Beste,
Ik ben ook al een tijdje op zoek naar de mogelijkheid om de software van de Digicorder te downloaden, via Osmosys SDK er een Xlet bijschrijven dat fungeerd als FTP server, om dan terug den boel te compileren en te uploaden in mijn Digicorder. Zodat ik eindelijk mijn opgenomen TV programmas kan over kopieren inplaats van ze over te nemen.
Wat ik tot nu toe weet is, dat Telenet de suite van Osmosys gebruikt om hun Xlets te schrijven. Ik qoute:
Geneva – March 30th, 2005 – Osmosys, the most deployed (MHP) Open Standard Middleware provider to date announced that Telenet the Belgian Cable Operator has selected a full range of products from the Osmosys MHP portfolio for their interactive TV launch.
Osmosys MHP 1.1.2 Middleware (Network Middleware License)
Osmosys Navigator (Gui Management Tool)
Osmosys Tattoo (Gui Skinning Tool)
Osmosys MHP-PDR (Personal Digital Recorder integrated with MHP)
Osmosys SDK (Software Development Kit)
Als men dan de site van Osmosys bestudeerd, dan zal je lezen dat het pakket Osmosys SDK 2.2 in staat is de software in je Digicorder on the fly te 'rippen'.
Conclusie, ik moet zo snel mogelijk het programma Osmosys SDK 2.2 of Osmosys SDK 2.1 te pakken zien te krijgen
Bekijk het zo, als Telenet in staat is om de software van mijn Digicorder remote te updaten, dan kan ik dat ook
Ik heb ondertussen de switch die Telenet tussen de modem en mijn router heeft gestoken vervangen door een hub, zodat ik de Digicorder eens deftig kan sniffen. Maar tot op nu toe, is er alleen maar communicatie op poort 8059 van de Digicorder naar Telenet, en op poort 8203 van Telenet naar mijn Digicorder. En dit is alleen maar de EPG.
Maar in hoe ver het legaal is om de software van de Digicorder aan te passen weet ik ook niet.
Digicorder firmware aanpassen
- devilkin
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 341 keer
- Contacteer:
trinitybe schreef:Maar in hoe ver het legaal is om de software van de Digicorder aan te passen weet ik ook niet.
In principe kan men je weinig maken - je hebt het toestel gekocht. Misschien eens een vraag voor de forum-advocaat?
Jan
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
trinitybe schreef:Als men dan de site van Osmosys bestudeerd, dan zal je lezen dat het pakket Osmosys SDK 2.2 in staat is de software in je Digicorder on the fly te 'rippen'.
Er moet wel meer mogelijk zijn met die ethernet poort... de vraag is alléén wat en hoe.
trinitybe schreef:Bekijk het zo, als Telenet in staat is om de software van mijn Digicorder remote te updaten, dan kan ik dat ook
TN doet dat over DVB-C... ik denk niet dat jij dergelijk signaal kan genereren. Nu wederom via die ethernet poort moet dit volgens mij ook mogelijk zijn (tenzij dat gedisabled is... net zoals men in de laatste firmware de HTTP server ervan heeft gedisabled).
trinitybe schreef:Maar tot op nu toe, is er alleen maar communicatie op poort 8059 van de Digicorder naar Telenet, en op poort 8203 van Telenet naar mijn Digicorder. En dit is alleen maar de EPG.
Da's al leuk om te weten.
trinitybe schreef:Maar in hoe ver het legaal is om de software van de Digicorder aan te passen weet ik ook niet.
Niet... lees je algemene voorwaarden er maar eens op na.