Aanpassing uren nachtsurfen.

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 5 keer

EDPnet is nog steeds interresanter dan Dommel indien...
...je minder dan 32GB/maand download
...je minder dan 40GB/maand download waarvan 25% tussen 2u en 8u
...je minder dan 46GB/maand download waarvan 50% tussen 2u en 8u
...je minder dan 53GB/maand download waarvan 75% tussen 2u en 8u
...je meer dan 60GB/maand download waarvan minstens 25% tussen 2u en 8u
...je meer dan 48GB/maand download waarvan minstens 50% tussen 2u en 8u
...je meer dan 28GB/maand download waarvan minstens 75% tussen 2u en 8u

Voordelen EDPnet:
-6Mbps donwload (indien afstand tot centrale goed is)
-640Kbps upload (indien afstand tot centrale goed is, anders toch ook tssn 384 en 512)
-Goedkoop voor kleine downloaders

Voordelen Dommel.
-Uploaden wordt niet mee geteld
-1Mbps smallband

Zelf kom ik (bijna) nooit boven 20GB waardoor ik er nog steeds het goedkoopste vanaf kom met EDPnet.
't Is wel leuk dat Dommel upload niet aanrekend, daar dit bij 25 tot 40% van mijn trafiek is.
Persoonlijk wacht ik nog even af wie er eerst met ADSL2+ is en afhankelijk van de specficaties en prijs wacht ik wel op de volgende om te vergelijken. Op dit moment ben ik trouwens wel nog tevreden met EDPnet (gebruikte het nacht downloaden toch alsmaar minder).
Laatst gewijzigd door MRC101 11 jan 2007, 01:08, in totaal 2 gewijzigd.
Sven.VdS
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 1 keer

LoSeR schreef:
PowerSoft schreef:
LoSeR schreef:EDPNET zou het niet mogelijk zijn per situatie nachtsurfen aanpassen?

wees nu zelfs eens realistisch...

ze hebben toch duidelijke statistieken zeker? ik vind het zeker niet onrealistisch

Misschien niet onrealistisch maar dan wel onhaalbaar. Eerst en vooral zou dit een enorme werklast op edpnet leggen (want die statistieken zouden dan constant moeten geëvalueerd worden met aanpassingen tot gevolg) en bovendien kan je het als provider niet maken om een bepaalde regio te discrimineren omdat er toevallig wat meer of minder verkeer gegenereerd wordt :)
Central heating is for sissies ... if you're cold it's because you don't have enough computers running.
Afbeelding
Afbeelding
xedion
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 2 keer

Ik download regelmatig sinds 6 maand van 2 uur tot 7 uur en haal hierbij een gemiddelde van 12 GB, voor mij komt er nu 1 uur bij.
De download van 12 uur tot 1.30 uur stelde toch niets voor aan snelheid, dit was steeds bedroevend.
Dus ik vind het een goed besluit, een opstart- en afsluitmanager is hierbij een perfect hulpmiddel.
Mette
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Contacteer:

ik heb dan toch echt wel geluk met de centrale enzo waar ik opzit want ik heb met EDPnet nog nooit problemen gehad tussen 0 en 1.30 uur (en mss zelfs maar 1 keer op een ander moment) in snelheid (voor zowel downloaden als surfen)
gamen weet ik niet goed, heb ik niet veel meer gedaan sinds ik edpnet heb, maar de kere dat ik dan probleme had lag het aan mijn slechte wireless verbinding

nu ja, voor iedereen appart dat bepalen is idd ondoenbaar en dat verwacht ik ook helemaal niet (dat snap je zo dat dit voor een isp niet doenbaar is)
die scheduler zal er mss hier dan toch komen, maar de rede dat ik dat niet graag doe is omdat ik mijn downloads altijd in het oog houd/wil kunnen houden zodat ik op tijd kan stoppen (want ik blijf onder de 20 gig per maand of toch voor zo goed ik kan, is me ook gevraagd van thuis uit en door dat nachtsurfen perste ik er toch altijd 30 a 35 gig uit)

nu ja, we zien wel
we hebben nog een kleine maand om ons aan te passen en er over na te denken enzo

maar ook al heb ik zelf nooit problemen gehad met snelheid ofzo, als het nodig is geloof ik ze wel en tja, dan moet het gebeuren he

imo is edpnet niet 100% zeker de beste keuze meer, het was vroeger al twijfelen en, maar dommel is ze (imo) nu wel voorbij, niet door dit, maar door de upload die niet meetelt
langs de andere kant, er gaat steeds meer en meer volk naar dommel (bij edpnet was dit iets vroeger het geval)
dus dommel kan ook nog zo'n dingen voorkrijgen mss

tijd zal het ons leren
ik hoop gewoon dat door isp's als edpnet en dommel de andere belgische isp's eindelijk deftiger internet beginnen aanbieden ipv die afzetterij
en hopelijk gaan we ooit nog naar het internet van het grootste deel andere landen (en ja, voor het internet van zweden zulle we wel alleen maar mogen dromen vrees k :P)
alfadude
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 7 keer

