ADSL2+ Welke DATAlimiet ?

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Gebruikersavatar
Braincel
Pro Member
Pro Member
Berichten: 268
Lid geworden op: 15 jun 2005, 12:19

Binnenkort is het eindelijk zo ver adsl2+ komt er eindelijk.
Je gaat meer kunnen streamen enz .radio,video
Daar de snelheid in theorie tot 24mbit kan oplopen wat zou een reeele
datalimiet zijn standaard bij zo een abbonement.
Ikzelf dacht aan 200 Gig. Graag jullie opinie hierover.
Dommel is the way!
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Ik trek effe in verhouding:
4 mbit -> 10 GB
20 mbit -> 50 GB.
(ik zie namelijk niet in waarom als de snelheid omhoog gaat je ook ineens meer zou gaan downloaden).
Gebruikersavatar
Krekkie
Premium Member
Premium Member
Berichten: 645
Lid geworden op: 03 apr 2004, 14:27

Ik trek effe in verhouding in het geval van Dommel:
4 Mbit -> 50 GB
20 Mbit -> 250 GB

Meer downloaden zal niet per sé het geval zijn, maar misschien wel meer streaming zoals Braincel al zei. En dat is niet bevorderlijk voor de datalimiet.
rtl
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 791
Lid geworden op: 22 maa 2004, 15:29
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 31 keer

in het geval van bgc gok ik op 20 à 30 GB
Praetorian
Premium Member
Premium Member
Berichten: 645
Lid geworden op: 30 sep 2005, 11:37

_rEuTeL_ schreef:in het geval van bgc gok ik op 20 à 30 GB

dit klinkt al heel wat realistischer, zeker als we de limietverhoging van vdsl er bij nemen. Daarbij zal dep rijs zowiezo al heel hoog liggen ( weer cfr. vdsl).
Wat de kleinere providers zullen geven weet ik niet. Ik denk eerlijk gezegd niet erg veel verhogen, want dat kost hun veel meer capaciteit dan een simpele adsl lijn... Als ze het willen blijven trekken zal het ofwel weinig (extra?) limiet zijn, een trage lijn, of een duur abbo.
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1664
Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 23 keer

imho blijven de limieten...
de videodiensten moeten komen van de eigen provider (telenet, skynet);
en die worden vaak niet meegeteld in de statistieken?
de kleinere blijven in de kou (dommel? tele2?)
zie ook de caching perikelen bij vrtnieuws bijv...
Telenet start niets voor niets een eigen "youtube"... om de filmpjes op het eigen netwerk te houden ipv ze van ze te moeten binnentrekken
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

wacht dan niet op adsl2 en ga naar telenet :p daar heb je dat nu al :p

30gb @ 20mbit wil ik zeggen, wat heb je daar nu aan, daar zitten we echt op te wachten.

http://www.telenet.be/nl/thuis/internet ... index.page

tussen 100gb - 300gb begint er op te lijken
Gebruikersavatar
Braincel
Pro Member
Pro Member
Berichten: 268
Lid geworden op: 15 jun 2005, 12:19

Ben eigenlijk echt nieuwsgierig naar de limieten hierop zoals ofloo aanhaalde 100/300 Gig is realistisch.
Maar in dit belgenland weet je nooit.
ga echt geen supersnelle verbinding nemen als ik een limiet heb van bvb 50 GIG en zelfs 100GIG. Dat is niet reeel meer met de huidige technologische ontwikkelingen,we beginnen tevens serieus achter te lopen t.o.v Nederland en de scandinavische landen .Dit is ooit anders geweest.
Je zou ze in Nederland eens moeten opzadelen met de limieten die hier gehanteerd worden door de meeste ISP'S... denk dat het dan revolutie is.
Dommel is the way!
Jelly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 882
Lid geworden op: 14 jun 2004, 13:31
Locatie: Rotselaar
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 17 keer
Contacteer:

Het is gewoon zo dat meer capaciteit geld kost (is met alles zo) dus zolang er geen concurrentie is tussen Telenet en Belgacom op het vlak van volume dan zie ik geen serieuze stijging in de toekomst.

Ondertussen kunnen ze beiden hun investeringen in upgrades uitstellen en nog eens extra geld verdienen aan de volumeblokken.

