sinds kort heb ik het probleem dat ik mijn pc manueel moet afzetten vroeger ging dit automatisch hoe zorg ik ervoor dat dit weer kan en hoe het komt dat dit plots het geval was
alvast bedankt voor jullie reacties
hoe pc weer automatisch laten afsluiten
-
- Administrator
- Contacteer:
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Met automatisch doen afsluiten bedoel je denk ik "niet de power-knop" moeten indrukken, toch?
Welk besturingssysteem gebruik je? Windows XP?
Kijk eens naar Configuratiescherm > Energiebeheer of je daar niets ziet staan dat met "Energy star", "DPMI", of "APM".
Je zou eigenlijk iets moeten kunnen inschakelen zoals "Ondersteuning voor Geavanceerd energiebeheer (APM) inschakelen".
Welk besturingssysteem gebruik je? Windows XP?
Kijk eens naar Configuratiescherm > Energiebeheer of je daar niets ziet staan dat met "Energy star", "DPMI", of "APM".
Je zou eigenlijk iets moeten kunnen inschakelen zoals "Ondersteuning voor Geavanceerd energiebeheer (APM) inschakelen".
-
- Erelid
- Contacteer:
Voor Win98 SE is deze link misschien te gebruiken
http://aumha.org/win4/a/shtdwnse.htm
Greetz
Weetgraag
http://aumha.org/win4/a/shtdwnse.htm
Greetz
Weetgraag
"Carpe Diem"
ik werk met windows me en ik bedoel dus dat ik zelf niet op de uitknop moet drukken maar dat de pc gewoon afsluit zoalss vroeger het geval was heb gekeken bij energiebeheer maar daar is alles zo als het hoort dus is mijn probje nog nie opgelost
alvast bedankt voor de reacties
alvast bedankt voor de reacties
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Met Windows Me, kan je proberen op de enter toets te drukken als hij blijft hangen op een bepaald scherm, meestal sluit hij dan wel af.
Maar dat is een bug in Win Me, die vroeger bij mijn vriendin ook ineens opkwam en niet meer auto-afsloot.
Oplossing: http://windowsupdate.microsoft.com Eens goed WinMe updaten en normaal met de laatste patches en updates zou hij dat wel moeten doen. Tenminste als uw andere settings niet fout staan
Heb je trouwens iets gewijzigd onlangs waardoor hij dat niet meer doet of is het ineens van zelf gekomen? Geen drastische wijzigingen? Software installed? hardware? Settings gewijzigd? System restore?
Maar dat is een bug in Win Me, die vroeger bij mijn vriendin ook ineens opkwam en niet meer auto-afsloot.
Oplossing: http://windowsupdate.microsoft.com Eens goed WinMe updaten en normaal met de laatste patches en updates zou hij dat wel moeten doen. Tenminste als uw andere settings niet fout staan
Heb je trouwens iets gewijzigd onlangs waardoor hij dat niet meer doet of is het ineens van zelf gekomen? Geen drastische wijzigingen? Software installed? hardware? Settings gewijzigd? System restore?
I love it when a plan comes together!
-
- Premium Member
- Twitter: xtrshop
- Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
- Bedankt: 47 keer
- Contacteer:
Ik heb dit "probleem" ook sinds ik werk met windows XP. Daarvoor mey win 98 als je de PC wou afsluiten schakelde hij ook zelf uit. Nu komt de mededeling dat je de PC kan afzetten, wat je dus manueel moet doen en dus telkens wachten tot dat klaar is. Ik kies meestal voor de optie slaapstand, kwestie van sneller terug te kunnen beginnen.
jan
dit is geen oplossing hoor, dit is denk ik ook jouw "probleem"
jan
dit is geen oplossing hoor, dit is denk ik ook jouw "probleem"
Laatst gewijzigd door jan28 11 aug 2003, 10:03, in totaal 1 gewijzigd.
ik vind dit niet echt een oplossing jan liever zou ik het hebben zoals het vroeger was en er moet toch wel ergens een oplossing hier voor zijn
hopende op enkele positieve oplossingen
nee oddity heb niks speciaal geinstaleerd of gewijzigd dit gebeurde plots en heb totaal geen idee waar te beginnen alles is up to date en toch blijft alles bij het zelfde zal er maar leren mee leven zeker
groetjes kova
[mod="The Oddity"]Posts samengevoegd. Indien je je registreerd kan je je zelf editten en iets toevoegen aan je voorgaande post.[/mod]
hopende op enkele positieve oplossingen
nee oddity heb niks speciaal geinstaleerd of gewijzigd dit gebeurde plots en heb totaal geen idee waar te beginnen alles is up to date en toch blijft alles bij het zelfde zal er maar leren mee leven zeker
groetjes kova
[mod="The Oddity"]Posts samengevoegd. Indien je je registreerd kan je je zelf editten en iets toevoegen aan je voorgaande post.[/mod]
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Zeker van dat je alle laatste nieuwe updates hebt? Normaal zou dat dan moeten werken, er is een bepaalde update voor, waar ik inder tijd ook eens naar gezocht heb...
jan, xp? Hmm, misschien geinstalleerd op een iets ouder toestel?
jan, xp? Hmm, misschien geinstalleerd op een iets ouder toestel?
