Aanpassing uren nachtsurfen.

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

Blijkbaar gaan sommigen een beetje langer moeten opblijven:

Uw adsl-trafiek en nachtsurfen

Beste adsl-klant

Zoals u weet, hanteert EDPnet sinds een jaar het nachtsurfen bij uw adsl-abonnement, dwz dat de trafiek die u verbruikt gedurende de nacht (van 00u00 tot 07u00) slechts voor de helft meegerekend wordt. EDPnet was en is hiermee de eerste en enige adsl-provider in België die dit aan haar klanten aanbiedt.

Daarnaast streven wij er bij EDPnet naar, om elke klant een abonnement te geven waar het maximum uitgehaald kan worden en om te allen tijde een stabiel en performant netwerk aan te bieden.

Om dit verder te blijven garanderen en om een betere spreiding van de nachtelijke downloads van onze klanten te bekomen, heeft EDPnet beslist om de uren van het nachtsurfen iets te verschuiven, nl. 00u00 (of middernacht) tot 07u00 zal 02u00 tot 08u00 worden.

Deze verschuiving zal in voege treden vanaf 1 februari 2007.
flt
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 755
Lid geworden op: 08 dec 2005, 17:10
Bedankt: 3 keer

Amai en tis zelfs een uur minder :-o
dupondje
Premium Member
Premium Member
Berichten: 483
Lid geworden op: 14 sep 2006, 23:55
Bedankt: 18 keer

Dat is toch niet zo erg? Gewoon timer wat later zetten & het probleem is opgelost ? :D
Wel jammer dat het een uur minder is, maarja.
Gebruikersavatar
Arqentus
Premium Member
Premium Member
Berichten: 575
Lid geworden op: 22 jul 2004, 18:04
Bedankt: 3 keer

dupondje schreef:Dat is toch niet zo erg? Gewoon timer wat later zetten & het probleem is opgelost ? :D
Wel jammer dat het een uur minder is, maarja.


Da denkte gij.

Vroeger kon ge nog tenminste in het weekeinde als ge wakker bent tot een uur of 2, nog rust 2 uur downloaden op nachttarrief zonder dat ge uw PC speciaal moet laten draaien. Maar als ze pas beginnen om 02:00 ... hello man.

Tja, dat wordt dus alles overdag downloaden in de toekomst. Kom ni klagen EDPnet als uw overdag snelheid grondig zakt. En dan verliest men er nog een uur bovenop. Jongens toch ...

Dommel begint er beter & beter uit te zien :(
KK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 909
Lid geworden op: 02 okt 2004, 04:38

Eigenlijk moedigen ze hiermee de mensen aan om meer overdag te downloaden, met als resultaat dat iedereen meer zal moeten betalen aan extra volume.
Gebruikersavatar
EDPnet
ISP Official
ISP Official
Berichten: 363
Lid geworden op: 04 apr 2005, 12:33
Locatie: St.-Niklaas, .be, .eu
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

Het enige dat we willen aanmoedigen is het surfen tussen 0:00 en 2:00 (wanneer nog veel mensen willen surfen) aangenamer te maken.

We begrijpen dat dit voor een beperkt aantal klanten minder interessant kan zijn waarvoor onze verontschuldigingen.
internet, fiber & telephony
doeternietoe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 116
Lid geworden op: 05 jul 2006, 17:02

Arqentus schreef:
dupondje schreef:Dat is toch niet zo erg? Gewoon timer wat later zetten & het probleem is opgelost ? :D
Wel jammer dat het een uur minder is, maarja.


Da denkte gij.

Vroeger kon ge nog tenminste in het weekeinde als ge wakker bent tot een uur of 2, nog rust 2 uur downloaden op nachttarrief zonder dat ge uw PC speciaal moet laten draaien. Maar als ze pas beginnen om 02:00 ... hello man.

Tja, dat wordt dus alles overdag downloaden in de toekomst. Kom ni klagen EDPnet als uw overdag snelheid grondig zakt. En dan verliest men er nog een uur bovenop. Jongens toch ...