Maar we kunnen nog wel steeds dromen,...

Mvg
Everything that has a beginning has an end.
Zambo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1184
Lid geworden op: 04 apr 2006, 17:00
Locatie: West-Vlaanderen

Praetorian schreef:
_rEuTeL_ schreef:in het geval van bgc gok ik op 20 à 30 GB

Als ze het willen blijven trekken zal het ofwel weinig (extra?) limiet zijn, een trage lijn, of een duur abbo.



Dat wordt dus terug dokken voor een abb, om sneller te kunnen surfen op de telefoonlijn. Ik zie toch ADSL2+ lijnen opduiken in onze buurlanden van om en bij de 30 Euro voor een 10Mbits lijn (BbNed) Dan is het te overwegen om over te stappen op ADSL2+ maar als men duurder wordt dan wat Telenet nu aanbied voor dezelfde snelheid blijf ik waar ik ben. Het zou goedkoper moeten zijn dan wat ik nu betaal en dat is 55 Euro voor 10Mbits lijn + onbeperkt gratis bellen. Als het dat niet wordt en je overweegt hogere snelheid dan is Telenet voorlopig het enige alternatief.

Belgacom zal zich dus met de invoering opnieuw verschuilen achter de grootte installatie kost en zo opnieuw geld uit onze zakken blazen. Dit terwijl ze het enige telecom bedrijf zijn die reserve staan heeft. Toch raar he, dat men in het buitenland met schulden zit en toch technologisch vooruit gaat terwijl dat teveel gevraagd is aan Belgacom, hier blijft Belgacom liever ter plaatste trappelen wat eigenlijk betekent achteruit gaan. Misschien wat minder grote cadeau verpakkingen maken :lol: en echt gaan investeren en innoveren, want dat ontbreekt die mannen en vrouwen daar in Brussel toch wel echt in hun ivoren torens.
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

Mag ik aan de TS even vragen wat z'n bron is voor de komst van ADSL2 in België en bij welke provider?

Want dat heb ik een jaar geleden van edpnet ook al gehoord.
proxiboyke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 355
Lid geworden op: 02 jan 2007, 14:56
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

is vdsl geen adsl2
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 maa 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

TomG schreef:Mag ik aan de TS even vragen wat z'n bron is voor de komst van ADSL2 in België en bij welke provider?

Want dat heb ik een jaar geleden van edpnet ook al gehoord.


Dommel heeft het op het forum van zijn website aangekondigd voor ergens (dacht ik) eerste helft 2007. Edpnet is er ook mee bezig maar daar is er nog niets concreets (ergens 2007). Probleem is dat ze beide afhangen van hun leverancier (Dommel van Belgacom en Edpnet van Scarlet) .... pas als de leveranciers het groene licht geven kan er iets van in huis komen.

ADSL2+ en VDSL is absoluut niet hetzelfde
http://nl.wikipedia.org/wiki/VDSL
UB_removed1963
Premium Member
Premium Member
Berichten: 504
Lid geworden op: 20 apr 2005, 12:52
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 13 keer

Ik zit momenteel bij Edpnet maar wacht op ADSL2+ van dommel, ik hoop dat 't snel in orde komt want mijn contract loopt bena af ;)

Edpnet daar hoor je precies niet veel meer van :| tja..if you aint 1st your last zullen we maar zeggen.
Gebruikersavatar
Teebee
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1558
Lid geworden op: 24 nov 2004, 08:50
Locatie: ROFL - Republic Of FLanders (Limburg)
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 40 keer

Waarom denken er sommige dat de limieten nu ineens zouden verhoogt worden ?

Bij vdsl is niet niet het geval, en bij telenet @ 20mb eveneens niet.


[offtopic]
Aanvaard het maar gewoon, wij zijn de melkkoeien van de belgische regering. Hoe je het ook draait of keert, alles wat je verdient gaat uiteindelijk terug naar vadertjestaat.

