E-bankinggebruikers van KBC krijgen Digipass

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Blue-Sky
Erelid
Erelid

Nog dit jaar krijgen de gebruikers van het online bankingsysteem van KBC een Digipass-kaartlezer. KBC Bank heeft daarvoor een overeenkomst afgesloten met het Belgisch-Amerikaanse beveiligingsbedrijf en fabrikant van de Digipass, Vasco Data Security International.

De 500.000 gebruikers van de online bankdiensten van KBC zullen dit jaar de Vasco Digipass 810 ontvangen. Momenteel moeten KBC klanten thuis inloggen via een gebruikersnaam, een paswoord en een persoonlijke digitale sleutel. In de toekomst steken ze simpelweg hun bankkaart in de Digipass en typen ze een PIN-code.

Tot dusver waren in België Fortis, ING, VDK Spaarbank, Dexia en Rabobank.be klanten van Vasco. “We verwelkomen graag een leidende bank als KBC als klant,” meldt een tevreden Jan Valcke, president en chief operating officer van Vasco. “De toepassingsmogelijkheden van debetkaarten breiden alsmaar uit. We juichen daarom KBC’s visionaire benadering van online banking en e-commerce toe.” Het is inderdaad zo dat online betalen met Bancontact voorlopig enkel lukt met een Digipass.

“Er zijn wel enkele belangrijke voordelen aan de Digipass 810,” vindt Kristof Browaeys, e-channel manager bij KBC Bank. “Zo is er geen software-installatie nodig bij de eindgebruiker. Om te bankieren en online te winkelen is nu alleen een internetverbinding, een bankkaart en een kaartlezer nodig. Omdat de beveiligingstechniek samenhangt met de kaart moeten onze klanten geen extra paswoord meer onthouden, maar enkel hun PIN-code. En het feit dat de Digipass 810 een universele lezer is, zorgt ervoor dat de massale roll-out van het systeem veel gemakkelijker is voor KBC.”

Bron: Datanews.be van 9 Januari 2007
regeri
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 2 keer

so so nu pas met de digipass,haha KBC ligt behoorlijk achter met dit apparaatje.Werk er al jaren mee,en stukken veiliger dan je key opgeslagen hebben op de pc. :lol:
Live life to the Max
devastator
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 56 keer

Werkt zekers nie onder linux ?
DaNi0
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 28 keer

@Regeri: ze raden dan ook aan om dit op een diskette ofzo op te slaan.

Ik ben tevreden van het huidig systeem, nu hoef ik niet steeds om mijn bankkaart te lopen, gewoon even de diskette die binnen handbereik ligt nemen en het wachtwoord intikken. Heb ik ook geen extra software voor nodig...
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

devastator schreef:Werkt zekers nie onder linux ?
Aangezien hier geen enkele browser-technologie bij te pas komt: jawel.
kUmbro
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 3 keer

devastator schreef:Werkt zekers nie onder linux ?
juist wel, da bakske is dus nie verbonden met de pc! uw bank geeft u een 'random' code, gij typt die samen met uw pin in da bakske en da bakske berekent een responsecode die geldt als tijdelijk wachtwoord
Kartouch
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 1 keer

Weldra ligt er op mijn bureau dus een Dexia-bakske en een KBC-bakske naast elkaar. Nu nog hopen dat alle banken een eigen bakske lanceren en ik kan weldra een groter bureau voorzien.

Kunnen ze niet gewoon zorgen dat alle algoritmes gelijk zijn ? Uiteindelijk werkt een banksys-terminal toch ook met alle kaarten. Het zou het leven veel makkelijker maken en mijn bureau wat leger.

Ik kijk al uit naar het moment dat ik naar de helpdesk bel om te melden dat ik geen geldige code krijg ... omdat ik mijn KBC-kaart in het Dexia-lezertje gestopt had, om vervolgens te KBC-E-banken :lol:
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Ze hadden het beter gebaseerd op de huidige identiteitskaarten, .. en gewoon een kaartlezer aan hun klanten gegeven, .. die ook geschikt is voor bankkaarten, ..
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

DaNi0 schreef:@Regeri: ze raden dan ook aan om dit op een diskette ofzo op te slaan.