Dommel begint er beter & beter uit te zien :(


Idd, ben van zelfde mening.
Voelde me al eerder in de zak gezet en nu dus helemaal.
zie ook http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=12717&highlight=doeternietoe
PC 2 uur extra langer laten brommen. HELLOW ??????? :oops: :roll: :twisted:
Gebruikersavatar
Mette
Premium Member
Premium Member
Berichten: 460
Lid geworden op: 01 feb 2006, 04:36
Locatie: Heverlee (Leuven)
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

ja ik zie dat ook helemaal niet positief in
ik weiger een timer te zetten en nu kan ik nog minder downloaden snachts (of ik moet NOG later gaan slapen en het is al zo erg)
en idd, nog een uur minder ook
en dan te bedenken dat dit een van de redenen was om naar EDPnet over te stappen ipv naar Dommel

Ik heb er precies toch al spijt van (had ik ook niet direct verwacht, ik had eerder Dommel rapper naar benede zien gaan dan EDPnet maar blijkbaar was ik verkeerd)

en @ doeternietoe
over dat ander ding geef ik je niet echt gelijk (want dat stond duidelijk op de site), maar over dit is nooit met geen woord gerept dat dit ging veranderd kunnen worden

@ EDPnet
en dat snap ik ook wel, maar het is toch voor een groter deel klanten dat dit moeilijk/ambetant is dan je op het eerste zicht zou denken vrees ik

nu ja, uiteindelijk is de maatregel wel te begrijpen, maar dat wilt niet zeggen dat ik me niet benadeeld voel nu (maarja, er zal mee geleefd moete worden vrees ik)
verbert_p
Member
Member
Berichten: 50
Lid geworden op: 15 jun 2005, 10:17

ik ben heel blij dat er zagepieten als jullie zijn :) stap maar over naar dommel, dan kan ik niet enkel nog rustig surfen tussen 12 en 2, maar kan ik ook wat rapper downloaden tussen 2 en 8 (niet dat nu al trager dan 500k gaat maarbon)

:)
Gebruikersavatar
alfadude
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 770
Lid geworden op: 22 nov 2002, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 7 keer

Dat ze er later mee beginnen kan ik nog begrijpen.
In het weekend zullen er wel gamers zijn die na 12uur ook nog graag gamen.
Het spijtigste is wel dat het een uur minder is.
Dit zorgt voor nog grotere pieken op het 's nachts reeds geteisterde netwerk.
Hoewel voor mijn persoonlijke situatie EDP voorlopig nog het interessantste is, komt Dommel wel dichterbij. Vooral het niet meetellen van upload is daar interessant omdat ik hier een toepassing heb die toch constant 2 a 3 KB/s upload.
Afwachten welke evoluties we nog mogen verwachten in 2007.
Errare humanum est. Perseverare diabolicum
frado
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 934
Lid geworden op: 10 aug 2006, 19:39
Bedankt: 4 keer

De verschuiving is niet echt een probleem, maar dan nog een uur inkorten..
Dommel wordt inderdaad interessanter. Zal zien hoever het gevolueerd is in september, dan ben ik 1 jaar klant en evt opzeggen.
UB_removed1963
Premium Member
Premium Member
Berichten: 504
Lid geworden op: 20 apr 2005, 12:52
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 13 keer

een spijtige zaak.. gelukkig loopt mijn contract over een maand of 2 af. Hopelijk tegen dan Dommel met ADSl2+ !
Gebruikersavatar
Mette
Premium Member
Premium Member
Berichten: 460
Lid geworden op: 01 feb 2006, 04:36
Locatie: Heverlee (Leuven)
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

verbert_p schreef:ik ben heel blij dat er zagepieten als jullie zijn :) stap maar over naar dommel, dan kan ik niet enkel nog rustig surfen tussen 12 en 2, maar kan ik ook wat rapper downloaden tussen 2 en 8 (niet dat nu al trager dan 500k gaat maarbon)

:)

ik zeg niet dat ik hiervoor naar dommel overstap, ik zeg dat het een voordeel minder is om naar EDPnet te gaan
dus ik weet niet hoe goed dit voor EDPnet is ook niet (gelukkig is het niet volledig afgeschaft)
nu ja ik weet ook niet of het het gewenste effect gaat hebben trouwens
Joris84
Pro Member
Pro Member
Berichten: 281
Lid geworden op: 13 maa 2006, 18:09
Bedankt: 2 keer

Dit is zeker niet interessant voor de meer 'downloadende' gebruiker. Meestal start ik een grote download rond middernacht, vlak voor ik ga slapen. En dan nog een uur eraf van het nachtsurfen. Lijkt me niet echt positief nieuws ma soit. Moest er zo nog iets komen wordt het misschien toch geen slecht id om over te stappen naar dommel...
rtl
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 791
Lid geworden op: 22 maa 2004, 15:29
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 31 keer

EDPnet schreef:Het enige dat we willen aanmoedigen is het surfen tussen 0:00 en 2:00 (wanneer nog veel mensen willen surfen) aangenamer te maken.