-
- Premium Member
- Twitter: xtrshop
- Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
- Bedankt: 47 keer
- Contacteer:
tja, helaas wel, een compaq presario 5221 380 MHz, gelukkig door 256 Mb ram en nu een nieuwe grotere harde schijf nog zeer goed bruikbaar voor wat ik er mee doe, alleen teveel verschillende zaken tegelijk doen lukt niet echt goed meer. en de ongemakken, die neem je er op de duur bij.
jan
jan
- meon
- Administrator
- Contacteer:
Aha, Windows ME draait op uiteindelijke de 9x-kernel.
En in windows 98 zat een bug die er voor zorgde dat windows de pc niet uitschakelde en die bug zat in 'snel afsluiten'.
Die optie zit vrij ver weg en ik heb geen 9x-machine meer in de buurt om te zoeken, maar ik dacht dat je er op deze manier raakte:
- Systeeminfo starten (Start > Programma's > Bureau-accesoires > Systeemwerkset > Systeeminfo)
- In syteeminfo kies je voor hulpprogramma's
En een van die hulpprogramma's (geen idee van buiten) kan je 'Snel afsluiten' uitschakelen. Probeer dat eens?
En in windows 98 zat een bug die er voor zorgde dat windows de pc niet uitschakelde en die bug zat in 'snel afsluiten'.
Die optie zit vrij ver weg en ik heb geen 9x-machine meer in de buurt om te zoeken, maar ik dacht dat je er op deze manier raakte:
- Systeeminfo starten (Start > Programma's > Bureau-accesoires > Systeemwerkset > Systeeminfo)
- In syteeminfo kies je voor hulpprogramma's
En een van die hulpprogramma's (geen idee van buiten) kan je 'Snel afsluiten' uitschakelen. Probeer dat eens?
Probeer eens, zoals meon zei, het Advanced Power Management uit te schakelen, herstart en daarna terug aan. Werkt vaak in Windows ME...
Verder kan je ook proberen om in de BIOS het power management te wijzigen. (dus van enable --> disable of omgekeerd)
Na het starten van Windows kan je dit terug wijzigen, indien gewenst. Ik weet dat dit geen schoonheidsoperaties zijn, maar ze hebben hun nut al vaker bewezen.
To serve and protect.
Verder kan je ook proberen om in de BIOS het power management te wijzigen. (dus van enable --> disable of omgekeerd)
Na het starten van Windows kan je dit terug wijzigen, indien gewenst. Ik weet dat dit geen schoonheidsoperaties zijn, maar ze hebben hun nut al vaker bewezen.
To serve and protect.
-
- Administrator
- Contacteer:
- meon
- Administrator
- Contacteer:
Grunger` schreef:Bv: je komt op je werk rond 8:15 en je stelt in dat je computer zichzelf opstart om 8:05. Tegen dan is alles opgeladen en staan je proggies open die je gebruikt
Ik ga weer stoken, ik voel het ...
Een pc hoeft ge geen 10 minuten op voorhand de laten opstarten, dat duurt toch niet eens 1 minuut of zo
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Grunger` schreef:Bv: je komt op je werk rond 8:15 en je stelt in dat je computer zichzelf opstart om 8:05. Tegen dan is alles opgeladen en staan je proggies open die je gebruikt (kunde programmeren met "applescript") en om 17 uur ga je naar huis en zet de computer zich af om 17:30)
Bestaat zoiets voor windows ook? Is erg handig,...voor werkomgeving wel te verstaan)
Brrrr... een PC die opstaat als je op het werk aankomt... niks voor mij zenne. Het opstarten van de computer behoort tot de vaste ochtendrituelen als ik aankom op het werk
If you can't beat them, confuse them.
- Massachusetts
- Plus Member
CueBoy schreef:Brrrr... een PC die opstaat als je op het werk aankomt... niks voor mij zenne. Het opstarten van de computer behoort tot de vaste ochtendrituelen als ik aankom op het werk
Pas op, als je dat zou kunnen automatiseren, dan heb je tijd voor iets anders. Je zou bv een minuutje later op je werk kunnen komen, of je kan nog een koffie drinken voor je aan je werk begint. Rituelen veranderen van tijd tot tijd. Voor mij zou dat zeker een gain zijn.
