problemen met lan-verbinding

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
pyromabcers
Starter
Starter

het zit dus zo:
ik heb een laptop en een vaste pc allebij draadloos,maar de vaste pc is m'n game pc en werkt e traag met draadloos(online gaming).ze werken allebij met draadloos maar als ik een ethernet kabel in m'n laptop steek heb ik ook zo internet en is m'n lan-verbinding actief,dus heb ik sneller internet dan met gewoon draadloos,ik zou dus ook willen dat m'n vaste pc met een ethernet kabel werkt.maar bij m'n laptop staat bij netwerkverbindingen,de draadloze netwerkverbinding en de lan-verbinding.nu bij m'n vaste pc staat er gewoon de draadloze verbinding.vroeger dat lan icoontje er ook maar dat is nu verdwenen.nu m'n vraag is hoe kan ik dat icoontje terug krijgen of hoe kan ik bij m'n netwerkverbindingen een nieuwe lan-instelling aanmaken?
alvast bedankt voor enige hulp.
flt
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 3 keer

Configuratiescherm => netwerkverbindingen

Daar moet je eerst kijken of je netwerkkaart wel aan staat, zoniet schakel je deze in. Voor het icoontje moet je rechts klikken op je verbinding en dan eigenschappen en dan de 2 kotjes aanvinken helemaal beneden.

Nu als je toch met je vaste pc altijd via kabel verbonden gaat zijn is het best je draadloze netwerkkaart uit te schakelen. Dit kan gewoon door er rechts op te klikken en dan uitschakelen te kiezen. Natuurlijk zet je dan alle 2 de vinkjes op je draadloze verbinding uit (anders zit je met een nutteloos icoontje).
pyromabcers
Starter
Starter

ja ok dat heb ik gevonden,maar het probleem bij m'n vaste computer is dat het pictogram van de lan verbinding is verdwenen dus kan ik er niet rechts op klikken en de 2opties aanvinken
Koerskemel
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 1 keer

Dan moet je de adapter inschakelen via configuratiescherm>computerbeheer>apparaatbeheer>netwerkadapters.

Koerskemel,
Afbeelding
flt
Elite Poster
Elite Poster

Koerskemel schreef:Dan moet je de adapter inschakelen via configuratiescherm>computerbeheer>apparaatbeheer>netwerkadapters.

Koerskemel,
Dat is hetzelfde als er rechts op klikken alleen op de lange manier.

Is er internet als je de kabel insteekt op je vaste pc én je draadloos uitzet?
pyromabcers
Starter
Starter

np heb geen internet als ik de kabel insteek en draadloos uitschakel
Koerskemel
Plus Member
Plus Member

flt schreef:
Koerskemel schreef:Dan moet je de adapter inschakelen via configuratiescherm>computerbeheer>apparaatbeheer>netwerkadapters.

Koerskemel,

Dat is niet hetzelfde, want op jouw manier schakel je enkel softwarematig uit, via apparaatbeheer schakel je effectief het apparaat uit. Trouwens op jouw manier kan hij niet inschakelen want het pictogram is weg (omdat het uitgeschakeld is in apparaatbeheer).

Koerskemel,
Afbeelding
pyromabcers
Starter
Starter

ik heb even de lan-verbinding vergelekn met nog een andere verbinding op m'n vaste pc die op men laptop is een gewone lan-verbinding en die op m'n vaste pc noemt:1394-verbinding maar heb niet zoveel mogelijkheden als met m'n lan-verbinding op m'n laptop
Koerskemel
Plus Member
Plus Member

Een 1394 verbinding is firewire. Als je het niet gebruikt mag je het altijd uitschakelen.
Afbeelding
flt
Elite Poster
Elite Poster

Koerskemel schreef:
flt schreef:

Koerskemel,

Dat is niet hetzelfde, want op jouw manier schakel je enkel softwarematig uit, via apparaatbeheer schakel je effectief het apparaat uit. Trouwens op jouw manier kan hij niet inschakelen want het pictogram is weg (omdat het uitgeschakeld is in apparaatbeheer).

Koerskemel,
Het is bij mij nochtans hetzelfde hoor, ff getest op mijn laptop.
Bijlagen
naamloos.JPG
(152.18 KiB) 83 keer gedownload
Koerskemel
Plus Member
Plus Member

flt schreef:Het is bij mij nochtans hetzelfde hoor, ff getest op mijn laptop.
Ik heb het hier ook op mijn laptop getest en ik moet je gelijk geven. Maar voor de firewire klopt mijn uitleg wel. Raar :eek:
Afbeelding
flt
Elite Poster
Elite Poster

pyromabcers schreef:ik heb even de lan-verbinding vergelekn met nog een andere verbinding op m'n vaste pc die op men laptop is een gewone lan-verbinding en die op m'n vaste pc noemt:1394-verbinding maar heb niet zoveel mogelijkheden als met m'n lan-verbinding op m'n laptop
Volgens mij staat je netwerkkaart uit in je BIOS. Mocht je even zeggen welk moederbord je hebt dan kunnen we al naar de volgende stap gaan.
pyromabcers
Starter
Starter

wel men probleem is bijan opgelost ik heb in de bios de lan terug aan kunnen zetten en ik kan terug internet nemen via lan nu ja toch bijna.als ik verbinding porbeer te maken lukt het maar met beperkte of geen verbindingsmogelijkheden dat geeft de verbinding dan weer.
er is een probleem met het ip-adress en mogelijk met de gateway?
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Als je die melding krijgt, dan wil dit zeggen dat er geen DHCP-server op je netwerk draait. Je kijkt dus best eens je modem/router na.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”