Als ik dood ben wil ik gecremeerd worden, in een envelop gestoken worden en naar de belastingen gestuurd worden met het opschrift: Nu hebben jullie alles van mij.
[/offtopic]
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Teebee schreef:Waarom denken er sommige dat de limieten nu ineens zouden verhoogt worden ?

omdat als je sneller surft met adsl2+ of vdsl uw verbruik ook sneller opraakt (sneller surfen= sneller verbruik van uw limiet), dus moet men automatisch een hogere limiet meegeven of na paar dagen zit uw verbruik erdoor :-)
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
flt
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 755
Lid geworden op: 08 dec 2005, 17:10
Bedankt: 3 keer

Xpressnet turbo (20Mbps) heeft toch 35GB limiet?
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1621
Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
Twitter: goendi
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Belgacom zal zich dus met de invoering opnieuw verschuilen achter de grootte installatie kost en zo opnieuw geld uit onze zakken blazen. Dit terwijl ze het enige telecom bedrijf zijn die reserve staan heeft. Toch raar he, dat men in het buitenland met schulden zit en toch technologisch vooruit gaat terwijl dat teveel gevraagd is aan Belgacom, hier blijft Belgacom liever ter plaatste trappelen wat eigenlijk betekent achteruit gaan. Misschien wat minder grote cadeau verpakkingen maken en echt gaan investeren en innoveren, want dat ontbreekt die mannen en vrouwen daar in Brussel toch wel echt in hun ivoren torens.


Van een bekrompen en kortzichtige opinie gesproken.... Hier is er wel een. Google eens op 'broadway + Belgacom' of zo?

Mag ik aan de TS even vragen wat z'n bron is voor de komst van ADSL2 in België en bij welke provider?


ADSL2+ is reeds in België. Vraag is wanneer het product met ADSL2+ op de markt gegooid wordt.
DaNi0
Premium Member
Premium Member
Berichten: 718
Lid geworden op: 21 jun 2005, 13:45
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 28 keer

flt schreef:Xpressnet turbo (20Mbps) heeft toch 35GB limiet?

Ja. Ruwweg vier uurtjes aan volle snelheid downloaden en het is gedaan met de fun.
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Jelly schreef:Het is gewoon zo dat meer capaciteit geld kost (is met alles zo) dus zolang er geen concurrentie is tussen Telenet en Belgacom op het vlak van volume dan zie ik geen serieuze stijging in de toekomst.

Ondertussen kunnen ze beiden hun investeringen in upgrades uitstellen en nog eens extra geld verdienen aan de volumeblokken.

Maar we kunnen nog wel steeds dromen,...

Mvg


Eigenlijk vind ik dat dus kortom belachelijk in belgie kost capaciteit geld, en bij de buurlanden niet ! Ik snap dat gewoon, peering is voor belgie blijkbaar duurder dan voor andere landen !
Laatst gewijzigd door Ofloo 13 jan 2007, 23:17, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
Robbe
El Robre
El Robre
Berichten: 2861
Lid geworden op: 30 jun 2005, 22:45
Twitter: infocaris
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Contacteer:

Om het dus slim te spelen, zou ge eigenlijk het netwerk vanuit de buurlanden moeten doortrekken tot in België, en dan gaan resellen.
Enkel jammer dat die kabels doortrekken niet gratis is.

Code: Selecteer alles

filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Ofloo schreef:Eigenlijk vind ik dat dus kortom belachelijk in belgie kost capaciteit geld, en bij de buurlanden niet ! Ik snap dat gewoon, peering is voor belgie blijkbaar duurder dan voor andere landen !


Nee hoor er is gewoon geen concurrentie om de prijs te drukken. Als er iemand op grote schaal hogere limieten zou gaan aanbieden (en met groot bedoel ik niet EDPNet of Dommel) en daarmee veel klanten zou kunnen wegpikken van Telenet of Belgacom, dan zouden hun aanbod snel aanpassen.

Alleen: Telenet heeft het monopolie op de kabel, en Belgacom een quasi-monopolie op ADSL. Dus het is een net duopolie waarbij geen één van de twee zal bewegen als de ander niks doet.
proxiboyke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 355
Lid geworden op: 02 jan 2007, 14:56
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Heb gisteren bij iemand gezeten van telenet.
vanaf juni gaan de uploads verdubbelen.
Het schijnt dat telenet graat alles zou openzetten in de strijd tegen belgacom maar ze voorlopig niet kunnen omdat de kabel te oud en belabberd zijn.
Tegen eind 2008 zou belgie de snelheden x5 zijn
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

proxiboyke schreef:Heb gisteren bij iemand gezeten van telenet.
vanaf juni gaan de uploads verdubbelen.
Het schijnt dat telenet graat alles zou openzetten in de strijd tegen belgacom maar ze voorlopig niet kunnen omdat de kabel te oud en belabberd zijn.
Tegen eind 2008 zou belgie de snelheden x5 zijn

De strijd tegen belgacom?
Welke strijd? Ik zie niks meer dan afspraken onderling.

