Afstand van de centrale

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Mr.T
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 835
Lid geworden op: 05 aug 2006, 18:36
Bedankt: 13 keer

X-2datop schreef:
[MJ] schreef:Toen ik wou overstappen en een lijncheck bij EDPnet aangevraagd had, wouden ze mij niet aansluiten wegens +6km van de centrale. Ze konden bijgevolg geen 1Mbit profiel garanderen.
Nochtans heb ik nu via BGC een 3.3mbit profiel wat lekker loopt... Wat is hier eigenlijk aan de hand? Dat gaat toch over dezelfde lijn?
Waarom kan de ene provider mij wel een snelle lijn bezorgen en de andere niet?


Omdat EDPnet via Scarlet loopt, en Scarlet zijn apparatuur niet in elke BGC lex heeft, en BGC wel. Bijgevolg kan het zijn dat de dichtsbijzijnde LEX waar Scarlet/Edpnet jou aan kan koppelen, verder is dan de dischtbijzijnde LEX waar Belgacom jou aan kan koppelen.

Zeer eenvoudig dus :)

It's all about the money.

Grtz,
X


bullsh*t vermits Scarlet gebruik maakt van BROBA II. Het is wel zo dat Scarlet niet op elke LDC een VP heeft, maar dan kan je net hetzelfde zeggen van Belgacom: niet elke LDC is dsl ready.
Zambo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1184
Lid geworden op: 04 apr 2006, 17:00
Locatie: West-Vlaanderen

Belgacom denkt erover na om wakker te worden uit hun winterslaap. Ze denken erover na om hun producten in packs te gaan bundelen. Ze denken erover na om ....

Wat duurt het toch lang daar in hun ivoren torens in Brussel. Hun dichtse concurenten (Telenet en Scarlet) hebben al enige tijd een pakket in hun aanbieding. Nu pas begint Belgacom erover na te denken om ook zo iets te lanceren. Ze denken ....

Wat zal de prijs zijn? Want nu betaal je je al blauw aan die provider. Telefonie tot 20 Euro duurder per maand, Internet 2.5 keer zo duur ... En men gaat nu nog de prijzen opslaan onder het mom van indixatie ...

Wakker worden Belgacom en stoppen met denken maar in actie schieten en handelen ... aanbod ADSL2+, jullie hebben de uitrol al gedaan voor jullie digitaal televisie platform ... Ondernemen, innoveren ...


.
Gebruikersavatar
alfadude
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 770
Lid geworden op: 22 nov 2002, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 7 keer

En dat staat in dit topic omdat........?
Errare humanum est. Perseverare diabolicum
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

alfadude schreef:En dat staat in dit topic omdat........?

ik begrijp ook niet waarom dit hier aangehaald word in deze topic door zambo ....
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

Ik heb ook eens zo'n online test gedaan en ik kom op hetvolgende uit:
Afstand tot de lokale wijkcentrale: 4224 meter
...
Rekening houdend met uw afstand tot de lokale wijkcentrale kan het geselecteerde product een downloadsnelheid tot 3328 kbps en een uploadsnelheid tot 384 kbps halen. De down- en uploadsnelheid kunnen niet gegarandeerd worden, aangezien u ook rekening dient te houden met de kwaliteit van uw telefoonlijn en van de netwerkbelasting.

Nochtans heb ik nu een 448 / 4640 profiel bij Belgacom. Hoe valt dit te verklaren want is toch een redelijk groot verschil?

Wat wordt er precies verstaan met de "wijkcentrale"? Gaat dit over de dslam? Maakt het iets uit mocht je een nieuwe telefoon lijn aanvragen? Want als ik in die online test geen telefoonlijn opgeef, dan is de afstand onbekend.
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1621
Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
Twitter: goendi
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Nochtans heb ik nu een 448 / 4640 profiel bij Belgacom. Hoe valt dit te verklaren want is toch een redelijk groot verschil?


Boven 4km is 4640/448 niet gegarandeerd. Het kan perfect zijn dat je op 6KM 6mbit down kunt halen, maar het kan evengoed zijn dat je amper 1.1mbit haalt bvb. De waarden die daar aangegeven worden, zijn de waarden die EDPnet maximaal kan garanderen.

Wat wordt er precies verstaan met de "wijkcentrale"? Gaat dit over de dslam? Maakt het iets uit mocht je een nieuwe telefoon lijn aanvragen? Want als ik in die online test geen telefoonlijn opgeef, dan is de afstand onbekend.


De wijkcentrale is de lokatie waar hun kaart zit. Zonder telefoonnummer kun je effectief die online test niet uitvoeren nee, maar dat wil niet zeggen dat je afstand tot de centrale ineens onbekend is. Dit kan altijd nagegaan worden.

Een nieuwe telefoonlijn zal geen enkel verschil maken voor die afstand, tenzij je effectief telefoonkabel bedoeld. Echter is dit geen optie... Als je echt een nieuwe kabel wenst, gaat je dat stukken van mensen kosten...
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”