activatie adsl signaal dommel?

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
bke23
Starter Plus
Starter Plus

Ik gebruik nu nog mijn skynet account omdat er nog geen adsl-signaal van dommel op mijn lijn is.
Hoe lang duurt het alvorens ik mijn dommel adsl-signaal op mijn lijn ga krijgen.
Gisteren heeft dommel dit voor mij aangevraagd maar ik krijg vandaag nog steeds geen datum door van hun bij mijn pakket info.
Ik kan wel zonder problemen op hun netwerk surfen.
Maar ik zou toch graag hun adsl signaal hebben zodat ik die skynet account kan opzeggen want ik ben bang dat ik die opzeggingsvergoeding van skynet ga moeten betalen.
Maar ik ga proberen met hun tariefwijziging hieronderuit mee te geraken.
Heeft iemand hier al ervaring mee?
Alvast bedankt
dupondje
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 18 keer

Ik denk zelf dat er niets moet veranderd worden door Dommel.
Want Belgacom & Dommel zitten op hetzelfde netwerk. Namelijk het Turboline netwerk.
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Lijkt mij ook. Het enige wat jij nodig hebt, is je accountname en paswoord van Dommel.
bke23 schreef:Maar ik ga proberen met hun tariefwijziging hieronderuit mee te geraken.
Good luck met het verkopen van een indexatie als een tariefwijziging.
If you can't beat them, confuse them.
bke23
Starter Plus
Starter Plus

ssst, is toch het proberen waard hé :-D
bke23
Starter Plus
Starter Plus

Bij mijn pakketten staat dat dommel het adsl signaal heeft aangevraagd bij belgacom maar nog gene datum van aktivatie.
Als ik abo ben bij dommel moet ik toch van hun het adsl-signaal op de lijn hebben en niet dat van skynet omdat die account wordt opgezegd.
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

bke23 schreef:Bij mijn pakketten staat dat dommel het adsl signaal heeft aangevraagd bij belgacom maar nog gene datum van aktivatie.
Als ik abo ben bij dommel moet ik toch van hun het adsl-signaal op de lijn hebben en niet dat van skynet omdat die account wordt opgezegd.
Er is helemaal geen Dommel adsl signaal. Als je op Skynet kunt dan hoef je alleen maar je login en pass van Dommel in te stellen. Dat is alles. De statuspagina zegt ook niet alles... :wink:
Bye, Maurice
https://on4bam.com
bke23
Starter Plus
Starter Plus

Dan snap ik het ook niet.
Gisteren zeiden ze me van de technische dienst dat ze ene lock-on op mijn telefoonlijn moesten hebben zodat het adsl-signaal van dommel erop gezet kon worden.
Als die lock-on gebeurd was door hun kon ik mijne skynet opzeggen zodat ik dan het adsl-signaal van dommel kreeg om verder mee te werken.
on4bam
Elite Poster
Elite Poster

Je kan (als je een Skynet EN een Dommel abo hebt) zelfs van het ene naar het andere switchen. Je kan bij een skynetklant op een ander adres met jouw Dommel login gegevens inloggen enz. In't kort, als je een actieve ADSL lijn van BC hebt kan je inloggen bij gelijk welke ADSL provider die gebruik maat van het Turboline (BC) netwerk.

Probeer het gewoon eens en je zal zien dat het werkt.

Toen ik eind mei bij Easynet wegging heb ik bij Dommel een abbo genomen. Eens ik de login had heb ik getest of het werkte en ben dan nog enkele dagen met mijn Easynet login verder gegaan. Switchen tussen de 2 was even eenvoudig dan mijn login gegevens aanpassen in de router.
Bye, Maurice
bke23
Starter Plus
Starter Plus

Ik weet dat ik met mijn logins van beide providers kan surfen, maar ik ben bang dat als mijn skynet account eind deze maand afloopt, dat ik geen adsl-signaal van belgacom meer krijg en dat ik dan weer 10 werkdagen moet wachten vooraleer dommel een adsl-signaal op mijn lijn zet.
Daarom zeiden ze gisteren tegen mij dat ik moest wachten dat dommel een lock-on op mijn telefoonlijn heeft zodat zij het adsl-signaal leveren en niet belgacom en deze aktivatie datum zou ik dan bij mijn pakketinfo kunnen aflezen.
Maar daar staat gewoon dat het adsl-signaal bij belgacom is aangevraagd en niet meer.
on4bam
Elite Poster
Elite Poster