Ik ben tevreden van het huidig systeem, nu hoef ik niet steeds om mijn bankkaart te lopen, gewoon even de diskette die binnen handbereik ligt nemen en het wachtwoord intikken. Heb ik ook geen extra software voor nodig...
Inderdaad. Dat geloop om die bankkaart werkt danig op mijn zenuwen. Tot vorig jaar zat ik bij Fortis met een Digipass zonder kaart. Nu bij Axa moet ik er telkens aan denken om mijn bankkaart mee naar boven te nemen...

Maar goed, veiligheid boven alles zeker? :-)
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 5 keer

Ik vind de digipass van Fortis en Rabobank zonder kaart (rabo heeft geen kaarten) veel handiger.
Het syteem met de digipass 810 bij Dexia veel te lang, eerst kaartnummer ingeven (behalve op eigen pc) dan een 8 cijferige code op de digipass, daarna 4 cijferige pin, en dan weer een 8 cijferige code op de pc ingeven. En dan de grootte nog, die van Fortis en Rabobank neem ik nog gemakkelijk mee, maar die 810 is wel heel groot vind ik.
Generic Human
Plus Member
Plus Member

Kartouch schreef:Weldra ligt er op mijn bureau dus een Dexia-bakske en een KBC-bakske naast elkaar. Nu nog hopen dat alle banken een eigen bakske lanceren en ik kan weldra een groter bureau voorzien.

Kunnen ze niet gewoon zorgen dat alle algoritmes gelijk zijn ? Uiteindelijk werkt een banksys-terminal toch ook met alle kaarten. Het zou het leven veel makkelijker maken en mijn bureau wat leger.

Ik kijk al uit naar het moment dat ik naar de helpdesk bel om te melden dat ik geen geldige code krijg ... omdat ik mijn KBC-kaart in het Dexia-lezertje gestopt had, om vervolgens te KBC-E-banken :lol:
Voor mijn Axa en Dexia kaart maakt het toch niet uit hoor, die werken op beide kaartlezers.
Sven.VdS
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 1 keer

Dan vind ik het systeem van de Deutsche bank toch wel handiger ... gewoon een credit card met een hele serie pincodes op.

Inloggen kan dus vanop eender welke pc als je je userid ingeeft in combinatie met je pincode en de pincode in het juiste vakje van de codekaart.

Een codekaartje vind ik wel net iets handiger mee te nemen dan een digipass :roll:
Central heating is for sissies ... if you're cold it's because you don't have enough computers running.
Afbeelding
Afbeelding
willli
Starter
Starter

Daar komt het derde baksken dus. Iemand ervaring met argenta online banking? Dat dateert zowat uit de middeleeuwen!! Je kan er niet eens mee naar het buitenland overschrijven!! Losers...

Gegroet,
Willi
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 75 keer

ZMD schreef:Ik vind de digipass van Fortis en Rabobank zonder kaart (rabo heeft geen kaarten) veel handiger.
Het syteem met de digipass 810 bij Dexia veel te lang, eerst kaartnummer ingeven (behalve op eigen pc) dan een 8 cijferige code op de digipass, daarna 4 cijferige pin, en dan weer een 8 cijferige code op de pc ingeven. En dan de grootte nog, die van Fortis en Rabobank neem ik nog gemakkelijk mee, maar die 810 is wel heel groot vind ik.
Kaartnummer kun je opslagen, dat is dan toch iets minder typwerk ;-)
Ik vond het oude Netbanking systeem van Dexia veel handiger, 1 wachtwoord en je was binnen.

