram ipv DDR2 ivg met de 7600GS.Kerberos schreef:PIV 2.6ghz @ 3.0 ghzflt schreef:Wat is je processor, ram, ... ?
1024 mb DDR 400mhz Dual channel
Asus P4C800 Deluxe
linkje steek er dan nog een stille koeler op en je kan weer een tijdje verder voor een kleine 200eur.Svekke schreef:Als je die nog vindt... Want het is moeilijk er nog te vinden.flt schreef:Dan zou ik gaan voor een 7600GT, heeft DDR3 ram ipv DDR2 ivg met de 7600GS.
-
- Elite Poster
- Bedankt: 1 keer
Ik heb pas deze in m'n media center gestoken ... passive cooled, 512MB DDR2 en zeker niet te duur. Ik wilde persé een nvidia omdat ik dan de PureVideo decoder kan gebruiken en dan is dit qua AGP kaarten zowat de beste keus ...flt schreef:linkje steek er dan nog een stille koeler op en je kan weer een tijdje verder voor een kleine 200eur.Svekke schreef:Als je die nog vindt... Want het is moeilijk er nog te vinden.flt schreef:Dan zou ik gaan voor een 7600GT, heeft DDR3 ram ipv DDR2 ivg met de 7600GS.
MSI heeft trouwens ook een 7800GS maar die heb ik nog nergens gevonden ... en die is ook niet passief gekoeld.
Wat heb je daarvoor betaald? Deze interesseert mij namelijk wel. Heb je deze ook al getest met nieuwe games, zoja dewelke?Sven.VdS schreef:Ik heb pas deze in m'n media center gestoken ... passive cooled, 512MB DDR2 en zeker niet te duur. Ik wilde persé een nvidia omdat ik dan de PureVideo decoder kan gebruiken en dan is dit qua AGP kaarten zowat de beste keus ...flt schreef:linkje steek er dan nog een stille koeler op en je kan weer een tijdje verder voor een kleine 200eur.Svekke schreef:Als je die nog vindt... Want het is moeilijk er nog te vinden.flt schreef:Dan zou ik gaan voor een 7600GT, heeft DDR3 ram ipv DDR2 ivg met de 7600GS.
MSI heeft trouwens ook een 7800GS maar die heb ik nog nergens gevonden ... en die is ook niet passief gekoeld.
Bedankt!
-
- Elite Poster
Voor 167€ kan ik u die leveren ... heb ze nog niet direct in winkels zien liggen.
Ter vergelijking: de 256MB versie kan ik aan 132€ leveren en die staat bij Tones aan 139€ dus mijn prijs zal denk ik niet slecht zijn![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Games heb ik er nog niet op getest aangezien het mijn Media Center is en die pas sinds dit weekend helemaal operationeel is, maar als je wilt kan ik er wel eens een 3DMark op loslaten. Geef dan wel eventjes aan welke settings ik moet instellen zodat we geen appelen met peren vergelijken![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Ter vergelijking: de 256MB versie kan ik aan 132€ leveren en die staat bij Tones aan 139€ dus mijn prijs zal denk ik niet slecht zijn
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Games heb ik er nog niet op getest aangezien het mijn Media Center is en die pas sinds dit weekend helemaal operationeel is, maar als je wilt kan ik er wel eens een 3DMark op loslaten. Geef dan wel eventjes aan welke settings ik moet instellen zodat we geen appelen met peren vergelijken
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Een kaart van 167 euro... en dat voor in een mediacenterSven.VdS schreef:Voor 167€ kan ik u die leveren ... heb ze nog niet direct in winkels zien liggen.
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
-
- Elite Poster
Dat zjin toch mijn zaken zeker wat voor kaart ik daar wil in steken? Ik wil gewoon voorkomen dat ik dat systeem ooit grafisch 'op zijn gat' trek ... en dan kies ik resoluut voor het zwaarste dat er nog te vinden is.r2504 schreef:Een kaart van 167 euro... en dat voor in een mediacenterSven.VdS schreef:Voor 167€ kan ik u die leveren ... heb ze nog niet direct in winkels zien liggen.
Das toch ni veel geld? Kheb wel 430eur voor de mijne betaald in den tijdr2504 schreef:Een kaart van 167 euro... en dat voor in een mediacenterSven.VdS schreef:Voor 167€ kan ik u die leveren ... heb ze nog niet direct in winkels zien liggen.
Maar niet die voor in mn mediacenter
![Tongue :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 12 keer
Als je bv transport streams van BBC-HD (20mbit H.264) wilt afspelen mag je blij zijn dat je gpu wat van het werk overneemt. Al mijn cpu's(o.a. pentium M 1.8Ghz duo) hebben gefaald dit vlot softwarematig te doen.r2504 schreef:Een kaart van 167 euro... en dat voor in een mediacenterSven.VdS schreef:Voor 167€ kan ik u die leveren ... heb ze nog niet direct in winkels zien liggen.
sample :
http://www.gigasize.com/get.php/23058/BBC_HD1.ts
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
15 jaar geleden heb ik dat ooit ook eens aan een kaart gegeven, maar onlangs heb ik voor m'n ouders een MCE samengesteld en dat was met een ASUS PCI Express x16 kaartje met DVI-TV OUT van 56 euro.flt schreef:Das toch ni veel geld? Kheb wel 430eur voor de mijne betaald in den tijd.
Maar niet die voor in mn mediacenter
De PC speelt HDTV (WMV HD demos) op 1080p perfect af, dus ik zie niet in waarom ik 3x meer zou uitgeven ?
-
- Elite Poster
En ik zie niet in waarom ik niet 3x zoveel zou mogen uitgeven ![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
AGP kaartjes worden trouwens met de dag schaarser ervaar ik ... en tussen low-end en high-end zit niet veel keuze meer. Mijn eisen houden bovendien in dat de kaart HDTV moet aankunnen en passief gekoeld is.
En die passieve koeling mocht dan ook niet met een heatpipe boven de PCB uitkomen want dan past de kaart niet in m'n vrij lage desktop case.
Kortom: buiten het feit dat ik geen spijt heb van m'n aankoop had ik ook niet veel keus![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
AGP kaartjes worden trouwens met de dag schaarser ervaar ik ... en tussen low-end en high-end zit niet veel keuze meer. Mijn eisen houden bovendien in dat de kaart HDTV moet aankunnen en passief gekoeld is.
En die passieve koeling mocht dan ook niet met een heatpipe boven de PCB uitkomen want dan past de kaart niet in m'n vrij lage desktop case.
Kortom: buiten het feit dat ik geen spijt heb van m'n aankoop had ik ook niet veel keus
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 12 keer
wmv9 kan je dan ook niet echt vergelijken met h.264. Apple 1080p demo's zijn bv een heel ander verhaal.r2504 schreef:
De PC speelt HDTV (WMV HD demos) op 1080p perfect af