Als je aanvraag bij Dommel binnen is mag je BC NIET opzeggen, Dommel doet dat voor jou en op die maniet zit je geen halve seconde zonder internet. Als je zelf BC opzegt loop je wel risico dat BC je ADSL stopzet en dat Dommel een nieuwe activatie moet vragen. Indien je zelf al BC opgezegd hebt dan neem je best contact met Dommel zodat zij kunnen voorkomen dat je ADSL signaal stopgezet wordt.
Bye, Maurice
bke23
Starter Plus
Starter Plus

Ja,zo is het ook gegaan.Ik had belgacom zelf opgezegd en mijn opzeg liep tot 30januari maar hierdoor kon dommel het adsl-signaal niet op de lijn zetten.
Nu is afgesproken dat ik moet wachten dat dommel de lock-on op mijn telefoonlijn heeft en niet belgacom.
Maar ik kan nog niet zien in mijn pakket info dat dit al gebeurd is.

expected installation date : to be determined
status : the activation of the dommel.com adsl signal has been requested

En als dommel deze lock-on heeft dan kan ik mijn skynet account onmiddellijk verbreken zonder dat ik zonder internet val.
Maar ik kan dus nu nog niet zien vanwie ik het signaal op mijn lijn krijg.
Zodat ik dat bg abo kan stopzetten en hopelijk die opzeg niet moet betalen ivm die tariefwijziging of die gratis maand wat ze mij aangesmeerd hebben.
ketter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 6 keer

Bke zoals on4bam hier al gezegt heeft :lol:

Jij had zelf niks moeten opzeggen bij belgacom.
Nu heb je zeker weten meserie tegen dat alles inorde gaat zijn.
Ik zal het nog een keer herhalen , ik ben van skynet naar dommel gegaan en die overstap heeft hier amper 2 uur geduurd. :lol:
Draco888
Elite Poster
Elite Poster

Ben net zelf overgeschakeld van BGC naar Dommel.
8/1 : online besteld bij dommel + electronisch overgeschreven + contract uitgeprint/getekend/gescand en verzonden (was wel al na 17u :D)
9/1 : mijn gegevens gekregen met login,newsserver,etc (om 16u30)
Ook al geprobeerd in te loggen op Dommel tussen 19 en 21u, lukte niet
9/1 op 10/1 inloggen lukte en ben sindsdien een blije Dommelaar :D
En je kunt het idd op je useraccount bij shedom zien of je lijn reeds actief is of niet . . . had ik dat eerder geweten had ik tussen 19 en 21u niet zitten prutsen lol.

Nu nog afwachten hoe die bij skynet gaan reageren :P
Mijn contract liep nog tot 22/1 maar ja deze maand zou ik zowiezo nog moeten betalen (wel nog goed veel van mijn 30gig limiet opgemaakt eerst ;).

Snelheid is geen verschil met BGC, maar dat metertje dat zegt dat ge 50gig down hebt en uw upload toont met ernaast dat zalige berichtje dat uw upload niet meegeteld word maken een groot verschil :D

Een heel Blije nieuwe Dommelaar hier, als nu ook nog ADSL2+ komt (met een hogere uploadsnelheid) dan ben ik . . well mischien niet in de 7de (adsl2+ met hoge limieten kwa up en down snelheid EN unlimited volume, zoals in NL) maar toch wel een hogere hemel :D
Silver_Rain
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 1 keer

Draco888 schreef:Ben net zelf overgeschakeld van BGC naar Dommel.
8/1 : online besteld bij dommel + electronisch overgeschreven + contract uitgeprint/getekend/gescand en verzonden (was wel al na 17u :D)
9/1 : mijn gegevens gekregen met login,newsserver,etc (om 16u30)
Ook al geprobeerd in te loggen op Dommel tussen 19 en 21u, lukte niet
9/1 op 10/1 inloggen lukte en ben sindsdien een blije Dommelaar :D
En je kunt het idd op je useraccount bij shedom zien of je lijn reeds actief is of niet . . . had ik dat eerder geweten had ik tussen 19 en 21u niet zitten prutsen lol.

