Problemen installatie netwerk/internetverbinding.

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
Medion
Member
Member
Berichten: 76
Lid geworden op: 12 feb 2006, 11:09
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 4 keer

Sinds enkele dagen hebben we hier thuis een proefabo op Belgacom TV. Bij de do-it-yourself installatiekit zit er ook een Philips modem/router, type SNV6520.

Tot nu toe verloopt mijn ADSL verbinding nog met een Asus USB-modempje, maar 'k heb me net een wireless kaartje (D-Link DWL-G510) geïnstalleerd om zo mijn verbinding tot stand proberen te brengen.

Nu lukt het me echter niet om de modem geconfigureerd te krijgen via de Belgacom Easy Install CD. De modem kan tijdens de installatieprocedure niet teruggevonden worden. Nochtans zie ik hier wel dat ik verbinding heb: Draadloze netwerkverbinding (WiFi_DO), Snelheid 54.0 Mbps, Signaalsterkte uitstekend.

Laat ik er voor alle veiligheid maar bij vertellen dat ik een absolute leek ben op dit gebied, en dat, eens het niet lukt via de automatische install, het zowat stopt voor mij.

Wel heb ik eens geprobeerd om de modem manueel te configureren, maar als ik in mijn browser de voorgestelde link (http://195.168.1.1) ingeef krijg ik geen respons (normaal gezien zou ik dan het inlogscherm van de Philips modem te zien moeten krijgen waar ik mijn instelling voor mijn ADSL-verbinding kan ingeven).

Pingen (pas op, ik leer bij :wink: ) naar 195.168.1.1 geeft wel een respons, dus mijn D-Link 'ziet' m'n Philips wel...

Iemand enig idee wat ik mis doe? Moet ik eerst mijn oude verbinding (via USB-modem) volledig verwijderen om een nieuwe te kunnen installeren (zou me sterk lijken, maar 'k wil het altijd wel es proberen)?

Alvast bedankt.
t-town
Premium Member
Premium Member
Berichten: 527
Lid geworden op: 08 mei 2006, 19:56
Twitter: ttown2
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 22 keer

ga is naar mijn netwerklocaties (windows xp service pack 2)
pictorgrammen voor upnp weergeven en normaal kom die dan in beeld opent in je browser
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2149
Lid geworden op: 01 feb 2003, 11:58
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

195.168.1.1 is een routable ip adress, daarom kan je het pingen. Ik denk dat je opzoekt bent naar een non routable : http://192.168.1.1 waarschijnlijk.

Paar vraagjes :
Krijgt je wireless kaart al een ip ? ( run > cmd > ipconfig) Als dit niet zo is met je je wireless kaart eerst een vast adress geven in de range van je router om met deze connectie te maken.

Bij sommige modems is het ook wel zo dat je de eerste configuratie alleen kan doen via de wan poort. Kan me herinneren dat het bij een wrt zo was.
BungaMan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1485
Lid geworden op: 16 nov 2005, 09:05

normaal moet je bij een nieuwe modem de modem met je pc verbinden via een utp kabel. dan stel je alles in zoals wireless netwerk etc... en nadien kan je gebruik maken van wireless. ik ken het type niet maar misschien komt dat met een standaard wep/wpa key of mac filtering en kan je daardoor wel het wireless netwerk zien maar niet connecteren. ofwel staat het wireless netwerk van de modem af en is het dat van de buren dat je kan zien wat ik eerder denk.
Please help, looking for a way to get rich and fast
M4io
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 jan 2007, 12:51

ik heb net vorige week ook een snv6520 geïnstallleerd met de belgacom "Easy" install
Alles werkte behalve mijn wireless connectie.
Uiteindelijk een factory reset gedaan en manueel gedaan.
Het rare was de WEP encryptie : Van zodra ik die opzette, kreeg mijn wireless geen ip meer (ja ,met de juiste WEP sleutels ingevuld).
De Router manager (195.168.1.1) bleef trouwens zeggen "NO WEP, NO WPA"
Dus effe toch nog eens "No WEP, No WPA" gekozen en "Save" gedrukt, en hij werkte terug.
Dus nu zit ik zonder WEP en enkel MAC-filtering, maar het werkt wel.
firmware : Runtime Code Version: 0.75a (Jul 13 2006 15:00:46)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

M4io schreef:De Router manager (195.168.1.1)


195.... dan is daar toch mee geprutst... standaard staan die dingen allemaal op 192 !
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2149
Lid geworden op: 01 feb 2003, 11:58
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

In welke range levert dhcp server ip af ? ik zou het toch maar raar vinden als deze allemaal routable ip adressen uitdeelt.
M4io
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 jan 2007, 12:51

ja natuurlijk 192.168.1.1 :oops: foutje overgenomen van Medion
dhcp levert van 192.168.1.2 tot 192.168.1.254
Maar dat is aanpasbaar
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”