informatie vraagske

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
outline
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 12 sep 2006, 16:27

ik ga over 2 maanden dommel nemen als ik in mijn huis woon hé maar ik speel redelijk veel xbox360 en die 256upload vind ik maar weinig kunnen ze dit niet verhogen? standaart 512 ofzo?? want anders kunt ge niet hosten van een game met vrienden als ge al 512 hebt dan kunt ge al -+ 10 man hosten en dan is dat ook plezanter hé ik neem gewoon de netconnect is meer als genoeg voor mij die andere zijn te duur alé gebruik daar de helft maar van heb geen 10 pc's :p gewoon een beetje bijbetalen voor 512 ofzo te kunnen krijgen zou een leuke optie zijn hoor of gratis is nog mooier hé ik woon binnenkort 2km nog niet van de centrale dus da kan geen probleem zijn dan hé
BungaMan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1485
Lid geworden op: 16 nov 2005, 09:05

Ge kunt altijd is naar Dommel bellen en het hun is vragen. Maar binnenkort gaan ze met adsl2+ komen en dan hebt ge hogere snelheden. Wanneer dat precies is is nog niet bekend maar het zou in ieder geval voor de eerste helft van het jaar moeten zijn.
Please help, looking for a way to get rich and fast
BBB
Premium Member
Premium Member
Berichten: 698
Lid geworden op: 13 jun 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

outline schreef:ik speel redelijk veel xbox360 en die 256upload vind ik maar weinig

Ik heb momenteel een 3360 / 512 sync bij dommel (netconnect)
(of heeft iedereen een 512 sync?)
Silver_Rain
Pro Member
Pro Member
Berichten: 310
Lid geworden op: 05 jan 2007, 13:02
Locatie: Dilsen
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 1 keer

BBB schreef:
outline schreef:ik speel redelijk veel xbox360 en die 256upload vind ik maar weinig

Ik heb momenteel een 3360 / 512 sync bij dommel (netconnect)




Ik zou me graag het Plus pakketje aanschaffen, daar zou ik dan ook 512kb(normaal 320kbs) bij moeten krijgen, want jij hebt het zelfs bij netconnect?

Zou ik wel fijn vinden, hoe hoger hoe beter om een server te maken in een of andere game :wink:
devastator
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1218
Lid geworden op: 01 nov 2005, 10:53
Locatie: Pelt
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 56 keer

outline schreef:want anders kunt ge niet hosten van een game met vrienden als ge al 512 hebt dan kunt ge al -+ 10 man hosten en dan is dat ook plezanter hé ik neem gewoon de netconnect is meer als genoeg voor mij die andere zijn te duur alé gebruik daar de helft maar van heb geen 10 pc's :p gewoon een beetje bijbetalen voor 512 ofzo te kunnen krijgen zou een leuke optie zijn hoor of gratis is nog mooier hé ik woon binnenkort 2km nog niet van de centrale dus da kan geen probleem zijn dan hé


Miljaar, wa ne lange zin :!:
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Dommel sync idd op 512Kbit maar dit is gecapt. Dat wil zeggen dat je nooit 512Kbit haalt.

Greetz Wouter
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
Koerskemel
Plus Member
Plus Member
Berichten: 137
Lid geworden op: 31 okt 2006, 21:29
Bedankt: 1 keer

Inderdaad, ik heb netconnect en ik sync op 4640/512. Ik haal zo'n 3400/300. Dus ze cappen toch niet op 256 volgens mij, het lijkt eerder op 384.
Afbeelding
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 75 keer

Koerskemel schreef:Inderdaad, ik heb netconnect en ik sync op 4640/512. Ik haal zo'n 3400/300. Dus ze cappen toch niet op 256 volgens mij, het lijkt eerder op 384.

Inderdaad, officieel heb je op papier 256Kbit upload, maar die ligt steeds hoger, dus ik denk ook dat ze cappen op 384... Morgen eens vragen bij de KD ;-)

Hier sync ik ook op 4640/512...
Gebruikersavatar
Robinvv
Pro Member
Pro Member
Berichten: 278
Lid geworden op: 15 jan 2006, 00:10

Hier ook 4640/512 sync ...