Nu nog afwachten hoe die bij skynet gaan reageren :P
Mijn contract liep nog tot 22/1 maar ja deze maand zou ik zowiezo nog moeten betalen (wel nog goed veel van mijn 30gig limiet opgemaakt eerst ;).

Snelheid is geen verschil met BGC, maar dat metertje dat zegt dat ge 50gig down hebt en uw upload toont met ernaast dat zalige berichtje dat uw upload niet meegeteld word maken een groot verschil :D

Een heel Blije nieuwe Dommelaar hier, als nu ook nog ADSL2+ komt (met een hogere uploadsnelheid) dan ben ik . . well mischien niet in de 7de (adsl2+ met hoge limieten kwa up en down snelheid EN unlimited volume, zoals in NL) maar toch wel een hogere hemel :D
Weer een blije klant erbij :wink:
Ik ben ook van plan over te stappen, moet eerst nog Realdsl opzeggen, als ze nu eens op m'n aangetekende brief zouden reageren...
me wants dommel :!: :-D
fredski
Starter
Starter
Contacteer:

Ben op 27 december overgestapt van BGC naar Dommel. ook bij mij stond de eerste week
expected installation date : to be determined
status : the activation of the dommel.com adsl signal has been requested
Toch moet je alle dagen proberen om je account gegevens in je router in te geven. Bij is het gelukt een dag of 6 na aanvraag en een dag dag later stond datum van activatie bij je pakketten. Geen zorgen maken, bij dommel komt alles in orde. Wel spijtig voor de mensen die hun skynet zelf opzeggen natuurlijk. Laat dommel alles zelf maar doen. :-D
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 75 keer

bke23 schreef:Maar ik ga proberen met hun tariefwijziging hieronderuit mee te geraken.
Heb je dit al geprobeerd? Want normaal gezien lukt dit niet...
Belgacom Nieuwe Tarieven PDF schreef:De Klant die bij een wijziging van de algemene of specifieke voorwaarden of van de prijzen de
nieuwe voorwaarden niet aanvaardt, mag zijn contract opzeggen zonder dat de schadevergoeding
bepaald in artikel 15 verschuldigd is, mits een opzeggingstermijn van minimaal vier kalenderdagen
vóór de inwerkingtreding van de wijziging, met een aangetekende brief of door een persoonlijke
melding in een Belgacom verkooppunt. In het laatste geval wordt aan de klant een ontvangstbewijs
overhandigd. »
Maw: je moest dit ten laatste 4 dagen voor 1 januari 2007 hebben aangevraagd...

Bron: http://www.belgacom.be/private/gallery/ ... 007_nl.pdf
bke23
Starter Plus
Starter Plus

Dit heb ik gedaan,maar omdat ik naar dommel ben gegaan moest ik de opzegging annuleren zodat dommel mij kon aansluiten.

MAIL VAN DOMMEL
De oplevering van adsl op deze lijn is door belgacom voorlopig afgewezen omdat er een bestaand order op deze lijn lopende is.
Dit kan ook een opzegging zijn bij uw oude ISP.
U kan deze opzegging best voorlopig ongedaan maken aangezien u anders enkele dagen zonder internet zal vallen.
Gelieve ons een seintje te geven op het moment dat u dit in orde hebt gebracht.

Nu moet ik wachten totdat dommel een lock-on op mijn telefoonlijn heeft en dan naar belgacom een aangetekende brief schrijven tot ik die annulatie intrek en op 30 januari van hun netwerk wens afgesloten te worden.
De opzegging van mijn vernieuwd contract heb ik 4 kalenderdagen voor de jaarwisseling gedaan en hier heb ik ook een bevestiging van belgacom voor gekregen.
Zodat ik de opzeggingsvergoeding niet hoef te betalen.

Dus ik ga gewoon doen alsof ik van niks weet.
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”