Ik vermoed dat de piek nog sterker zal worden.
Om 2 uur zet je niet zelf even de download in gang zodat het gebruik van een scheduler standaard zal zijn.
Omdat het een uurtje minder is zal het downloaden ook iets minder verspreid zijn zodat het netwerk evenveel moet aankunnen op een uur minder.
Omdat ik één van de gelukkigen ben met een 100GB limiet is EDPnet vooralsnog de betere keuze voor mij. Maar volgende maand ben ik weer zo vrij als een vogeltje.....
Errare humanum est. Perseverare diabolicum
GeertAki
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Contacteer:

Ziehier mijn bescheiden bijdrage:

Uit sommige van jullie reacties leid ik af dat de wereld zal vergaan door deze beslissing van EDPnet. Relativeer dit toch een beetje.
    Wie onder jullie grootverbruikers durft zeggen dat hij/zij dat volume enkel en alleen gebruikt voor legale doeleinden, dus als je dit niet eerlijk vind van EDPnet, vind jij die illegale praktijken dan eerlijk?
    Ik kan er ergens inkomen dat je een hoog volume hebt, omdat je elke gamedemo of filmtrailer of ... wil downloaden, maar dit zijn toch niet de zaken die je 's nachts doet?

Ik vind dat EDPnet behoorlijk wat moeite doet voor de grootverbruikers, waarvan de meesten het merendeel van hun volume aan illegale filesharing verdoen. Ik hoop enkel dat EDPnet ook met nog leukere voordelen voor de kleingebruiker komt, zoals bijvoorbeeld een abo voor 25€/maand en een inbegrepen limiet van 0GB. Betaal per verbruik: 0,25€/GB, dat zou mij per maand toch 2,5€ besparen en op jaarbasis dus 30€.

Zoals je ziet kan iedereen klagen, maar het is belangrijk om de boel wat te relativeren... Ik blijf bij EDPnet, want ik ben er tevreden over. Is Dommel daarom minder goed? I don't know? Is Dommel beter? I don't care. Ik ben tevreden over EDPnet en ik ben vast niet de enige!
Mr.T
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 13 keer

Allez nu GeertAki
ze downloaden wel +10 linux distro's per maand he!
via nieuwsgroepen nog wel als je hier sommige andere posts ziet 8)
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Gaan we weer beginnen waar we al ons volume aan verprutsen.. het gaat hier niet over waar het volume naartoe gaat het gaat er om dat het een uur korter word.. eerlijk eerste wat opkwam was toch niet weer,.. ik heb zulke praktijken nog gezien ! 't Begint met een vinger en om den duur heb je geen armen meer !

en na:

A2F, ReaDSL verschiet ik van niks meer ! Ik ben naar edpnet gegaan omdat ik dacht dat dit een betrouwbare provider is waar zulke zaken niet gebeuren ! Nu op zich stelt een uur niks voor, maar adsl2 belofte vorig jaar, 100gig upgrade enkele maanden terug nu dit..

Begrijp me niet verkeerd ik vind edpnet een goede provider, alleen ik zie iets wat me een beetje verontrust :p

Moeite voor grootverbruikers, ik denk niet dat jullie weten wat grootverbruik is des tijds bij A2F download ik gemakkelijk 300gb in 2 weken tijd zonder moeite !
Laatst gewijzigd door Ofloo 11 jan 2007, 09:29, in totaal 1 gewijzigd.
EDPnet
ISP Official
ISP Official
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

Arqentus schreef:Men kan packets bijbestellen van 5/10/20/30GB

http://nl.wiki.edpnet.be/index.php/Hoe_ ... atatrafiek
Klanten met een ADSL Max6-abonnement kunnen geen extra datatrafiek bestellen
internet, fiber & telephony
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

Ofloo schreef:Begrijp me niet verkeerd ik vind edpnet een goede provider, alleen ik zie iets wat me een beetje verontrust :p

Daar ga ik 100% mee akkoord. Ik heb een tijd geleden verplicht de overstap moeten maken naar een nieuwe provider. Ik heb toen lang getwijfeld tussen Edpnet en Dommel en heb toen voor Edpnet gekozen onder andere voor het nachtsurfen en de hogere uploadsnelheid.

