Fulladsl - CHAP authentication failed

Vragen, opmerkingen, klachten over een aanbieder die niet in bovenstaande lijst staat? Plaats ze dan hier.
Plaats reactie
chim
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 jan 2007, 12:38
Locatie: berchem

sinds begin november beschik ik over Fulladsl, tot gisteren nooit problemen gehad.
gisteren viel plots het internet weg, alles leek nochtans te werken volgens de logs van m'n modem.
na de modem te herstarten, kreeg ik een nieuw ip toegewezen, maar zat ik met de volgende fout "Remote peer IP adress (DNS was not reachable)
na enkele uren had ik plots terug internet.
vandaag is het weer van hetzelfde, constant de fout "authentication failed"...
iemand enig idee wat ik moet ondernemen
(mijn lijn is trouwens perfect inorde, met de belgacom gegevens van een vriend kan ik hier inloggen en surfen, no problem...)
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1621
Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
Twitter: goendi
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Ik meen begrepen te hebben dat je niet de enige bent. Ik stel voor dat je SignPost zelf even contacteert...
chim
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 jan 2007, 12:38
Locatie: berchem

na een honderdtal connectiepogingen kreeg m'n modem uiteindelijk toch een ip toegewezen, maar terug het probleem met het remote-ip adres...
na nog wat manueel herstarten, is het nu dan toch gelukt.

heb fulladsl gecontacteerd en het probleem voorgelegd, ik laat weten als ik een antwoord heb, zodat mensen met hetzelfde probleem er mss ook iets aan hebben.
Spheerke
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 06 jan 2007, 19:53

Hier identiek hetzelfde gisteren en vandaag. Probleem ligt aan hun kant, niet aan mijn kant van de lijn. Gisteren was het zelfs zo dat ik een ip adres kreeg en kon pingen naar de FullADSL gateway, maar dat alles daarvoorbij plat lag.

Bon, niet voor iets, maar ik heb morgen een examen en gebruik de info op het forum van het vak nogal redelijk veel. De hele zaterdagnamiddag en een halve zondag zonder internet lijkt me niet bepaald 24/7 dienstverlening... grr
chim
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 jan 2007, 12:38
Locatie: berchem

heb nu ongeveer een halfuurtje terug internet gehad en vervolgens lig ik er weer af... problemen blijven dus duren :roll:
Sebbe
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 okt 2005, 11:28

Identiek hetzelfde probleem gehad de laatste 2 dagen... Natuurlijk begonnen de problemen net na openingsuren van de helpdesk... Nu is het precies weer in orde (maar voor hoelang nog...)
Spheerke
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 06 jan 2007, 19:53

Jups hier ook, ik heb mijn vorige post geplaatst toen het voor het eerst even ging vandaag en dan weer voor 30min tot een uur eruit...

En de helpdesk, tjah, 0900 noem ik niet bepaald mensen helpen...
chim
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 jan 2007, 12:38
Locatie: berchem

mss dat ze kunnen doorschakelen naar de helpdesk als je het algemene signpost nr. belt 034751975 :-)
chim
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 jan 2007, 12:38
Locatie: berchem

zoals gezegd, hier het antwoord van fulladsl

Beste,

Wij danken u voor uw mail naar het Full ADSL Support team.

Wegens een probleem op in één van de POPs van Belgacom zijn er grote downtimes geweest dit weekend. We hebben al het nodige gedaan om deze tot een minimum te herleiden. De nodige apparatuur is vervangen in de Belgacom POP en alles is nu opgelost.

Mocht u nog een probleem hebben en werken met een router, raden wij u aan uw router even uit te trekken en terug in de stroom te steken. Mocht het probleem zich toch nog steeds voordoen, raden wij u aan uw modem volledig te resetten en samen met uw handleiding alle stappen te overlopen om deze opnieuw te installeren.

Mocht u nog vragen of problemen hebben, aarzel niet ons te contacteren.

Met vriendelijke groet,


Het FullADSL team.


de problemen zijn van de baan wat mijn lijn betreft en ik hoop dat het zou blijft :-D
Spheerke
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 06 jan 2007, 19:53

Vreemd toch. Het is gisteren opgelost maar vanmorgen ging de verbinding wel niet meer?

M'n router resetten is zwans aangezien het gisteren "na" hun oplossing wel werkte, en vanmorgen niet meer.

Dit mailtje lijkt me eerder de onwetende maar klagende gebruiker met een kluitje in het riet sturen dan toe te geven wat de problemen echt zijn/waren...

Just my 2 cent
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

Spheerke schreef:M'n router resetten is zwans aangezien het gisteren "na" hun oplossing wel werkte, en vanmorgen niet meer.


Dit is afhankelijk van router tot router ... algemeen genomen zegt men reset em ff na algemen problemen ( Telenet zegt dit ook ), om er voor te zorgen dat der modem / router opnieuw verbinding probeert te maken.
sh0s
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 jan 2007, 10:30

zelfde hier...
Ging weer goed gisteren maar dan weer helemaal niet meer vanmorgen.
Via diagnostics van router zie je dan alles in orde is behalve pingen en dergelijke maw geen verbinding tot internet.
Zeker nu, tijdens de examens kan het niet slechter vallen! Nog een geluk dat faculteit niet zover is maar echt confortabel is dat nu ook weer niet.

En die datameter.. hij was down in december maar nu staan er allemaal gewijzigde hoeveelheeden op mijn meter. Zo stond er voor november eerst 19.1 GB en nu plots 40GB, kan wel zijn dat ik beetje erover zat maar zoveel denk ik toch ook niet.

Maar bon, terug naar huis/kot, stekker eens uitrekken want je weet maar nooit.

(ps. al 3jaar klant bij academic, nooit problemen gehad qua verbinding tot nu)
Plaats reactie

Terug naar “Andere, MVNO, kleine virtuele aanbieders”