Jullie zullen allemaal de promo voor 3 maanden gratis Belgacom TV wel al gehoord/gezien hebben?
Wel, 'k zou het eigenlijk wel eens willen proberen, maar 'k vroeg me af of het wel volledig gratis is. Daarnet heb ik aanvraagprocedure op de website van BGC TV eens doorlopen, maar ik heb voor alle zekerheid nog eventjes gewacht met bevestigen omdat ik dus niet zeker ben of het volledig gratis is.
Momenteel beschik ik nog niet over een modem-router (heb wel BGC ADSL maar is met antieke usb-modem), noch over een decoder van BGC TV. De huur van de decoder zou die eerste 3 maand gratis zijn, en als ik het goed begrijp is de modem-router van Philips momenteel gratis (ipv €99) bij een nieuw abo (maar is dit ook zo bij het proefabo?).
'k Vraag me nu wel af of er toch geen verborgen kosten zijn, en wat te doen als je na die 3 maanden beslist om het terug op te zeggen (ik overweeg trouwens om binnen dit en een half jaar een andere internetprovider te nemen, dus dan is het toch al niet meer mogelijk om BGC TV te nemen).
Zijn er hier al mensen die het zogenaamde 'gratis' aanbod al geprobeerd hebben? Wat hebben jullie moeten betalen? Alvast bedankt!
Belgacom TV: eerste 3 maanden (volledig?) gratis?
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Ik heb zo'n kit thuis gehad, ik wilde het eigenlijk ongeopend terugsturen, maar na terug te bellen en ze me nog eens verzekerd hadden dat alles gratis was heb ik het toch eens uitgepakt en aangesloten.
Enfin, 't gaat nog steeds terug gaan, maar ik heb tenminste geprobeerd
Enfin, 't gaat nog steeds terug gaan, maar ik heb tenminste geprobeerd
- Xplod
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Yep,.. volledig gratis,.. ook zo begonnen
Alleen er wel voor zorgen dat,.. als je niet tevreden bent,.. de decoder een weekje voor je 3 maanden afloopt, je decoder binnenbrengt.
De rest mag je houden,..... in mijn geval een VDSL draadloze router
Alleen er wel voor zorgen dat,.. als je niet tevreden bent,.. de decoder een weekje voor je 3 maanden afloopt, je decoder binnenbrengt.
De rest mag je houden,..... in mijn geval een VDSL draadloze router
- Ofloo
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 92 keer
Moet dat dan, ze zouden meer gratis moeten geven.. bv volume, statische ip's..
Dingen die geen kost zijn voor belgacom, zouden ook geen kost mogen zijn voor de consument !
Dingen die geen kost zijn voor belgacom, zouden ook geen kost mogen zijn voor de consument !
-
- Starter
- Contacteer:
-
- Elite Poster
- Twitter: goendi
- Bedankt: 2 keer
- Contacteer:
Moet dat dan, ze zouden meer gratis moeten geven.. bv volume, statische ip's..
Maak u geen illusies: zowel IP space als traffiek gaan gepaard met kosten. Het is maw een fabeltje dat Belgacom hier niet voor moet betalen.
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 4 keer
Allez, den facteur heeft een paar dagen geleden het 'do-it-yourself' pakket van BGC TV afgeleverd en 't is geïnstalleerd. Er zit een Philips modem/router, type SNV6520 bij. Ziet er wel een interessant toestelletje uit, want er zitten, naast de gebruikelijke netwerkpoorten, twee telefoonaansluitingen op (voor Voip, ziet er dus naar uit dat BGC daar ooit wel es mee zal starten), en ook een usb-poort (voor printer of externe HD in het netwerk te hangen).
Allemaal leuk dus (zeker nu ik die dus blijkbaar gratis heb gekregen), maar 'k zou het ding ook aan de praat willen krijgen voor m'n internet (voor BGC TV geen probleem, dat lukt wel). Iemand enig idee? Zie op http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?p=139861#139861
Allemaal leuk dus (zeker nu ik die dus blijkbaar gratis heb gekregen), maar 'k zou het ding ook aan de praat willen krijgen voor m'n internet (voor BGC TV geen probleem, dat lukt wel). Iemand enig idee? Zie op http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?p=139861#139861
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Interessante post. Het toestel volledig geanalyseerd, kennis van mogelijkheden routers om printers ed aan te sluiten, heeft weet van VoIP, maar weet niet hoe een router in te stellen? Merkwaardig...