Maar haal nooit meer dan 25KB/s upload (stabiel) soms wel met pieken tot 30KB/s

En op de speedtest haal ik altijd méér als dat :?
30 tot 45KB/s ... dus zo juist is die speedtest niet zowel die van Userbase als van Speedtest.nl
Telenet & Belgacom : PROFITEURS!
Dommel 120 GB!! :D
Vergelijk zelf: Excel blad en Site
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1538
Lid geworden op: 31 maa 2005, 21:27
Locatie: Gent
Bedankt: 5 keer

Das het leuke aan EDPnet, daar heb je een upload van 640kbps en 6Mbps down (of 512 up en 4096 down als je te ver zit voor 6Mbps).
Gebruikersavatar
Mette
Premium Member
Premium Member
Berichten: 460
Lid geworden op: 01 feb 2006, 04:36
Locatie: Heverlee (Leuven)
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

ZMD schreef:Das het leuke aan EDPnet, daar heb je een upload van 640kbps en 6Mbps down (of 512 up en 4096 down als je te ver zit voor 6Mbps).

tja of minder he, afhangende van hoe ver je zit van de centrale
ik heb bv bij EDPnet een 3.3Mbit/384Kbit profiel
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 75 keer

ZMD schreef:Das het leuke aan EDPnet, daar heb je een upload van 640kbps en 6Mbps down (of 512 up en 4096 down als je te ver zit voor 6Mbps).

Ja, maar hoeveel procent van alle klanten halen die 6Mbit?? Dat zullen er nog niet al te veel zijn... De meesten zullen op 4Mbps en minder zitten.
Gebruikersavatar
Robinvv
Pro Member
Pro Member
Berichten: 278
Lid geworden op: 15 jan 2006, 00:10

ZMD schreef:Das het leuke aan EDPnet, daar heb je een upload van 640kbps en 6Mbps down (of 512 up en 4096 down als je te ver zit voor 6Mbps).


Dommel zegt; 2650 Meter
EDPNet test ; 3823 Meter

Als ik bv zou overstappen, zit ik NOG verder van hun centrale! en zal bijgevolg nog trager zitten ...
Dusja, maar ben zo ook tevreden 8)

We zullen zien wat de toekomst brengt.

Edit; zie ook : http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=12948
Telenet & Belgacom : PROFITEURS!
Dommel 120 GB!! :D
Vergelijk zelf: Excel blad en Site
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 75 keer

Robinvv schreef:Dommel zegt; 2650
Meter EDPNet test ; 3823 Meter

Dat is ook logisch, aangezien EDPnet niet aanwezig is in elke BGC centrale, terwijl dit bij Dommel wel het geval is.
Gebruikersavatar
Robinvv
Pro Member
Pro Member
Berichten: 278
Lid geworden op: 15 jan 2006, 00:10

Svekke schreef:
Robinvv schreef:Dommel zegt; 2650
Meter EDPNet test ; 3823 Meter

Dat is ook logisch, aangezien EDPnet niet aanwezig is in elke BGC centrale, terwijl dit bij Dommel wel het geval is.


Dan is EDPNet voor hogere snelheden voor mij dus uitgesloten.
Maar ik zit goed, waar ik nu zit dus :wink:

Dan weet ik dat ook weer :oops:
Telenet & Belgacom : PROFITEURS!
Dommel 120 GB!! :D
Vergelijk zelf: Excel blad en Site
Gebruikersavatar
Mette
Premium Member
Premium Member
Berichten: 460
Lid geworden op: 01 feb 2006, 04:36
Locatie: Heverlee (Leuven)
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

hoe kan je juist zien hoe ver je van de dommel centrale zit?
niet dat ik persee ga overstappen, maar gewoon om te weten of dat mss toch een slimmere optie was geweest (heb dat toen niet gevonden)

nu ja, ik heb edpnet voor 26.95 euro per maand dus uiteindelijk hadde we toch zowiso dat genomen
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 75 keer

