Smallband

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Plaats reactie
frado
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 4 keer

Hoi,

Juist gezien dat ik 7mb over m'n toegelaten limiet zit(60gb). Ik krijg mijn reset de 5e van de maand, dus binnen 2 dagen.
Zal ik hiervoor ook al op smallband vliegen, of ga je maar op smallband als je X aantal mb erover zit?

Ik hoop dit ik hiervoor niet een maand op smallband vlieg,

*edit: en hoe lang is die 'tijdelijke' smallband dan? 1 volledige maand neem ik aan?
Praetorian
Premium Member
Premium Member

normaal vblieg je dna op smallband tot het einde van de maand, dus tot je reset binnen 2 dagen. Dat is toch de normale procedure bij de Belgische providers
frado
Elite Poster
Elite Poster

Dus als ik nu gewoon doorsurf, en ik waarschijnlijk max 100mb erover zal zitten, zal ik terug op 5 januari normaal kunnen surfen?
DaNi0
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 28 keer

frado schreef:Dus als ik nu gewoon doorsurf, en ik waarschijnlijk max 100mb erover zal zitten, zal ik terug op 5 januari normaal kunnen surfen?
Idd.
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Ik vind het persoonlijk eigenlijk een raar systeem, ik vind het al erg genoeg dat er een limiet is, nu hier bij edpnet is er zelfs nog een limiet op hoeveel extra volume je mag kopen, .. niet dat ik het nodig heb maar ik vind het toch een vreemd systeem.

Niet dat ik over die limiet ga natuurlijk omdat ik mijn surf + download gedrag enorm inperk ! Het voelt alsof ik met 50 euro voor een maand eten moet kopen !
TjoekTjoek
Member
Member

Ofloo schreef:Ik vind het persoonlijk eigenlijk een raar systeem, ik vind het al erg genoeg dat er een limiet is, nu hier bij edpnet is er zelfs nog een limiet op hoeveel extra volume je mag kopen, .. niet dat ik het nodig heb maar ik vind het toch een vreemd systeem.

Niet dat ik over die limiet ga natuurlijk omdat ik mijn surf + download gedrag enorm inperk ! Het voelt alsof ik met 50 euro voor een maand eten moet kopen !
Idd , tegen da ge tege de 55GB zit beginde u precies al zorgen te maken :lol: Ik vind wel da ge met EPDnet heel goede voorwaarden hebt voor de prijs die ge betaalt. Vergelijkt da maar is tegen Belgacom met hun € 41.75 voor 10GB. Grofweg 50GB extra tegen een hogere snelheid.

Sorry voor de ongelooflijke off-topic reactie

:P
frado
Elite Poster
Elite Poster

Maar nu zit ik erover he ,maar hoe komt het dat ik nog altijd gewone snelheid heb? Dus zou ik dus nu moeten downloaden als de beesten ,aangezien ik er toch over zit?
Of komt het doordat de teller platligt?
DaNi0
Premium Member
Premium Member

Staat er op de meter van EDPnet zelf dat je erover bent? Het duurt denk ik een kwartier eer de meter geupdatet wordt.
frado
Elite Poster
Elite Poster

ja vanochtend zat ik erover. Nu zit ik er 17 mb over
Tinke
Member
Member

Zijn er al mensen (waarschijnlijk wel :wink: ) die op smalband gezeten hebben?
Is het bij EDPnet dan nog doenbaar om een beetje fantsoenlijk te surfen?
Ik vraag het maar omdat ik over mijn limiet dreig te gaan voor deze maand :oops:
frado
Elite Poster
Elite Poster

als ge erover zit is het niet echt te doen. Zeer traag. ZElfde systeem zoals bij andere isp's, enkel dommel heeft goeie smallband(1mb)
DaNi0
Premium Member
Premium Member

Ik dacht dat het bij EDPnet 128kbps was ipv 56kbps bij de rest (en dommel 1mbit) ?
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

frado schreef:ja vanochtend zat ik erover. Nu zit ik er 17 mb over
Ik heb in een maand al eens 62565 MB verbruikt zonder op smalband te vliegen. Ik heb de indruk dat het hier niet om een automatisch systeem met stricte limieten gaat maar om eerder om een manuele interventie die niet 100% rechtlijnig is.
FlashBlue
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
Bedankt: 317 keer

het gaat voor zover ik weet uit het verleden (pre max6 abo's ) wel degelijk om een automatisch systeem....

