BelgacomTV aanbieden?

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Moest gisteren in een belgacom teleboetiek zijn: zo rond 17u15. Stond daar natuurlijk een net rijtje, heb geduldig half uurtje gewacht. Nu ja, die 2 faxtoners waren nu eenmaal noodzakelijk.

Anyway, ik dacht even te vragen wanneer BelgacomTV ook voor andere Internetaanbieders ging openstaan en tot mijn verrassing was het antwoord dat de technologie sinds september 2006 openstond voor andere providers maar dat die blijkbaar tot nu toe besloten hebben BelgacomTV niet aan te bieden.

Eventjes achtergrond: ik woon in brussel, heel tevreden EDPnet-klant maar zit voor TV bij kabelmaatschappi Coditel, berucht voor zijn haperende klantenservice (zeg maar onbestaande), zeker in het Nederlands (helemaal onbestaand: na 2 minuten wachten word je naar een Franstalige collega doorgestuurd) en die bovendien na 1,5 jaar nog steeds mijn naam verkeerd spellen op alle briefwisseling (nochtans correct via telefoon doorgegeven en ondertussen al verbetering gevraagd). Sinds enkele maanden kon je gratis (enkel waarborg) naar digitale TV overstappen (nou ja: ze hebben 3 kanalen geschrap uit het analoog aanbod en je kon voor zelfde prijs digitaal) maar we gebruiken dat dus niet want de plastiekdecoder is wsl niet echt veel waard: er zijn echt voortdurend storingen op bijvoorbeeld VT4 (dan liever analoog slechtere kwaliteit dan digitaal met beelden die blijven stilstaan) en mijn vrouw wil echt geen 1,5 - 2 seconden wachten telkens ze zapt...

Tot zover even de sfeer scheppen: ik wil dus echt van die kabel af, enige alternatief is BelgacomTV maar ik wil eveneens niet terug naar een belgacom Go voor 40 €. Dus: EDPnet -> waartom nog geen belgacomTV (in neem aan dat belgacom wel hoog genoege prijzen zal gezet hebben voor andere providers?) en wanneer zou het mogelijk wel in het aanbod komen?
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Gebruikersavatar
EDPnet
ISP Official
ISP Official
Berichten: 363
Lid geworden op: 04 apr 2005, 12:33
Locatie: St.-Niklaas, .be, .eu
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

Goztow schreef:Moest gisteren in een belgacom teleboetiek zijn: zo rond 17u15. Stond daar natuurlijk een net rijtje, heb geduldig half uurtje gewacht. Nu ja, die 2 faxtoners waren nu eenmaal noodzakelijk.

Anyway, ik dacht even te vragen wanneer BelgacomTV ook voor andere Internetaanbieders ging openstaan en tot mijn verrassing was het antwoord dat de technologie sinds september 2006 openstond voor andere providers maar dat die blijkbaar tot nu toe besloten hebben BelgacomTV niet aan te bieden.

Eventjes achtergrond: ik woon in brussel, heel tevreden EDPnet-klant maar zit voor TV bij kabelmaatschappi Coditel, berucht voor zijn haperende klantenservice (zeg maar onbestaande), zeker in het Nederlands (helemaal onbestaand: na 2 minuten wachten word je naar een Franstalige collega doorgestuurd) en die bovendien na 1,5 jaar nog steeds mijn naam verkeerd spellen op alle briefwisseling (nochtans correct via telefoon doorgegeven en ondertussen al verbetering gevraagd). Sinds enkele maanden kon je gratis (enkel waarborg) naar digitale TV overstappen (nou ja: ze hebben 3 kanalen geschrap uit het analoog aanbod en je kon voor zelfde prijs digitaal) maar we gebruiken dat dus niet want de plastiekdecoder is wsl niet echt veel waard: er zijn echt voortdurend storingen op bijvoorbeeld VT4 (dan liever analoog slechtere kwaliteit dan digitaal met beelden die blijven stilstaan) en mijn vrouw wil echt geen 1,5 - 2 seconden wachten telkens ze zapt...

Tot zover even de sfeer scheppen: ik wil dus echt van die kabel af, enige alternatief is BelgacomTV maar ik wil eveneens niet terug naar een belgacom Go voor 40 €. Dus: EDPnet -> waartom nog geen belgacomTV (in neem aan dat belgacom wel hoog genoege prijzen zal gezet hebben voor andere providers?) en wanneer zou het mogelijk wel in het aanbod komen?


