De bedoeling is om de pc beneden ook op het internet te krijgen zonder kabel. De pc boven moet via kabel aangesloten blijven (zoals het nu is)
kan je dat ook instellen dat de toegang/snelheid tot internet op de beneden-pc beperkt is want anders blazen die mijn limiet er in een keer door :/
wat heb ik daarvoor nodig (merk enzo)
me provider is EDPNET
wireless netwerk instellen
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Dit is niet mogelijk op een eenvoudige manier... hier ga je een PC moeten voor gebruiken met "geavanceerde" routing mogelijkheden. Misschien een oude PC waarop je Linux zet met specifieke software.bartreligion schreef:kan je dat ook instellen dat de toegang/snelheid tot internet op de beneden-pc beperkt is want anders blazen die mijn limiet er in een keer door :/
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
- Bedankt: 48 keer
QOS is net niet wat hij nodig heeft ... QOS is Quality Of Service, de router gaat dus voorrang geveen aan bepaalde protocollen. Hij wil net aan bandwithmanagement doen, dwz de mensen via wireless een beperkte bandbreedte & volume geven. QOS heeft hier niets mee te zoeken.BungaMan schreef:Je hebt in ieder geval QoS nodig.
Werk je met een modem/router? Adsl/kabel? Wat heb je al van apparatuur?
Voor meer informatie over bandwithshaping / bandwithmanagement: http://lartc.org/