Nooit last van gehad. Surfen neemt dan ook maar +- 1 à 2 Mbit in beslag.
Zoals reeds gezegd moet je nu alles 2 uur langer laten opstaan, terwijl er om 2u net dezelfde capaciteitsproblemen zullen zijn.

Een slechte maatregel en van zodra mijn contract verloopt stap ik over naar dommel.
Gebruikersavatar
Styno
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1440
Lid geworden op: 06 nov 2003, 17:38
Locatie: Somewhere over the rainbow....

verbert_p schreef:ik ben heel blij dat er zagepieten als jullie zijn :)

:beerchug:

Ik kan het niet beter verwoorden. M'n scheduler staat toch al om 01:00 zoals eerdere request van EDPnet, dus een uur verliezen is er niet bij voor mij.
echo '[q]sa[ln0=aln256%Pln256/snlbx]sb3135071790101768542287578439snlbxq'|dc
echo '16i[q]sa[ln0=aln100%Pln100/snlbx]sbA0D4D465452snlbxq'|dc
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

flt schreef:Amai en tis zelfs een uur minder :-o


Zo was ook mijn reactie.. dat het verschuift vind ik ergens wel goed omdat er inderdaad rond 12 uur nog mensen wakker zijn, .. die surfen..
ketter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 907
Lid geworden op: 20 jun 2005, 16:15
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 6 keer

Mette schreef:Ik heb er precies toch al spijt van (had ik ook niet direct verwacht, ik had eerder Dommel rapper naar benede zien gaan dan EDPnet maar blijkbaar was ik verkeerd)


Mette ik ben deze maand presies een jaar klant bij Dommel en ik heb ze alleen maar zien verbeteren. De eerste maand had ik ook kleine kinderziektes ivm ftp enz maar dat hebben ze op een zeer korte tijd opgelost.Veel mensen stappen naar edpnet omdat de snelheid wat hoger ligt dan bij Dommel maar wat ben je met die hoge snelheid als je minder kan downloaden ???Gaat edpnet de belgacom weg op ?? Altijd maar meer en meer de klanten pluimen :lol:
fdebruyne
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 nov 2006, 05:44

Het spijt me dat ik toch even deze opmerking geef hoor, maar als jullie dagelijks met schedulers werken, wat hebben jullie wel allemaal te leechen dan?

Ik kijk begot nie achter dat nachtsurfen en haal maandelijks toch een 30tal gig binnen die 2,5€ extra kost dan. Moest ik da in nachtsurfen hebben dan heb ik inderdaad die kost nie van 2,5€ maar was er 5€ gegaan naar electrabel in de plaats om m'n pc langer te laten draaien. Hier dus liever da geld dan naar edpnet die mijn wensen 100% vervult zodat ze dit in de toekomst ook kunnen blijven doen!

Wees toch eens blij bij deze provider die tenminste nog eens een deftige prijs/kwal verhouding heeft !
Gebruikersavatar
Mette
Premium Member
Premium Member
Berichten: 460
Lid geworden op: 01 feb 2006, 04:36
Locatie: Heverlee (Leuven)
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

ketter schreef:
Mette schreef:Ik heb er precies toch al spijt van (had ik ook niet direct verwacht, ik had eerder Dommel rapper naar benede zien gaan dan EDPnet maar blijkbaar was ik verkeerd)


Mette ik ben deze maand presies een jaar klant bij Dommel en ik heb ze alleen maar zien verbeteren. De eerste maand had ik ook kleine kinderziektes ivm ftp enz maar dat hebben ze op een zeer korte tijd opgelost.Veel mensen stappen naar edpnet omdat de snelheid wat hoger ligt dan bij Dommel maar wat ben je met die hoge snelheid als je minder kan downloaden ???Gaat edpnet de belgacom weg op ?? Altijd maar meer en meer de klanten pluimen :lol:

neen ik ben zeker van niet
trouwens die downloadsnelheid maakte voor mij niet uit want ik kan toch niet boven 3.3Mbit/384Kbit profiel, maar ik ben nog altijd zeer tevrede van EDPnet en ben ook zeker dat ze hun klanten niet gaan pluimen
maar de voordelen beginnen wel weg te vallen (al een geluk dat ik maar 26.95 per maand moet betalen, anders was het zowiso al meer een twijfelgeval geweest)
nu, voor de prijs dat je bij dommel betaald heb je bij edpnet ook al stevig wat downloadlimiet he want het is goedkoper per gig
nu ja, ik wil EDPnet zeker niet bashen, het blijft nog altijd een van de beste providers die ge kunt nemen in belgie (en zo moet da :))
(maar imo is Dommel met dat onbeperkt uploaden ze nu wel voorbij)

nu ja @ die surfsnelheden na 00 uur
heb ik ook nog niks van gemerkt dat dit trager gaat ofzo
nog nooit problemen gehad eigelijk daarmee maarja, in andere streken zal het wel erger zijn
spijtig dat iedereen daarvoor moet boeten
DaNi0
Premium Member
Premium Member
Berichten: 718
Lid geworden op: 21 jun 2005, 13:45
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 28 keer

Inderdaad, Mette.... Hier ook geen snelheidsverschil na 0u...
Gebruikersavatar
regeri
Pro Member
Pro Member
Berichten: 414
Lid geworden op: 30 okt 2006, 14:04
Locatie: Riemst
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 2 keer

Kreeg vandaag ook de mail van EDPnet,echt triest dat ze dit doen,nu verschuif je alleen de zaken.Als iedereen hun taakplanning start om 02.00 u krijg je daar een piek.
Als men nu eens beter bekabeling zou aanleggen en een voorbeeld zou nemen van onze buurlanden waar je zowieso onbeperkt kan up en downloaden zal de piek helemaal minder worden en is het gewoon verspreid over de hele dag.
Denk dat Edpnet het laatste jaar voor mij zal zijn.
Wat dat betreft ligt men hier echt achter op dit gebied,pffffff
Live life to the Max
flt
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 755
Lid geworden op: 08 dec 2005, 17:10
Bedankt: 3 keer

regeri schreef:Kreeg vandaag ook de mail van EDPnet,echt triest dat ze dit doen,nu verschuif je alleen de zaken.Als iedereen hun taakplanning start om 02.00 u krijg je daar een piek.


Juist, maar ik ken maar weinig mensen die om 2u nog willen surfen of gamen. Ok er zijn altijd uitzonderingen maar als het wat trager gaat voor te downloaden so what het is geen gegarandeerde snelheid hé.
Gebruikersavatar
Mette
Premium Member
Premium Member
Berichten: 460
Lid geworden op: 01 feb 2006, 04:36
Locatie: Heverlee (Leuven)
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

mijn pa beweert da em ni eens ne mail heeft gehad (en ik ook ni)
da vind k nog het strafste ook

nu ja, er over zage gaat toch niks helpen
we zien wel wa er van komt allemaal
Andy
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 40
Lid geworden op: 26 maa 2006, 01:10
Locatie: Rijmenam
Contacteer:

Ik vind het goed dat de uren worden verschoven. Om middernacht wordt er nog op vele plaatsen gesurft door de gewone klanten :-). Maar misschien is een verschuiving van middernacht naar 1 uur (ipv 2 uur) beter te verteren.

Wees toch gewoon blij dat je 's nachts aan half tarief kunt downloaden !
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 maa 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

Andy schreef:Ik vind het goed dat de uren worden verschoven. Om middernacht wordt er nog op vele plaatsen gesurft door de gewone klanten :-). Maar misschien is een verschuiving van middernacht naar 1 uur (ipv 2 uur) beter te verteren.

Wees toch gewoon blij dat je 's nachts aan half tarief kunt downloaden !


Dat ze het verschuiven kan ik nog inkomen, maar het uur minder, dat gaat bij mij niet door de beugel. Ik neem aan dat zo'n eenzijdige wijzigiging van de voorwaarden voldoende reden is voor onmiddellijke opzeg ?
Gebruikersavatar
Mette
Premium Member
Premium Member
Berichten: 460
Lid geworden op: 01 feb 2006, 04:36
Locatie: Heverlee (Leuven)
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Andy schreef:Ik vind het goed dat de uren worden verschoven. Om middernacht wordt er nog op vele plaatsen gesurft door de gewone klanten :-). Maar misschien is een verschuiving van middernacht naar 1 uur (ipv 2 uur) beter te verteren.

