ik ga binnekort overstappen naar dommel in mijn eigen huisje,heb altijd telenet gehad dus ik weet niet wat ik zou nemen een router en modem apart of gewoon een router met ingebouwde modem in .
dus wie kan mij helpen wa het beste is en wa een goeie router is en (of) modem apart geef uw configuratie eens wat jullie hebben staan en voordelen en nadelen
ps ik draai een server thuis dus router moet goed ingesteld kunnen worden en nie te moeilijk natuurlijk niet zoals mijn dlink want die werkt nie altijd :s
modem + router dilemma
- Koerskemel
- Plus Member
- Bedankt: 1 keer
Ik heb router, AP en modem in één apparaat en heb het me al dik beklaagd. Een alles in één apparaat vreet wel minder stroom, en het zal minder kosten dan alles apart te kopen. Als je alles apart koopt kan je een gedeelte vervangen zonder al te veel uit te geven.
Ik zou gaan voor een speedtouch modem. En een router van Linksys, us robotics, smc of asus. En als je eventueel een AP zou willen kopen ga dan voor een linksys. Eigenlijk kan ik je enkel aanraden om weg te blijven bij merken zoals topcom en consoorten. Voor een merk geef je wel wat meer, maar je hebt een gegarandeerde kwaliteit.
Ikzelf heb -je raad het al, een topcom - en ik zou veel liever de bovenstaande setup gehad hebben.
Koerskemel,
Ik zou gaan voor een speedtouch modem. En een router van Linksys, us robotics, smc of asus. En als je eventueel een AP zou willen kopen ga dan voor een linksys. Eigenlijk kan ik je enkel aanraden om weg te blijven bij merken zoals topcom en consoorten. Voor een merk geef je wel wat meer, maar je hebt een gegarandeerde kwaliteit.
Ikzelf heb -je raad het al, een topcom - en ik zou veel liever de bovenstaande setup gehad hebben.
Koerskemel,
- AnD
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
- Bedankt: 87 keer
Ik heb ook een alles in 1 apparaat (modem, router, acces point) en ben er zeer tevreden over, ik had vroeger alles appart en dat vond ik vervelend omdat je dan alles zo een beetje op elkaar moet afstellen en je hebt ook al die toestellen staan wat toch wat ruimte inneemt.
Zoals de vorige poster zegt, hou je bij de bekende merken (degene die hij heeft opgenoemd...).
Poorten openen enzovoorts is gemakkelijk, zoals voor een server als je die hebt bij je thuis.
Zoals de vorige poster zegt, hou je bij de bekende merken (degene die hij heeft opgenoemd...).
Poorten openen enzovoorts is gemakkelijk, zoals voor een server als je die hebt bij je thuis.
Heb zelf een Belkin wireless router en modem all in one, sinds september (voor eerst netwerkje opgezet met mijn nieuwe laptop en mijn PC).
Moet zeggen tot nu toe nog geen probs gehad, maar idd best dat je bij een groot merk blijft zoals linksys of us robotics. Vooral goede zaken gehoord op een tech forum over het laatste merk.
Moet zeggen tot nu toe nog geen probs gehad, maar idd best dat je bij een groot merk blijft zoals linksys of us robotics. Vooral goede zaken gehoord op een tech forum over het laatste merk.
- devilkin
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 341 keer
- Contacteer:
Ikzelf heb een Cisco 827 modem/router en een linksys wrt54g wireless router, werkt perfect. Kan ik aanraden.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Hier een 3com wireless adsl router, werkt perfect. Voordien had ik een SMC adsl2+ wireless router: miseriebakske geweest. Eerst adsl-modem kapot, binnengestuurd, een gerepareerde weergekregen waarvan het wireless gedeelte niet werkte. Opnieuw teruggestuurd, heb dan een nieuwe toegekregen, en daarvan heeft vorige week de on/off button het begeven. RMA aanvraag is nu binnen...
Hier een US Robotics 9108 ADSL2+ Modem/wireless 4poorten Router
En best tevreden van, behalve...
-Ik kan nergens die ingebouwde firewall afzetten!! en dat vind ik wel ambetant ... met alle gevolgen achteraf
-Niet alle Ip's van pc's draadloos en met kabel worden weergegeven in de router!