Make a wish, make a move, make up your mind, you can choose.
-
- Elite Poster
Massachusetts schreef:...Rituelen veranderen van tijd tot tijd. Voor mij zou dat zeker een gain zijn.
Ik had er misschien bij moeten vertellen dat mijn ochtendritueel als volgt gaat :
- PC opzetten + aanloggen op't netwerk natuurlijk
- mail checken via WebMail
- bezoekje brengen aan de Userbase... en dit willen we toch niet gewijzigd zien hé ?
Dit volledige ritueel heb ik gewoonweg nodig om "wakker" te worden, en een beetje te acclimatiseren aan de werkomgeving.
Dat ik alvorens ik de knop op mijn PC kan indrukken, al bijna een uur met de auto gereden heb (in het beste - lees : filevrije - geval), dat behoort niet tot het ochtend/wek-ritueel
Cueboy - die de volgende 3 dagen zijn ochtendritueel niet zal kunnen uitvoeren
- meon
- Administrator
- Contacteer:
Bij m'n ma MOGEN ze de pc's 's avonds niet eens uitzetten, want 's nachts worden de backups gesleurd van de pc's.
Dus het enige dat ze doet is haar pc locken (zelfs niet afmelden dus). Al die pc's draaien daar dus dag en nacht ...
Dus het enige dat ze doet is haar pc locken (zelfs niet afmelden dus). Al die pc's draaien daar dus dag en nacht ...
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Yep same here: bij mijn vader ongeveer hetzelfde. Pc's blijven aan, monitors uit. Dienen wel uitgelogged te zijn, omdat s'nachts door de it-dienst netwerkinstallaties gestart worden.. etc etc.
Eveneens voor backup.
Hehe, tuurlijk willen we dat ritueel niet gewijzigd zien
Ik deed dat ook al tijdens mijn vakantie job: de userbase checken (na de firewall omzeiled te hebben)
Eveneens voor backup.
Hehe, tuurlijk willen we dat ritueel niet gewijzigd zien
Ik deed dat ook al tijdens mijn vakantie job: de userbase checken (na de firewall omzeiled te hebben)
- meon
- Administrator
- Contacteer:
Doet me denken aan vorig jaar. Wij als vakantiejobbers hadden natuurlijk geen access tot internet. Toen es iets aan iemand gevraagd, en die wilde iets op internet opzoeken van wat ik em vroeg. Toen heel aandachtig geweest toen hij het wachtwoord voor de proxy invulde ... lol: dat was "ph1l1ps"
Met enige oplettendheid had ik op het einde van m'n vakantie job niet alleen de code van het alarm, maar ook de mastercode waarmee ge de normale code kon wijzigen
Met enige oplettendheid had ik op het einde van m'n vakantie job niet alleen de code van het alarm, maar ook de mastercode waarmee ge de normale code kon wijzigen
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Meon, bij mij was het simpeler
De twee wachtwoorden heb ik zien in typen waarmee je pc-admin en network admin was. het ene was 3 opeenvolgende letters en was heel voorkomend zeker op AZERTY-keyboards. Het andere was 2letters en was ook zeer doordacht als je wist dat ze met WinNT werkten
Effe cryptisch zijn
En ivm inet-acces: bij mij volstond het de proxy gewoon effe te veranderen naar die van Skynet en klaar was kees Geen internetfilter meer die content checkte en time-locks instelde zodat niet tijdens de uren kon gesurft worden
Trouwens de mogelijkheid om de proxy te wijzigen was helemaal niet beveiligd . Kzal maar niet zeggen waar ik mijn vakantiejob gedaan heb.
De twee wachtwoorden heb ik zien in typen waarmee je pc-admin en network admin was. het ene was 3 opeenvolgende letters en was heel voorkomend zeker op AZERTY-keyboards. Het andere was 2letters en was ook zeer doordacht als je wist dat ze met WinNT werkten
Effe cryptisch zijn
En ivm inet-acces: bij mij volstond het de proxy gewoon effe te veranderen naar die van Skynet en klaar was kees Geen internetfilter meer die content checkte en time-locks instelde zodat niet tijdens de uren kon gesurft worden
Trouwens de mogelijkheid om de proxy te wijzigen was helemaal niet beveiligd . Kzal maar niet zeggen waar ik mijn vakantiejob gedaan heb.
-
- Elite Poster
The Oddity schreef:Trouwens de mogelijkheid om de proxy te wijzigen was helemaal niet beveiligd . Kzal maar niet zeggen waar ik mijn vakantiejob gedaan heb.
Lijkt me geen goed idee... bad network admins (I guess)
meon schreef:...dat was "ph1l1ps" ...
En je deed je vakantiejob bij S0NY ?