En nogmaals, wat ben je met die hoge snelheden als je er geen limiet voor krijgt die verhoudingsgewijs is?

Voor degenen die beweren dat er geen hogere limiet nodig is bij een snellere lijn:

beeld u in dat je terug uw 56k modem vanonder het stof haalt. Downloaden aan 3 à 5 KB/s.

Dat maakt dat ADSL geen hogere limiet zou moeten hebben dan met een 56k verbinding (in de veronderstelling dat er toen een limiet zou geweest zijn)?

Het is toch eenvoudig te verklaren?
Sneller -> minder ontzien om iets te downloaden

Maar goed, ik wacht dus nog altijd adsl2 af. Ik hoop dat je op zo'n 4KM van de centrale nog een deftige snelheid kan meekrijgen.
flt
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 755
Lid geworden op: 08 dec 2005, 17:10
Bedankt: 3 keer

TomG schreef:Maar goed, ik wacht dus nog altijd adsl2 af. Ik hoop dat je op zo'n 4KM van de centrale nog een deftige snelheid kan meekrijgen.


Ik zou al maar stoppen met wachten en een deftige ADSL verbinding nemen. Op 4km van de centrale haal je 2 tot 4 Mbps met ADSL2+ (theoretisch).
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

proxiboyke schreef:Heb gisteren bij iemand gezeten van telenet.
vanaf juni gaan de uploads verdubbelen.
Het schijnt dat telenet graat alles zou openzetten in de strijd tegen belgacom maar ze voorlopig niet kunnen omdat de kabel te oud en belabberd zijn.
Tegen eind 2008 zou belgie de snelheden x5 zijn


Ge moet eens is vragen hoe ze met de limieten gaan omspringen.. ze hadden op zijn minst de scheiding van upload en download kunnen wegwerken.. alles om hun klanten op smallband te krijgen eh..
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

proxiboyke schreef:Heb gisteren bij iemand gezeten van telenet.
vanaf juni gaan de uploads verdubbelen.
Het schijnt dat telenet graat alles zou openzetten in de strijd tegen belgacom maar ze voorlopig niet kunnen omdat de kabel te oud en belabberd zijn.
Tegen eind 2008 zou belgie de snelheden x5 zijn

kan het iemand nog schelen na +-10mbit?
het ZOU kunnen interessant zijn voor video on demand en HD video moesten limieten niet zo laag liggen. grotere snelheid is enkel interessant voor media die evenees grote hdd ruimte vraagt... tot nu toe is snelheid twee keer sneller geworden (van 5 mbit naar 10) zonder verandering in limiet
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

LoSeR schreef:
proxiboyke schreef:Heb gisteren bij iemand gezeten van telenet.
vanaf juni gaan de uploads verdubbelen.
Het schijnt dat telenet graat alles zou openzetten in de strijd tegen belgacom maar ze voorlopig niet kunnen omdat de kabel te oud en belabberd zijn.
Tegen eind 2008 zou belgie de snelheden x5 zijn

kan het iemand nog schelen na +-10mbit?
het ZOU kunnen interessant zijn voor video on demand en HD video moesten limieten niet zo laag liggen. grotere snelheid is enkel interessant voor media die evenees grote hdd ruimte vraagt... tot nu toe is snelheid twee keer sneller geworden (van 5 mbit naar 10) zonder verandering in limiet


Correctie, toen ik eind 2000 Telenet aanging, was het toen ook 10 Mbit. 800 KB/s was toen geen uitzondering. De limiet was nog veel gezien het aanbod op het net.