Op zich geen probleem. Welnu, 192.168.1.1 intikken, gebruikersnaam/paswoord ingeven, verbinden, beveiliging instellen draadloos gedeelte indien gewenst, eventueel andere opties aanpassen. Al geprobeerd? Of loopt daar iets mis? Zijn de kabels correct aangesloten? Op de site van Philips zal er ook een uitgebreide handleiding te vinden zijn, net als op de Belgacom website. Al eens gaan kijken?
Mijn excuses als dit nogal uit de hoogte overkomt, maar me dunkt dat je dit alles zelf al had kunnen weten en dat we dus niet veel zijn met zo'n ruime vraagstelling. Op die vraag kan ik ettelijke antwoorden bedenken, zonder U te kunnen garanderen dat het zal werken...
Op zich geen probleem. Welnu, 192.168.1.1 intikken, gebruikersnaam/paswoord ingeven, verbinden, beveiliging instellen draadloos gedeelte indien gewenst, eventueel andere opties aanpassen. Al geprobeerd? Of loopt daar iets mis? Zijn de kabels correct aangesloten? Op de site van Philips zal er ook een uitgebreide handleiding te vinden zijn, net als op de Belgacom website. Al eens gaan kijken?
Mijn excuses als dit nogal uit de hoogte overkomt, maar me dunkt dat je dit alles zelf al had kunnen weten en dat we dus niet veel zijn met zo'n ruime vraagstelling. Op die vraag kan ik ettelijke antwoorden bedenken, zonder U te kunnen garanderen dat het zal werken...
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 4 keer
Goendi, 't lijkt idd of ik al redelijk wat afweet van m'n Philips, maar dat ben ik gewoon ook maar te weten gekomen via de handleiding. Op Philips-website had ik reeds wat info gevonden (staat niet op de belgische site, maar via Google wel link gevonden), en de handelingen uitgevoerd die beschreven staan in de manuele installatieprocedure, doch zonder succes.
Mijn kennis van netwerken is zo goed als nihil (zie ook mijn post onder de 'netwerk' groep). Maar ik zoek alvast verder! Toch bedankt.
Mijn kennis van netwerken is zo goed als nihil (zie ook mijn post onder de 'netwerk' groep). Maar ik zoek alvast verder! Toch bedankt.
- Koerskemel
- Plus Member
- Bedankt: 1 keer
- devilkin
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 341 keer
- Contacteer:
Koerskemel schreef:Heeft er iemand een idee of BGC TV ook mogelijk zou zijn via Dommel?
En ja ik weet wel dat ze claimen dat je een Skynet abbo moet hebben, maar Dommel zit ook op turboline dus wie weet...
Koerskemel,
Voor zover ik weet is het enkel mogelijk via Skynet.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
ANARCHY92 schreef:BelgacomTV zou binnekort mogelijk zijn via andere providers. Maar veronderstel enkel bij turboline klanten
Greetz Wouter
wat met het downloaden maw bekijken van de kanalen? hiervoor moet je dan bij je ISP betalen... niet echt een voordeel
- Ofloo
- Elite Poster
Goendi schreef:Moet dat dan, ze zouden meer gratis moeten geven.. bv volume, statische ip's..
Maak u geen illusies: zowel IP space als traffiek gaan gepaard met kosten. Het is maw een fabeltje dat Belgacom hier niet voor moet betalen.
Leg me eens uit elke adsl gebruiker is praktisch constant online.. juist dus dit is een ip dat niemand anders kan gebruiken of die persoon die nu constant online is een statisch ip heeft en steeds hetzelfde ip krijgt toegewezen of dat het constant verandert en een dynamisch ip heeft draai het en keer het personen die constant online zijn nemen steeds een ip in beslag dit ip moet belgacom betalen of het nu dynamisch is of statisch.. de prijs is hetzelfde ! Dit is maar een kwestie van het instellen van je dhcp server ..
DUS.. dit is gratis want alle adsl modems staan constant aan ! Verkoop u fabeltjes maar aan een ander.
Voor dailup is dit anders omdat niet elke gebruiker constant online is .. en dan begrijp ik dat het een extra kost is maar voor always-on dsl zelfs als die om de 36u een disconnect krijg ligt dit anders.