Wat is de situatie nu :
* Dommel telt niet langer het uploaden mee : 1-0 voor Dommel
* Geen 100GB limiet meer : own goal voor Edpnet 2-0 Voor Dommel
* Edpnet prutst aan het nachtsurfen : own goal Edpnet ... 3-0 voor Dommel.

Terwijl Dommel positieve dingen doet voor zijn gebruikers, zit Edpnet te prutsen aan hun aanbod ... positief vind ik dat niet. Voor deze aanpassing raadde ik aan iedereen Edpnet aan .... nu ga ik ze toch richting Dommel sturen.

Wat betekent de aanpassing van het nachtsurfen in de praktijk voor mij ?
* Ik heb maar een 2,2 Mbit/s verbinding wat er op neerkomt dat ik een snelheid van rond de 200k/s haal .... een nachtje downloaden (van 00:00 tot 07:00) betekent ongeveer 5GB voor mij.
* 00:00 tot 07:00 was ideaal voor mij ... ik ga rond 00:00 slapen, dan schedule ik het downloaden en rond 07:00 ga ik naar mijn werk .... dan schakel ik de PC, de modem en al de rest netjes uit. Conclusie : 7 uurtjes blij downloaden zonder problemen en de PC staat overdag mooi uit.
* Nu 02:00 tot 08:00 ... schedulen om te starten van 02:00 is geen probleem maar ik moet hem rond 07:00 uitzetten want dan ga ik werken. Conclusie : er schiet voor mij nog maar 5 uur nachtsurfen over. Dat vind ik een serieuze inperking voor mij.

My 2 cents

Uzzi
Laatst gewijzigd door Uzzi 11 jan 2007, 10:53, in totaal 1 gewijzigd.
Toxeh
Plus Member
Plus Member

Ach, een jaar geleden was het EDPnet die alleen met positief nieuws uitpakte. Vroeg of laat zal Dommel ook wel de gevolgen ondervinden van cadeaus uitdelen. Die dingen gebeuren niet voor niets. België is er nog altijd niet rijp voor, en da's niet de schuld van EDPnet noch van Dommel, want zij proberen tenminste nog.
Je moet rekenen dat nét deze twee providers alle kritische gebruikers en heavy users hebben binnengehaald, terwijl Belgacom e.d. met de light-users blijft zitten... En het is net diezelfde Belgacom die de kosten & voorwaarden van het hele ADSL gebeuren bepaalt.

Een beetje krediet is nog op zijn plaats. Een verschuiving is mijn inziens nog altijd beter dan een afschaffing. Beter een kleine aanpassing die enkelingen voor de borst stoot dan halsstarrig verderwerken met een systeem dat op termijn bijna hun hele klantenbestand gaat aantasten...
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster

EDPnet schreef:Het enige dat we willen aanmoedigen is het surfen tussen 0:00 en 2:00 (wanneer nog veel mensen willen surfen) aangenamer te maken.

We begrijpen dat dit voor een beperkt aantal klanten minder interessant kan zijn waarvoor onze verontschuldigingen.

Ik zou toch wel eens willen weten hoeveel % van de Edpnet klanten nog tussen 00:00 en 02:00 zitten te surfen en voor hoeveel % van die mensen op dat moment het surfen onmogelijk of serieus traag is.

Men stoot 'een kleine minderheid' tegen de borst om een kleine minderheid 'te helpen'. Raar manier van doen vind ik.

@Edpnet Staff ... staaf uw beweringen eens met wat statistiekjes
kUmbro
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 3 keer

Uzzi schreef:@Edpnet Staff ... staaf uw beweringen eens met wat statistiekjes

hebben ze al gedaan?
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster

kUmbro schreef:
Uzzi schreef:@Edpnet Staff ... staaf uw beweringen eens met wat statistiekjes

hebben ze al gedaan?

Ik ben eigenlijk meer geïnteresseerd in het # mensen dat tussen 00:00 en 02:00 nog gewoon aan het surfen is en hoeveel er momenteel (voor de wijziging van het nachtsurfen) problemen ondervinden.
Jan_B
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer

Arqentus schreef:
Jan_B schreef:maar als geheelaanbod is voor mij EDPnet nog steeds de beste keuze
Jan

Jan, ben je daar nog zo zeker van?

Ik hoop dat je het aanbod van EDPnet vergelijkt met wat men nu nog bied? Want jammer genoeg is het al een tijdje gedaan met de 100GB upgrades, en krijgt men nu enkel nog maar de 60GB versies.