Bizar - aan ons hebben ze in elk geval niets voorgesteld...
internet, fiber & telephony
Gebruikersavatar
GeertAki
Pro Member
Pro Member
Berichten: 276
Lid geworden op: 09 jan 2006, 13:28
Locatie: Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Contacteer:

Goztow, al eens gekeken naar het aanbod van TV Vlaanderen (via satelliet)
Aanschafprijs is misschien wat duurder dan BGC tv of Telenet digitaal, maar het abo is wel goedkoper.

Ikzelf heb geen ervaring met digitale TV, dus ik kan niet echt vergelijken. Mijn schoonvader heeft wel even 3 maand gratis BGC Tv gehad, maar ook hij zag het niet zitten om 2 sec te wachten bij elke "zap".
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 75 keer

Goztow schreef:Anyway, ik dacht even te vragen wanneer BelgacomTV ook voor andere Internetaanbieders ging openstaan en tot mijn verrassing was het antwoord dat de technologie sinds september 2006 openstond voor andere providers maar dat die blijkbaar tot nu toe besloten hebben BelgacomTV niet aan te bieden.

Medewerkers in de Teleboetieks vertellen ook wel eens kemels van fouten, dus je moet ze niet altijd direct geloven.

Moest dit waar zijn, dan was dit toch allang geweten!

En dan zou er op de BGCTV site niet staan: "Wat hebt u nodig? ... Een Belgacom ADSL Light, Go of Plus-verbinding"
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 maa 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

Goztow schreef:En dan zou er op de BGCTV site niet staan: "Wat hebt u nodig? ... Een Belgacom ADSL Light, Go of Plus-verbinding"


Dat zal er altijd blijven staan, zelfs al bieden nog 1000 andere providers BGCTV aan ... elke klant die ze kunnen afzetten voor een extra DSL verbinding zullen ze zeker niet laten schieten.
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1577
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24

in welk verkooppunt ben je geweest.
Zambo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1184
Lid geworden op: 04 apr 2006, 17:00
Locatie: West-Vlaanderen

Belgacom zal hun digitaal tv platform niet vlug openstellen voor andere ISP's. hun investeringen waren net iets te groot (voetbalcontract).
Daarbij is het voor Belgacom een geschikt chantage middel om klanten terug aan hen te binden voor ADSL. (verplichte afname van hun abb).

Net zoals het duidelijk aan het worden is dat men ADSL2(+) op veel plaatsen al heeft (voor het kijken naar Belgacom TV). maar op dit moment nog altijd openlijk weigert om de technologie open te stellen voor internet. reden die men aangeeft is dat de klant niet vraagt naar hogere snelheden. waardoor men de Belgen reduceert tot een achterlijk boeregat in Europa. Kijk maar eens naar de prijs van ADSL2(+) van Orange in Nederland en de rest van isp's in europa.

We mogen dan hoog in de ranking staan op wereldniveau op vlak van digitale televisie via ADSL, we zullen binnen een paar jaar helemaal onderaan bengelen. Met dank aan Belgacom :twisted: en nu allemaal "dank u wel Belgacom"
Sven.VdS
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 911
Lid geworden op: 26 maa 2004, 20:01
Locatie: Holsbeek
Bedankt: 1 keer

Belgacom is er voor gekend om straffe uitspraken te doen..

Ik durf te wedden dat als je vandaag dezelfde vraag aan dezelfde persoon gaat stellen dat die alles ontkent.

Zelfde probleem als paswoorden resetten:
Dag 1 helpdesk: geen probleem meneer, hier is uw nieuw paswoord.
Dag 2 zelfde helpdesk: wij kunnen dat niet meneer u moet naar een andere nummer bellen.

:evil: :roll:

/EDIT: ik moet volledigheidshalve wel toegeven dat sommige kabelproviders geen haar beter zijn hoor ... kijk maar naar in-di vs Telenet Digitaal ... kan ik er aan doen dat mijn kabelprovider in-di heeft uitgevonden en nu Telenet Digitaal boycot? Neen! Dank u wel PBE :roll:
Central heating is for sissies ... if you're cold it's because you don't have enough computers running.
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Zambo schreef:Kijk maar eens naar de prijs van ADSL2(+) van Orange in Nederland en de rest van isp's in europa.


Dat is niet de schuld van Belgacom maar van de onvoldoende vrijgemaakte markt in België i.e. de schuld van onze overheid dus. Maar die simpele economische notie zal er bij u nooit ingaan denk ik.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Aan EDPnet staff: kan u eens informeren?

Svekke: "Medewerkers in de Teleboetieks vertellen ook wel eens kemels van fouten, dus je moet ze niet altijd direct geloven. " Dat weet ik, daarom ook de post op dit forum. Daarvoor is userbase er toch (ook)? ;)

hollebollegijs: verkooppunt Oudergem (in de gallerij van de Carrefour)

GeertAki: ik heb niet echt zin om een schotelantenne op het terras van mijn appartement te zetten.

