Fulladsl extreme pings

Vragen, opmerkingen, klachten over een aanbieder die niet in bovenstaande lijst staat? Plaats ze dan hier.
Plaats reactie
Davy_117
Plus Member
Plus Member
Berichten: 153
Lid geworden op: 08 feb 2004, 02:28
Locatie: Antwerpen

Heeft nog iemand die bij fulladsl is problemen met zen ping?
Ik ping 400+ als ik online wil gamen.
Khad dit nochtans niet voor toen ik net bij fulladsl was.raar


Ik ben toch getalenteerd in slechtye providers kiezen.First adsl2fit, now this.

Great.

btw kan ik men kontrakt verbreken als ik kan aantonen dat ik hoge pings heb zonder dat het aan men pc ligt?
Gryx
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 41
Lid geworden op: 19 feb 2006, 16:58

Ik weet niet of het ermee te maken kan hebben maar de teller van dataverkeer werkt heel de maand al niet. Hierdoor zullen veel mensen wel vollen bak aan het downloaden zijn, dus misschien dat het netwerk te zwaar belast wordt.
Davy_117
Plus Member
Plus Member
Berichten: 153
Lid geworden op: 08 feb 2004, 02:28
Locatie: Antwerpen

Meestal heb ik hoge pings tijdens de piekuren.Toeval?
Gebruikersavatar
netdata
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1677
Lid geworden op: 16 aug 2005, 11:28
Twitter: wdhaeseleer
Locatie: Turnhout
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 8 keer
Contacteer:

Davy_117 schreef:Meestal heb ik hoge pings tijdens de piekuren.Toeval?


Een paar vragen:

Trek jij jij lijn flat, dus helemaal dicht, upload of download maakt niet veel uit.

Indien je je DSL lijn dicht trekt begin je namelijk packetloss te krijgen.

Ander punt kan zijn dat er teveel users op jou node zitten...
Davy_117
Plus Member
Plus Member
Berichten: 153
Lid geworden op: 08 feb 2004, 02:28
Locatie: Antwerpen

netdata schreef:
Davy_117 schreef:Meestal heb ik hoge pings tijdens de piekuren.Toeval?


Een paar vragen:

Trek jij jij lijn flat, dus helemaal dicht, upload of download maakt niet veel uit.

Indien je je DSL lijn dicht trekt begin je namelijk packetloss te krijgen.

Ander punt kan zijn dat er teveel users op jou node zitten...

Ksnap niet wat je bedoelt met deze vraag...

Ander punt dat er teveel users op mijn "node" zou wel eens kunnen kloppen, omdat ik altijd in piekuren hoge pings heb, en ook een veel lagere download/upload.
Kunnen ze hier nog iets aan doen dan, als ik fulladsl contacteer en dit probleem uitleg?
Spheerke
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 06 jan 2007, 19:53

Beste Davy,

ik heb sinds 31 oktober FullADSL op mijn kot in Gent en had nog even getwijfeld of ik Skynet wel vaarwel zou zeggen nadat ik reeds thuis met FullADSL ping problemen had. Och ja, het was thuis opgelost dus ben ik overgestapt.

Vanaf de eerste dag, 31 oktober, had ik elke avond hoge pings. En dan bedoel ik wel hoog, 400+, 500+,600+ soms zelf gewoon packetloss en timeouts. Ik heb daarvoor gemaild en toen schreven ze terug dat er inderdaad een probleem was in de regio Gent en dat ze werken gingen uitvoeren.

Ze hebben geen idee gegeven hoelang die zouden duren of wanneer die ook maar zouden starten. 3 weken aan een stuk heb ik elke avond vanaf 18-19u tem 23 van die pings gehad, dus ik nogmaals gemaild. Geen reactie. Nog es, geen reactie. Op een avond kon ik zelfs bepaalde websites niet meer inladen -> boze mail gestuurd met de vermelding dat ik blijkbaar geen reacties kreeg.

Antwoord: we hebben inderdaad opnieuw een probleem vastgesteld blah blah... Dat zou aangeven dat de werken uitgevoerd waren en het plots terugkwam terwijl het nooit verdwenen is. Nu, begin januari, heb ik nog altijd last van die pings. Zowel op kot als thuis. (Deze namiddag trouwens lag FullADSL er van 14u tem 19u compleet uit! geen internet).

Mijn frustratie geen baas kunnende heb ik een week of 2 informatie zitten zoeken hierover en blijkbaar waren die ping problemen er al in februari 2006. Er wordt dus geen bal aan gedaan en er zijn al massa's klachten. Ik vermoed dat op basis van de voorwaarden in het contract je het niet kan opzeggen omwille daarvan dus ik denk dat ik voor een jaar 'genaaid' zit.

