Oplopende vertragingen bij Belgacom

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Praetorian
Premium Member
Premium Member
Berichten: 645
Lid geworden op: 30 sep 2005, 11:37

een vriend van me heeft grote problemen om aangesloten te raken met een discovery line.

Hij vroeg meer dan een maand geleden de aansluiting van een nieuw abbonement aan in de plaatselijke BGC winkel. Deze zou plaats vinden op 20 december. Een installateur zou langs komen. Twee dagen voordien belt hij of dit zou doorgaan. Dit zou doorgaan. Daarop besluit hij zijn huidige telenet abbonement af te sluiten via een aangetekende verzending. Dag nadien belt iemand van BGC hem op om te zeggen dat de aansluiting is uitgesteld tot 10 januari. Goed, dat blijft binnen de termijn dat hij wilde opzeggen. Net voor Kerstmis krijgt hij opnieuw telefoon dat de afspraak opnieuw zal verzet worden, maar naar een onbekende datum: minimaal 6 maand! Ter compensatie zou hij een gsm krijgen, als cadeau, en maandelijks 25 euro belwaarde. Aangezien hij al een gsm met abbonement hefet is hij hier niets mee en wil hij hier niet op in gaan. Hij wil wel een internet abbonement thuis hebben, logisch.

Wat kan hier aan gedaan worden? Iemand tips?
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

niks, discpvery line is om gebeld te worden, ze kunnen niet leveren en geven een vervangend product in ruil, schoon gebaar.

J.
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1636
Lid geworden op: 28 okt 2003, 14:40
Locatie: N.O.Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

Misschien weinig kabelkapaciteit in de straat zodat er gegraven moet gaan worden.
Of misschien heeft Belgacom inmiddels ontdekt dat de discovery line een ideaal product is voor de voiper,
je kan er op gebeld worden, en naar buiten bel je via adsl via één van de (bijna) gratis providers zoals voipbuster.
Geen exorbitante tarieven te verdienen op die formule, dus lage prioriteit.
Sven.VdS
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 911
Lid geworden op: 26 maa 2004, 20:01
Locatie: Holsbeek
Bedankt: 1 keer

Joe de Mannen schreef:niks, discpvery line is om gebeld te worden, ze kunnen niet leveren en geven een vervangend product in ruil, schoon gebaar.

J.


FOUT

Discovery line wordt juist geprofileerd door Belgacom als goedkoper alternatief voor klanten die zelden of nooit bellen en toch willen genieten van een breedband aansluiting via ADSL.

Truuk die ik een aantal jaar geleden met succes uitgevoerd heb:
Het bleef bij mij ook maar duren voor de aansluiting. Heb dan tenslotte gebeld naar Belgacom en daar zei men mij vlakaf aan de telefoon dat als ik een Skynet account besteld had het hele systeem sneller op elkaar had ingespeeld. ik heb dan gezegd dat ik toch maar voor Skynet zou kiezen en enkele weken later was ik aangesloten.
Het Skynet bestelformulier heb ik wel nooit ingevuld en terug gefaxed :twisted:

Ben sindsdien gelukkige klant van edpnet en er moet al veel gebeuren wil dat nog ooit veranderen :)
Didymus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1091
Lid geworden op: 17 jun 2004, 15:23
Uitgedeelde bedankjes: 257 keer
Bedankt: 91 keer

Ik heb ook enorm lang moeten wachten op de aansluiting van mijn Discovery Line. Eind oktober heb ik ze besteld en eind november is er pas een technieker langs gekomen. De lijn werkte perfect, mijn modem had DSL sync, maar ik kon niet inloggen. Toen ik Belgacom opnieuw contacteerde vertelden ze mij doodleuk dat er laswerken nodig waren om mij ADSL te kunnen leveren en dat kon niet gebeuren voor 10 januari. Ik reageerde uiteraard verontwaardigd en de vrouw aan de telefoon beloofde me dat ze het ging nakijken en mij daarna opnieuw te contacteren. Dat laatste is niet gebeurd, maar een halve week later kon ik plots wel inloggen.
Praetorian
Premium Member
Premium Member
Berichten: 645
Lid geworden op: 30 sep 2005, 11:37

een kleine update:

De afspraak gemaakt voor eind december kon niet doorgaan en bgc kon als vroegste datum 23 maart geven... Erg laat.
Na een telefoontje naar iemand die bij belgacom werkte stonden ze er miraculeus na een dag al. Ondertussen de dommel aanvraag binnen gedaan en maandag is hij een gelukkige dommelaar... eindelijk! Anders mocht hij nog een paar maanden wachten... Het lijken me oude RTT tijden.
Praetorian
Premium Member
Premium Member
Berichten: 645
Lid geworden op: 30 sep 2005, 11:37

nieuwe update: vandaag zou hij zijn dommel gehad hebben..... niet dus!!

Blijkbaar zit er nu een kortsluiting op de lijn. Hij heeft het zelf nagemeten en het klopt...Na heel wat zagen en zuchten aan de BCG helpdesk( het is de modem, het is dit, het is dat... maar de meettesten liegen er niet om: hij is ook geen domme *** he) Kortom: bgc heeft dan ook gevonden dat het dat is. Om het te laten fixen kan er iemand komen.... eind maart... Daar gaan we weer met de klantvriendelijkheid.... Dan moet er waarschijnlijk wat in de grond gekapt worden etc.
JurgenC79
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 30 jan 2007, 11:56
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Zelfde probleem hier.

In december een nieuwe aansluiting gaan aanvragen voor een nieuwbouw. Weer daarop brief ontvangen dat ze op 5 feb 2007 zouden langskomen.

Ondertussen telefoonaanbieding gehad voor die gratis GSM omdat we een beetje geduld moeten hebben omdat ze een personeelstekort hebben. Nooit vermeld dat de afspraak op 5 feb niet door gaat.

Gisteren voor alle veiligheid toch maar eens gebeld. Maar goed. Ik had bijna verlof genomen om maandag aanwezig te zijn.

Er was nog geen datum vastgelegd. Ze konden me ook geen schatting geven wanneer het ongeveer wel kon gebeuren. En ze konden me geen nummer geven waar ik hier wat meer info over kon krijgen of hoe ik eventueel hun kon aanmanen tot spoed.

Ik heb die telefoonlijn dringend nodig voor mijn internet verbinding.

Iemand suggesties hoe ik belgacom een beetje tot spoed kan aanmanen?

Nog straffer. Buurman heeft zijn aanvraag later ingediend. En daar komen ze volgende week wel.
proxiboyke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 355
Lid geworden op: 02 jan 2007, 14:56
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

een gewone telefoonlijn aanvragen.
Als je die hebt na enkele dagen overschakelen naar discoveryline.
JurgenC79
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 30 jan 2007, 11:56
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Het is een gewone telefoonlijn die ik heb aangevraagd.
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1577
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24

grondwerken en laswerken duren altijd langer. Belgacom mag ook zo maar de stoep niet opengooien hoor. gemeente moet toestemming geven hiervoor. dat dit zolang duurt is de normale procedure en daar kan belgacom niets aan doen, het is het wachten op de goedkeuring dat zolang duurt.
Praetorian
Premium Member
Premium Member
Berichten: 645
Lid geworden op: 30 sep 2005, 11:37

hollebollegijs schreef:grondwerken en laswerken duren altijd langer. Belgacom mag ook zo maar de stoep niet opengooien hoor. gemeente moet toestemming geven hiervoor. dat dit zolang duurt is de normale procedure en daar kan belgacom niets aan doen, het is het wachten op de goedkeuring dat zolang duurt.

nu wel. Maar de tijd dat iemand eens kan komen kijken of iets installeren is een paar maand, en toen moest in geen enkel geval inde grond gewroeteld worden.

Ik vind het trouwens straf dat ze komen iets installeren zonder het te testen, want er zat blijkbaar wel kortsluiting op de lijnen/koperparen (Hij heeft er 4 liggen thuis)
JurgenC79
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 30 jan 2007, 11:56
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Als het positief is mag het ook eens gezegd worden.

Na een 2de maal contact opgenomen te hebben met de helpdesk hebben we iemand gevonden die ons kon helpen.