Als iemand hier iets meer zou van horen, laat het dan eens weten.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1577
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24

hier is niks van aan.
Belgacom TV is enkel te verkrijgen via ADSL/VDSL van Belgacom !!!
HANs
Pro Member
Pro Member
Berichten: 350
Lid geworden op: 09 dec 2005, 12:28
Bedankt: 1 keer

ge moet daar zo fier niet over zijn hoor :lol:
Gebruikersavatar
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 995
Lid geworden op: 18 maa 2004, 22:52
Locatie: Heusden-Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 14 keer

HANs schreef:ge moet daar zo fier niet over zijn hoor :lol:


:funny:
Gebruikersavatar
Mette
Premium Member
Premium Member
Berichten: 460
Lid geworden op: 01 feb 2006, 04:36
Locatie: Heverlee (Leuven)
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

HANs schreef:ge moet daar zo fier niet over zijn hoor :lol:

neen dat vind ik inderdaad ook niet :P
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Dus heb ik de keuze tussen twee halfmonopolisten. Hoe las ik dat hier ook weer? "Wat een apenland leven wij toch in..."
Gebruikersavatar
Mette
Premium Member
Premium Member
Berichten: 460
Lid geworden op: 01 feb 2006, 04:36
Locatie: Heverlee (Leuven)
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Goztow schreef:Dus heb ik de keuze tussen twee halfmonopolisten. Hoe las ik dat hier ook weer? "Wat een apenland leven wij toch in..."

zeg over telenet maar gerust monopolist (op kabelinternet dan toch en op tv in nederlandstalig belgie, zeker nu ze UPC hebbe overgekocht)
Zambo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1184
Lid geworden op: 04 apr 2006, 17:00
Locatie: West-Vlaanderen

hollebollegijs schreef:hier is niks van aan.
Belgacom TV is enkel te verkrijgen via ADSL/VDSL van Belgacom !!!



Jammer genoeg wel. Kwestie van 36 miljoen uit de zakken terug te recupereren.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Is geen telenet, is coditel (zie eerste post). Nu ja, op zich net zelfde situatie maar voor de deelgemeentes van Brussel dan.
proxiboyke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 355
Lid geworden op: 02 jan 2007, 14:56
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Hans waarom mag belgacom daar niet fier op zijn.
Het staat iedere provider vrij een eigen digitaal platform aan te bieden.
HANs
Pro Member
Pro Member
Berichten: 350
Lid geworden op: 09 dec 2005, 12:28
Bedankt: 1 keer

Kijk ik ben geen voorstander van telenet, verre van. Maar hun digitale tv is plug and play. Je koopt een digicoder, activatie en kijken maar.

Ge moet eens kijken wat je nodig hebt voor belgacom tv en dan nog het prijsverschil. Schandalig!!!

Voor die prijs kunt ge beter een voetbal abbo nemen en naar het stadion gaan kijken. :wink:
proxiboyke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 355
Lid geworden op: 02 jan 2007, 14:56
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Je kan dan wel maar naar een club kijken.
persoonlijk vind ik de meeste dingen van belgacom intressanter.
zeker het huren van een decoder.
Als je nu bij telenet zit (zoals ik) moet je uw decoder kopen, was toen 199 ballen.
Er komt iets nieuws uit sta je daar met uw klitoren, bij belgacom geef je het gewoon in en huur je iets anders.
Toppy
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 40
Lid geworden op: 11 mei 2006, 17:16

Moest het allemaal zo simpel zijn :roll: Blijkbaar hebt ge nog weinig ervaring met BGC.
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1538
Lid geworden op: 31 maa 2005, 21:27
Locatie: Gent
Bedankt: 5 keer

@proxiboyke:
Bij telenet kan je ook huren ze, dacht zelf dat het goedkoper was dan bij BGC. Als je wil kijk ik morgen eens voor de prijzen daarvan.
(Alé had daar toch een lijst van gekregen hé).
Joris84
Pro Member
Pro Member
Berichten: 281
Lid geworden op: 13 maa 2006, 18:09
Bedankt: 2 keer

ZMD schreef:@proxiboyke:
Bij telenet kan je ook huren ze, dacht zelf dat het goedkoper was dan bij BGC. Als je wil kijk ik morgen eens voor de prijzen daarvan.
(Alé had daar toch een lijst van gekregen hé).