Reden van die pings: slecht netwerk. Stuk naar de thuisgebruiker is FullADSL, de rest wordt verzorgd door RealRoot/RealDSL? Zoek hier maar eens op het forum, info genoeg te vinden. Kortom, FullADSL, utter crap ISP als je het mij vraagt. En inderdaad, die meter werkte niet in december, maar wel in okt/nov en toen waren de pings even slecht.

Kort samengevat: ze weten dat de problemen er zijn (kan gewoon niet anders of ze zien alles door een roze bril), wimpelen je af en doen er niets aan... De dag dat mijn jaar om is, FullAdsl buiten!

Mvg,
Gebruikersavatar
netdata
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1677
Lid geworden op: 16 aug 2005, 11:28
Twitter: wdhaeseleer
Locatie: Turnhout
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 8 keer
Contacteer:

Realroot levert inderdaad de connectiviteit en de server van FullADSL.

De hoge pings ziten echter niet in het netwerk van realroot.

Het probleem is dat bijvb op 1 VP x aantal Mbit zit.
Dit is dus ATM

indien die x aantal vol zit begin je hoge ping tijden te krijgen en zelfs packetloss tot gevolg.

Aangezien jij dit tijdens de piekuren hebt is dat de meest logische verklaring.

Meestal is het dan een kosten baaten plaatje, aangezien FullADSL broba gebruikt moet FullADSL aan belgacom een bedrag betalen per Mbit/VP


Ter zijde:
Onder de klanten van realroot valt bijvb incowd
http://www.incrowd.be/sites.html

Denk je dat deze nog steeds klant zouden zijn indien realroot hoge ping tijden heeft op hun netwerk?
Spheerke
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 06 jan 2007, 19:53

netdata schreef:Onder de klanten van realroot valt bijvb incowd
http://www.incrowd.be/sites.html

Denk je dat deze nog steeds klant zouden zijn indien realroot hoge ping tijden heeft op hun netwerk?


Ik versta je opmerking maar moet hem toch even nuanceren met enkele kanttekeningen:

* Hosting is iets anders dan internet aanbieden. De gemiddelde 'slechte ping' schommelen tussen 120 en 250ms. De extreme gaan over de 400/500+. Voor het ophalen van een site, chatten, mailen etc stoort dat niet zo echt. De gebruiker ervaart pas een vertraging vanaf 400-500ms. Dus als die sites zouden inladen met connecties van pings van 120ms zal de gebruiker dat niet echt merken. Als die gebruiker echter als ontspanning eens even 5 minuten tijd-kritische toepassingen wil doen zoals skype of online gamen dan is de ping van 150ms een NO GO.

Hoe vlotter de connectie hoe beter uiteraard. Maar het is een minimale storing voor de uiteindelijke eindgebruiker.

* Zou jij als provider klachten en/of opmerkingen van klanten die meer betalen dan andere als gelijk behandelen? Als ik die vraag zo stel zal iedereen zeggen: natuurlijk.

Als ik die vraag echter formuleer als bv: zou jij een klant die, ik zeg maar iets, 200€ per maand betaalt waar een ander slechts 20€ betaalt (en die weet dat hij een budget solution gekozen heeft), even snel afwimpelen?

Het schaaleffect leert ons dat er al 10 klachten nodig zijn van kleine klanten, waarbij 1 klacht van de duurdere volstaat voor hetzelfde inkomen. Iedereen weet dat die kleine gebruikers nauwelijks van hun tak maken. Ze zwijgen want ze weten dat ze een budget oplossing hebben op een paar uitzonderingen na.

Als nu het probleem van de grote klant niet opgelost raakt ben je op slag 10 kleine kwijt. Jaja, iedereen gelijk voor de wet, maar als ik er 10 in 1 kan verliezen dan is dat een kleine moeite om het probleem op te lossen. Meer zelfs, wie weet kan dat probleem wegens een slechte planning slechts opgelost raken door de andere gebruikers wat in het nadeel te stellen wat betreft capaciteit. Als ik echter 1 kleintje moet helpen wegen de kosten/baten mijn insziens niet op.


Ik kan je dus volgen, maar je vergelijking gaat niet helemaal op lijkt me.