Blijkbaar is er iets mis gebeurd bij het aanbod van de GSM met maandelijkse belwaarde. Toen men ons opbelde leek het of we geen keuze hadden. En dat we die GSM zouden krijgen omdat we langer moesten wachten op onze aanlsuiting. Voor internet konden ze geen alternatief aanbieden.

Wat blijkt nu. Als we dat aanbod geweigerd hadden dan waren ze wel langsgekomen op de oorspronkelijke datum. Door het aanvaarden van het aanbod was onze afspraak dus geschrapt.

Nu komen ze in de loop van volgende week toch langs. Tesamen met de aansluiting van onze buurman. Op voorwaarde dat we de GSM zouden terugbezorgen.

Dank u BGC
gsmpie
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 feb 2007, 09:48

gisteren net gelijkaardige zaken meegemaakt!

Vorig jaar, eind december, discovery line besteld. Eerstvolgende installatie : 8 februari! Geduldig als ik ben, zorg dat iemand beschikbaar is op die dag. De dag vooraf belt de aannemer van Belgacom om te melden dat ze in de namiddag zouden komen. Prima!
De dag zelf bel ik nog eens ter bevestiging, men zou zeker de installatie komen uitvoeren. Men arriveert iets na 16u, waarop men gewoonweg een briefje invult om een volgende afspraak te maken. De techniekers werken gewoon maar tot 16u30!, en hadden geen zin meer om nog te beginnen graven.
Belgacom gebeld, volgende afspraak 6 maart! Dit houdt een mens gewoon niet voor mogelijk! Heb dit ook duidelijk gezegd aan de telefoniste (die zeer vriendelijk was), ze zal contact opnemen met de technische dienst. Benieuwd wat dat wordt...
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1899
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 182 keer
Bedankt: 35 keer

Komt blijkbaar geregeld terug.
Een kennis van mijn heeft gewoon gedreigd TN te nemen.

Das natuurlijk ook een manier :-D

Hadden mijn collega's JurgenC97 en buurman ook beter gedaan :lol:
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Weet je wat ik erg vind, men weet daar nooit van iets telkens als je iemand aan de lijn krijg moet je opnieuw alles uitleggen, dat ze werken als edpnet hebben ze dit probleem niet ! Die maken een ticket telkens als je terug belt geef je het ticket nummer en weet de persoon aan de andere kant direct wat er scheelt wat er verandert en aangepast is.
dupondje
Premium Member
Premium Member
Berichten: 483
Lid geworden op: 14 sep 2006, 23:55
Bedankt: 18 keer

Zorg gewoon dat je iemand kent bij belgacom :p alles gaat dan dubbel zo snel :)
Praetorian
Premium Member
Premium Member
Berichten: 645
Lid geworden op: 30 sep 2005, 11:37

dupondje schreef:Zorg gewoon dat je iemand kent bij belgacom :p alles gaat dan dubbel zo snel :)
500 keer is een beter woord...
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Waarom moet je iemand kennen kan de service niet voor iedere klant hetzelfde zijn?

Heel lang geleden belde ik ook eens met BGC support, die gast was daar blijkbaar alleen toen sloot de support nog rond 23 u of 22 u weet het niet meer zeker dacht dat het 23u was maar gewoon ben beginnen klappen met die gast weet zijn naam nog maar dat doet er niet toe, en eigenlijk kwam het hier op neer als hij zag dat je bv 0900 nummer belde en niet al een halfuur aan het wachten was nam die de telefoon niet op ! en nog van die zaken die hij vertelde, ..

Dus het is gewoon moedwillig en dat vind ik niet kunnen, ik vind het gewoon schandalig.
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1621
Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
Twitter: goendi
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Eh, ik heb zo mijn bedenkingen hierbij. Het is een 0800 nummer, is bestaft en is bereikbaar op alle dagen tussen 08 & 22 uur. Heb jij bij Belgacom in Timboektoe gebeld? :P
Matau
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 29
Lid geworden op: 05 nov 2006, 17:37

Weet je wat ik erg vind, men weet daar nooit van iets telkens als je iemand aan de lijn krijg moet je opnieuw alles uitleggen, dat ze werken als edpnet hebben ze dit probleem niet ! Die maken een ticket telkens als je terug belt geef je het ticket nummer en weet de persoon aan de andere kant direct wat er scheelt wat er verandert en aangepast is.