Maar stabiel enz, geen uitval
-Ik kan nergens die ingebouwde firewall afzetten!! en dat vind ik wel ambetant ... met alle gevolgen achteraf
-Niet alle Ip's van pc's draadloos en met kabel worden weergegeven in de router!
Robinvv schreef:En best tevreden van, behalve...
Maar je kan toch poorten forwarden? Als je wil kan je zo alles volledig openzetten...niet dat dat echt aan te raden is in de meeste gevallen...
- AnD
- Elite Poster
Robinvv schreef:Hier een US Robotics 9108 ADSL2+ Modem/wireless 4poorten Router
Je kan toch de NAT enzo afzetten...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 12 keer
Ik heb een USR809107A, deze heeft toch een paar dingen die hem die moeite waard maken :
- Outbound filter !
- QoS die je webbased kan instellen
- embedded linux kernel (voor de fans )
- zeer uitgebreide stats
nadelen :
Webpanel kan nogal eens sloom zijn, meestal tijdens gebruik van bittorrent (komt bij meer router wel voor)
- Ik weet niet als het aan mij ligt maar ik vind nergens geen functie om te disconnecten.
- Outbound filter !
- zeer uitgebreide stats
nadelen :
Webpanel kan nogal eens sloom zijn, meestal tijdens gebruik van bittorrent (komt bij meer router wel voor)
- Ik weet niet als het aan mij ligt maar ik vind nergens geen functie om te disconnecten.
- AnD
- Elite Poster
crapiecorn schreef:Ik heb een USR809107A, deze heeft toch een paar dingen die hem die moeite waard maken :
- Outbound filter !
- zeer uitgebreide stats
nadelen :
Wat doet die outbound filter ?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 12 keer
AnD schreef:crapiecorn schreef:Ik heb een USR809107A, deze heeft toch een paar dingen die hem die moeite waard maken :
- Outbound filter !
- zeer uitgebreide stats
nadelen :
Wat doet die outbound filter ?
Is redelijk simpel eigenlijk, de meeste huis tuin en keuken router hebben een firewall die alleen van buiten naar binnen filtert. Met een Outbound filter kan je van binnen naar buiten filteren. Stel dat je op je lokaal netwerk geen ftp wil toelaten kan je dit filteren.
Hoi outline,
Heb je ondertussen de knoop al doorgehakt? Ik sta momenteel voor dezelfde keuze en zie door de bomen het bos niet meer. Er is zo'n uitgebreid aanbod aan materiaal...ik ben op zoek naar een geschikte draadloze formule, maar de reviews zijn bijzonder uiteenlopend.
Voor Telenet had ik een US Robotics breedband router...1 met een pci kaart en dan later 1 met een usb stick. De ervaringen met de pci waren zeer goed, maar met de usb zijn ze dan weer heel slecht (in eenzelfde kamer bijzonder slechte connectie). Linksys ben ik niet zo voor te vinden vanwege slechte ervaringen op m'n vorige werk. Daar werden massaal linksys installaties geplaatst voor thuiswerkers, maar dat werkte over het algemeen niet zo best.
Ook over de nieuwe technologie (pre-n, mimo) zijn de reviews niet zo positief. De keuze is dan ook moeilijk.
Grtz,
Joris
Heb je ondertussen de knoop al doorgehakt? Ik sta momenteel voor dezelfde keuze en zie door de bomen het bos niet meer. Er is zo'n uitgebreid aanbod aan materiaal...ik ben op zoek naar een geschikte draadloze formule, maar de reviews zijn bijzonder uiteenlopend.
Voor Telenet had ik een US Robotics breedband router...1 met een pci kaart en dan later 1 met een usb stick. De ervaringen met de pci waren zeer goed, maar met de usb zijn ze dan weer heel slecht (in eenzelfde kamer bijzonder slechte connectie). Linksys ben ik niet zo voor te vinden vanwege slechte ervaringen op m'n vorige werk. Daar werden massaal linksys installaties geplaatst voor thuiswerkers, maar dat werkte over het algemeen niet zo best.
Ook over de nieuwe technologie (pre-n, mimo) zijn de reviews niet zo positief. De keuze is dan ook moeilijk.
Grtz,
Joris