Voor mij persoonlijk wel. Met mijn profiel (mix van telewerken + entertainment) vind ik het belangrijk om (in volgorde):

1. een UL snelheid te hebben die (tele)werken met grote bestanden mogelijk maakt (ik heb 640 kbit/s bij EDPnet - met Dommel zou ik ruwweg 2 a 2.5x langer moeten wachten voor eenzelfde upload, geen prettig vooruitzicht)
2. geen aparte UL beperking te hebben a la Telenet (Dommel's oplossing is hier wel heel goed natuurlijk)
3. een maandelijks volume te hebben van 30 a 40 GByte
4. snelle en deskundige respons te krijgen van de helpdesk
5. een redelijke prijs (< 40 EURO / maand)

Andere zaken zoals DL snelheid vind ik niet zo belangrijk, zolang maar redelijk (> 3 Mbit/s).

YMMV

Jan
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Toen ik het EDPnet mailke in mijn inbox vond, moest ik natuurlijk ook direct eens op Userbase kijken.
Persoonlijk heb ik zelf ook nog nooit ondervonden dat na middernacht surfen ineens een pak trager wordt. Maar ja, kan inderdaad ook gewoon zijn dat ik 'geluk' heb van op een kalm segment te zitten.
Ik zie de wijziging ook als een verdoken prijsverhoging. Bij mij was het immers ook vaak zo dat ik bij het slapengaan effen rap wat downloads ging in gang steken. Als je dat zo blijft doen dan betekent het automatisch een hoger volume. Dat het ook maar 6u meer is ipv 7u, betekent ook een hoger volume. Die twee samen betekenen dus dat je rapper aan je 20G gaat zitten en dus rapper zult moeten bijbetalen.
Voor mij persoonlijk zal het niet zoveel uitmaken aangezien ik zelden of nooit boven die 20G uitkwam. Maar hoedanook komt zo een nieuws niet goed over, vind ik. Ik vind het een beetje banksys-achtige praktijken: eerst vanalles gratis en als er dan genoeg volk erop afgekomen is, dan stilaan dingen betalend maken.
TomMe
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 4 keer

Eerst stopzetting van de 120GB abo's, nu een vermindering van het nachtsurfen. Volgens mij begint EDPnet te het wat moeilijk te krijgen..

Tot hiertoe ben ik zeer tevreden van EDPnet, nog geen nachtsurfen nodig gehad. Maar zoals velen hier vind ik dit wel wat verontrustend.

Aan dat grafiekje te zien daalt het aantal nachtsurfers over de hele periode 00u tot 07u en is er daarna een dip waarbij het aantal gebruikers daalt tot de helft van de avondsurfers. Waarom dan niet van 02u tot 09u of zelfs 10u?

Snoeien aan het aantal uren was volgens mij niet nodig, maar veel weet ik er dan ook weer niet van :)
Andy
Starter Plus
Starter Plus
Contacteer:

Dat nachtsurfen/downloaden... eigenlijk gaat het gewoon om daluren: EDPNET tracht trafiek te verschuiven naar de uren dat er weinig dataverkeer is: naar de daluren.

Daluren voor Internet-verkeer zijn anders dan die voor telefonie: om 23.00h bv. bel ik niemand meer, maar het is voor mij het ideale Internet-uur, wegens: de concurrentie ligt in bed.

Sommigen willen bijna dat het nachtsurfen tijdens piekuren gebeurt. Ik overdrijf natuurlijk... maar ik vind dat EDPNET het volste recht heeft om daluren te bepalen o.b.v. hun gegevens. Als 00.00-01.00h in praktijk geen daluur is, dan is dat geen goed uur om het downloaden aan te moedigen.

Tot zover de periode 00.00-01.00h, het uur nadien lijkt mij voor discussie vatbaar :-). Voor de rest, off-topic, een dikke pluim voor EDPNET, alleen al voor hun helpdesk.
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster

Andy schreef:Tot zover de periode 00.00-01.00h, het uur nadien lijkt mij voor discussie vatbaar :-).