En waarom denk jij dat het bij Belgacom zo niet is?
Als je naar de storingen belt en je geeft je telefoonnummer aan die operator, dan kan die, indien de vorige operator een notietie heeft gemaakt, perfect de historiek van alle storingen opvragen.

Tussen klantendienst en storingen, das een andere zaak. Maar klantendienst heeft over het algemeen geen zakes met informatie die in de storingen zelf worden gemeld en omgekeerd. Indien ze toch enige informatie nodig hebben, kunnen ze perfect met elkaar communiceren.


Waarom moet je iemand kennen kan de service niet voor iedere klant hetzelfde zijn?

Heel lang geleden belde ik ook eens met BGC support, die gast was daar blijkbaar alleen toen sloot de support nog rond 23 u of 22 u weet het niet meer zeker dacht dat het 23u was maar gewoon ben beginnen klappen met die gast weet zijn naam nog maar dat doet er niet toe, en eigenlijk kwam het hier op neer als hij zag dat je bv 0900 nummer belde en niet al een halfuur aan het wachten was nam die de telefoon niet op ! en nog van die zaken die hij vertelde, ..

Dus het is gewoon moedwillig en dat vind ik niet kunnen, ik vind het gewoon schandalig.


De helpdesk is altijd bereikbaar, voor ADSL en Belgacom Tv stopt de ondersteuning om 22.00. En die half uur wachten-praktijken, komen niet voor bij de Belgacom Helpdesk zelf. Iedereen wordt daar zo snel mogelijk behandeld, je moet niet denken dat de operatoren daar continu met de vingers in hun neus zitten. De oproepen komen bij de eerstvolgende vrije operator toe.

Een 0900-nummer, bijvoorbeeld die van installtiehelpdesk, daar wordt je niet op wacht geplaatst. Je krijgt daar maar twee dingen: bezettoon of een operator.
Uitgaande van jou stelling zou je bij een operator continu zitten rinkelen zonder dat die antwoord geeft, en pas na half uur antwoorden. Dit gebeurt bij mijn wetens niet. Een operator wordt veronderstelt een bepaald aantal oproepen te halen in een dag, dus ik kan mij niet inbeelden dat hij klanten eerst een half uur laat wachten.

Ik ga nu niet zeggen dat je meteen bij een operator gaat uitkomen (ik heb het hier over de gratis nummers). Soms komen er inderdaad grote wachttijden bij te zien. En hier is ook het enigste dat ik kan zeggen: alle operatoren doen hun best om zoveel/ zo snel mogelijk personen te woord te staan.

Nog een paar tips:
Indien je te lang moet wachten, moet je niet je beklag gaan doen bij de eerste de beste die je aan de lijn krijgt, in de vijf minuten waarin dat je je hart aan het uitstorten bent, had de operator al één andere klant kunnen verder helpen. Klagen tegen de operator helpt echt niet.
Wil je echt klagen? Leg dan een schriftelijke klacht neer of bel naar de klantendienst.

Zie dat je ook naar het juiste nummer belt, het is niet dat iedereen dezelfde skills heeft, er is een groot verschil tussen bvb een telefoonprobleem en een ADSL probleem. Indien je verkeerd belt, gaat de persoon aan de lijn toch meldig geven een ander nummer op te bellen (en zit je natuurlijk weer in een que)

En als laatste, je moet niet voor elk klein probleem meteen naar de storingen bellen. Kijk eens op de site van Belgacom, daar kan je ook al veel informatie terugvinden. Je kan, indien het niet een al te dringend probleem is, ook via mail storigen melden. Deze storingen worden normaal gezien dag zelf of dag erna behandeld (afhankelijk van hoeveel storigen er zijn en wanneer deze toekomen op de betreffende helpdesk). Enkel degene die tijdens weekend worden opgestuurd, worden pas op maandag behandeld.
Ziggy Boogy Doog
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Goendi schreef:Eh, ik heb zo mijn bedenkingen hierbij. Het is een 0800 nummer, is bestaft en is bereikbaar op alle dagen tussen 08 & 22 uur. Heb jij bij Belgacom in Timboektoe gebeld? :P


Was in de begin perriode toen het not skynet was.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”