betere helpdesk dan tele2, hulp bij installatie

Plaats reactie
coppy
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 dec 2006, 00:33

Ben ingestapt op het tele2 all-in aanbod maar ondervind problemen (niet lachen...)

Internet was voorheen via versatel adsl-light. Telefoon via Belgacom. Sinds gisteren is blijkbaar de telefoon gedesactiveerd door Belgacom. Heb dan de easybox (speedtouch) ingesteld volgens het stappenplan. Wat blijkt : internetverbinding is geen probleem, maar de telefoon blijft op bezettoon. Het led-licht "voice" van de easybox licht niet op.

De helpdesk van tele2 blijft bezet en e-mail is blijkbaar ook geen optie...

Weet iemand wat er aan de hand zou zijn?
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1621
Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
Twitter: goendi
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Klinkt als een softwareprobleem bij Tele2 of een slecht telefoontoestel. In beide gevallen ga je toch hulp van Tele2 nodig hebben.
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

... allersinds geen slecht telefoontoestel. Probleem met de Tele2 box, da's wel mogelijk, ofwel is je toestel niet correct geconfigureerd. Goendi weet dit ook wel, ik neem aan dat hij zich gewoon even ongelukkig uitdrukte.

Die VOIP led moet namelijk altijd aangaan, ongeacht wat je aan de box hangt (ook als er geen toestel aan hangt), tenzij je VOIP info wordt verworpen door de Tele2 VOIP dienst ofwel de modem defect is. Gezien gewoon internet wel kan, is de tele2 box waarschijnlijk op zichzelf wel technisch in orde. Blijft over : foute code in je modem, ofwel foute code bij Tele2.

Bij tamelijk wat mensen die dit occasioneel hebben meegemaakt hielp meestal een domme reset van de Tele2 box om hem terug tot orde te roepen (knopje even indrukken achteraan de tele2 box, raadpleeg je handleiding voor jouw specifieke modem versie). Proberen kan geen kwaad. Maar omdat je praat over een nieuwe abo, is ook de mogelijkheid van een niet volledig correcte info een mogelijkheid : indien je na de reset nog geen Telefoon hebt, is het inderdaad Tele2 contacteren, want op de huidige modems met recente firmware wordt jouw als klant de toegang daartoe ontzegd.
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1621
Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
Twitter: goendi
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

... allersinds geen slecht telefoontoestel. Probleem met de Tele2 box, da's wel mogelijk, ofwel is je toestel niet correct geconfigureerd. Goendi weet dit ook wel, ik neem aan dat hij zich gewoon even ongelukkig uitdrukte.


Mjah, ik redeneer zo: het is de eerste keer dat het daar aangezet wordt. Aangezien de ADSL wel werkt, kan het misschien zijn dat het telefoontoestel dat daar aanwezig is niet geschikt is voor voip? Ik ben er niet ongeloofelijk betrouwd mee, heb die box zo nooit echt bestudeerd (mijn toestel werktte direct), maar het zou evengoed kunnen dat ik het totaal mis heb, en het gewoon een analoge poort is waarop eender welk analoog toestel zal werken. Vandaar eigenlijk die suggestie. Meestal is zo'n toestel ook rap even verwisseld, en als dat het probleem oplost, gaat het pak vlotter als wachten tot je bijstand krijgt bij Tele2 toch? :)

Maar ik geef toe, de kans is uitermate klein dat het probleem zich bij het telefoontoestel voordoet.
coppy
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 dec 2006, 00:33

Alvast bedankt voor de snelle reacties...

De reset al eens uitgetest maar situatie blijft dezelfde...

Nog geen antwoord teruggekregen van de helpdesk Tele2 (binnen de 5 werkdagen weet je ...)

Nog geen mogelijkheid gehad om een ander toestel aan te koppelen.