Dat vind ik een redelijk alternatief. De happy surfers kunnen van 00:00 tot 01:00 nog voluit gaan. Vanaf 01:00 uur kunnen de mensen hun downloads schedulen tot 08:00

1. De winst/verlies (het is maar hoe je het bekijkt) wordt voor beide groepen (surfers en downloaders) in de helft geknipt
2. Er wordt geen uur nachtsurfen afgepakt : terug 7 uren i.p.v. 6 uren in het huidige voorstel

EDPNET staff : ?
xyrax
Member
Member

of van 2 tot 8 ???
dan heb je ook je 6 uur
doeternietoe
Plus Member
Plus Member

Mette schreef:
nu ja @ die surfsnelheden na 00 uur
heb ik ook nog niks van gemerkt dat dit trager gaat ofzo
nog nooit problemen gehad eigelijk daarmee maarja, in andere streken zal het wel erger zijn
spijtig dat iedereen daarvoor moet boeten

idem, non stop 430 kb/s 0.00 --> 8.00.
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

ipv een uur in te korten hadden ze beter misschien 0:00-2:00 er bij gehouden maar een geleidende traffic vermindering toegepast van 25% voor die 2 uur en het nacht tarief verzet naar 0:00-8:00 met van 0:00-2:00 aan 25% op die manier komt het op het zelfde neer.. en zal iedereen ook zijn download gedrag veranderen.. of verplaatsen..
Nob
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 109 keer
Contacteer:

Kunnen jullie ingewikkeld doen zeg, voor een uurtje minder nachttarief...

Ik kijk daar zelfs niet naar naar dag/nacht.
(en download ook wel wat soms)

greetz,

Nob
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: goendi
Contacteer:

Het kan ook simpel :p Je gaat wat vroeger slapen, en staat vroeger op!

Dan kun je nog steeds evengoed en even lang downloaden aangezien ondanks het feit dat het een uur ingekort is, ze het wel een uur opgeschoven hebben naar 8 uur :)

maw sta op om 06 uur, download tot 08 uur, en dat compenseert voor de periode tussen 00.00 & 02.00 dat je dit niet kan :)

Simpel toch?
regeri
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer

De mensen die veel downloaden en uploaden zijn er wel de dupe van,en hier kan lang over gediscussieerd worden,iik bedoel daar is internet onder andere voor bedoelt.Daar zijn we vrij in.
Ikzelf ben ook iemand die flink wat download,en 100 gb haal ik er zo uit,
that's my choice,ik moet er zelfs 50 euro voor neerleggen,wat al belachelijk is :?
Live life to the Max
vanidian
Member
Member

Ik heb die hele miserie i.v.m. nachtsurfen bij Telenet meegemaakt en nu dit hier... Ik krijg hierbij een déjà-vu gevoelen.... Denk maar eens aan de sliding meter perikelen... Wat gaan ze binnenkort uit de kast halen om hun internet gebruikers weer eens het leven zuur te maken? Ik ga niet meer op hun idee reageren... Je krijgt bij problemen toch gegarandeerd een nietzeggend antwoord als: PC afsluiten en opnieuw opstarten. Precies hetzelfde antwoord als ik 10 jaar geleden kreeg bij Skynet en later bij Telenet en ADSL2$hit. Dat ze die klojos die de metersoftware schrijven en beheren eens aanpakken... Het is toch merkwaardisg dat alle Belgische internetproviders dezelfde meter software van BC (telenet inkluis) origine gebruiken... En die softwware komt bij buitenlandse internetproviders niet voor....
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 14 keer

De mensen hier op Userbase zijn niet de enige klanten van Edpnet hé, dus je kan niet gaan zeggen dat de zwaredownloaders meer last gaan hebben van deze maatregel dan dat er gamers/surfers er voordeel aan gaan hebben. Ik ben fan van Userbase, maar ik denk niet dat je Userbase kan zien als een maatstaaf waar providers hun beslissingen op gaan afstemmen.
Er is hier ook gezegd geweest dat Edpnet gevraagd heeft om met het zware downloaden wat te wachten tot even na middernacht en dat nu de mensen dit doen ze opeens het nachttarief gaan verschuiven naar 2u. Maar de persoon die dit zei en mss ook een aantal anderen zullen dit wel doen, maar het kan toch goed zijn dat de meesten nog gewoon om middernacht vollenbak beginnen te downloaden (iedereen is wel wat egoïstisch als het er op aankomt).
Persoonlijk denk ik dat het veel irritanter is voor gamers om na middernacht niet meer te kunnen gamen door de enorme lag, dan dat de 'leechers' een tijdje tegen een mindere snelheid wat downloads kunnen binnenhalen. En ja er zijn na middernacht nog gamers e.d. online bezig, zeker als je op internationale servers zit (met pc/xbox/xbox360) waar door het uur verschil dan nog heel wat buitenlanders op te vinden zijn. En zoals er mensen zijn die tot een tijd na middernacht zitten te downloaden, zijn er ook gamers en surfers natuurlijk.

