Ben al een tijdje een misnoegde klant bij telenet wegens diverse problemen langs hun kant.
Na meer dan 6 jaar klant te zijn, waarvan 5 jaar zonder 1 probleem te hebben was bij mij de maat vol.
Na een beetje rondgeneusd te hebben, en na een vriend geraadpleegd te hebben heb ik dan besloten om volledig via Dommel te gaan, voor zowel telefonie als internet.
Helaas is het tot hiertoe helemaal niet via een leien dakje gelopen.
De enigste die zich momenteel aan de procedures heeft gehouden is BGC.
Bij hen werd de afspraak en het komen aktiveren van de Discovery lijn nageleefd.
Mijn aanvraag bij Dommel zelf heb ik gedaan op 15 december.
De bedoeling was dat heel de boel (Fritzbox) in orde zou zijn tegen het einde van het jaar wegens mijn vakantie periode.
Ik heb de procedures strikt gevolgd die ik zowel telefonisch als via hun website heb gekregen.
Om de zaak zo spoedig mogelijk te laten verlopen heb ik alles in 1 keer willen betalen met Visa zodanig dat er geen delay zou zijn met de overschrijving van het geld.
Helaas komt hier de aap al uit de mouw.
Volgens de website, en ook de aup die je moet accepteren voor dat je je contract moet tekenen, staat dat Dommel je een mail stuurt ivm de betaling en dat je die moet bevestigen.
Deze mail heb ik dus nooit gekregen (en nee, ook niet in de spam)!
De status 'my packages' heb ik regelmatig gechecked en deze stond op 'pending' zonder enige verdere uitleg. Na een goeie week en zondere enige mail vond ik die status wel een beetje vreemd.
Via een andere persoon met een Dommel account heb ik even gevraagd wat dit kon zijn.
Na het inloggen bleek dat er via 'proforma invoices' een betaling openstond die ik moest bevestigen?!
Pas op 25/12 heb ik dus mijn betaling kunnen bevestigen.
Blijkbaar gaat de aanvraag bij BGC pas in nadat dit betaald is en zit ik nu dus te wachten tot 'vermoedelijk' 8/1.
Op 26/12 heb ik dan maar naar Dommel zelf gebeld om te vragen hoe het kwam dat ik deze mail niet gekregen had.
Daar werd niet op geantwoord, enkel op het feit dat de aanvraag bij BGC pas inging na dat de betaling werd ontvangen.
Er werd erop gehammerd dat dit volgens het contract was en idd het staat er ook in, hier heb ik alle begrip voor.
De persoon aan de andere kant van de lijn liet mij echter nooit uitspreken en heeft nooit geantwoord op mijn vraag waarom ik die uap dan moest accepteren en waarom zij dan niet hun verplichtigingen moesten nakomen.
Ik heb dan ook onmiddelijk een ticket geopend bij hen en ook nog eens een de mail apart gestuurd met dit verhaal om een antwoord te krijgen op mijn vraag waarom ik die mail niet heb gekregen.
Helaas moest ik dan vandaag vaststellen dat het ticket bij hen op 'closed' stond zonder enige uitleg.
Dit geeft bij mij al zeker geen goede indruk van klantenservice.
Niet zo Nice
- selder
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 727 keer
Sorry, maar verwachten dat een ISP zomaar eventjes alles rond krijgt op 14 dagen is écht teveel verwacht.
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 3 keer
selder schreef:Sorry, maar verwachten dat een ISP zomaar eventjes alles rond krijgt op 14 dagen is écht teveel verwacht.
Mij gaat het niet om het feit dat dit op 14 dagen moet gebeuren, maar dan moet men mij ook niet telefonisch zeggen dat dit waarschijnlijk geen probleem was.
Dit had ik idd nog even vergeten te melden.
Het gewoon niet willen antwoorden steekt mij meer tegen en dan nog de manier waarop de conversatie verliep was/is beneden alle peil.
Ik ben ermee akkoord dat iemand al eens een offday heeft maar ticketten op 'closed' zetten zonder enige commentaar is NOT DONE.
@alfadude
Kan inderdaad aan beide kanten liggen, maar dan mogen ze toch een keer gaan uitpluizen waar het ligt. Mails met creditcard gegevens heb ik niet zo graag dat die 'kwijt' geraken
Je aanvraag is dus pas volledig binnengekomen op 25/12. Waar die mail gebleven is, zal niemand hier u kunnen vertellen. Als je weet dat je een mail moet krijgen die je moet bevestigen, waarom wacht je dan 10 dagen ? Had meteen naar Dommel gebeld dan hadden ze dit misschien sneller kunnen rechtzetten.