Mvg,
S.
Spheerke
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 06 jan 2007, 19:53

Miljaar, ge kunt er verdorie een klok op zetten wanneer het naar de botten is. nagenoeg 18u stipt en hup, boven de 150 direct waar dat 20min ervoor tussen de 20 en de 40 is...
Spheerke
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 06 jan 2007, 19:53

Ik had gisteren een mail gestuurd om te vragen hoe het feitelijk zat met een oplossing aangezien die al 3 maand beloofd werd maar er was nog niets van in huis gekomen.

Post hierboven van daarnet klopte dus ook weer, de pings om18u omhoog.

En nu, voor het eerst in maanden, om 19u, tijdens de "piekuren":

Minimum 10ms, maximum 57ms, gemiddeld 20ms!

Zou het dan toch op te lossen vallen? Zo laag had ik ze anders zelfs niet buiten de probleemuren! Hopelijk blijft het. Even uitkijken naar het antwoord op m'n mail van gisteren dan. Ik laat het hier ook weten.

/edit: te vroeg gejuigd. Half uur later nog eens geprobeerd en twas weer om zeep. Maar 't is teken dat het kan hé.
chim
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 jan 2007, 12:38
Locatie: berchem

en vandaag tussen 13 en 13.45 kon ik weer geen verbinding maken "authentication failure" en als het dan toch eens lukte kreeg ik geen remote ip toegewezen... :roll:
kindtje
Member
Member
Berichten: 68
Lid geworden op: 12 jan 2007, 16:26

Nog altijd niks ( gelukkig werkt telenet van de buren wel)
Ik ben toch ook van plan om over te stappen.
Weet iemand hoe het zit om over te stappen?
Ik ben al langer dan 1 jaar klant trouwens.
Maar hoe zit het met de opzegtermijn van 45 dagen?
Gryx
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 41
Lid geworden op: 19 feb 2006, 16:58

Ik heb hier dus ook problemen mee en vind het zeer lastig. In deze periode heb ik echt wel internet nodig aangezien ik bezig ben met mijn eindwerk. Maar als internet vele dagen uitvalt en zelfs in het weekend wordt ik er ambetant van.

Mijn jaar is ook voorbij en wil ook overstappen maar heb gezien dat de opzegtermijn 45 dagen is wat me echt wel lang lijkt.
kindtje
Member
Member
Berichten: 68
Lid geworden op: 12 jan 2007, 16:26

dus als ik vandaag opzeg duurt het nog de volle 45 dagen ofzo?
Wat een schande
Zou je niet kunnen inroepen dat het al een hele tijd niet werkt en dat je er direct vanaf wil zijn?
Testaankoop iemand
Ik heb examens en heb het echt nodig maar wat kan hen dat schelen
esben
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 45
Lid geworden op: 08 jan 2007, 14:01
Bedankt: 1 keer

Internet lag bij mij ook de hele tijd plat :-(
Allé eerst kon ik wel nog op het internet maar zo langzaam dat de websites meestal niet geladen werden. (heel veel packetloss)
Dit is wel zwaar irritant en zeker met de examens nu.
45 dagen? dat is wel heel lang.

Hoe komt het eigenlijk dat er nu zoveel problemen zijn? Kan Fulladsl het aantal klanten niet aan of zo? Ze zeggen altijd dat het door belgacom is ma is da wel zo? En als dat zo is, waarom hebben andere ISP's die ook via Turboline of hoe het ook heet internet aanbieden daar niet ook last van?

Als dit zo door blijft gaan dan wil ik ook wel veranderen maar ik heb gelezen dat adsl2 eraan staat te komen en dan is het natuurlijk stom dat ik een jaar ergens zou vastzitten terwijl iemand anders een veel beter aanbod heeft en dat ik nog eens die instapkosten moet betalen.
Weet er iemand meer over dat adsl2? wanneer het komt en of het duurder wordt en wie het aanbied enz?

Esben
Wright
Plus Member
Plus Member
Berichten: 138
Lid geworden op: 12 jun 2004, 10:07

Amaj Fulladsl heeft nog niet veel vordering gemaakt precies.
Ik had bijna een jaar geleden ook ping problemen, packet loss toestanden.
Dacht dat het toen nog wat kinderziektens waren.

Fulladsl levert niet echt kwaliteit in mijn ogen..
ISP: Edpnet
Spheerke
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 06 jan 2007, 19:53

Jups, lag hier ook uit tot na vanavond 18u zeker.
kindtje
Member
Member
Berichten: 68
Lid geworden op: 12 jan 2007, 16:26

Het is nog altijd niet echt verbeterd
Soms is het alsof het internet 10 seconden freezed en dan weer verder gaat
Weet iemand hoe dit komt?
Plaats reactie

Terug naar “Andere, MVNO, kleine virtuele aanbieders”