Wees toch gewoon blij dat je 's nachts aan half tarief kunt downloaden !

idd daar was ik blij voor, maar nu is het amper nog doenbaar omdat je tot 6 a 7 dan moet wakker blijven en ik heb dat nu al veel te veel gedaan
en das niet echt gezond te noemen. ik slaap nu al veel te weinig

en idd, er wordt veel gesurft dan nog, maar ik heb gewoon nog nooit problemen er mee gehad
dus ik zie er totaal geen nut van in
surfen om 12 gaat perfect hier dus ja
is het niet logisch dat ik dan wat zit te twijfelen (en met mij duidelijk nog wel volk)
en vanaf 1 zou het idd toch al beter zijn nu ja
de beslissing is toch al gevallen, maar dan snap ik echt niet waarom er een paar maand geleden nog werd gevraagd van u wat in te houden rond 12 uur, en als je dat doet het nog niet goed is

nu ja, k moet stoppen met er over te zagen (mijn excuses, weinig geslapen en examenstress ofzo, ben al heel de dag wat ambetantig, al is men exame wel goed gegaan)
dit nieuws heeft het wel erger gemaakt moet k eerlijk zeggen

en @ Uzzi
dat klopt idd, kan je ook perfect doen he voor zover ik weet
Gebruikersavatar
Arqentus
Premium Member
Premium Member
Berichten: 575
Lid geworden op: 22 jul 2004, 18:04
Bedankt: 3 keer

Ik denk dat sommige mensen het mis begrepen hebben. Ze doen dat niet om de surfers die om 00:00 nog bezig zijn te helpen, maar de gamers.

Surfen om 00:00 ging altijd goed, maar gaming zelf had natuurlijk een hogere ping/lag omdat de backbone & nodes verzadigt geraakte. Nu, mij lijkt dat meer een capaciteit probleem.

Door het verplaatsen naar 02:00 hoopt men de gamers vooral te ontrekken van die plotse piek die van 00:00 begint, en toch een 2 tal uur hoog blijft.

Het probleem dat EDPnet zich niet realiseerde, is dat de nodige mensen geen timers gebruiken, maar vlak voor ze gaan slapen, nog vlug hun pc lieten downloaden omdat het nachttarief begon.

Nu, dat is allemaal goed & wel, maar de nodige mensen hebben hun PC's in hun slaapkamer staan. Waar men vroeger iets in misschien één uur kon binnenhalen & je pc automatise afsluite, moet men deze nu 3 uur laten opstaan ( 2h start + je download time ).

Het effect zal vrij duidelijk zijn volgens mij. Je zal een verschuiving opmerken, want wat is het nut voor vele mensen, die hun meeste zaken binnenhaalde rond 00:00 -> 02:00 wanneer ze hun downloads rap opzette.

Ik merk het hier ook dat dit niet zal lukken hier. Vroeg kon ik in de week misschien een 20 a 40min laten downloaden, en dan men nest in. En in het weekeinde een uur of 2 a 3. Maar met deze grap wordt het niet meer de moeite om speciaal je downloads op dat moment te doen. Kan je ze gewoon overdag doen.

Hell, EDPnet heeft vroeger nog een graphic gepost van hoe hun traffic verliep. En idd, 00:00 -> 02:00 waren idd de piek momenten, waarna het in elkaar stuikte. Maar er vanuit gaan door effe de uren te verschuiven dat al de traffic gaat mee verschuiven is vrij naïef.

Ho well, mij niet gelaten. Enkel jammer dat ze het nu aankondigde. Een maand geleden had ik men contract nog kunnen her evalueren. Want Dommel hun over het limiet 1 mbits begint er dan beter uit te zien.

Infeiten kan je stellen dat Dommel nu meer limiet aanbied. Ze geven 100GB + Geen Upload bijgerekend ( dat is automatis toch al een paar gig's dat je uitspaart ) + je kan lekker verder doen aan 1mbits als je voorbij dat bent. En je kan het rustig overdag doen, zonder speciaal je PC nog te laten draaien.

Waartegen je bij EDPnet nu je PC infeiten nodeloos 2uur moet laten draaien voor de extra's te kunnen genieten...