Het zijn de zware leechers die hier klagen over de nieuwe maatregel, maar geen enkel ADSL netwerk/backbone is gemaakt om zwaar op te kunnen leechen hé, en het is ook niet de providers hun bedoeling. Om iedereen die het wil ferm te kunnen laten leechen zouden er nogal wat investeringen nodig zijn in de Belgische ADSL netwerken/backbones en de centrales en zoals iedereen hier weet zit dat er niet in, dus moet ook Edpnet hier rekening mee houden.

Ik weet niet hoe het is bij Dommel, maar dat daar nu alles 'rozegeur en manenschijn' lijkt, betekent niet dat dit zo zal blijven, ook zij gaan binnenkort met hun rug tegen muur komen te staan als de 'leechers' opeens vinden dat Dommel beter is voor hen. Mja mij niet gelaten, ik blijf leuk bij Edpnet (waar ik volledig tevreden over ben)

Ik kan zelf ook wel wat van het downloaden hoor, maar ik ben nog nooit aan de 40GB geraakt, dus ik vraag mij ook wel af wat jullie toch allemaal binnenhalen. Er zullen wel mensen zijn die meer afhalen met puur legale dingen, maar het grootste gedeelte van hen zal het toch doen met illegale toestanden en er zal geen enkele provider hun netwerk gaan upgraden om dit gemakkelijker te kunnen maken.

Ik vind dat er toch wat mensen moeten gaan stoppen met onmiddelijk te beginnen zeuren bij elke verandering die er komt. Als deze aanpassingen de algemene performantie van het netwerk te goede komen, dan is dit prima.

De mensen van Edpnet zullen wel weten wat ze doen hé, ze willen echt niet hun klanten pesten ofzo. Ze zijn trouwens nogaltijd stukken goedkoper dan bijna alle concurenten, dus gaan zeuren wanneer door een kleine verandering opeens één provider beter lijkt vind ik overdreven. En de mensen die niet content zijn die kunnen zoals ik al zei nogaltijd overstappen hé :-)

Heb ik mij weer effe onpopulair gemaakt hier 8) , ochja iemand moet het doen :-)
Mette
Premium Member
Premium Member
Contacteer:

het gaat mij ook niet om het minder downloaden
bij mij is die meter nog nooit boven de 20 gig gegaan, het is gewoon dat het veel ambetanter nu is om snachts te dlde en dat vind ik wat spijtig

voor de rest snap ik ook wel dat het niet bedoeld is om zwaar op te leachen enzo
maar dat nachtsurfen is het grote voordeel wat ik aan edpnet vond en is nu een pak minder aantrekkelijk
dat uur minder stoort me niet zo hard
dat het later begint wel (1 uur later zou me minder storen dan)

maar ik kan wel volledig in de gedachtegang komen ze, er zitten wat puntjes tussen die wel juist zijn
het is gewoon spijtig dat het nu een pak duurder gaat worden voor een groot deel klanten en daar wint edpnet alleen maar aan
TjoekTjoek
Member
Member

Dit is toch een goeie zaak voor de mensen die er wel hinder van ondervinden om 12 uur, zeker voor degene die ping spikes hebben.

Het is idd wel niet mooi om een uur minder te geven en daar ben ik dan ook niet blij om. Maar uiteindelijk maakt het zoveel verschil niet. Spreid je downloads dan gewoon over de nachten , je hebt toch maar 120/200GB om op te souperen. Tegen 600 kB/s zit je na 6 uur toch al aan een dikke 12 GB.
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 14 keer

Mette schreef:het is gewoon spijtig dat het nu een pak duurder gaat worden voor een groot deel klanten en daar wint edpnet alleen maar aan

Blij dat je het toch 'gedeeltelijk' met me eens bent Mette ;-)

Maar waarom persé duurder? De mensen die echt veel willen downloaden (en dus ook moeten bijbetalen) die zullen wel truukjes vinden om dit toch nog te kunnen doen zonder veel extra te moeten bijbetalen (bovenop wat ze normaal moesten bijbetalen), ze zullen ook niet elke nacht meerdere uren hun pc laten bollen om veel binnen te trekken, dan komen ze nooit toe, dus zullen ze mss elke nacht wat minder lang moeten downloaden maar dan wel meerdere nachten, "spreiden" noemen ze dat ;)
En voor de mensen die nooit of maar met moeite aan hun limiet geraken, voor die zal er niets veranderen qua geld ze moeten betalen elke maand.

