België zwakste groeier breedband internet in de wereld.

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1636
Lid geworden op: 28 okt 2003, 14:40
Locatie: N.O.Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

Na opmerkingen gemaakt in thread over uitlatingen van Belgacom over vdsl en de groei van internet in België,
http://www.userbase.be/forum/viewtopic. ... 139#139139
viel mij een webwereldbericht op:
http://www.webwereld.nl/articles/44367/ ... rnet-.html
Daar staat een link naar CentraalBurealStatistiel (nl) over de groei van breedbandaansluitingen in de belangrijkste landen in de wereld:
http://statline.cbs.nl/StatWeb/table.as ... l&HDR=T,G2

België komt daaruit als langzaamste groeier met 1.1% over het afgelopen jaar (juni-juni).
Bijgaand een grafiekje van enkele westeuropese landen, waar België duidelijk opvalt door een snelle start maar daarna een steeds meer afgevlakte groei kromme, een duidelijke demonstratie van de gevolgen van Belgacom politiek tov infrastructuur en prijzen.
Bijlagen
inteu2.jpg
groei breedband eu
(41.92 KiB) 106 keer gedownload
Gebruikersavatar
Teebee
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1558
Lid geworden op: 24 nov 2004, 08:50
Locatie: ROFL - Republic Of FLanders (Limburg)
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 40 keer

Belgie is klein, en in begin van adsl/kabel was er al een zeer hoge bereikbaarheid. Dus ik verwacht nu ook geen schokkende resultaten meer.

Vind alleen jammer dat ze eens geen onderzoek doen naar de bruikbaarheid van onze adsl/kabel voorzieningen. Alles moet blijkbaar sneller en sneller, en daar maken ze dan ook constant reclame over. Ik lig allang niet meer wakker van mijn snelheid, heb gisteren Knoppix DVD (4,3gb) gedownload, en dat duurde een kleine 3 uur. Erger is het dat ik nu nog maar 60% limiet heb voor de rest van de maand.

Penetratie is goed, maar als je het niet goed gebruikt zal er geklaagd worden. En niet enkel op internetgebied :-D
Gebruikersavatar
Robbe
El Robre
El Robre
Berichten: 2861
Lid geworden op: 30 jun 2005, 22:45
Twitter: infocaris
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Contacteer:

Eigenlijk zouden de Belgische providers verplicht moeten worden, om ook het mogelijk gemiddeld verbruik per dag aan te geven.
Zo zouden ze minder misleidend kunnen omspringen met de snelheden van hun internet.

100 gig = 3,23 gig/dag
50 gig = 1,61 gig/dag
30 gig = 0,97 gig/dag
20 gig = 0,65 gig/dag
10 gig = 0,32 gig/dag

Code: Selecteer alles

filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
Arrigi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 824
Lid geworden op: 05 okt 2003, 23:00
Locatie: Hoogstraten
Contacteer:

Robbe schreef:Eigenlijk zouden de Belgische providers verplicht moeten worden, om ook het mogelijk gemiddeld verbruik per dag aan te geven.
Zo zouden ze minder misleidend kunnen omspringen met de snelheden van hun internet.

100 gig = 3,23 gig/dag
50 gig = 1,61 gig/dag
30 gig = 0,97 gig/dag
20 gig = 0,65 gig/dag
10 gig = 0,32 gig/dag


En er dan bijzetten hoeveel youtube filmpjes van 3 minuten per dag dit zijn ;). Maar dan jagen ze de klanten weg..
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

Robbe schreef:Eigenlijk zouden de Belgische providers verplicht moeten worden, om ook het mogelijk gemiddeld verbruik per dag aan te geven.
Zo zouden ze minder misleidend kunnen omspringen met de snelheden van hun internet.


Hier ben ik compleet met eens...
Telenet en Belgacom hun verkoop zou nogal kloppen krijgen.

Gelijk nu, een reklame spot van 25sec met 'onbeperkt breedband aan ...' en dan op het einde van het spotje de algemene voorwaarden, die nog geen seconde verschijnen, maar waar je wel enkele minuten voor nodig hebt om te kunnen lezen ---- wat voor zin heeft dat?


edit: en owja, als je internet hebt, kan je de voorwaarden wel opzoeken ... als je lang zoekt tenminste. Wie geen heeft, pech ...
Praetorian
Premium Member
Premium Member
Berichten: 645
Lid geworden op: 30 sep 2005, 11:37

Teebee schreef:Belgie is klein, en in begin van adsl/kabel was er al een zeer hoge bereikbaarheid. Dus ik verwacht nu ook geen schokkende resultaten meer.

Penetratie is goed, maar als je het niet goed gebruikt zal er geklaagd worden. En niet enkel op internetgebied :-D

Vanochtend in De Morgen: penetratie is 'slechts' 19.9% In België. Relatief weinig. Nederland heeft een erg hoge penetratie met maar eventjes 38.8% Ook de Scandinavische landen doen beter. Voor de rest zouden we toch in het koppeloton moeten zitten. Slechts 1/5 heeft breedband... Schokkend laag vind ik persoonlijk, des te meer omdat ik, op mijn grootouders na, niemand ken zonder breedband internet.
Arrigi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 824
Lid geworden op: 05 okt 2003, 23:00
Locatie: Hoogstraten
Contacteer:

Praetorian schreef:
Teebee schreef:Belgie is klein, en in begin van adsl/kabel was er al een zeer hoge bereikbaarheid. Dus ik verwacht nu ook geen schokkende resultaten meer.

Penetratie is goed, maar als je het niet goed gebruikt zal er geklaagd worden. En niet enkel op internetgebied :-D

Vanochtend in De Morgen: penetratie is 'slechts' 19.9% In België. Relatief weinig. Nederland heeft een erg hoge penetratie met maar eventjes 38.8% Ook de Scandinavische landen doen beter. Voor de rest zouden we toch in het koppeloton moeten zitten. Slechts 1/5 heeft breedband... Schokkend laag vind ik persoonlijk, des te meer omdat ik, op mijn grootouders na, niemand ken zonder breedband internet.


Ik _denk_ dat dit iets met Wallonië te maken heeft en dat het hier nogal meevalt :).
Zambo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1184
Lid geworden op: 04 apr 2006, 17:00
Locatie: West-Vlaanderen

Tja, in de landen die zo hoog scoren is er wel al ADSL2+ waardoor er een grotere variatie en diversiteit is ontstaan tussen allerlei abb formules. Daar Belgacom het nog altijd vertikt om hier iets aan te doen blijven we hier stilstaan (en stilstaan is altijd achteruitgaan) met 1 algemene standaard formule en is er geen variatie te merken op de markt. Waardoor op een bepaald moment ook de penetratie gaat stagneren. Belgacom probeert ons dus dom te houden met als argument dat er geen vraag naar is. Hoe lang gaan ze dat verzonnen verhaaltje nog volhouden daar in Brussel?

Algemeen kan je ook stellen dat er nog een algemeen beeld optreedt hier in dit landje en dat is de beperking van volume gebruik. Te merken over alle providers heen.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”