6 jaar later is er praktisch nog niks verbeterd: meters zijn al veranderd geweest, limiet is iets opgetrokken (10 en 2 gb resp down- en upload) en het zal in de praktijk mischien iets sneller zijn.
Zambo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1184
Lid geworden op: 04 apr 2006, 17:00
Locatie: West-Vlaanderen

Even logisch redeneren. Als men ADSL2(+) lanceert zou je toch verwachten dat Belgacom hun (max) 4Mbits lijntjes gaat doen dalen van prijs. Ik denk hierbij aan een maximum van 30 Euro en hun ADSL2(+) lijnen gaat positioneren tussen de 40 en 50 Euro daar men dan de directe concurentie kan aangaan met Telenet.

Het zal wel dagdromen zijn wat ik hier nu doe. Verwacht eerder dat het een prijs van om en bij de 60 tot 70 Euro zal worden. Kunnen ze terug lekker geld scheppen op de kap van hun klanten. Ze zouden anders gezichtsverlies lijden als duurste en achterlopende provider binnen het Europa van vandaag. Raar dat men in de buurlanden wel goedkopere ADSL2(+) lijnen kan aanbieden en dat deze hier nog altijd niet verkocht worden.

Tja meer kan je duidelijk niet verwachten van een (ex) staatsbedrijf met beschermde werknemers tot hun pensioen.

Belgacom = Duur = hoe verklaar je anders dat ze een kwart duurder zijn dan hun concurenten
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1621
Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
Twitter: goendi
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Even logisch redeneren. Als men ADSL2(+) lanceert zou je toch verwachten dat Belgacom hun (max) 4Mbits lijntjes gaat doen dalen van prijs. Ik denk hierbij aan een maximum van 30 Euro en hun ADSL2(+) lijnen gaat positioneren tussen de 40 en 50 Euro daar men dan de directe concurentie kan aangaan met Telenet.


Logica is niet U beste kant. Waarom zouden ze ADSL behouden als ze ADSL2+ hebben? Maw: ADSL wordt vervangen door ADSL2+.

Het zal wel dagdromen zijn wat ik hier nu doe. Verwacht eerder dat het een prijs van om en bij de 60 tot 70 Euro zal worden. Kunnen ze terug lekker geld scheppen op de kap van hun klanten. Ze zouden anders gezichtsverlies lijden als duurste en achterlopende provider binnen het Europa van vandaag. Raar dat men in de buurlanden wel goedkopere ADSL2(+) lijnen kan aanbieden en dat deze hier nog altijd niet verkocht worden.


Interesante website: http://www.bipt.be. Daar staan al hun besluiten op, én de verklaring voor de huidige prijzen. Voorts achterlopend... Hmm, in welke landen is er VDSL beschikbaar voor residentiële klanten? Ik vraag het maar aan U, U bent dermate goed op de hoogte!

Tja meer kan je duidelijk niet verwachten van een (ex) staatsbedrijf met beschermde werknemers tot hun pensioen.


Wat hebben de gewone modale werknemers (techniekers en bedienden) daar nu mee te maken? Ben je voorts echt zo onwetend of enkel lomp?
TjoekTjoek
Member
Member
Berichten: 78
Lid geworden op: 14 nov 2006, 21:42

OFFTOPIC
Djeezes dude.

Me niet uitsprekend over de grond van de zaak vind ik da ge wel is een toontje lager moogt zingen ze kerel. Elk antwoord van u staat vol met verwijten en denigrerende opmerkingen. Dit is hier geen plek waar ge uw persoonlijke frustraties of whatever wat u tegensteekt moet ventileren. Daar gaat ge niet veel vrienden met maken, maar da hebt ge waarschijnlijk in uw sociaal leven ook al wel ondervonden.

Ik maak er voor de rest geen woorden aan vuil, het lijkt me al vrij duidelijk dat het bij u al iets te laat is om daarin verandering te brengen.
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1621
Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
Twitter: goendi
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Me niet uitsprekend over de grond van de zaak vind ik da ge wel is een toontje lager moogt zingen ze kerel. Elk antwoord van u staat vol met verwijten en denigrerende opmerkingen. Dit is hier geen plek waar ge uw persoonlijke frustraties of whatever wat u tegensteekt moet ventileren. Daar gaat ge niet veel vrienden met maken, maar da hebt ge waarschijnlijk in uw sociaal leven ook al wel ondervonden.