Er zit so it seems echter een kleine glitch in... (ik spreek uit ondervinding en na het nodige testen met al dan niet over limiet gaan )

Volgens mijn observaties komt het eropneer dat je niet tijdens je huidige sessie op smallband komt; maar pas na een reconnect... Ben zo al een aantal keer op breedband tot aan > 100% geraakt, en elke keer pas op smallband na een manuele reconnect.

De teller blijft echter wel doortellen ... (zoals het ook hoort offcourse)

Ik baseer me puur op de observaties die ik heb kunnen maken gedurende de afgelopen jaren als edpnet klant, het kan zijn dat de vastgestelde feiten toeval zijn .... best is natuurlijk een statement van edpnet zelf te krijgen hieromtrend.
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 55 keer

Zorg toch gewoon dat ge altijd een paar gieg over hebt. Het *moet* niet op zijn hé, je betaalt vanaf 20GB toch per afgehaalde GB bij...
FlashBlue
Erelid
Erelid

Avenger 2.0 schreef:Zorg toch gewoon dat ge altijd een paar gieg over hebt. Het *moet* niet op zijn hé, je betaalt vanaf 20GB toch per afgehaalde GB bij...
Ik heb meestal meer dan "een paar gig" over :-)

Na meer als 3 jaar klant te zijn, ben je echter wel al een paar keer over de limiet gegaan ... Dus ik zie het bezwaar niet om de dingen zoals ik ze heb vastgesteld te delen met de mensen die ernaar vragen ...
frado
Elite Poster
Elite Poster

Zit er nu 312mb over, en nu zit ik wel op smallband:). 10kb/s down^^.
Maar morgen is m'n reset, dus terug volle snelheid :).
Nog een voordeel van dommel:p

email:
Zodra uw trafiek teruggezakt is tot 95% zal de "smallband" beperking opgeheven worden.

Willen ze niet gewoon zeggen, tot aan het begin van je nieuwe periode zit je op smallband.

T'is toch geen systeem aka telenet?
EDPnet
ISP Official
ISP Official
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

internet, fiber & telephony
rsca
Plus Member
Plus Member

Is er een mogelijkheid om volumeblocks bij te kopen als je een MAX6 verbinding hebt?
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

rsca schreef:Is er een mogelijkheid om volumeblocks bij te kopen als je een MAX6 verbinding hebt?
Jawel, 0,25 EUR / 1 gig. Je kan tot 60 GB gaan. Daarna vlieg je op smalband (128 k).
rsca
Plus Member
Plus Member

Ik ben de 60 GB voorbij, kan je dan nog iets bijkopen?
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

rsca schreef:Ik ben de 60 GB voorbij, kan je dan nog iets bijkopen?
Neen. Ik dacht wel dat je dat vooraf kon aanvragen om tot 100 GB te gaan.
FlashBlue
Erelid
Erelid

edpnet staat verhogingen naar 100gb niet meer toe, al enige tijd niet meer zelfs :)
liger
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Lord Utopia schreef:
rsca schreef:Is er een mogelijkheid om volumeblocks bij te kopen als je een MAX6 verbinding hebt?
Jawel, 0,25 EUR / 1 gig. Je kan tot 60 GB gaan. Daarna vlieg je op smalband (128 k).
ff bij vermelden dat het automatisch gebeurd na 20 GB, je kan dus niet na 20 GB smallband "aanvragen" ofzo
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”