36u disconnect is nog iets wat eigenlijk niet nodig is en enorm irriterend is ..
on topic:
Ik vraag me af of ik een extra telefoonlijn neem (want telefoon staat niet op mijn naam) dat die gratis is of het internet dat ik ervoor moet nemen dan ook gratis is, ..enz gratis is een groot woord. En of als ik na 3 maand niet tevreden ben die extra telefoon lijn en internet ook in kan leveren.. anders is het juist niks gratis, en is het gewoon de zoveelste poging om mensen een jaar internet aan te smeren..
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Leg me eens uit elke adsl gebruiker is praktisch constant online.. juist dus dit is een ip dat niemand anders kan gebruiken of die persoon die nu constant online is een statisch ip heeft en steeds hetzelfde ip krijgt toegewezen of dat het constant verandert en een dynamisch ip heeft draai het en keer het personen die constant online zijn nemen steeds een ip in beslag dit ip moet belgacom betalen of het nu dynamisch is of statisch.. de prijs is hetzelfde ! Dit is maar een kwestie van het instellen van je dhcp server ..
Niet elke ADSL gebruiker is continu online. Er zijn een hele hoop gebruikers die USB modems of zelfs routers gebruiken die ze uitschakelen na gebruik. Jij enig idee hoeveel dit er zijn? Denk je enkele tientallen? Al eens nagegaan hoeveel IP's Belgacom heeft? Ik wel... 1644288 IP's PA space, en daarvan zijn 11 blokken voorzien voor klanten. Je mag dus ongeveer 1.000.000 IP's rekenen voor ADSL gebruikers. Als je die allemaal een fixed IP wenst te geven, dan moet je een IP toewijzen aan een lokatie en dit IP is bijgevolg enkel beschikbaar ginder, USB modem of niet. Zelfs als het dus niet gebruikt wordt, is het in gebruik. Dit zorgt er voor dat er meer IP space nodig is dan eigenlijk noodzakelijk, en IP's zijn al niet zo overdadig beschikbaar. Voorts kan het allemaal goed zijn dat de prijs hetzelfde is voor dezelfde hoeveelheid IP's, als men er meer nodig heeft dient men er ook meer voor te betalen. 256 IP's kost ongeveer 200€ op jaarbasis, en dan heb je enkel de nummers zonder mogelijkheden om ze te annonceren. Reken jij even uit hoeveel hun hoeveelheid IP's Belgacom kost op jaarbasis?
DUS.. dit is gratis want alle adsl modems staan constant aan ! Verkoop u fabeltjes maar aan een ander.
Ik bezit zelf IP space, noemt gij wat ik zeg maar wat je wil. Dat sust je geweten, en compenseert je onwetendheid en ideologisch snobisme.
- Ofloo
- Elite Poster
De mensen die hun modem uitzetten zullen der toch niet zo heel veel zijn.. ik kan me niet voorstellen dat mensen zich gaan amuseren, met hun modems uit te zetten.. de meeste mensen weten niet eens dat het uitgezet kan worden, usb modems 't ja.. die kunnen eventueel uitgaan maar zover ik weet hebben die een externe voeding en dus zijn die ook steeds online, dacht ik toch durf me daar niet zo sterk over uitspreken omdat ik nog nooit eigenlijk een usb modem gehad heb..
Toch lijkt het me onwaarschijnlijk dat dsl die zogezegd beloofd, continue online te mogen zijn dynamische ip's toewijst die deze dan nog eens deelt met andere.. dit is alleen gedaan om extra te kunnen aanrekenen voor het office abonnement, zeg nu zelf welk bedrijf gaat er 100 euro extra betalen voor iets wat je in een particulier verbinding erbij krijgt, en daar wringt dan ook het schoentje. Als jij dat graag inkleed door te zeggen dat ip's bijna op zijn .. dat zeggen ze al jaren, ik kan me niet voorstellen als je morgen ip adresen aanvraagt aan ripe dat ze zeggen sorry ze zijn op ! Tuurlijk is er schaarste, men moet ook niet zomaar iedereen gratis ip's gaan geven, maar ni belachelijk doen eh,.. wat gaan ze doen als iedereen online zit..? u een non-routable ip toewijzen?
Trouwens PA space is volgens locatie wat je waarschijnlijkt bedoelt is PI space, en waarom zou PI space niet statisch kunnen zijn?
Trouwens BGC verkoopt dat ip toch als always on eh ! Dus veronderstel ik dat het in de prijs zit !
