Scarlet one unlimited

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
C1nder
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 06 apr 2004, 02:00
Locatie: Tielt-Winge (3390)

Op zondag 17 december heb ik mijn scarlet adsl premium via internet geupgrade naar scarlet one naar aanleiding van die nieuwe voorwaarden. Vrijdag 22 december zijn ze de scarlet box al komen installeren :) Was wel sneller als verwacht.
Ik heb nog wel geen hogere snelheid of limiet :( Op de statuspagina staat wel dat het nog ni helemaal in orde is, de laatste stap (nummeroverdracht) is nog niet voltooid.
Zouden ze dat daarna dan nog aanpassen of word ik niet als "nieuwe klant" gerekend en moet ik dan wachten tot ze de bestaande abonnementen gaan upgraden? Ik ga toch wel eens mailen daarvoor als het niet aangepast is als alle stappen doorlopen zijn op de statuspagina.
Gebruikersavatar
Francis
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 17 dec 2006, 04:51

Ik ben zondag 17 december ook via internet overgeschakeld van Scarlet Premium naar Scarlet One. Op maandag 18 december was ik reeds overgeschakeld naar een hogere snelheid.
Van 2400 kbit/s naar 3800 kbit/s download en van 316 kbit/s naar 520 kbit/s upload.
De Scarlet Box is men nog niet komen installeren. Vorige week heb ik wel een brief voor nummerportatie ter ondertekening toegestuurd gekregen. Ik heb gisteren nog met Scarlet getelefoneerd en het kan nog een viertal weken duren voordat men de Scarlet Box komt installeren. Ik denk niet dat je moet wachten tot ze de bestaande abonnementen gaan upgraden. Je hebt tenslotte voor een nieuwe formule gekozen.
C1nder
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 06 apr 2004, 02:00
Locatie: Tielt-Winge (3390)

Ja, zo denk ik er ook over.
Uw snelheden vind ik wel maar wa raar. Ik heb nog steeds 3.3mbit/384kbit en 20 gb limiet. Dus ze hebben de limiet wel verhoogd, maar niet tot 50 gb en aan de snelheid is nog helemaal niks gedaan :(
Gebruikersavatar
Block
Erelid
Erelid
Berichten: 1740
Lid geworden op: 31 jul 2005, 01:08
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 76 keer

snelheid moet worden aangepast in de telefooncentrale zal wel een tijdje duren. 20 gig is nu het standaard volume voor scarlet one.
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
C1nder
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 06 apr 2004, 02:00
Locatie: Tielt-Winge (3390)

Block schreef:snelheid moet worden aangepast in de telefooncentrale zal wel een tijdje duren. 20 gig is nu het standaard volume voor scarlet one.
Ja, maar volgens de website is het vanaf nu 50 gb he. Ik heb mijn bestelling gedaan door wat zij op hun website hebben staan, dus moeten ze dit ook geven... Ik zal wel contact met ze opnemen als alles in orde is volgens de statuspagina.
Gebruikersavatar
Francis
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 17 dec 2006, 04:51

Op de brief die ik vorige week van Scarlet heb ontvangen i.v.m. de nummerportatie stonden drie zaken die niet overeenstemmen met de reclamecampagne op de website namelijk de activatiekost eenmalig aan 50 euro, het volume gelimiteerd tot 20 GB en de installatiekost van 50 euro. Ik heb dit bij Scarlet telefonisch nagevraagd en het bleek om een standaardbrief te gaan van voor de nieuwe reclamecampagne van Scarlet One Unlimited. Het nieuwe volume zou toch worden opgetrokken tot 50 GB en de installatiekost en activatiekost zou gratis zijn.
Vandaag ben ik even gaan kijken op de webpagina "Mijn Scarlet". Daar heb ik voorlopig nu twee contracten lopen namelijk "Scarlet One" en "Scarlet Premium". Als ik Scarlet One oproep krijg ik geen tabblad met "verbruik" maar bij Scarlet Premium is dit wel ter beschikking en staat het volume nu ingesteld op 50 GB.
Wat mijn snelheden betreft heb ik de afstandscheck op epdnet uitgevoerd en ik zou op een afstand van 4,7 km van de lokale wijkcentrale zitten. Dit verklaart waarschijnlijk mijn nieuwe snelheden. De snelheid vind ik niet zo belangrijk. Het overschakelen naar Scarlet One was mij vooral te doen om het telefoonaanbod.
Ik denk dus best wachten tot na de volledige overschakeling.
karine
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1057
Lid geworden op: 04 aug 2006, 09:44
Locatie: Geel (Antwerpen)
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 8 keer

Aanvraag telefonisch gedaan op 24 december en nog niets ontvangen of aangepast.

