Problemen met "netwerkadapter"

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
MDMA
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 aug 2003, 15:13

Ik heb juist een nieuwe pc aangeschaft..
PC: AMD 2600XP, met ingebouwde netwerkkaart op het moederbord.
Modem : Alcatel Speedtouch Home, die dmv deze netwerkkaart is verbonden met de pc.
Besturingssysteem : Windows XP Pro


Wanneer ik nu via de wizard een verbinding tracht te maken voor Skynet, dan krijg ik de volgende error na het invullen van username/paswoord
--> "E0083 : Profile wizard found adapter installed in your computer, but did not find any with a TCP-stack configured"
(Heb al verbinding proberen te maken via de windows wizard, alsook via de enternet300 wizard! .. Maar nog steeds geen resultaat!)

Weet er iemand welke instellingen ik dien te maken om dit werkende te krijgen?
Ik heb al vrij veel geprobeerd, maar nog niets gevonden!


Mvg
MDMA
Weetgraag
Erelid
Erelid
Berichten: 2117
Lid geworden op: 15 sep 2002, 08:50
Locatie: Zelzate Belgie
Contacteer:

Heb je TCP/IP geinstalleerd in je netwerkconfig,
kan zijn dat het niet geinstalleerd staat voor de netwerkkaart alhoewel ik
daar mijn twijfels over heb bij WinXP.
Toch maar eens nakijken als alles enabled staat in de Bios enzo maar eerst de netwerkconfig nakijken zou ik zeggen.

Greetz
Weetgraag :wink:
"Carpe Diem"
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Kijk eens bij Start > Run > devmgmt.msc[enter] of je daar je netwerkadapter terug vindt. En of er geen kruisje of een vraagteken bijstaat. Indien je de juiste hier terug vindt, dan is de kaart al enabled in de bios.

Kijk eens bij Start > Settings/Instellingen > Network & Dial Up connections/Externe toegang > selecteer hier je connectie > rechter muisklik > eigenschappen/properties > kijk of je tcp/ip protocol aangevinkt ziet staan bij het tabblad netwerk/networking.

Misschien rare vraag, maar heb je de kabel op de juiste connector gestoken van de modem? Dit geeft ook soms rare problemen. Het is niet de ATM die je nodig hebt.. tis de andere..
I love it when a plan comes together!
MDMA
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 aug 2003, 15:13

Bedankt voor de reacties alvast! ;-)

't is echt iets heel raar precies..
* In de bios is de netwerkkaart enabled
* Bij mijn netwerkverbindingen -> LAN-verbinding (SiS 900-Based PCI Fast Ethernet Adapter is er bij instellingen internet protocol TCP/IP aangevinkt)
* Kabel is aangesloten vanaf mijn modem naar de netwerkkaart.

Zou het kunnen dat ik een andere netwerkkaart moet bijsteken, en dat deze misschin niet gemaakt is om op internet te gaan? Zou het wel raar vinden eigenlijk..

mvg;

MDMA
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Berichten: 4143
Lid geworden op: 15 sep 2002, 09:08
Locatie: Belgium, Haacht
Contacteer:

het kan niet dat een netwerkkaart niet gemaakt zou zijn voor internet, er is geen verschil in de gebruikte protocollen tussen de verschillende netwerkkaarten
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
Weetgraag
Erelid
Erelid
Berichten: 2117
Lid geworden op: 15 sep 2002, 08:50
Locatie: Zelzate Belgie
Contacteer:

Je kan ook eens proberen eens het TCP/IP af te vinken en herstarten, daarna het opnieuw te installeren. Misschien een instelling die niet juist mee geinstalleerd is.
Bij TCP/IP "Automatisch een IPadres verkrijgen" aanvinken.
Bij de config van je netwerkkaart de verbindingssnelheid op "Auto"
zetten.
Hou zeker je WinXP¨cdrom bij de hand als je TCP/IP terug installeerd.
Bij je Mobo heb je wellicht een cd'tje gekregen met de drivers voor je netwerkkaart, je kan die ook eens proberen opnieuw te installeren.
Ik weet het allemaal simpele dingen maar het zit soms in die kleine dingen die het niet doen.

Greetz
Weetgraag :wink:
"Carpe Diem"
MDMA
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 aug 2003, 15:13

..Kheb het gevonden!
Ik heb een programmatje geinstalleerd en nu werkt alles perfect..
programmatje noemt "RASPPPOE"

Voor diegenen die hier ook problemen mee hebben
--> http://www.pcwereld.be/handleiding119.html

Bedankt iedereen in ieder geval voor de hulp! ;-)

Greetz
MDMA
Weetgraag
Erelid
Erelid
Berichten: 2117
Lid geworden op: 15 sep 2002, 08:50
Locatie: Zelzate Belgie
Contacteer:

MDMA schreef:..Kheb het gevonden!
Ik heb een programmatje geinstalleerd en nu werkt alles perfect..
programmatje noemt "RASPPPOE"

Voor diegenen die hier ook problemen mee hebben
--> http://www.pcwereld.be/handleiding119.html

Bedankt iedereen in ieder geval voor de hulp! ;-)

Greetz
MDMA


Dit had dan ook niets met de hardware te maken, als je een zeker protocol probeert (enternet en zo) en het werkt niet moet je dat dan zeker eerst uitschakelen om iets anders te proberen anders heb je zowiezo conflicten.
Greetz
Weetgraag :wink:
"Carpe Diem"
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Hmm als rasppoe wel werkt en de pppoe client van winxp niet, dan is dat ofwel dat niet alle software goed installed is, of de services niet goed of nog niet draaien....

Strange, normaal werkt die pppoe wel goed.
Is puur software matig iets binnen xp :)
I love it when a plan comes together!
MDMA
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 aug 2003, 15:13

Ik heb het eveneens al voorgehad met een andere netwerkkaart die ik ooit is in een computer heb bijgestoken..
Kvond het ook wel heel raar eigenlijk, aangezien da normaal allemaal zo goed als vanzelf gaat in WinXP.

Ik heb zelfs mijn windows eerst terug geinstalleerd, en toen werkte het nog niet!

Dieje RASPPOE was da ni waarmee ge bij Skynet enkele jaren geleden mee moest inlogge?

In ieder geval.. 't marcheert! :-)

Greetz
MDMA ;-)
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Nee, dat was nog iets anders (erg) lang geleden ;)
In ieder geval geef ik RASPPPoE de voorkeur (welke ik al gebruikte voor Belgacom officieel PPPoE ondersteunde jaren terug ;) ), vroeger gebruikte ik het ook en heb nooit die Enternet gebruikt (of hoe noemde het ook al weer). Nu heb ik een linux router en daarom heb ik raspppoe niet meer nodig...
NuKeM
Gast

hey mannen, nie vergeten dat enternet 300 niet compatibel is met windows xp, en dat je onder windows xp helemaal niets moet installeren, gewoon breedbandverbinding met gebruikersnaam wachtwoord kiezen in de connectiewizard.
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Euhm,

als ge die pppoe van WinXp disabled werkt dat toch prima met enternet300?

Enne no enternet maar raspppoe eh :)
I love it when a plan comes together!
Gast

de versie die belgacom verspreidt werkt zeker nie onder xp, da's pas vanaf 1.5c, bgc versie is 1.5b, en belgacom zal nie upgraden aangezien het eigenlijk nie nodig is onder windows xp.
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”