Huurprijzen van telenet wil ik ook wel eens weten.
proxiboyke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 355
Lid geworden op: 02 jan 2007, 14:56
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

wel ik ook.
Want dan is het nieuw sedert gisteren.
Steven7
Premium Member
Premium Member
Berichten: 560
Lid geworden op: 07 aug 2004, 18:56
Locatie: Veerle
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 36 keer

proxiboyke schreef:Je kan dan wel maar naar een club kijken.
persoonlijk vind ik de meeste dingen van belgacom intressanter.
zeker het huren van een decoder.
Als je nu bij telenet zit (zoals ik) moet je uw decoder kopen, was toen 199 ballen.
Er komt iets nieuws uit sta je daar met uw klitoren, bij belgacom geef je het gewoon in en huur je iets anders.


Digibox staat momenteel in reclame voor 99 €. Je moet al bijna pech hebben als je 199€ betaalt met die bijna constante promo's.
Bij belgacom betaal je 250 euro voor die decoder.
proxiboyke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 355
Lid geworden op: 02 jan 2007, 14:56
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Bij belgacom kan je huren aan 6€ al altijd geweest.
Digibox heeft altijd 249€ gekost maar was bijna altijd in promo aan 199€.
Sedert de slolden 3 januari kost hij 99€.
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1538
Lid geworden op: 31 maa 2005, 21:27
Locatie: Gent
Bedankt: 5 keer

'k Heb gisteren gekeken, maar ben het grootste deel van de prijzen weer vergeten (ik kijk wel nog eens opnieuw dinsdag).
Dit is wat ik nog weet. Digibox: 10€/maand en 6€/maand als je internet hebt, net hetzelfde als bij Belgacom dus.
Draco888
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:04

Belgacom TV was voor mij nooit een optie
1) abonnee van Prime (vroegere Filmnet, daarna Canal+)
2) Vader noch mezelf echte voetbalgekken, hij meer dan ik maar der is genoeg voetbal op de gewone zenders+enkele van de zenders in ons abo
3) stond zeer wantrouwig tov een gedeelde lijn voor TV en Internet, ik weet wel dat ze geen/minimale hinder voor uw snelheid beloven maar . . was daar toch ni gerust op.

Dus werd het
-> Skynet/BGC (nu Dommel) voor Internet/ADSL
-> Telenet voor digitale TV
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Ik vind die Digitale TV fors overroepen. Het feit dat het niet eens in je TV zit ingebakken maakt het al een pak minder gebruiksonvriendelijk en op de Loewe TV bij mijn ouders zie ik weinig tot geen verschil in beeldkwaliteit (Telenet).

Het enige goeie eraan is VOD maar dat maakt het voor mij niet de moeite waard om over te stappen naar Digitaal.
flt
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 755
Lid geworden op: 08 dec 2005, 17:10
Bedankt: 3 keer

Deej_1977 schreef:Ik vind die Digitale TV fors overroepen. Het feit dat het niet eens in je TV zit ingebakken maakt het al een pak minder gebruiksonvriendelijk en op de Loewe TV bij mijn ouders zie ik weinig tot geen verschil in beeldkwaliteit (Telenet).


Op een Loewe TV zie je zelfs het verschil niet tussen VHS en HD-DVD :nana:

Bij Full HD TV's zit het wel ingebakken trouwens
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1538
Lid geworden op: 31 maa 2005, 21:27
Locatie: Gent
Bedankt: 5 keer

ZMD schreef:'k Heb gisteren gekeken, maar ben het grootste deel van de prijzen weer vergeten (ik kijk wel nog eens opnieuw dinsdag).
Dit is wat ik nog weet. Digibox: 10€/maand en 6€/maand als je internet hebt, net hetzelfde als bij Belgacom dus.


Huren zonder internet:
-Digibox: 10€
-Digicorder: 15€

Huren met internet:
-Digibox: 6€
-Digicorder: 10€

Bij huren wordt de activatie wel 75€ ipv 50€.

Huren is dus niet echt interresant op dit moment aangezien de Digibox slechts 74€ kost als je een telenet pack neemt en 99€ zonder internet en telefonie. Na 8 maanden (of 12 maanden als je een pack hebt) betaal je dus meer dan als je hem koopt.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

flt schreef:
Deej_1977 schreef:Het feit dat het niet eens in je TV zit ingebakken maakt het al een pak minder gebruiksonvriendelijk


Bij Full HD TV's zit het wel ingebakken trouwens


Of het nu ingebakken zit of niet maakt geen verschil... je kan het toch niet gebruiken vanwege de encryptie die TN gebruikt (en niet vrijgeeft op andere toestellen dan hun eigen decoders).
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”