Ben redelijke leek wat betreft programmatie computer. Ik veronderstel dat de configuratie of softwareprobleem bij Tele2 ligt?
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

Mjah, ik redeneer zo: het is de eerste keer dat het daar aangezet wordt. Aangezien de ADSL wel werkt, kan het misschien zijn dat het telefoontoestel dat daar aanwezig is niet geschikt is voor voip? Ik ben er niet ongeloofelijk betrouwd mee, heb die box zo nooit echt bestudeerd (mijn toestel werktte direct), maar het zou evengoed kunnen dat ik het totaal mis heb, en het gewoon een analoge poort is waarop eender welk analoog toestel zal werken. Vandaar eigenlijk die suggestie. Meestal is zo'n toestel ook rap even verwisseld, en als dat het probleem oplost, gaat het pak vlotter als wachten tot je bijstand krijgt bij Tele2 toch? :)

Maar ik geef toe, de kans is uitermate klein dat het probleem zich bij het telefoontoestel voordoet.

De kans is in dit geval onbestaande, niet dat ik je geen eenvoudige oplossing toewens hoor. Je modem heeft 2 min of meer onafhankelijk login-levels : eentje voor de ADSL (die werkt duidelijk), en eentje voor het VOIP-Registrar level. Op dat 2e level loopt het bij jouw nu fout. De VOIP led geeft enkel aan dat je modem de VOIP service heeft kunnen vastleggen met je provider, niets meer. De aanwezigheid van een telefoon is daarbij compleet irelevant. Zelfs bij een kortgesloten AB paar op je Tele2- box-telefoonaansluiting zal die VOIP led niet anders gaan reageren.

Dus, blijft die led uit, is ofwel je modem defect, ofwel je VOIP service niet geregistreerd bij Tele2 (foutieve code bij jouw of Tele2). Een gewone Tele2 box zonder gemodde firmware zal na een reset zelf dit proberen te herstellen : ik heb het zelf het afgelopen jaar 2 maal aan de hand gehad : even een reset, en het was terug ok.

Is bij jouw niet het geval, dus blijft nog steeds over : foute code in Tele2 box, ofwel fout in hun VOIP registratie. Met een oude box kon je tenminste het eerste nog uitsluiten door de boel zelf na te kijken, dat kan je tegenwoordig niet meer. Dus, ....... Tele2 aanspreken. Jij kan van jouw zijde niet meer doen als wat je al gedaan hebt.

En geen haar op mijn hoofd dat eraan denkt je uit te lachen. Tele2 can be a bumpy ride, de meesten onder ons weten dit heel goed, maar zeker de oudere unlimited klant grijnzen nu iedere maand als we onze factuur zien. 8)
poekie68
Pro Member
Pro Member
Berichten: 320
Lid geworden op: 08 feb 2006, 08:14

kan het misschien zijn dat het telefoontoestel dat daar aanwezig is niet geschikt is voor voip?


In principe is het telefoontoestel dat je gebruikte om te bellen via Belgacom ook bruikbaar via Tele2. Tussen je telefoontoestel en de easybox blijft het 'PSTN'. Vanaf de easybox wordt het voip.

Wel zijn er , dacht ik, een aantal problemen met DECT toestellen (draadloos).

ofwel je VOIP service niet geregistreerd bij Tele2


Mischien is de nummeroverdracht nog niet helemaal rond en wordt aan de kant van Tele2 je telefoonnummer dan pas geactiveerd op de voip-server?
coppy
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 dec 2006, 00:33

Sinds gisteren is telefoonverkeer plots wel terug mogelijk en licht het led-lampje op... Oorzaak lag dus volgens mij bij Tele2 die de nummer nog niet aangesloten had. Was natuurlijk juist een vervelende periode om tijdens eindejaar zonder telefoon te zitten.

Momenteel werkt alles naar behoren. Hopelijk blijft het zo.

Ik wens iedereen een voorspoedig 2007.
Plaats reactie

Terug naar “BASE (Tele2, Versatel)”