Ik kom nu veel minder op de online bank omdat het meer handeling vraagt. Vroeger ging ik veel sneller eens kijken.
flamenca
Pro Member
Pro Member
Contacteer:

Dat "Bakske" wordt ondertussen door meerdere banken gebruikt. Hier op t werk zitten we bij verschillende banken (Dexis, VDK en nu dus ook KBC) en we hebben dezelfde reader op het logo na...

flamenca
LaundroMat
Pro Member
Pro Member

willli schreef:Daar komt het derde baksken dus. Iemand ervaring met argenta online banking? Dat dateert zowat uit de middeleeuwen!! Je kan er niet eens mee naar het buitenland overschrijven!! Losers...
Je krijgt wat je er voor betaalt.
khsw
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 16 keer

willli schreef:Iemand ervaring met argenta online banking? Dat dateert zowat uit de middeleeuwen!! Je kan er niet eens mee naar het buitenland overschrijven!! Losers...
Je kan sowieso geen buitenlandse overschrijvingen doen via Argenta... dus is het logisch dat het ook via de webbanking niet gaat. Daarentegen kan je wel geheel gratis een Visa-kaart krijgen.
Ik ben zelf ook klant bij Argenta, en voor mij voldoet die webbanking prima. Ik kan er mee doen wat nodig is en dan maakt het mij ook niet uit of het er al dan niet fancy uitziet.
Als je liever een mooie facade hebt, en meteen ook een bankkaart waar je een eigen foto op kunt zetten, ga dan naar een bank die woekertarieven aanrekent aan hun klanten... :?
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

khsw schreef:
willli schreef:Iemand ervaring met argenta online banking? Dat dateert zowat uit de middeleeuwen!! Je kan er niet eens mee naar het buitenland overschrijven!! Losers...
Je kan sowieso geen buitenlandse overschrijvingen doen via Argenta... dus is het logisch dat het ook via de webbanking niet gaat. Daarentegen kan je wel geheel gratis een Visa-kaart krijgen.
Ik ben zelf ook klant bij Argenta, en voor mij voldoet die webbanking prima. Ik kan er mee doen wat nodig is en dan maakt het mij ook niet uit of het er al dan niet fancy uitziet.
Als je liever een mooie facade hebt, en meteen ook een bankkaart waar je een eigen foto op kunt zetten, ga dan naar een bank die woekertarieven aanrekent aan hun klanten... :?
Gaan we zo beginnen te doen... ?
regeri
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 2 keer

Digipass werkt super,klein van formaat,en makkelijk mee te nemen,je bankpasje heb je net nodig.
Live life to the Max
willli
Starter
Starter

Ben ik niet mee eens, welke bank verbiedt haar klanten nu om overschrijvingen te doen naar het buitenland??

bagger dus,
Willi
Generic Human
Plus Member
Plus Member

Bij Argenta kun je wel buitenlandse overschrijvingen doen, maar enkel in het kantoor.
Toegegeven, is niet altijd handig, maar rekening is wel gratis.
meon
Administrator
Administrator
Contacteer:

Vorige vrijdag m'n digipass ontvangen... weeeen :cry: , de oude, handige, makkelijke manier werkt niet meer. 'effe snel webbanken' zit er niet meer in. nu moet ge maar liefst 33 getallen intypen om aangemeld te raken :| . Ja, heel gebruiksvriendelijk. En ge moet er 'attributen' voor boven halen. Die ge natuurlijk vergeet. Plezant, in de winkel aan de kassa staan om dan te beseffen dat uw bankkaart thuis op het bureau ligt. Is het veiliger? ongetwijfeld, zelfs ik maak bij het aanmelden nu makkelijk een fout , laat staan een 'hacker'. En op een pocket pc webbanken kan ik blijkbaar ook vergeten, al dacht ik dat het nieuwe systeem meer compatibel ging zijn...
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 5 keer

willli schreef:Daar komt het derde baksken dus.
Die van Dexia werkt in ieder geval ook bij Fortis (met fortis kaart natuurlijk), dus ge moogt er al 1 weg gooien. Van fortis het ik enkel dat oude bakje (waar je je kaart nog niet in kon/moest steken) en dat ligt nu ergens in de kast.
Kitt
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: kitt1977
Uitgedeelde bedankjes: 129 keer
Bedankt: 45 keer
Contacteer:

Geef mij toch maar de goeie oude ING Offline Homebanking ..( nog zonder digipass maar met een simpele code en veilgheidsbestand, ik weiger één te kopen voor 15 euro )

Allles rustig klaarmaken zonder 20X te moeten inloggen of een sessie die timeout ..