Moet je vragen op de Dommel klantendienst en/of BGC klantendienst en die meten dan je lijn uit.
Gebruikersavatar
Mette
Premium Member
Premium Member
Berichten: 460
Lid geworden op: 01 feb 2006, 04:36
Locatie: Heverlee (Leuven)
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Svekke schreef:Moet je vragen op de Dommel klantendienst en/of BGC klantendienst en die meten dan je lijn uit.

ah ok, daar ga ik nu ook niet speciaal moeite voor doen, ik hoopte op een webpagina zoals bij edpnet ofzo
heb het ook niet echt nodig he, was gewoon uit nieuwsgierigheid dat ik dat wou weten


alleszins bedankt :)
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Mette schreef:hoe kan je juist zien hoe ver je van de dommel centrale zit?
niet dat ik persee ga overstappen, maar gewoon om te weten of dat mss toch een slimmere optie was geweest (heb dat toen niet gevonden)

nu ja, ik heb edpnet voor 26.95 euro per maand dus uiteindelijk hadde we toch zowiso dat genomen

26.95? of 6=9?
Mr.T
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 835
Lid geworden op: 05 aug 2006, 18:36
Bedankt: 13 keer

Om even duidelijkheid te brengen over de afstand tot de centrale, dit is zowel voor edpnet als voor dommel dezelfde. Hoe je het ook draait of keert, een telefooncentrale, noch koperpaar verplaats je zomaar 8)

Eender welke ISP die adsl aanbiedt, maakt gebruik van hetzelfde koperpaar.
het is echter wel mogelijk dat er meerdere koperparen beschikbaar zijn. Meestal kiest men dan voor het kortste.
In bepaalde gevallen is het ook mogelijk om aangesloten te worden op een LDC. Ook zowel voor Dommel als voor edpnet is dit mogelijk.

De afstand die de edpnet website weergeeft, is een administratieve afstand. Deze is dus niet 100% correct, maar kan wel dienen als richtlijn.
De afstand die je van Dommel ontvangen hebt, zal het resultaat zijn van een technische meting.
Gebruikersavatar
Mette
Premium Member
Premium Member
Berichten: 460
Lid geworden op: 01 feb 2006, 04:36
Locatie: Heverlee (Leuven)
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

LoSeR schreef:
Mette schreef:hoe kan je juist zien hoe ver je van de dommel centrale zit?
niet dat ik persee ga overstappen, maar gewoon om te weten of dat mss toch een slimmere optie was geweest (heb dat toen niet gevonden)

nu ja, ik heb edpnet voor 26.95 euro per maand dus uiteindelijk hadde we toch zowiso dat genomen

26.95? of 6=9?

neen 26.95 (linkje), mijn vader werkt voor de federale overheid en daar is dus een speciaal abo voor (alle ja, ze krijgen gewoon 3 euro korting)
dus tja, de keuze was dan gemakkelijker en rapper gemaakt

en @ Mr. T
thx voor de uitleg
nu ja, ik zit op 4.2 KM, veel beter had het toch zowiso niet gekunnen (is al veel te ver voor zo dicht bij Leuven te wonen vind k, blijkbaar zit k ook verder van de centrale van Leuven af als die van Haasrode maarja)
Mr.T
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 835
Lid geworden op: 05 aug 2006, 18:36
Bedankt: 13 keer

Leuven is op de vismarkt he
Gebruikersavatar
Mette
Premium Member
Premium Member
Berichten: 460
Lid geworden op: 01 feb 2006, 04:36
Locatie: Heverlee (Leuven)
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Mr.T schreef:Leuven is op de vismarkt he

achzo, tja dan kan het inderdaad wel zijn dat haasrode nog net iets dichter is, al zal het wel niet zo veel schelen denk ik
nu ja, uiteindelijk kom ik met mijn 3.3Mbit snelheid meer dan toe, maar natuurlijk mag het altijd sneller :)
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 75 keer

Dommel's antwoord op de vraag of ze nu cappen op 256Kbit of 384Kbit...
Geachte,

Wij shapen wel degelijk op 256Kbit/sec.

U kan dit zien wanneer u een grote file (minimaal 5MB zal uploaden).


Klaar en duidelijk!
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”