Motorola SB510x hack ?

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
TStart
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 dec 2006, 11:58
Locatie: Gent

In ons nieuwe huisje is men net de distribitue komen aansluiten en heb er dan maar ook de digibox bijgenomen. Voor die digibox heb ik dus ook alles wat je voor een compleet internet abo hebt. Men is er dus ook de Motorola SB510x komen zetten.

Internet kan ik zelf nu nog even niet betalen en mag ik via m'n buurman via zijn verbinding doen, in ruil onderhoud ik z'n pc en kan ie altijd met vragen komen.

Hoe gebeurd het verkrijgen van een ip adres via zo een kabel modem precies ? Is het bvb mogelijk om de mac van mijn modem te spoofen naar die van m'n buur waardoor ik zijn tweede ip krijg ?
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 mar 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

Ip wordt gewoon automatisch toegewezen ... je moet niets spoofen of mac adressen registreren bij Telenet.
TStart
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 dec 2006, 11:58
Locatie: Gent

ditCh schreef:Ip wordt gewoon automatisch toegewezen


Beetje simpel hé.. hoe gebeurd de controle dan precies ? Wordt die modem op voorhand geconfigureerd met een login & wachtwoord of gebeurd de toewijzing van ip zuiver op basis van MAC ? Niet elke client dat een ip vraagt krijgt effectief een ip hé, dus er gebeurd wel degelijk een controle.

Zoals ik het voorheb staan die motorola modems door telenet ingesteld als bridge waarbij alle clients ná de modem hun ip aanvragen aan de dhcp van telenet. De modem zelf heeft dus géén ip.

Ik heb dezelfde modem als mijn buurman, als ik de dhcp van telenet zou kunnen wijsmaken dat dit eenzelfde modem is zou de dhcp de 2 beschikbare ip's van mijn buurman verdelen over de 2 identieke modems.
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 mar 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

TStart schreef:
ditCh schreef:Ip wordt gewoon automatisch toegewezen


Beetje simpel hé.. hoe gebeurd de controle dan precies ? Wordt die modem op voorhand geconfigureerd met een login & wachtwoord of gebeurd de toewijzing van ip zuiver op basis van MAC ? Niet elke client dat een ip vraagt krijgt effectief een ip hé, dus er gebeurd wel degelijk een controle.

Zoals ik het voorheb staan die motorola modems door telenet ingesteld als bridge waarbij alle clients ná de modem hun ip aanvragen aan de dhcp van telenet. De modem zelf heeft dus géén ip.

Ik heb dezelfde modem als mijn buurman, als ik de dhcp van telenet zou kunnen wijsmaken dat dit eenzelfde modem is zou de dhcp de 2 beschikbare ip's van mijn buurman verdelen over de 2 identieke modems.


Elke client die connect krijgt een ip, voor zover dat de klant ip's heeft. 2 / 4 ...

De modem zelf heeft wel degelijk een IP ( namelijk 10.* van de interne range bij Telenet ).

Wat jij wil kan niet bij Telenet:

1. Je modem moet zich identificeren op de routers van Telenet met zijn mac adres en krijgt hierdoor zijn config naar gelang het abonnement ( het zogenaamde provisioneren )
2. 2 modems met hetzelfde mac adres kunnen zich niet identificeren bij Telenet
3. Jij kan het mac adres van de modem niet spoofen of veranderen in de modem zelf, lukt dit wel ... zie punt 2
Gebruikersavatar
brooklyn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1252
Lid geworden op: 15 jun 2004, 20:25
Locatie: West-Vlaanderen aan de kust

Wie gaat er weg bij telenet binnenkort, ik zou zeggen proberen maar.
:P
Afbeelding
PC1: Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC6400 - ASUS P5B Deluxe - GeForce 8800GTS 320MB DDR3 - Western Digital 35GB Raptor - 3.1TB HD space
PC2: AMD3600 - 1GB DDR - ASUS A8N Deluxe - ATI 3850 -
Dvico Tvix 6500A user
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

Momenteel heb je toch 3 maanden gratis adsl bij belgacom? ;)
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1492
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 55 keer

Uw account hangt vast aan de serienummer van de modem. Enigste mogelijkheid is de modem fysiek verwisselen. Anders moet je een goedkoop draadloos routertje kopen en zo de verbinding van je buurman delen.
TStart
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 dec 2006, 11:58
Locatie: Gent