Heb ook nog KBC Online Local ook wel beter dan al dat online gedoe .. waar je maximaal X maanden kan terug keren om iets op te zoeken ..

Ik kan met m'n ING Offline terugkeren tot 1995 ..echt wel handig als je eens iets wilt opzoeken , zonder door al die papieren uit treksels te gaan :)

Enfin ben benieuwd wanneer ik m'n digipass ga krijgen van KBC ..hopelijk gratis want KBC is al duur genoeg zo vind ik
meon
Administrator
Administrator
Contacteer:

Kitt schreef:Heb ook nog KBC Online Local ook wel beter dan al dat online gedoe .. waar je maximaal X maanden kan terug keren om iets op te zoeken ..
...
Enfin ben benieuwd wanneer ik m'n digipass ga krijgen van KBC ..hopelijk gratis want KBC is al duur genoeg zo vind ik
Dat kan nu dus ook niet meer, KBC Online Local werkt niet meer. En ja, die digipass is de eerste keer gratis.
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster

Niet alleen dat ik vond het handig dat ik rapporten kon maken in de local en een individuele print kon maken voor een overschrijving, dit kan ook niet meer, data exporteren naar csv database kan ook niet meer.
DarthDavy
Premium Member
Premium Member
Contacteer:

Kartouch schreef:Weldra ligt er op mijn bureau dus een Dexia-bakske en een KBC-bakske naast elkaar. Nu nog hopen dat alle banken een eigen bakske lanceren en ik kan weldra een groter bureau voorzien.

Punt 1: Die bakskes worden al lang geleverd door de KBC. Dit nieuws is achterhaald. Mijn moeder zit bij de KBC en heeft haar digipass al twee maanden geleden gekregen.

Punt 2: Ik zit bij Dexia en mijn ouders bij KBC en de bakskes zijn identiek. Je kan beide bakskes op beide kaarten gebruiken (ik heb dit weekeinde nog voor mijn ma een overschrijving gedaan met haar KBC-kaart in mijn Dexia bakske). De technologie is net hetzelfde.

Punt 3: Dit systeem is veel makkelijker en veiliger voor gebruikers zoals mijn ouders. Ja, het is wat lastiger omdat je een boel getallen moet intikken, maar je kan je browser wel al je kaartnummer laten onthouden zodat je enkel de challenge code moet intikken op je bakskes samen met de pincode en dan de response code op het scherm. Ik vind het eigenlijk veel ambetanter dat die procedure constant herhaald moet worden voor iedere bewerking die je online doet.

Btw, Dexia heeft overlaatst het systeem van overschrijvingen maken online veranderd. Nu werk je nog veel meer met dat bakskes, want je moet zowel je challenge code, je pin code en het bedrag intikken voor je de response code krijgt. Dat vind ik nog lastiger dan het vorige systeem, maar jah...

Punt 4: Die digipassen zijn niet echt robuust. Ik heb mijn Dexia digipass al lang en het begint ouderdomsverschijnselen te vertonen. Gelukkig heb ik overlaatst een gezamenlijke rekening voor mij en mijn vriendin geopend en een nieuw gekregen dat nog in zijn doosje zit, want mijn origineel gaat waarschijnlijk niet meer het einde van het jaar halen en ik zie het zo gebeuren dat je voor een nieuw 20 of 25 euro zal moeten dokken.
Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC5300 - MSI P965 Platinum - GeForce 7900GTX 512MB DDR3 - Western Digital 150GB 16MB Raptor - Western Digital 250GB 16MB - Zalman Powersupply ZM-460-APS 460W - Thermaltake Soprano VB1000SWS
meon
Administrator
Administrator
Contacteer:

DarthDavy schreef:Punt 1: Die bakskes worden al lang geleverd door de KBC. Dit nieuws is achterhaald. Mijn moeder zit bij de KBC en heeft haar digipass al twee maanden geleden gekregen.
Punt 1: Dit nieuwsbericht is van januari en dus 7 maanden oud...
En ik zie niet in hoe dit eenvoudiger kan zijn tov het oude systeem? Het oude systeem is "Geef uw zelfgekozen wachtwoord in". Bij het nieuwe moet ge voor het inloggen alleen al 33 cijfers intikken. En bij het ondertekenen van een opdracht nog eens 20 cijfers.
DarthDavy
Premium Member
Premium Member
Contacteer:

Ik had de overgang van januari naar juli niet gezien. :oops:
Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC5300 - MSI P965 Platinum - GeForce 7900GTX 512MB DDR3 - Western Digital 150GB 16MB Raptor - Western Digital 250GB 16MB - Zalman Powersupply ZM-460-APS 460W - Thermaltake Soprano VB1000SWS
Edward
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer

PPC-bankieren is geen sinecure. Ik heb het hier al een tijdje geleden aangekaart. Daarna heb ik een bericht verzonden hierover naar KBC, omdat ik het maar logisch vind dat je in het buitenland bvb via een WiFi-spot wat extra centjes op de lopende rekening kan plaatsen. Het gedoe in een internetcafé vond ik een beetje onveilig. In ieder geval kreeg ik elke keer de foutmelding dat er op mijn ppc geen juiste Java stond. Volgens het forum hier zou dat met de digilezer wel moeten lukken. Neen dus, daarom mijn smeekbede aan KBC. In Pocket IE kreeg ik de Challenge niet te zien, al de rest wel. Ik moet zeggen dat de mevrouw die het dossier heeft geopend erg haar best heeft gedaan voor mij.
Ik heb een Qtek S200 met WM5. Ik werd zowat tweewekelijks op de hoogte gehouden van de tests met de PPC's. Het laatste berichtje dat ik van haar ontving meldde mij dat het met de Minimo-browser bij hun wel lukte op een aantal ppc's. Ik heb dat gevalletje geïnstalleerd op mijn Qtek, maar het slorpte al mijn RAM en CPU op en niets draaide nog, enkele keren moeten softresetten, etc. Dat was dus geen optie voor mij. Ik heb dan aan haar gevraagd of haar team eens niet wat uitleg kan vragen aan MS-Mobile, maar ik denk dat ze nu op vakantie is. :lol:
In ieder geval voor degenen met een krachtige processor en voldoende ram, probeer eens met de Minimo en laat hier iets weten als het lukt.
Ik blijf ondertussen hopen...
De enige keer dat ik met Minimo eindelijk de KBC-pagina kon inladen, kreeg ik alles te zien behalve de Response... :???:
PS: Ik mis mijn Local ook erg, veel minder begunstigden mogelijk in online, voorzover ik het al ken geen profielen, etc... :cry:
meon schreef:Vorige vrijdag m'n digipass ontvangen... weeeen :cry: , de oude, handige, makkelijke manier werkt niet meer. 'effe snel webbanken' zit er niet meer in. nu moet ge maar liefst 33 getallen intypen om aangemeld te raken :| . Ja, heel gebruiksvriendelijk. En ge moet er 'attributen' voor boven halen. Die ge natuurlijk vergeet. Plezant, in de winkel aan de kassa staan om dan te beseffen dat uw bankkaart thuis op het bureau ligt. Is het veiliger? ongetwijfeld, zelfs ik maak bij het aanmelden nu makkelijk een fout , laat staan een 'hacker'. En op een pocket pc webbanken kan ik blijkbaar ook vergeten, al dacht ik dat het nieuwe systeem meer compatibel ging zijn...
Bijlagen
Qtek S200.jpg
(17.04 KiB) 1180 keer gedownload
meon
Administrator
Administrator
Contacteer:

Ik heb WM2003. Ik had een screenshot gemaakt op m'n iPAQ, maar Pocket Internet Explorer ondertsteunt blijkbaar geen File-uploads. Maar Wat ik zie is gelijkaardig, behalve dat de kaartnummer-velden naast mekaar staan. Geen challenge inderdaad.
En minimo... wat een rotprogramma. Duurt gewoon 2 minuten eer het opgestart is of zo.
Ik zal het er straks nog eens op zetten en ook met Opera Mobile 9 eens.
//edit: screenshot toegevoegd
Bijlagen
wm2003-ie-kbc.PNG
(8.63 KiB) 1113 keer gedownload
Laatst gewijzigd door meon 10 jul 2007, 22:00, in totaal 1 gewijzigd.
Edward
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer

Ik blijf het toch vreemd vinden. De systemen die ze volgens die vriendelijke dame aan het testen waren gebruiken WM5, dus ook de Pocket IE. En toch krijgen ze verschillende resultaten.
Ik ga in ieder geval dat vuurtje warm houden en vandaag nog een mailtje sturen met dit screenshot. :idea:
punkfreak
Member
Member

Vandaag men digipass ontvangen.
Vind manier van inloggen nu ongelooflijk omslachtig.
Het is waarschijnlijk veiliger maar ver van gemakkelijk :-(
defenderII
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 18 keer
Contacteer:

heb mijn digipass eergisteren gekregen; heb het geprobeerd maar ik was blijkbaar nog niet opgenomen :eek: .

idd ik vindt de procedure ook wat omslachtig
toerist
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 4 keer
Contacteer:

Argenta bank zal ook overschakelen naar een digipass...
En vernomen dat buitenlandse overschrijvingen ( online ) ook eraan komen.
En vlugger dan je zou denken.....

Sinds kort ook bij argenta, en inderdaad is niet zo mooi en lomp als KBC/Dexia,maar alles werkt zeer goed en vlug.
Geen klagen ervan
pevepe
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 7 keer

Ofloo schreef:Ze hadden het beter gebaseerd op de huidige identiteitskaarten, .. en gewoon een kaartlezer aan hun klanten gegeven, .. die ook geschikt is voor bankkaarten, ..
En wat dan met al die Belgen die nog geen nieuwe identiteitskaart gekregen hebben?
Kitt
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

meon schreef:
Kitt schreef:Heb ook nog KBC Online Local ook wel beter dan al dat online gedoe .. waar je maximaal X maanden kan terug keren om iets op te zoeken ..
...
Dat kan nu dus ook niet meer, KBC Online Local werkt niet meer. En ja, die digipass is de eerste keer gratis.
Bij mij werkt het anders nog perfect .. maar ik heb nog geen digipass natuurlijk ..
Maar ben toch van plan om KBC binnekort vaarwel te zeggen ..
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster

pevepe schreef:
Ofloo schreef:Ze hadden het beter gebaseerd op de huidige identiteitskaarten, .. en gewoon een kaartlezer aan hun klanten gegeven, .. die ook geschikt is voor bankkaarten, ..
En wat dan met al die Belgen die nog geen nieuwe identiteitskaart gekregen hebben?
Die gewoon op het oude systeem laten zitten, ..
Kitt
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Vandaag ook m'n digipass gekregen toen ik naar KBC ging pffff .

Wat een achteruitgang is me dat .. vroeger checkte ik m'n rekening af en toe op een dag .. nu moet ik telkens die digipass en m'n kaart bovenhalen .. en je kan maar een 10tal begunstigden opslaan .

Ik kon kbc-ofline local blijven gebruiken , maar dat ging me 1 a 3 euro per maand EXTRA kosten .. heb ik voor bedankt ..

Ik was al niet zo tevreden van KBC dit is echt wel de druppel ..

Trouwens de digpass werkt helaas niet op ING ,daar werken ze met digpassen gelinkt aan serienummer , maar je bent (nog) NIET verplicht een digipass te nemen , hopelijk blijft dit zo .. want zie da nie ziten om elke dag die bankkaart 5 keer boven te halen en die digipass ..

Kheb ook nog een rekening bij argenta , da beloofd .. gaan ier binnekort 3 digipassen op bureeel liggen ... handig é
meon
Administrator
Administrator
Contacteer:

Heeft argenta ook digipass-systeem dan?
Want voor zover ik weet is dat zo'n mega-onveilig token-systeem.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”