Downloaden snel , surfen traag ?

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Merelo
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 jan 2007, 10:43

Hallo ,

ik heb hier een raar pobleempje op mijn pcke.
Namelijk dat men down en upload goed werken , maar dat internetpagina's traag openen ;(

Ik heb al volledig opnieuw men PC herinstalleerd en ik blijf met het zelfde probleem zitten.
Weet er soms iemand of dit aan een bepaalde instelling zou kunnen liggen ofzo ?

Bedankt voor elke reacitie , ondertussen zoek ik verder ( dag 3 btw lol )

grzt ;-)

http://www.userbase.be speed test results:
- Download speed : 17079 kbit/s or 2135 kbyte/s
- Upload speed : 486 kbit/s or 61 kbyte/s
Thu Jan 11 2007 at 10:41:43 UTC+0100


EDIT ; ik heb het eindelijk gevonden lol. Ik heb mij nog niet heel lang geleden een PC game gekocht die ook poort 80 nodig had om te kunnen werken.

Nu werkte het spel niet als je die poort niet openstelde in je router. Dus had ik die poort ook opengesteld .

Nu zat ik daarjuist te googlen voor een oplossing en zag ik een site die beschreef waarvoor elke poort gebruikt kan worden. Leek me wel intresant om eens te kijken en om een beetje bij te leren als PC leek.

Groot was mijn verbazing toen ik bij poort 80 leesde dat dit blijkbaar een poort is die een belangrijke rol heeft bij uw internetverkeer met het WWW ;D

Ja ik weet het , het is belachelijk , maar na 3 dagen heb ik het toch gevonden hé ;D

Groetjes :-)

ps; mag slotje op , hopelijk heeft er nog een leek zoals ik iets aan ;D
.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Merelo schreef:Groot was mijn verbazing toen ik bij poort 80 leesde dat dit blijkbaar een poort is die een belangrijke rol heeft bij uw internetverkeer met het WWW ;D.


Standaard staat port 80 (en trouwens alle uitgaande poorten) steeds open in alle routers (anders zou je helemaal niet kunnen surfen).

Je Speedtest geeft trouwens aan dat alles normaal is... maw. je had vermoedelijk geen probleem (tenzij tijdelijk), en je oplossing is er geen.
Merelo
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 jan 2007, 10:43

r2504 schreef:
Merelo schreef:Groot was mijn verbazing toen ik bij poort 80 leesde dat dit blijkbaar een poort is die een belangrijke rol heeft bij uw internetverkeer met het WWW ;D.


Standaard staat port 80 (en trouwens alle uitgaande poorten) steeds open in alle routers (anders zou je helemaal niet kunnen surfen).

Je Speedtest geeft trouwens aan dat alles normaal is... maw. je had vermoedelijk geen probleem (tenzij tijdelijk), en je oplossing is er geen.


Lees het eens opnieuw zou ik zo zeggen . Het spel werkte NIET als ik port 80 niet manueel openstelde. Dus heb ik die opengezet en toen werkte het wel.

Maar doordat ik die manueel opengezet heb werkte men spel wel prima , maar was het surfen pokketraag.

Mijn oplossing is er geen ? Daarmee dat ik op het forum van het spel reply's krijg van "you saved my day , thx allot" . Dus voor die mensen was het blijkbaar wel een oplossing , of niet ?

Ik ben dan misschien wel een leek , maar die speedtest heeft alleen maar men snelheid aan op een voor geconfigureerde test en is niet van toepassing op alle software en andere toepassingen . Het is gewoon een algemene test zonder al teveel toeters of bellen.

grtz ;D
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Merelo schreef:Ik ben dan misschien wel een leek


Laten we het bij die conclusie dan ook houden ! Je weet namelijk totaal niet wat je doet, laat staan de consequenties of mogelijke oplossing die het kan bieden.

Poort 80 heeft ALTIJD opengestaan bij je... anders kan je gewoonweg niet surfen. Al de rest wat je dus schrijfr is pure nonsens en wishfull thinking.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Voor een spel lijkt het me ofwel inkomend poort 80 (en dat lukt bij telenet al helemaal niet), ofwel bedoelt ie dat ie communicatie over poort 80 heeft toegestaan in een personal firewall. In windows-programma's zal iets als NIS wel komen vragen met "wat moet ik doen?", maar als je een fullscreen game open hebt is dat misschien op de achtergrond gebeurd en heeft ie het manueel moeten instellen...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

meon schreef:ofwel bedoelt ie dat ie communicatie over poort 80 heeft toegestaan in een personal firewall.


Maar hij spreekt echter over z'n router ? Nu los hiervan... dit heeft geen enkel verband met het al dan niet snel openen van internet pagina's.
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2149
Lid geworden op: 01 feb 2003, 11:58
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

Merelo schreef: leesde
.

Kuch :-s

Verder denk ik ook dat beide gevallen niets met elkaar te maken hebben. In de meeste gevallen(snel dl'n/traag surfen) ligt het aan een dns server die wat traag is.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”