[ALGEMEEN] Toch mensen die willen overstappen naar Dommel? Sja, mss is het beter om wat de kat uit de boom te kijken en zien hoe het met Dommel en hun aanbod verder verloopt. Als hun aanbod echt interessanter is dan zullen er ook wel meer mensen van andere providers naar hun overstappen (zoals ook gebeurt is bij Edpnet) en dan krijgen zij hun 'stresstest'. Het kan goed zijn dat zij dan ook hun aanbod gaan aanpassen aan de verhoogde netwerkbelasting. En dan hebben jullie mss spijt dat je al bent overgestapt zodra je de kans kreeg, en zit je ook weer opgescheept met een jaarabonnement.

't is niet dat ik persé zoveel mogelijk mensen bij Edpnet wil houden hoor, ik word niet betaald door hen (spijtig genoeg 8) ), maar ik heb gemerkt dat onmiddelijk van provider veranderen wanneer je een betere denkt te hebben ontdekt waar je ook meer mag, dat dit wel eens verkeerd kan aflopen (ja, de zoveelste verwijzing naar Webvisie/A2F)
flt
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 3 keer

Ik weet niet waarover jullie allemaal zagen maar er zijn voldoende downloadmanagers die je PC uit standby kunnen halen (als je moederbord dit ondersteund) en hem achter je downloads mooi af te sluiten.
Ochja maar het vraagt natuurlijk te veel moeite om daar eens achter te zoeken :roll:

En wat een zever ook dat je nu meer gaat betalen, niemand verplicht je om zoveel te downloaden. De kosten liggen volledig aan jouw ingesteldheid.

Bon dat moest er ff uit
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 5 keer

Zoals Braindamage al zei, lijkt het mij niet echt interresant om nu te switchen aangezien er (hopelijke) wel wat zal veranderen in 2007 (waarbij ik vooral denk aan ADSL2+).
Als je dan net een jaarcontract hebt getekend bij de provider met het minst goede aanbod, moet je hier weer komen zagen ;) op het forum. Heb je dan toch de provider met het beste aanbod, moet je mss nog eens activatiekosten betalen voor ADSL2+ (zie de omschakkeling naar Max6Dyn).
Mette
Premium Member
Premium Member
Contacteer:

het gaat voor mij duurder worden omdat ik nu ofwel minder kan downloaden per maand (gebruik geen downloadmanager juist om de reden dat ik controle wil hebben over hoeveel ik download per dag, anders kan het wel eens serieus uit de hand lopen, ik heb geen last met dat mijn pc nu langer moet opstaan want die staat toch 24/7 op)
ofwel veel meer buiten het nachttarief dus ga moeten downloaden (maar dan denk ik niet dat ik het me veel ga aantrekken van men downloads om 20 uur op te zetten en dan zulle we zien hoeveel mensen er dan last van hebben, door deze regeling gaan ze van mij juist veel meer last hebben (want nu heeft het geen zin meer om nog te wachten op nachttarief)

tegenover bij mijn vorige isp download ik nu veel meer snachts, toen downloadde ik wanneer het mij uitkwam (van op school zette ik dan downloads op enzo)
met dat nachtsurfen download ik van 12 a 1 (meestal ben k nog ni thuis om 12) tot 4 a 5 uur (soms minder, hing er vanaf hoeveel ik gedld hed, want ik probeer +- 600MB per dag te downloaden (dus 1200MB op nachttarief)), daarna stop ik gewoon

met deze regeling moet ik ofwel nog later gaan slapen, ofwel overdag downloaden, maar dan betaal ik meer geld per gig

ik spreid mijn downloads dus ook, wat iedereen hier aanraad om te doen
ben totaal geen grootverbruiker, maar wil wel zo veel mogelijk gig uit mijn standaard abo krijgen (en er wordt mij hier van thuis uit gevraagd om niet boven die 20 gig te gaan)
op deze manier kan ik dus minder gig uit die 20 gig krijgen (klinkt raar, maar nu haalde ik er 30 a 35 gig uit, als ik meer buiten nachttarief ga moeten downloaden haal ik daar dus er 25 a 30 uit wat dus duurder uitkomt per gig)

voor mij is het dus duurder, voor de echte grootverbruikers maakt het zeer wsl niet veel verschil
maar ik geloof er ook niet in dat dit het probleem waarom ze het verschuiven gaat oplossen maarja

veranderd voor dit van isp?
ik geloof ook niet dat dat het beste is, ook ik denk dat dommel zijn klop van de grote hoeveelheid volk dat er nu naartoe is aan het gaan mss nog gaat krijgen, we zien wel
maar het is gewoon een rede minder om naar edpnet te gaan en volgens mij gaan ze daar toekomstige klanten mee verliezen aan dommel, das al
vanidian
Member
Member

De muziek die ik dl vind je in geen enkele Belgische winkel... Ofwel moet ik naar het buitenland gaan ofwel moet ik van het internet halen of via het internet kopen. Is het mijn schuld dat de winkeliers er een " zoiets-verkopen-we-niet-mentaliteit" erop na houden....
In de ons omringende landen zijn er geen download- en uploadlimieten... Hier in België hebben ze een metertje ontwikkeld om ons zoveel mogelijk doen te betalen... ADSL betekent hier 1) aktivatie 2)internethuur 3) geld dat we onrechtstreeks betalen voor het meten... Wat ons het duurste internet van Europa heeft geschonken...