Swat... dan krijgen ze mijn downloads in het vervolg maar tussen 17:00 & 21:00 of zo. Is zien wat meer pijn gaat doen. De rush om 00:00h, of al de extra's rond die uren wanneer het toch al enorm piekt ;)

Het is best grappig. Weer een provider dat zijn diensten verminderd om blijkbaar capaciteit problemen uit te stellen / te verplaatsen.
Gebruikersavatar
Mette
Premium Member
Premium Member
Berichten: 460
Lid geworden op: 01 feb 2006, 04:36
Locatie: Heverlee (Leuven)
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

het zijn niet de mensen die het fout begrepen hebben
het is EDPnet dat hier is komen zeggen dat het voor de surfers is
EDPnet schreef:Het enige dat we willen aanmoedigen is het surfen tussen 0:00 en 2:00 (wanneer nog veel mensen willen surfen) aangenamer te maken.

We begrijpen dat dit voor een beperkt aantal klanten minder interessant kan zijn waarvoor onze verontschuldigingen.
Gebruikersavatar
Arqentus
Premium Member
Premium Member
Berichten: 575
Lid geworden op: 22 jul 2004, 18:04
Bedankt: 3 keer

Mette schreef:het zijn niet de mensen die het fout begrepen hebben
het is EDPnet dat hier is komen zeggen dat het voor de surfers is


Mette,

No offence, maar de mensen konden nog altijd perfect surfen rond 00:00 uur. Gamers, nu, dat was een andere zaak. Maar surfen ondervind niet of nauwelijks problemen. Ik heb het genoeg beproeft. Ja, de snelheid zakte drastische, en werd onstabieler rond 00:00 uur piek, maar surfen zelf kwam nooit in gedrang.

Hell, zelf streaming etc werkte nog altijd perfect. Zodus het enige wat overblijft zijn de gamers. Dat is de enigste groep die veel hinder hiervan konden krijgen.

Ofwel, is dit preventief. Misschien vreesde men met de constante stijging van de nacht gebruikers, dat uiteindelijk het surfen in gedrang ging komen overal. Maar dat is zoals ik zei, meer een zaak van een goede backbone, en capaciteit op de nodes. Maar dat de surfers er kwemmel & hell hadden, sorry hoor, ik geloof al lang ni meer in sprookjes verhalen ;)

Als er mensen problemen hadden met surfen, dan deed dit zich voor op local nodes, en dan is het een capaciteit probleem.
Gebruikersavatar
Mette
Premium Member
Premium Member
Berichten: 460
Lid geworden op: 01 feb 2006, 04:36
Locatie: Heverlee (Leuven)
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Arqentus schreef:
Mette schreef:het zijn niet de mensen die het fout begrepen hebben
het is EDPnet dat hier is komen zeggen dat het voor de surfers is


Mette,

No offence, maar de mensen konden nog altijd perfect surfen rond 00:00 uur. Gamers, nu, dat was een andere zaak. Maar surfen ondervind niet of nauwelijks problemen. Ik heb het genoeg beproeft. Ja, de snelheid zakte drastische, en werd onstabieler rond 00:00 uur piek, maar surfen zelf kwam nooit in gedrang.

Hell, zelf streaming etc werkte nog altijd perfect. Zodus het enige wat overblijft zijn de gamers. Dat is de enigste groep die veel hinder hiervan konden krijgen.

Ofwel, is dit preventief. Misschien vreesde men met de constante stijging van de nacht gebruikers, dat uiteindelijk het surfen in gedrang ging komen overal. Maar dat is zoals ik zei, meer een zaak van een goede backbone, en capaciteit op de nodes. Maar dat de surfers er kwemmel & hell hadden, sorry hoor, ik geloof al lang ni meer in sprookjes verhalen ;)

Als er mensen problemen hadden met surfen, dan deed dit zich voor op local nodes, en dan is het een capaciteit probleem.

dat weet ik goed genoeg, alles ging hier nog perfect
ik zeg gewoon dat de mensen er van uitgingen omdat EDPnet dit hier heeft gepost
ik weet even goed als u dat het even goed voor de gamers of weet ik veel wat kan zijn, al is het voor hun eige portefeuille
ik zeg ook niet dat ik dit volledig geloof of eender wat
ik wees er gewoon op dat de mensen daar van uit gingen omdat het hier gepost was en er (voor zover ik weet) nog niet veel bs is gepost door EDPnet hier

nu ja, of je het nu gelooft of niet (ik kan er inkomen dat je het niet gelooft, het is idd maar raar)
er valt toch niks aan te doen dus ja

btw zeker geen offence taken
Gebruikersavatar
Jan_B
Premium Member
Premium Member
Berichten: 717
Lid geworden op: 07 dec 2006, 14:32
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 13 keer

EDPnet schreef:Het enige dat we willen aanmoedigen is het surfen tussen 0:00 en 2:00 (wanneer nog veel mensen willen surfen) aangenamer te maken.

