Scarlet One & MSI RG54SE wifi router

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
damad
Starter
Starter

Hallo, ik dus problemen met bovenstaande configuratie. Na een tijdje kan ik niet meer op het internet via de router. Op de statuspagina van de router en de scarlet box kan ik nog wel op. Daar staan 2 vinkjes bij DSL en ethernet. De scarletbox geeft via DCHP ip door aan de router en de Router zijn DHCP server staat ook nog aan. Als ik bvb iets begin te downloaden dat lang duurt zal het downloaden ook verder gaan als het internet uitvalt. Ook msn blijft werken wat mij doet vermoeden dat er geen nieuwe DNS requests kunnen worden gedaan. Als ik de pc rechtstreeks aansluit op de scarlet box gaat het internet wel weer.

Iemand een oplossing voor dit probleem ?

edit: nu heb ik een ip manueel ingesteld in de range van de scarletbox en als gateway en dns het ip gegeven van de scarletbox en dit lijkt voorlopig te werken.
Cobron
Starter
Starter

Goeiedag,

Spijtig genoeg heb ik geen oplossing maar wil ik toevoegen dat ik met hetzelfde probleem kamp (ben dit onderwerp tegengekomen bij een zoektocht op google).
Mijn leverancier is Telenet en als ik mijn pc rechtstreeks op het telenet bakje aansluit werkt alles zonder problemen. Zet ik er echter de router tussen zal de connectie na verloop van tijd wegvallen.
De symptomen zijn ook identiek: bestaande connecties blijven open, maar ik kan geen nieuwe meer maken. Na een reboot van de RG54SE router kan ik wederom een tijdje voort.
Toen de router weer uitlag heb ik eens geprobeerd te pingen naar het ip adres van www.google.com, waarop ik de foutmelding "destination network unreachable" kreeg.

Als iemand een oplossing kent, laat het dan aub weten, aangezien ik reeds de vorige router heb ingeruild voor een nieuwe die exact hetzelfde probleem heeft.
martjah
Starter
Starter

automatic ip renew aangezet? (of iets in die richting)

is ergens een optie die je kan aanvinken waardoor die automatisch opnieuw verbind...dat zou het probleem moeten oplossen.
Cobron
Starter
Starter

Bedankt voor je reactie,

Ik vind echter geen enkele optie in die aard in de configuratie.
Ondertussen heb ik de router ingewisseld maar heb ik het probleem nog steeds.
Ik heb wel gemerkt dat het probleem erger was geworden met een firmware upgrade naar de versie 1.2.8. Nadat ik terug gedowngrade had naar 1.2.7 moet ik nog maar eens per week die router aan en af zetten.
martjah
Starter
Starter

de functie zie je gemakkelijk over het hoofd...ik meen wel dat er in die versie ook die optie zit..

de 60 en de gewone 54 variant hebben hem iig allebei.
de meeste routers hebben die functie ergens verstopt.

kan ook zijn: auto reconnect after disconnect oid.
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”