Dat metertje is het produkt van een spin-off firmaatje van BC. Het valt echer te vrezen dat dit firmaatje opgericht om BC niet te laten opdraaien voor een mogelijk proces. Ik was meer dan vijf jaar geleden op een PC beurs in Brussel waar deze software werd gepromoot op de stand van BC. Verschillende Belgische internetproviders waren daar aanwezig. Om de debieten te meten worden zoveel mogelijk proxies onbruikbaar gemaakt, met als gevolg dat het Belgische internet een open riool lijkt. Om de debieten te meten heb je volgens de BC meetwijze 2 pcs nodig en een punt om een tijdsverschil te realizeren. Langs de ene pc komt jouw internetverkeer binnen en wordt dan bvb via Amsterdam terug naar de tweede PC gestuurd... Wat een hele hoop extra debiet betekent.... Het Belgische internetverkeer is onrechtstreeks, een enorm kwaliteitsverlies dankzij deze meetmethode...
Nob
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 109 keer
Contacteer:

Mette, miljaar vent, gij kunt zagen voor die paar GB's.

Zoals al voorgesteld: sta wat vroeger op, dan kan je vroeger beginnen downloaden.

En 4 nachten doortrekken aan nachttarief en ge zit al aan uwe limiet... maar OW OW OW NEEN, dan blijven er MAAR 26 nachten meer over (waar gij dan toch niks mee kunt doen, want ge moogt niet over de 20 GB van uw mama en papa)!! Ramp! djeezes.

Vanadian... alle muziek die gij download vind je niet in de winkels... jagh en daarvan wordt er natuurlijk iedere maand 100 GB in mp3 van uitgebracht? yeah right.

't Is niet dat ik niet af en toe download, maar kom dan niet af met van die lame excuses.

en euhm:

Dat metertje is het produkt van een spin-off firmaatje van BC.

Wat bedoel je daar nu mee? Want van die uitleg snap ik niet veel.

greetz,

Nob
netdata
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: wdhaeseleer
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 8 keer
Contacteer:

Kijk:

29,95 euro / maand is in belgie een laag tarief

voor dat geld krijg je 40 GB in de piekuren of maar liefst 80 GB in de daluren

wat kunnen mensen toch zagen, trouwens wil je meer dan 100 GB / maand downloaden ben je veel goedkoper en beter af met een leetch bak die je in een datacenter zet....
Mr.T
Elite Poster
Elite Poster

vanidian zijn uitleg van het metertje is de grappigste quote die ik in maanden gehoord heb :)

btw ik snap ni waarom jullie jullie zo opwinden. Er zal hier niemand zijn die ELKE dag de daluren VOLLEDIG benut.
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster

Mr.T schreef:vanidian zijn uitleg van het metertje is de grappigste quote die ik in maanden gehoord heb :)

btw ik snap ni waarom jullie jullie zo opwinden. Er zal hier niemand zijn die ELKE dag de daluren VOLLEDIG benut.

Ik wel ... met mijn 2,2Mbit/s lijntje ....

Trouwens, dat is niet het punt. Het gaat er over dat men zit te morren aan de voorwaarden die toegekend zijn. Er zijn genoeg voorbeelden te noemen waar het met zo'n 'kleinigheidje' begint en slecht afloopt.
PowerSoft
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer

Uzzi schreef:Ik wel ... met mijn 2,2Mbit/s lijntje ....

Trouwens, dat is niet het punt. Het gaat er over dat men zit te morren aan de voorwaarden die toegekend zijn. Er zijn genoeg voorbeelden te noemen waar het met zo'n 'kleinigheidje' begint en slecht afloopt.

naar mijn mening doen ze dit net om zo een slechte afloop te vermijden...
Laatst gewijzigd door PowerSoft 12 jan 2007, 11:16, in totaal 1 gewijzigd.
Mr.T
Elite Poster
Elite Poster

Uzzi,

Zelfs met een 2Mbit profiel kan je in de daluren 150GB downloaden ...
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”