Toch lijkt het me onwaarschijnlijk dat dsl die zogezegd beloofd, continue online te mogen zijn dynamische ip's toewijst die deze dan nog eens deelt met andere.. dit is alleen gedaan om extra te kunnen aanrekenen voor het office abonnement, zeg nu zelf welk bedrijf gaat er 100 euro extra betalen voor iets wat je in een particulier verbinding erbij krijgt, en daar wringt dan ook het schoentje. Als jij dat graag inkleed door te zeggen dat ip's bijna op zijn .. dat zeggen ze al jaren, ik kan me niet voorstellen als je morgen ip adresen aanvraagt aan ripe dat ze zeggen sorry ze zijn op ! Tuurlijk is er schaarste, men moet ook niet zomaar iedereen gratis ip's gaan geven, maar ni belachelijk doen eh,.. wat gaan ze doen als iedereen online zit..? u een non-routable ip toewijzen?
Trouwens PA space is volgens locatie wat je waarschijnlijkt bedoelt is PI space, en waarom zou PI space niet statisch kunnen zijn?
Trouwens BGC verkoopt dat ip toch als always on eh ! Dus veronderstel ik dat het in de prijs zit !
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Er zijn verscheidene opties om te gebruiken voor dhcp... Het is niet persé noodzakelijk een IP aan één klant te bezorgen, men zou deze ook per regio kunnen verdelen. Voorts vergeet je de 36uur reset, die heeft wel degelijk zijn doel. Een USB modem wordt nog regelmatig verkocht (zeker die speedtouch 330), ze zouden zot zijn hier geen gebruik van te maken. Overigens is het niet zozeer een discussie over de hoeveelheid IP's die beschikbaar zijn, maar ook een meer principiële discussie. RIPE heeft de mogelijkheden om IP's terug te halen indien zij van mening zijn dat deze niet gebruikt worden conform de voorwaarden onder dewelke de range verleend werd. Uiteraard zal dit niet zo rap gebeuren, maar het is nog zeer de vraag waarom men een statisch IP nodig heeft? Voor office abbo's is hier een duidelijke reden voor: VPN. Zij krijgen overigens geen USB modem, maar een cisco router, geen traffieklimiteringen, 24/7 support en monitoring. Een dergelijk abbonnement heb ik hier thuis, ook al betaal ik er navenant voor, dat deert me niet omwille van de zeer goede dienstverlening die ik krijg.
Voorts zou men perfect non-routable IP's kunnen toewijzen.... Men kan deze altijd op de een of andere manier naar externe netwerken aankondigen via een vorm van firewall of proxy indien men dat zou wensen.
Nog even iets corrigeren:
Een ip is per definitie statisch... Het gebruik er van kan via dhcp gebeuren, een protocol, maar het IP zal op zich niet veranderen. Maw: PA of PI maakt niet uit, ze zijn allebei bruikbaar om eender waar te gebruiken.
Nu even het veschil tussen de twee: PI is Provider Independant, PA is Provider Assigned. Het eerste is bruikbaar bij om het even welk ISP. Het staat de eigenaar dus vrij om het te annonceren op een lokatie naar keuze, of dit Timboektoe of Siberië is, of Belgacom of Telenet, maakt dan niet uit. Het tweede is enkel bruikbaar bij dat ISP. Belgacom alleen kan dus gebruik maken van die range, en kan geen van die IP's toewijzen om routeringen te doen bij grote klanten of voor gebruik bij een ander ISP. Het impliceert dat deze range dus enkel bedoeld is voor AS-Skynet, en niet voor bvb AS-Telenet. Maar of de lokatie van dit IP Brussel of Parijs of Moskou is.... maakt niet uit, zolang het maar op een annoncering van Belgacom gebruikt wordt, en niet bij bvb Telenet Operations Rusland :P
Voorts zou men perfect non-routable IP's kunnen toewijzen.... Men kan deze altijd op de een of andere manier naar externe netwerken aankondigen via een vorm van firewall of proxy indien men dat zou wensen.
Nog even iets corrigeren:
Een ip is per definitie statisch... Het gebruik er van kan via dhcp gebeuren, een protocol, maar het IP zal op zich niet veranderen. Maw: PA of PI maakt niet uit, ze zijn allebei bruikbaar om eender waar te gebruiken.
