Ik krijg hier net een folder in de bus van dunaldi, ziehier de link:
http://www.aldi.be/ALDI_BN/OFFER_BN/OFFER_01/OFF01.HTM
Gezien zijn prijs en gezien het scherm van LG/Philips is (ok raar da een scherm van 2 fabrikanten tegelijk is, maar moesten ze het samen ontwikkeld hebben denk ik wel da het degelijke kwaliteit is...), overweeg ik toch om morge te gaan aanschuiven...
Graag enige reactie inzake specificaties.
mvg,
Anthony
nieuwe ALDI lcd 37" of niet?
ff kleine update, ik vermoed dat het dit paneel is dat in de tv zit:
http://www.lgphilips-lcd.com/homeContai ... 01_j_e.jsp
enkel het contrast verschilt...
http://www.lgphilips-lcd.com/homeContai ... 01_j_e.jsp
enkel het contrast verschilt...
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Vergis u niet, het is geen LG/Philips-toestel, maar enkel het LCD-scherm is van LG/Philips. Het toestel is waarschijnlijk een van die 'witte' Aldi-producten (die daarom niet noodzakelijk slecht zijn, maar goed).
- X-2datop
- Pro Member
- Contacteer:
Mensen,
Opgepast als je een LCD koopt ... bvb, deze heeft AMPER een contrast ratio van 1200:1 waardoor je enorm veel beeldkwaliteit gaat verliezen. Nog meer wanneer je op een normale afstand (3m+) van je scherm zit.
Een ietwat recente LCD TV heeft een contrast ratio van 3000:1 of meer (Nieuwe panasonics ==> 5000:1) een Plasma TV (welke ALTIJD beter is dan een LCD) heeft zelfs 10000:1 en kost eigenlijk niet veel meer.
Just my 2 cents,
X
Opgepast als je een LCD koopt ... bvb, deze heeft AMPER een contrast ratio van 1200:1 waardoor je enorm veel beeldkwaliteit gaat verliezen. Nog meer wanneer je op een normale afstand (3m+) van je scherm zit.
Een ietwat recente LCD TV heeft een contrast ratio van 3000:1 of meer (Nieuwe panasonics ==> 5000:1) een Plasma TV (welke ALTIJD beter is dan een LCD) heeft zelfs 10000:1 en kost eigenlijk niet veel meer.
Just my 2 cents,
X
The best way to hack a digital network is an analogue phonecall !
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
- Bedankt: 13 keer
wie koopt er nu ook zoiets bij den ALDI... goed zot als je 't mij vraagt.
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 2 keer
contrast ratio is inderdaad aan de lage kant, maar wat wil je voor 800 euro ...
als je geen mieren**er bent als het op de kwaliteit aankomt en je wil gewoon een degelijk, groot lcd scherm, dan zou ik zeggen dat het zijn geld waard is
en waarom dan ? ik vraag het u nu dus ...
tis niet omdat het van den aldi is dat het niet goed is hé, die pc's zijn tegenwoordig ook niet oninteressant, zelfs voor de diehard enthusiast
de dingen die ze aanbieden voor die prijzen, das zelden gekende prijs/kwaliteit hoor ...
tzijn natuurlijk niet de beste toestellen, maar zoals ik al zei, wat wilt ge voor 800 euro, kunt ni verwachten dat ge ne full hd 6000:1 lcd gaat krijgen hé
als je geen mieren**er bent als het op de kwaliteit aankomt en je wil gewoon een degelijk, groot lcd scherm, dan zou ik zeggen dat het zijn geld waard is
sail0rbe schreef:wie koopt er nu ook zoiets bij den ALDI... goed zot als je 't mij vraagt.
en waarom dan ? ik vraag het u nu dus ...
tis niet omdat het van den aldi is dat het niet goed is hé, die pc's zijn tegenwoordig ook niet oninteressant, zelfs voor de diehard enthusiast
de dingen die ze aanbieden voor die prijzen, das zelden gekende prijs/kwaliteit hoor ...
tzijn natuurlijk niet de beste toestellen, maar zoals ik al zei, wat wilt ge voor 800 euro, kunt ni verwachten dat ge ne full hd 6000:1 lcd gaat krijgen hé
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
steve_jaspers schreef:contrast ratio is inderdaad aan de lage kant, maar wat wil je voor 800 euro ...
In de Makro staat zelfs een HD-Ready voor 399 euro !
-
- Deel van't meubilair
dopke schreef:Voor huis tuin en keuken gebruik zijn dat zonder meer goede toestellen .
Voor tuin en keuken misschien wel, maar voor huis
die contrastratio is zeker goed. 1200:1 .. is de norm tegenwoordig . enkel topend heeft iets hoger
en please, die 3000:1 en 5000:1 toestanden die bij sommige tv's staan is pure marketing zever. Dat zijn de zogezegde simulatie waarden omdat die TV's een dynamische conbtrastweergave mode hebben die je zelfs beter afzet.(ik spreek uit ervaring) die waarden mag je dus gerust delen door 5!
Trouwens de vraag is eigelijk achterhaald want als je nie al een half uur voor de aldi campeerde kon je ze gewoon nie kopen. ik had een bestelling gezet, maar hoorde verleden week van de madam in de aldi datk tot maart moest wachten
kheb dan maar een andere tv ergens anders gekozen
en please, die 3000:1 en 5000:1 toestanden die bij sommige tv's staan is pure marketing zever. Dat zijn de zogezegde simulatie waarden omdat die TV's een dynamische conbtrastweergave mode hebben die je zelfs beter afzet.(ik spreek uit ervaring) die waarden mag je dus gerust delen door 5!
Trouwens de vraag is eigelijk achterhaald want als je nie al een half uur voor de aldi campeerde kon je ze gewoon nie kopen. ik had een bestelling gezet, maar hoorde verleden week van de madam in de aldi datk tot maart moest wachten
kheb dan maar een andere tv ergens anders gekozen
-
- Deel van't meubilair
hoy69 schreef:kheb dan maar een andere tv ergens anders gekozen
In de Makro staan ze nog goedkoper...