We begrijpen dat dit voor een beperkt aantal klanten minder interessant kan zijn waarvoor onze verontschuldigingen.


Ik vind wel dat jullie deze info dan ook op jullie website mogen aanpassen. Op http://www.edpnet.be/cms.aspx?S=ADSLMax6dyn staat nog steeds Traffic used between 0h00 and 07h00 counts for only 50%.

Over de grond van de zaak: zoals vele anderen in deze thread vind ik dit toch ook een heel stuk minder praktisch (maar als geheelaanbod is voor mij EDPnet nog steeds de beste keuze).

Jan
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Jan_B schreef:Ik vind wel dat jullie deze info dan ook op jullie website mogen aanpassen. Op http://www.edpnet.be/cms.aspx?S=ADSLMax6dyn staat nog steeds Traffic used between 0h00 and 07h00 counts for only 50%.


Het gaat dan ook pas in op 1 februari.

Enfin, eindelijk geen lag spikes meer als de klok 12 slaat 8).
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Styno schreef:
verbert_p schreef:ik ben heel blij dat er zagepieten als jullie zijn :)
:beerchug:
Ik kan het niet beter verwoorden. M'n scheduler staat toch al om 01:00 zoals eerdere request van EDPnet, dus een uur verliezen is er niet bij voor mij.
Same here, de mijnen om 4u zelfs :D
Scheduler at 4 AM till 7 AM, automatic shutdown at 7:05 AM. :)
Word dan 4 tot 8 uur of 5 tot 8 uur. Zo verspreidt ik de download wat over de maand... Makkelijker kan niet. Screw you mensen die niet met scheduler willen werken. Ochja de PC staat dan te lang aan. En dan? Ik kan het nog verstaan als je een big tower hebt met 10 HDD's, oude P4 die op 90W draait etc... Mijn tower staat gewoon 's nachts uit en de zuinige laptop download wel alles... :)

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

toch een vrij grote voordeel dat wegvalt hier
ik heb geen zin om alles snachts te dlen
en ja meestal kijk ik naar trailers (hd) enzo voor te gaan slapen, maar nu nog 2 uur pc laten draaien + wachten tot volgende dag (geen ramp maar toch)
als er geen voordelen komen (zoals gratis upload) is het niet meer zo interessant.
over de overbelasting: bij mij was//is alles 100% om 00:00
dlen tegen 600-650 zoals altijd en geen lag in spelletjes.
EDPNET zou het niet mogelijk zijn per situatie nachtsurfen aanpassen?
Gebruikersavatar
Jan_B
Premium Member
Premium Member
Berichten: 717
Lid geworden op: 07 dec 2006, 14:32
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 13 keer

Deej_1977 schreef:Het gaat dan ook pas in op 1 februari.


Dat is juist, maar naar toekomstige/potentiele klanten toe kan toch best open kaart gespeeld worden, niet ?

Jan
Gebruikersavatar
Arqentus
Premium Member
Premium Member
Berichten: 575
Lid geworden op: 22 jul 2004, 18:04
Bedankt: 3 keer

In praktijk had men beter hetzelfde gedaan zoals met de netwerkmeter.

Nodes X -> Y: 23:00
Nodes Y -> Z: 23:20
Nodes Z -> A: 23:40

Door gewoon de nodes meer te verspreiden over de tijd, had men gewoon de piek kunnen aanpakken, en zonder tot een uur in de vroegte te moeten gaan. En op die manier zat niet iedereen direct met de plotse piek...

Jan_B schreef:maar als geheelaanbod is voor mij EDPnet nog steeds de beste keuze
Jan


Jan, ben je daar nog zo zeker van?

Ik hoop dat je het aanbod van EDPnet vergelijkt met wat men nu nog bied? Want jammer genoeg is het al een tijdje gedaan met de 100GB upgrades, en krijgt men nu enkel nog maar de 60GB versies.

Zodus, nu is het:

Dommel Edpnet
4Mbits 6Mbits ( als je lijn het aankan )
256Kbits 640Kbits ( zelfde, als je lijn het aankan )
50GB 60GB
32,95€ 39.95€

Voordelen Edpnet:
Nachtsurfen aan 50% vanaf 02:00 tot 08:00
Men kan packets bijbestellen van 5/10/20/30GB maar die waren permanent als ik me juist herinner ( of je moest ze ieder maand anulleren ). Ik weet niet of dat nog actief is, toen men Dyn6 invoerde was het niet mogelijk in ieder geval.