Hou er ook rekening mee, dat het de eindejaarsperiode is. Veel mensen zijn met vakantie, ook bij ISP's.
Ik kan je net op 1 punt gelijk geven. Een ticket zou niet mogen afgesloten worden zonder enige uitleg. Nu zie ik ook niet echt goed in, wat ze zouden kunnen antwoorden op uw vraag. Veel verder dan "mail werd verstuurd op dd/mm/yyyy hh:mm naar <emailadres>" kom ik niet.
Hou er ook rekening mee, dat het de eindejaarsperiode is. Veel mensen zijn met vakantie, ook bij ISP's.
Ik kan je net op 1 punt gelijk geven. Een ticket zou niet mogen afgesloten worden zonder enige uitleg. Nu zie ik ook niet echt goed in, wat ze zouden kunnen antwoorden op uw vraag. Veel verder dan "mail werd verstuurd op dd/mm/yyyy hh:mm naar <emailadres>" kom ik niet.
- Robbe
- El Robre
- Twitter: infocaris
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Contacteer:
Mhja, maar ik heb dat indertijd bij RealDSL ook gehad en blijkbaar betekent het afsluiten van een ticket niet, dat ge er niet op kunt antwoorden.Mr.T schreef:Ik kan je net op 1 punt gelijk geven. Een ticket zou niet mogen afgesloten worden zonder enige uitleg. Nu zie ik ook niet echt goed in, wat ze zouden kunnen antwoorden op uw vraag. Veel verder dan "mail werd verstuurd op dd/mm/yyyy hh:mm naar <emailadres>" kom ik niet.
En als alles snel moet verlopen, moet ge niet met een VISA kaart betalen, maar via een KBC rekening of het geld er storten. Want dan ontvangen ze het die dag zelf nog, en wordt het er vanaf die dag aan gewerkt.
Code: Selecteer alles
filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
- Bedankt: 331 keer
CC wordt 2 maal daags verwerkt bij Dommel. (4u en 16u) Dus langer dan 12 uur vertraging ga je niet hebben.Mr.T schreef:Ik zou eerder zeggen dat VISA sneller is dan een gewone overschrijving
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
Denk jij nu echt dat er veel mensen tussen kerst en nieuw werken? Ze hebben je betaling pas ontvangen (zal je ook zien op je VISA afrekening) op 25/12... Op kerstdag dus. Er rekening mee houdend dat er wss mensen bij dommel werken die kleine kinderen hebben en dus in de vakantie willen thuis zijn, concludeer ik dat op 6 dagen tijd met 2 officele feestdagen er tussen het onmogelijk kan zijn dat ze je hebben aangesloten
Had je 16 december even gebelt en gezegd dat uw betaling niet door kwam dan was het hoogstwaarschijnlijk wel gelukt. Maar nu was het echt onmogelijk
Sorry als dit wat grof klinkt, is echt niet zo bedoelt. Op dommel valt zeer weinig aan te merken en het is zelfs zo dat Dommel op dit moment het klantvriendelijkst is van alle firma's waar ik al een internet aansluiting gehad heb.
Greetz Wouter
Had je 16 december even gebelt en gezegd dat uw betaling niet door kwam dan was het hoogstwaarschijnlijk wel gelukt. Maar nu was het echt onmogelijk
Sorry als dit wat grof klinkt, is echt niet zo bedoelt. Op dommel valt zeer weinig aan te merken en het is zelfs zo dat Dommel op dit moment het klantvriendelijkst is van alle firma's waar ik al een internet aansluiting gehad heb.
Greetz Wouter
Kan je wel begrijpen,maar ik vind dit persoonlijk een beetje" muggeziften".
Raad ook iedereen aan het via visa te doen gaat een pak sneller.
Maar ja als je van realdsl komt ben je waarschijnlijk sneller tevreden,
ik ben zeer tevereden over Dommel.
Raad ook iedereen aan het via visa te doen gaat een pak sneller.
Maar ja als je van realdsl komt ben je waarschijnlijk sneller tevreden,
ik ben zeer tevereden over Dommel.
Dommel is the way!