IK veronderstel dat het contract nog wel binnen de lopende actie loopt(tot 31/12/2006), was gratis installatie en gratis activatie.
C1nder
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 06 apr 2004, 02:00
Locatie: Tielt-Winge (3390)

karine schreef:Aanvraag telefonisch gedaan op 24 december en nog niets ontvangen of aangepast.

IK veronderstel dat het contract nog wel binnen de lopende actie loopt(tot 31/12/2006), was gratis installatie en gratis activatie.
Het valt zeker nog onder die actie, die loopt langer. Op de website: Aanbod geldig voor elk nieuw Scarlet One Unlimited abonnement van 14/12/2006 tot en met 31/01/2007.
shevchenko
Member
Member
Berichten: 61
Lid geworden op: 05 jun 2006, 10:26
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Amai, bestelling staat al genoteerd van 19 december en nog altijd is installatie niet voltooid. Das al 2 maand. Kan verstaan dat ze vertraging hebben maar dit is toch niet meer van deze tijd. Hopelijk is tegen dat mijn contract ten einde is er al een andere provider met eenzelfde aanbod op de markt. Veel tralalala en reclame maar allemaal misleidend.
Groeten
karine
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1057
Lid geworden op: 04 aug 2006, 09:44
Locatie: Geel (Antwerpen)
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 8 keer

Doe zoals ik , geef je gsm-nummer door en dezelfde week stond er een installateur aan mijn deur.
caswallawn
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 43
Lid geworden op: 17 maa 2007, 16:19
Locatie: Elsene
Contacteer:

http://www.tik.be/stug/nieuwsbrieven/stug_nieuwsbrief_3
1.3 Scarlet One = Scarlet One Unlimited

De oude en nieuwe Scarlet One producten zijn ongeveer gelijk. Scarlet benadrukt echter dat voor de oudere klanten de betalende optie “hogere snelheid” blijft bestaan. Nieuwe klanten, en oude klanten die niet voor deze optie gekozen hebben, krijgen deze optie gratis aangeboden, terwijl dit betalend blijft voor de bestaande klanten, die expliciet voor deze optie gekozen hebben. Oude en nieuwe klanten die deze, al dan niet betalende, optie manueel uitzetten nadat ze ingeschaald werden naar de 6 Mbps formule, vallen terug op de lage standaardsnelheid van 1 Mbps.

Ze verplichten je dus tijdelijk je snelheid terug te schroeven wil je niet voor de rest van je abonnementsperiode die 2 euro betalen voor een snelheid die nieuwe klanten gratis krijgen.
Gebruikersavatar
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 14 mei 2006, 17:23
Twitter: amedee
Locatie: Sint-Niklaas
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer
Contacteer:

caswallawn schreef:Ze verplichten je dus tijdelijk je snelheid terug te schroeven wil je niet voor de rest van je abonnementsperiode die 2 euro betalen voor een snelheid die nieuwe klanten gratis krijgen.

Zoals ik het begrepen heb, kun je tijdelijk je snelheid terugschroeven en daarna weer (gratis) opwaarderen, maar dan zit je weer voor een nieuwe contractperiode vast.

NB: Scarlet heeft die nieuwsbrief dus wel degelijk goedgekeurd voor publicatie!!! :-D
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
caswallawn
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 43
Lid geworden op: 17 maa 2007, 16:19
Locatie: Elsene
Contacteer:

localhost schreef:
caswallawn schreef:Ze verplichten je dus tijdelijk je snelheid terug te schroeven wil je niet voor de rest van je abonnementsperiode die 2 euro betalen voor een snelheid die nieuwe klanten gratis krijgen.

Zoals ik het begrepen heb, kun je tijdelijk je snelheid terugschroeven en daarna weer (gratis) opwaarderen, maar dan zit je weer voor een nieuwe contractperiode vast.

NB: Scarlet heeft die nieuwsbrief dus wel degelijk goedgekeurd voor publicatie!!! :-D


Dat je vast zou zitten aan een nieuw contract vind ik daar nergens in terug, nu het zou mij niet verwonderen als dat zo zou zijn.
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”