Ik hoor hier precies een marginale laaggeschoolde bosaap spreken! Meestal hebben die zoveel testosteron dat ze hun taalgebruik naar het aggressieve laten overhangen. Persoonlijk laat het me eigenlijk koud of ik al dan niet vrienden maak. En for the record: ik heb er voldoende, en ken ze al jaren. Gewoon maar om aan te geven dat ik niet rap iemand als vriend beschouw.

Voorts is het zeker denigrerend wat ik zei. Dat was dan ook de bedoeling. Ik reageer meestal zo als iemand een ander onrecht aandoet, en veralgemeend, terwijl dit totaal nergens terzake doet. Als je met kennis van zaken en to the point kunt converseren, zal ik heel anders reageren.

Een voorbeeld:
Tja meer kan je duidelijk niet verwachten van een (ex) staatsbedrijf met beschermde werknemers tot hun pensioen.


Kent hij die werknemers persoonlijk? Lijkt me niet dat ik de enige ben die denigrerend doet. Echter geef ik iemand de kans mij van antwoord te dienen. Men kan bezwaarlijk alle werknemers van Belgacom hun mening gaan vragen over zijn post toch?

Ik kijk overigens enorm uit naar uw reactie! Ik verwacht iets in de trend van 'pas op of ik geef u op u bakkes'.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Euhm. Alstemblieft mennekes. Stopt es mè onnozel doen ... :?
Goendi, Is belgacom nu eigenlijk met VDSL bezig of al met VDSL2? Want wat is het voordeel van als residentiële klant VDSL te hebben als uw effectieve mogelijkheden momenteel onder die van ADSL2+ in het buitenland liggen?
Wie weet slaan ze bij de buurlanden de VDSL-stap over en gaan ze over op WiMax of die HSDPA-opvolger ...
Gebruikersavatar
netdata
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1677
Lid geworden op: 16 aug 2005, 11:28
Twitter: wdhaeseleer
Locatie: Turnhout
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 8 keer
Contacteer:

Het is trouwens bij ADSL niet de peering en de transit die geld kost hoor.
Dit is relatief gezien nog niet eens zo duur.

Waar zit dan wel die kost?
Op de last mile naar de klant toe.

Het probleem is dat:

Zelf kabel in de grond steken te duur is voor het aantal klanten dat je hebt
bijgevolg is broba goedkoper.

Echter met broba betaal je erg veel aan belgacom, indien geen limieten meer ga je rekeninghoudend met overboeking teveel gaan moeten commiten op een VP ( naar een DSLAM)

Daar zit heel de kost van een DSL netwerk.
Je kan natuurlijk a la scarlet en mobistar etc eigen DSLams in de LDC gaan steken maar dit kost uiteraard ook erg veel geld.
Draco888
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:04

meon schreef:Euhm. Alstemblieft mennekes. Stopt es mè onnozel doen ... :?
Goendi, Is belgacom nu eigenlijk met VDSL bezig of al met VDSL2? Want wat is het voordeel van als residentiële klant VDSL te hebben als uw effectieve mogelijkheden momenteel onder die van ADSL2+ in het buitenland liggen?
Wie weet slaan ze bij de buurlanden de VDSL-stap over en gaan ze over op WiMax of die HSDPA-opvolger ...

Precies wat ik ook aant denken was. Als ik zo de volumelimieten en snelheden van de huidige BGC VDSL klanten bekijk en hoor, en de prijs . . Dan vraag ik me af wat de meerwaarde is.
En zoals Meon zei, dan zijn de meeste ADSL2+ klanten in Nederland en zo veel beter af kwa snelheid,volume en prijs.
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1621
Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
Twitter: goendi
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Goendi, Is belgacom nu eigenlijk met VDSL bezig of al met VDSL2? Want wat is het voordeel van als residentiële klant VDSL te hebben als uw effectieve mogelijkheden momenteel onder die van ADSL2+ in het buitenland liggen?


VDSL... VDSL2 kaarten bestonden nog niet toen ze er mee begonnen...

Wie weet slaan ze bij de buurlanden de VDSL-stap over en gaan ze over op WiMax of die HSDPA-opvolger ...


Good thinking ;)
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1621
Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
Twitter: goendi
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Overigens zijn we hier aan het palaveren over iets waar we op zich weinig over weten. Er zijn veel 'als' zinnetjes....