Voordeel Dommel:
Geen upstream die meetelt voor de telling
Opsie a) Na 50GB, 1 mbps down en 256 kbps up
Opsie b) Boven de 50GB, betaald men 0,40 euro / GB ( Max 50GB extra ). Daar valt men terug naar opsie (A)

Of men kan naar "netconnect plus" gaan:

• max 10 computers aansluitbaar
• 4,0 mbps max downloadsnelheid
• 320 kbps max uploadsnelheid
• max 100 gb downloadverkeer per maand
• ongelimiteerd uploadverkeer
• statisch/vast ip adres

59€ / maand

Met dezelfde extra's, behalve dat Opsie b een max limiet van 100GB / maand heeft.

Mja, edpnet lijkt me toch in te boeten vs dommel. Een jaar geleden was Edpnet de koploper, nu heeft men extra mogelijkheden bij Dommel, waarbij Edpnet langzaam aan het inkrimpen is ( geen 100GB opsie meer, nacht surfen 1 uur minder, latere uren )... Ik vind dat de posities precies veranderd zijn.
Laatst gewijzigd door Arqentus 11 jan 2007, 00:06, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
PowerSoft
Premium Member
Premium Member
Berichten: 589
Lid geworden op: 30 maa 2004, 20:33
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer

LoSeR schreef:EDPNET zou het niet mogelijk zijn per situatie nachtsurfen aanpassen?


wees nu zelfs eens realistisch...
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

PowerSoft schreef:
LoSeR schreef:EDPNET zou het niet mogelijk zijn per situatie nachtsurfen aanpassen?


wees nu zelfs eens realistisch...

ze hebben toch duidelijke statistieken zeker? ik vind het zeker niet onrealistisch
Sven.VdS
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 911
Lid geworden op: 26 maa 2004, 20:01
Locatie: Holsbeek
Bedankt: 1 keer

Ik vind het enerzijds heel jammer dat er een uurtje 'afgepitst' wordt van het nachtsurfen, maar anderzijds moet ik ook heel eerlijk zijn en het volgende opmerken:

- edpnet is 1 van de enkelingen die nachtsurfen aanbiedt (allee toch voor zover ik dacht)
- mijn timer stond al ingesteld om van 00:00 tem 01:30 aan max 30% van de lijn te downloaden en daarna tot 07:00 full speed.
- tussen 00:00 en 01:00 ging het nu toch dikwijls bedroevend traag.
- als je elke nacht tijdens de volledige slot download kom je met 2 accounts NET niet toe ... trust me I know ;) Dus melken van 'ik ga alles ni meer binnen krijgen' is zever 8)


Ik heb hier nog niemand de volgende redenering zien maken:

Wat gaat het snelste gaan; nachttarief van 00:00 tot 07:00 waarvan het eerste uur traag gaat, of nachttarief van 02:00 tot 08:00 waarvan de volledige slot aan full speed gaat of toch dicht(er) bij de maximale snelheid.

Ik ga er in bovenstaande vergelijking van uit dat de verschuiving van het slot tot gevolg heeft dat het beginuur van het slot geen hinder heeft van trage(re) snelheden. edpnet gaat hier blijkbaar ook vanuit of wil dit in ieder geval proefondervindelijk testen.

Ik herhaal: ik sta sceptisch tegenover het uurtje minder, maar ik wil eerst met eigen ogen zien of dat wat gaat uitmaken voor m'n volume.

Ik wil volledigheidshalve wel toevoegen dat ik begrip heb voor mensen die hun pc 's nachts NIET kunnen of willen laten aan staan. Ik reageer dan ook enkel op de mensen die nu aan Dommel denken omdat daar de limiet hoger ligt en ze dan overdag meer kunnen downloaden.

Mag ik trouwens ook terwijl een oproep lanceren naar edpnet om de 100GB terug in te voeren? Er is ons een tijdje geleden aangegeven dat die limiet te hoog was en dat daardoor de service voor de gemiddelde gebruiker in gedrang kwam ... wel ik denk niet dat Jan Modaal om 02:00 nog zit te surfen dus het zou leuk zijn als de groot(grotere)gebruikers hun ding terug mogen doen ... er heeft nu toch bijne niemand meer last van 8)
Central heating is for sissies ... if you're cold it's because you don't have enough computers running.
Afbeelding
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”