wireless netwerk instellen

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
bartreligion
Starter
Starter

De bedoeling is om de pc beneden ook op het internet te krijgen zonder kabel. De pc boven moet via kabel aangesloten blijven (zoals het nu is)

kan je dat ook instellen dat de toegang/snelheid tot internet op de beneden-pc beperkt is want anders blazen die mijn limiet er in een keer door :/

wat heb ik daarvoor nodig (merk enzo)

me provider is EDPNET
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

bartreligion schreef:kan je dat ook instellen dat de toegang/snelheid tot internet op de beneden-pc beperkt is want anders blazen die mijn limiet er in een keer door :/
Dit is niet mogelijk op een eenvoudige manier... hier ga je een PC moeten voor gebruiken met "geavanceerde" routing mogelijkheden. Misschien een oude PC waarop je Linux zet met specifieke software.
BungaMan
Elite Poster
Elite Poster

Je hebt in ieder geval QoS nodig.

Werk je met een modem/router? Adsl/kabel? Wat heb je al van apparatuur?
Please help, looking for a way to get rich and fast
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

BungaMan schreef:Je hebt in ieder geval QoS nodig.

Werk je met een modem/router? Adsl/kabel? Wat heb je al van apparatuur?
QOS is net niet wat hij nodig heeft ... QOS is Quality Of Service, de router gaat dus voorrang geveen aan bepaalde protocollen. Hij wil net aan bandwithmanagement doen, dwz de mensen via wireless een beperkte bandbreedte & volume geven. QOS heeft hier niets mee te zoeken.

Voor meer informatie over bandwithshaping / bandwithmanagement: http://lartc.org/
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”