Hallo,
We hebben in de kelder een draadloze router staan, maar wanneer we op de bovenste verdieping van ons huis verbinding proberen te maken is het signaal heel zwak en valt de verbinding constant uit. Nu was mijn vraag of het eventueel mogelijk is om een pc te gebruiken als 2de access-point (die dan op zolder komt te staan) aangezien er tot daar toch al een netwerkkabel ligt. Het is dus m.a.w. de bedoeling om een soort bridge te maken zodat de pc's op de bovenste verdieping van ons huis kunnen connecten met de pc op zolder. Ik heb hier een USB-dongle liggen om verbinding te maken met draadloze netwerken. Bestaan hiervoor freeware programma's die werken onder windows? Ik heb wel al enkele tutorials gevonden die uitleggen hoe je het voor elkaar krijgt onder Linux-systemen, maar aangezien ik geen drivers vind voor deze USB-netwerkkaart voor linux, is dit dus geen mogelijkheid.
Bram
USB Dongle als access-point gebruiken
-
- Starter
- Contacteer:
- Block
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
- Bedankt: 76 keer
Het werkt wel, het bereik is natuurlijk maar matig. Dit noemt men ook wel de peer-to-peer verbindingen of ad hoc verbinding.
http://www.microsoft.com/windowsxp/usin ... ril08.mspx
of google op ad hoc verbinding.
http://www.microsoft.com/windowsxp/usin ... ril08.mspx
of google op ad hoc verbinding.
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
-
- Starter
- Contacteer:
- AnD
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
- Bedankt: 87 keer
Ik denk dat dat het beste is, ik heb dat hier ook gedaan en nu werkt het perfect, valt niet meer uit.Brambiorix schreef:Het is inderdaad gelukt. De snelheid laat wel nogal de wensen over. Ik denk dat ik dan toch maar ga opteren om eens een 2de access-point aan te schaffen.
Toch bedankt voor de link.
- Ken
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
Is een kabel totaal geen optie?
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
-
- Starter
- Contacteer:
Ken schreef:Is een kabel totaal geen optie?
Dat zou inderdaad een gemakkelijke en goedkope oplossing zijn, was het niet dat mijn ouders het niet echt zien zitten om mij gaten te zien boren in hun muren
Die netwerkkabel van de kelder tot de zolder heb ik eenvoudig kunnen leggen omdat er al een opening was voor de buizen van de centrale verwarming waar ik die netjes door kon steken (op zolder staat al een tijdje mijn web, mail en file-servertje). Maar om nu in de kamer van mij en mijn broer te geraken zou nu dus moeten geboord worden indien we zouden opteren voor een kabel.
Ouders luisteren spijtig genoeg niet altijd zo goed naar een zoon van 18 jaar als het op zo'n dingen aankomt Aangezien we al een draadloze router hadden leek mij een extra access-point wel een goede uitbreiding van ons netwerk dus waarschijnlijk zullen we gewoon een access-point bijplaatsen. Daarmee behouden we op de bovenste verdieping ook onze vrijheid van een draadloze verbinding te hebben (aangezien zowel ik en mijn broer een laptop hebben).