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
- Bedankt: 48 keer
Toch wel heel erg grappig ... als Dommel laat opleverd of iets mis doet dan is wordt door iedereen goed gepraat ... maar oh weee alst een andere provider is !!
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
- Bedankt: 317 keer
hmja, als der een tekening van dommel in hun ava stata; en "dommel is great" of "dommel is the way" in hun sig; dan weet je wel hoe serieus je ze op dat vlak moet nemen heditCh schreef:Toch wel heel erg grappig ... als Dommel laat opleverd of iets mis doet dan is wordt door iedereen goed gepraat ... maar oh weee alst een andere provider is !!
Wat een toeval toch, dat men op het forum van Dommel naast klagers over Dommel ook tevreden klanten van Dommel aantreft. Onbegrijpelijk zeg. Je zou bijna zeggen dat het een correcte demografische doorsnee was.FlashBlue schreef: hmja, als der een tekening van dommel in hun ava stata; en "dommel is great" of "dommel is the way" in hun sig; dan weet je wel hoe serieus je ze op dat vlak moet nemen he
- Robbe
- El Robre
- Twitter: infocaris
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Contacteer:
Er is wel een verschil tussen iets goed praten, omdat het eigenlijk niet aan die mensen ligt. En het goed praten, omdat we er compassie mee moeten hebben dat ze hun werk eigenlijk ni aan kunnen of kunnen.ditCh schreef:Toch wel heel erg grappig ... als Dommel laat opleverd of iets mis doet dan is wordt door iedereen goed gepraat ... maar oh weee alst een andere provider is !!
In da geval moogt ge Ditch ook ni ernstig nemen eh, die heeft ook een voorgeschiedenis ... maar daar gaat het ni over ehFlashBlue schreef:hmja, als der een tekening van dommel in hun ava stata; en "dommel is great" of "dommel is the way" in hun sig; dan weet je wel hoe serieus je ze op dat vlak moet nemen heditCh schreef:Toch wel heel erg grappig ... als Dommel laat opleverd of iets mis doet dan is wordt door iedereen goed gepraat ... maar oh weee alst een andere provider is !!
Code: Selecteer alles
filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
ditCh schreef:Toch wel heel erg grappig ... als Dommel laat opleverd of iets mis doet dan is wordt door iedereen goed gepraat ... maar oh weee alst een andere provider is !!
E ris een enorm verschil als je ondervindt dat je 10 dagen offline bent, en je plots vaststelt dat je internetformule van de andere zijde effe onwettelijk word bijgesteld en ja ik praat over realdsl en telenet.
Ik heb beroepshalve enkele jaren in Zweden en Nederland moeten werken
en zelfs dommel kan daar een puntje aan zuigen,ikzelf ben echter blij dat ze de goede richting zijn ingeslagen. Tot mijn schaamte moet ik vaststellen dat we vooral in vlaanderen achterlopen.OH WEEEEEEEEEEEE als je dat in Nederland probeert word je er wel degelijk uitgeknikkerd.
Ow als je het nog niet doorhad ik vind dit alles behalve grappig,gaat erom wie de beste provider is en wat de "rest" ermee doet.
En dat is weinig ..
Dommel is the way!
- dietervanb
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 7 keer
Zelf nooit probleem gehad met Dommel en alles correct en op tijd verlopen.
Wat me echter wel stoort is dat alles goedgepraat door andere forumleden wordt met "het is vakantieperiode".
Dat is je reinste BULLSHIT !
Dat is altijd het excuus. december/januari zijn het de feestdagen. juni/juli/aug/sept de vakantiedagen, en dan is er nog pasen in april.
SORRY MENSEN ... dit wordt gebruikt om onkunde of onderbemanning te verbergen.
Nog effe vermelden dat ik het hier niet over Dommel heb, maar over een algemene nonchalantie die bij vele firma's is.
Wat me echter wel stoort is dat alles goedgepraat door andere forumleden wordt met "het is vakantieperiode".
Dat is je reinste BULLSHIT !
Dat is altijd het excuus. december/januari zijn het de feestdagen. juni/juli/aug/sept de vakantiedagen, en dan is er nog pasen in april.
SORRY MENSEN ... dit wordt gebruikt om onkunde of onderbemanning te verbergen.
Nog effe vermelden dat ik het hier niet over Dommel heb, maar over een algemene nonchalantie die bij vele firma's is.