Simpel programma voor een webpagina te maken
-
- Administrator
- Contacteer:
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 16 keer
Zelf ben ik ook nogal een fervent Notepad'er, maar anderen durf ik wel eens NVU (N-View) aan te raden. NVU is een opensource WYSIWYG-editor en beschikbaar voor Windows, Mac en Linux en kan je ook (indien gewenst) krijgen in de Nederlandse taal. Gratis te downloaden op http://www.nvu.com
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
- Bedankt: 56 keer
Een leuke WYSIWYG is Effective Site Studio. Je moet niks van HTML kennen. Gewoon template kiezen, pagina's en tekst toevoegen en klaar is kees...
Trial vind je hier : http://www.effectivestudios.com/Downloads.htm
Trial vind je hier : http://www.effectivestudios.com/Downloads.htm
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Ik weet niet wat je wilt doen, maar je kan misschien eens kijken naar de online Google Page Creator: http://pages.google.com/ .
- AnD
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
- Bedankt: 87 keer
Ik heb die nvu eens geprobeerd en dat lijkt er al op
Met dat van google kan je precies niet zo heel veel doen... ik wil gewoon een webpagina maken, maar het moet niet te ingewikkeld zijn.
Met dat van google kan je precies niet zo heel veel doen... ik wil gewoon een webpagina maken, maar het moet niet te ingewikkeld zijn.
- Block
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
- Bedankt: 76 keer
Als het echt simpel mag zijn, vergeet niet dat je in word ook website's kan maken. Gewoon Bestand -> opslaan als webpagina.
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
AnD schreef:en niet zo iets als frontpage ?
AnD schreef:Dat bedoel, what you see is what you get, zoiets moet het zijn
Dat lijkt me toch redelijk hard elkaar tegen te spreken, vermits Frontpage een WYSIWYG-programma is, niet?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
- Bedankt: 48 keer
CueBoy schreef:Misschien is Frontpage te moeilijk in gebruik ?
Wilt hij gewoonweg iets simpelers.
Of misschien wil hij gewoon iets dat beter is dan Frontpage en geen honderden regels zinloze code genereert
- AnD
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
- Bedankt: 87 keer
Dat heb je goed gezegdditCh schreef:CueBoy schreef:Misschien is Frontpage te moeilijk in gebruik ?
Wilt hij gewoonweg iets simpelers.
Of misschien wil hij gewoon iets dat beter is dan Frontpage en geen honderden regels zinloze code genereert
Het zal wel lukken met Nvu, dreamweaver is niet gratis (in het begin maar daarna niet meer)
-
- Elite Poster
Svekke schreef:Dreamweaver is en blijft voor mij 'het' programma. Daarmee kan je alles en zo moeilijk is het nu ook weer niet.
Dreamweaver is nu niet bepaald goedkoop ...
-
- Elite Poster
Svekke schreef:Das waar, maar kwaliteit heeft zijn prijs. Photoshop is ook peperduur, maar noem mij eens een Photoshop killerapp?
Ik gebruik professioneel anders een zeer goed alternatief voor Dreamweaver ( Aptana ), als je professioneel met webdesign bezig bent heb je echt geen WYSIWYG editor nodig !
En idd ... nothing beats photoshop, maar voor web authoring zijn er genoeg ( gratis, open-source ) alternatieven !
Svekke schreef:Das waar, maar kwaliteit heeft zijn prijs. Photoshop is ook peperduur, maar noem mij eens een Photoshop killerapp?
Voor zover ik met The Gimp heb gewerkt, kon deze toch alles wat ik uit Photoshop zou gebruiken. Misschien dat voor de mensen die puur professioneel ermee bezig zijn er nog een verschil zit, maar dan kan je nog altijd plugin's schrijven/downen ...