Heb het geprobeert met een draadloze router maar m'n buur zijn muren zijn te dik.. een veel verbouwde oude hoeve met 3 dubbele muren waarvan er waarschijnlijk ook wel wat vocht in zit. Afstand is 'slechts' 20 meter met 1 van zijn buitenmuren en 2 gewone snelbouwmuren. Met mijn linksys kreeg ik maar net achter zijn muur een zwak signaal van 5mbit. Zelfs met de nieuwste 'n' kreeg ik maar net (1mbit) signaal tot waar het moet. Het is nu even opgelost met powerplugs en een elektriciteitsverlengkabel uit zijn garage tot hier binnen.

Back on topic:
@ditCh: Zijn dit feiten ?

ditCh schreef:2 modems met hetzelfde mac adres kunnen zich niet identificeren bij Telenet

Nu is uiteraard de vraag, waaraan kan telenet zien dat het om 2 verschillende modems gaat ? Wordt het serienummer ook meegestuurd ? Zoja.. dan kan je toch ook het serienummer 'spoofen' ?

Die modem heeft bepaalde software aan boord en elke software is aan te passen.

Heb je meer informatie over de werking van de motorola modems, hoe hun handshaking verloopt en eventueel een manier om de modem te flashen zonder het solderen van chips ?
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Je gaat nooit een ip van de DHCP krijgen hoor :p

Digitale tv loopt niet over de zelfde VLAN als waar internet over loopt :P

Het is niet de moeite van proberen ;) zal toch niet lukken :)

Greetz Wouter
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1492
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 55 keer

Heb het geprobeert met een draadloze router maar m'n buur zijn muren zijn te dik.. een veel verbouwde oude hoeve met 3 dubbele muren waarvan er waarschijnlijk ook wel wat vocht in zit. Afstand is 'slechts' 20 meter met 1 van zijn buitenmuren en 2 gewone snelbouwmuren.


Richtantennen :P
Laatst gewijzigd door Avenger 2.0 op 30 dec 2006, 11:31, 1 keer totaal gewijzigd.
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 mar 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

TStart schreef:H
Back on topic:
@ditCh: Zijn dit feiten ?

ditCh schreef:2 modems met hetzelfde mac adres kunnen zich niet identificeren bij Telenet

Nu is uiteraard de vraag, waaraan kan telenet zien dat het om 2 verschillende modems gaat ? Wordt het serienummer ook meegestuurd ? Zoja.. dan kan je toch ook het serienummer 'spoofen' ?

Die modem heeft bepaalde software aan boord en elke software is aan te passen.

Heb je meer informatie over de werking van de motorola modems, hoe hun handshaking verloopt en eventueel een manier om de modem te flashen zonder het solderen van chips ?


Dit is een feit ja ( ik heb namelijk meer dan een jaar bij TN gewerkt ).

Nogmaals
1. Je kan idd dat misschien spoofen maar dan kunnen nog altijd geen 2 modems tegelijk connecteren ( dus heeft u buurman geen internet ).
2. Ge vergeet trouwens ook dat telenet een filter plaatst ( en deze zorgt er dan voor of je tv signaal of internet signaal of beiden krijgt )
Gebruikersavatar
kikker46
Pro Member
Pro Member
Berichten: 262
Lid geworden op: 29 mei 2004, 01:25
Locatie: Kikkerland

Als je bij telenet 2 dezelfde modems hebt met zelfde mac in dezelfde node zullen die beide geen internet hebben. Neem je een mac adres van een andere modem van een andere node zal je al sneller internet hebben. Weet wel dat je dan surft op een ander zijn abonnement. Je zal nooit op het abbo van jouw gebuur via jouw modem kunnen surfen.

Voor die filter kan je mss de filter overbruggen.

Mvg,

Kikker
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 mar 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

kikker46 schreef:Als je bij telenet 2 dezelfde modems hebt met zelfde mac in dezelfde node zullen die beide geen internet hebben. Neem je een mac adres van een andere modem van een andere node zal je al sneller internet hebben. Weet wel dat je dan surft op een ander zijn abonnement. Je zal nooit op het abbo van jouw gebuur via jouw modem kunnen surfen.

Voor die filter kan je mss de filter overbruggen.