Nu even het veschil tussen de twee: PI is Provider Independant, PA is Provider Assigned. Het eerste is bruikbaar bij om het even welk ISP. Het staat de eigenaar dus vrij om het te annonceren op een lokatie naar keuze, of dit Timboektoe of Siberië is, of Belgacom of Telenet, maakt dan niet uit. Het tweede is enkel bruikbaar bij dat ISP. Belgacom alleen kan dus gebruik maken van die range, en kan geen van die IP's toewijzen om routeringen te doen bij grote klanten of voor gebruik bij een ander ISP. Het impliceert dat deze range dus enkel bedoeld is voor AS-Skynet, en niet voor bvb AS-Telenet. Maar of de lokatie van dit IP Brussel of Parijs of Moskou is.... maakt niet uit, zolang het maar op een annoncering van Belgacom gebruikt wordt, en niet bij bvb Telenet Operations Rusland :P
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Wat ze gaan doen? Iedereen laten overschakelen op IPv6 he :-D
Dat is niet gezegd. Recent kwam men tot de conclusie dat door de invoering van een andere indeling vd beschikbare IPv4 space, er plots terug een overschot van IPv4 was. Het is niet duidelijk in hoeverre IPv6 de standaard gaat worden in de toekomst.
- Ofloo
- Elite Poster
Goendi schreef:Er zijn verscheidene opties om te gebruiken voor dhcp... Het is niet persé noodzakelijk een IP aan één klant te bezorgen, men zou deze ook per regio kunnen verdelen. Voorts vergeet je de 36uur reset, die heeft wel degelijk zijn doel. Een USB modem wordt nog regelmatig verkocht (zeker die speedtouch 330), ze zouden zot zijn hier geen gebruik van te maken. Overigens is het niet zozeer een discussie over de hoeveelheid IP's die beschikbaar zijn, maar ook een meer principiële discussie. RIPE heeft de mogelijkheden om IP's terug te halen indien zij van mening zijn dat deze niet gebruikt worden conform de voorwaarden onder dewelke de range verleend werd. Uiteraard zal dit niet zo rap gebeuren, maar het is nog zeer de vraag waarom men een statisch IP nodig heeft? Voor office abbo's is hier een duidelijke reden voor: VPN. Zij krijgen overigens geen USB modem, maar een cisco router, geen traffieklimiteringen, 24/7 support en monitoring. Een dergelijk abbonnement heb ik hier thuis, ook al betaal ik er navenant voor, dat deert me niet omwille van de zeer goede dienstverlening die ik krijg.
Nog even iets corrigeren:Trouwens PA space is volgens locatie wat je waarschijnlijkt bedoelt is PI space, en waarom zou PI space niet statisch kunnen zijn?
Nu even het veschil tussen de twee: PI is Provider Independant, PA is Provider Assigned. Het eerste is bruikbaar bij om het even welk ISP. Het staat de eigenaar dus vrij om het te annonceren op een lokatie naar keuze, of dit Timboektoe of Siberië is, of Belgacom of Telenet, maakt dan niet uit. Het tweede is enkel bruikbaar bij dat ISP. Belgacom alleen kan dus gebruik maken van die range, en kan geen van die IP's toewijzen om routeringen te doen bij grote klanten of voor gebruik bij een ander ISP. Het impliceert dat deze range dus enkel bedoeld is voor AS-Skynet, en niet voor bvb AS-Telenet. Maar of de lokatie van dit IP Brussel of Parijs of Moskou is.... maakt niet uit, zolang het maar op een annoncering van Belgacom gebruikt wordt, en niet bij bvb Telenet Operations Rusland
Weet ge wat ge hebt gelijk, ik zal 0,25 euro extra betalen voor de kost van dit statisch ip pakt dat 25% meer ruimte oplevert en een ip kost 1 euro en aangezien de kost van een ip reeds al in een abo inzit.. zou ik 25% aandeel wegnemen .. dus 25c per jaar
trouwens als ik het me goed herinner is de aanvraag van een ip voor internet connectie al voldoende, .. ik geloof zelfs dat een ISP een cidr /29 mag toewijzen aan persoon zonder er verklaring voor te moeten afleggen.. er staat me iets van voor dat ik dit ergens gelezen heb, ik weet heel goed wat PI & PA space zijn.. 'k heb het destijds eens op gezocht toen ik op het net 255 PI ip's kon kopen voor 100$
Heb ik natuurlijk niet gedaan omdat ik geen 255 ip's nodig heb, .. en 100$ is nog altijd 100$ dat is veel geld voor iets wat je niet gebruikt vind ik toch.. 'k dacht wel dat je een ASN moest hebben..