Echter gewoon common sense leert een pak. Scarlet verhoogt zijn limiet, halverwege 2007 is Telenet verplicht zijn kabelnetwerk open te gooien, VDSL is al op een groot aantal plaatsen aanwezig. De logica gebiedt dat dit ook wijzigingen zal meebrengen. Over welke wijzigingen is het gissen... Ik kan me echter niet inbeelden dat die limieten op 10GB blijven staan. VDSL loopt naar een ROP, en die zijn via glasvezel aangesloten. Die lijnen zijn ook een pak rapper. Er moet dus zowiezo naar een ROP meer gecommit worden, hoe je het ook draait of keert.
Draco888
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:04

Goendi schreef:Overigens zijn we hier aan het palaveren over iets waar we op zich weinig over weten. Er zijn veel 'als' zinnetjes....

Echter gewoon common sense leert een pak. Scarlet verhoogt zijn limiet, halverwege 2007 is Telenet verplicht zijn kabelnetwerk open te gooien, VDSL is al op een groot aantal plaatsen aanwezig. De logica gebiedt dat dit ook wijzigingen zal meebrengen. Over welke wijzigingen is het gissen... Ik kan me echter niet inbeelden dat die limieten op 10GB blijven staan. VDSL loopt naar een ROP, en die zijn via glasvezel aangesloten. Die lijnen zijn ook een pak rapper. Er moet dus zowiezo naar een ROP meer gecommit worden, hoe je het ook draait of keert.

Kijk de huidige VDSL abo's er is op na, dat leert veel, het is WEL mogelijk dat BGC de limieten houd zoals ze zijn.
VDSL zou het wapen van BGC tegen Telenet kunnen zijn om een concurrentieslag te voeren, maar realiteit bewijst het tegendeel. Geen van de twee beweegt, waarom zouden ze hun superwinsten in gevaar brengen als er zo een mooi (voor hun) marktevenwicht tussen hun twee bestaat?

Enkel een derde grote provider zou hier verandering in kunnen brengen, zoals een van de grote Ned of FRanse providers die hier een eigen netwerk zal aanbieden. Of . . dat Scarlet,EDPnet of Dommel zo erg groeien en marktaandeel nemen.
Maar voorlopig zijn het enkel de meest geinformeerde en grootgebruikers die overschakelen, das een nichemarkt waar de twee grote wel een oogje voor toeknijpen zolang het grote publiek het maar niet doorheeft.

Het grote publiek in Be beseft jammer genoeg nog niet hoe ver we aan het achter lopen zijn tov onze buurlanden, vooral NL.
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1538
Lid geworden op: 31 maa 2005, 21:27
Locatie: Gent
Bedankt: 5 keer

Goendi schreef:
Even logisch redeneren. Als men ADSL2(+) lanceert zou je toch verwachten dat Belgacom hun (max) 4Mbits lijntjes gaat doen dalen van prijs. Ik denk hierbij aan een maximum van 30 Euro en hun ADSL2(+) lijnen gaat positioneren tussen de 40 en 50 Euro daar men dan de directe concurentie kan aangaan met Telenet.


Logica is niet U beste kant. Waarom zouden ze ADSL behouden als ze ADSL2+ hebben? Maw: ADSL wordt vervangen door ADSL2+.


ADSL en ADSL2+ zullen toch gelijktijdig gebruikt moeten worden door het feit dat er nog veel te veel klanten zijn die nog geen ADSL2+ modem hebben. Of daardoor de prijzen van ADSL zullen dalen, ADSL2+ duurder of even duur zal zijn is bijna even moeilijk te voorspellen als de datalimiet.

Verder denk ik wel dat de limiet moet/zal stijgen omdat aan dankzij de hogere snelheden er wel meer streaming media gebruikt / aangeboden zal worden. Dan zullen de snelheden goed genoeg zijn om HD-Video te streamen (als de limiet het toelaat) en nog gerust verder te surfen op een andere pc.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Aangezien ADSL2+ backwards compatibel is met ADSL gaat dat geen problemen geven voor die mensen met nog een oude modem. Toen ik met m'n ADSL-modem al op ADSL2+ was gezet synchte ik ook tegen 7 mbit down. Met de ADSL2+-modem is dat op 9 mbit.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”