Mvg,

Kikker


Wat jij beweerd kan ook niet ... tegenwoordig ( vroeger was dit niet zo ) kan je niet zomaar eender welke modem op eender welke node plaatsen. Elke modem wordt geprovisioneerd in het systeem op die bepaalde node, hierdoor kan hij niet meer provisioneren op een andere node.

Hierdoor zijn er vaak wel proberen als Telenet een node ontdubbelt en de modem niet meer correct provisioneert !
Gebruikersavatar
JonathanOppeel
Member
Member
Berichten: 51
Lid geworden op: 22 aug 2005, 23:07
Locatie: nevele
Contacteer:

ik bed hier 2 modems hangen
1 voor juist internet
1 voor telefoon, dgitale televiesie en internet (weet niet als die actief is)
Trek het je niet aan, de wereld gaat eraan.
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 mar 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

JonathanOppeel schreef:ik bed hier 2 modems hangen
1 voor juist internet
1 voor telefoon, dgitale televiesie en internet (weet niet als die actief is)


Dat kan ... vroeger waren telefoon & internet 2 aparte toestellen, tegenwoorig plaatsts men toestellen met zowel internet als telefonie
Gebruikersavatar
JonathanOppeel
Member
Member
Berichten: 51
Lid geworden op: 22 aug 2005, 23:07
Locatie: nevele
Contacteer:

ah zou internet ook geactiveert zijn op de tweede ?
Trek het je niet aan, de wereld gaat eraan.
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 mar 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

JonathanOppeel schreef:ah zou internet ook geactiveert zijn op de tweede ?


Nee ... je zal via die modem geen ip adres krijgen, hoogstens een 172.* ip ( en dat is de range die TN gebruikt voor digitale tv, dus het interactieve gedeelte ) !
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

ditCh schreef:een 172.* ip ( en dat is de range die TN gebruikt voor digitale tv, dus het interactieve gedeelte ) !


TN gebruikt 10.* voor digitale TV.
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 mar 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

r2504 schreef:
ditCh schreef:een 172.* ip ( en dat is de range die TN gebruikt voor digitale tv, dus het interactieve gedeelte ) !


TN gebruikt 10.* voor digitale TV.


Tn gebruikt 10.* voor zijn modems ja ... maar de digibox krijgt wel degelijk een 172.* ip !
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

ditCh schreef:
r2504 schreef:
ditCh schreef:een 172.* ip ( en dat is de range die TN gebruikt voor digitale tv, dus het interactieve gedeelte ) !


TN gebruikt 10.* voor digitale TV.


Tn gebruikt 10.* voor zijn modems ja ... maar de digibox krijgt wel degelijk een 172.* ip !


Mijn Digicorder heeft nochtans een 10.*
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 mar 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

r2504 schreef:
ditCh schreef:
r2504 schreef:
ditCh schreef:een 172.* ip ( en dat is de range die TN gebruikt voor digitale tv, dus het interactieve gedeelte ) !


TN gebruikt 10.* voor digitale TV.


Tn gebruikt 10.* voor zijn modems ja ... maar de digibox krijgt wel degelijk een 172.* ip !


Mijn Digicorder heeft nochtans een 10.*


Ik meen mij anders te herinneren ( van mijn periode bij Telenet ) dat in de dhcp logs de digiboxen wel een 172.* kregen ( en dat hier geregeld probleme mee waren -> pc's die bv. een 172.* ip kregen ). Maar goed, het kan verandert zijn ...
PaLm
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 nov 2003, 00:45

172.*.*.* ip, wil zeggen dat die modem (nog) NIET ingevoerd is bij telenet , of niet correct, voor idtv/internet.

Pas als bij telenet die modem geactiveerd wordt voor idtv, internet, of idtv en internet, zal die modem IP's ter beschikking hebben voor de diensten waarvoor hij geactiveerd is.

Dus als gij een 172 ip krijgt op digibox, bel dan maar eens naar telenet, zodat zij de modem correct activeren.

voor idtv zal dat een 10.*.*.* range zijn
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 mar 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

PaLm schreef:172.*.*.* ip, wil zeggen dat die modem (nog) NIET ingevoerd is bij telenet , of niet correct, voor idtv/internet.


Ook ja ... maar dit gebeurd ook bij wanbetalers ed ...
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”